နံနက္ေစာေစာ ဘုရားေသာက္ေတာ္ေရခြက္ေတြေဆးရင္း ေလးေလးတြဲ႔တြဲ႔ တြန္က်ဴးေနသည့္ ဥၾသငွက္သံကို ၾကားလိုက္ရ၍ ေႏြေရာက္ၿပီလားဟု ႐ုတ္တရက္ စိတ္ထဲေတြးလိုက္မိသည္။ ေႏြမေရာက္ေသးပါဘူး … ခုမွ ဇန္နဝါရီလေတာင္ မကုန္ေသးဘူးေလ … ။
ဥၾသ … ဥၾသ … ဥၾသ …
အသံက နီးလာလိုက္ … ေဝးသြားလိုက္ … လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး ေအာ္ျမည္ေနေသာ အသံပိုင္ရွင္ကို က်မ လိုက္ရွာေနမိသည္။ ဟိုဘက္ျခံက ပိႏၷဲပင္ႀကီးေပၚကလား … အုပ္ဆိုင္းေနတဲ့ သရက္ပင္ေတြဆီကလား … ။ အသံရွင္ကား ရွာ၍မရ။
ဒီလိုရာသီမွာ ဥၾသတြန္သံၾကားတိုင္း တစံုတရာကို သတိရမိ၏။ သတိရသည္ ဆိုျခင္းထက္ လြမ္းသည္ … ဟု ေျပာလွ်င္ ပို၍မွန္ပါလိမ့္မည္။ အလြမ္းဆိုတာ သတိရျခင္းထက္ပိုၿပီး နက္႐ႈိင္းတဲ့ ခံစားမႈ မဟုတ္လား ။ ဘာကို လြမ္းသလဲဟု ဆိုလွ်င္ … က်မ တခါမွ မေတြ႔ဖူးေသာ မင္းသားေလးကို လြမ္းေနသည္။ “ကိုကို” ဟု တစံုတေယာက္ကေခၚေသာ ထို မင္းသားေလးကို လြမ္းေနမိသည္၊ ထို႔ထက္ပို၍ ေျပာရလွ်င္ေတာ့ ေလးနက္ေသာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာတရားကို က်မ လြမ္းေနမိပါသည္။
***
ထိုစဥ္က က်မ အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္၊ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြဆို ဘြားဘြား (အေဖ့အေမ) ရဲ႕ အိမ္မွာ ေန႔လည္ေန႔ခင္း သြားေစာင့္ေပးရသည္။ ဘြားဘြားအနားမွာထိုင္ကာ သိုးေမႊး ႏွစ္ေခ်ာင္းထိုး ထိုးရင္း စကားစျမည္ေျပာ၊ မိုင္လို, အိုဗာတင္း ေဖ်ာ္ေပး၊ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ေပး စသျဖင့္ ေပါ့ေပါ့းပါးပါးေနရင္း အခ်ိန္ေတြကုန္ခဲ့ရသည္။ က်မက စာေရးဝါသနာပါသူမို႔ ဘြားဘြားက ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ကေလးေတြ မွတ္သားစရာေလးေတြ ေျပာျပေလ့ရွိသည္။ သူကိုယ္တိုင္လဲ စာေရးဝါသနာပါသူပင္ … ။
ေဆာင္းေႏွာင္းရာသီရဲ႕ ေန႔လည္ခင္းတခုမွာ ဘြားဘြားက ဒရင္းမ္ဘက္ေပၚ လွဲေနခိုက္ အိမ္ေခါင္းရင္း ပိေတာက္ပင္ႀကီး ထက္မွ ေဆြးေဆြးေျမ့ေျမ့ ဥၾသတြန္သံကို ၾကားလိုက္ရ၍ …
“ဟင္ … ဥၾသကလဲ ေႏြရာသီေတာင္ မေရာက္ေသးဘူး … ေအာ္ေနတယ္” က်မကေျပာေတာ့ ဘြားဘြားက ျပံဳးၿပီး …
“ေဆာင္းရာသီမွာလဲ ဥၾသေလးေတြ တြန္ပါတယ္ … သမီးသတိမထားမိလို႔ပါ…” ဟု ျပန္ေျပာသည္။ တကယ္လဲ ထိုအခ်ိန္ထိ ေဆာင္းရာသီမွာ ဥၾသေတြ တြန္တတ္တာကို က်မ သတိမထားမိခဲ့ပါ။ ဘြားဘြားကေတာ့ ဟိုးငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက ေဆာင္းမွာ တြန္သည့္ ဥၾသငွက္သံကို သတိထားမိသတဲ့။
“ဘြားဘြားအသက္ ၈-ႏွစ္ ၉-ႏွစ္ အရြယ္ေလာက္တုန္းကေပါ့ …”
အစခ်ီရင္း ငယ္ဘဝဇာတ္လမ္းေလးထဲ က်မကို ဆြဲေခၚသြားခဲ့သည္။ ဘြားဘြားႏႈတ္ခမ္းေလးေတြက ျပံဳးေယာင္သန္းလာသည္။ မ်က္ဝန္းေတြကေတာ့ အေဝးတေနရာကို ေငးရင္း ရီေဝေဝ … ၊ ေဆာင္းေလေၾကာင့္ ေငြေရာင္ဆံပင္ေတြက တလြန္႔လြန္႔လူးလို႔ … ။
***
ဘြားဘြား အသက္ ၈ ႏွစ္ ၉ ႏွစ္ အရြယ္ေလာက္က ဘြားဘြားတို႔ေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႕ကေလးကို ဇာတ္အဖြဲ႔ တဖြဲ႔ ေရာက္လာသည္က ဇာတ္လမ္းအစျပဳခဲ့သည္။ ဘြားဘြား မိဘမ်ားက ၿမိဳ႕၏ တာဝန္ရွိသူေတြအေနႏွင့္ ဇာတ္အဖြဲ႔ ေနထိုင္ စားေသာက္ေရးအတြက္ စီစဥ္ေပးရသျဖင့္ ဘြားဘြားတို႔ အိမ္မွာ ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြ တ႐ုန္း႐ုန္း၊ ထို ဇာတ္အဖြဲ႔ထဲမွ သေဘာေကာင္းသည့္ ဇာတ္မင္းသားေလးကို ဘြားဘြားက ခင္တြယ္မိခဲ့သတဲ့။
“သူက သိပ္ေခ်ာတာပဲ … အသားေလးက ဝင္းေနတာ၊ သူ႔ကို ဘြားဘြားက ကိုကိုလို႔ ေခၚတယ္။ သူကေတာ့ ဘြားဘြားကို အလွ .. တဲ့။ ဘြားဘြားကိုလဲ သိပ္ခ်စ္ၿပီး သိပ္အလိုလိုက္တယ္၊ တေန႔ ဘြားဘြား အရမ္းေနမေကာင္း ျဖစ္ေတာ့ ကိုကိုက တခ်ိန္လံုး ခ်ီၿပီး သိပ္ရတာ … ခ်လိုက္တာနဲ႔ ဘြားဘြားက ႏိုးေတာ့ သူ႔ခမ်ာ ဘြားဘြားကို လက္ေပၚက မခ်ရဘူး …”
အတိတ္က ဇာတ္လမ္းကို ျပန္ေျပာေနသည့္ ဘြားဘြားမ်က္လံုးေလးေတြ အေရာင္ေတာက္ပလာသည္။ ငယ္ဘဝကို ျပန္ေရာက္သြားသည့္အလား … ။ ႏႈတ္ခမ္းေတြက ရွက္စႏိုး ျပံဳးလဲ့လဲ့။
ေနမေကာင္းျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုကိုႏွင့္အလွ ပိုၿပီး သံေယာဇဥ္ေတြ တြယ္တာမိခဲ့ၾကသည္။ လူႀကီးေတြကလဲ မင္းသားေလးႏွင့္အလွကို “သူတို႔ေမာင္ႏွမ” ဟု သံုးႏႈန္းေလ့ရွိၿပီး “ကိုကိုျပန္ရင္ အလွလဲ လိုက္သြား” ဟု စ-ေနာက္ခဲ့ၾက၏။
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းေတြရဲ႕ အဆံုးသတ္ဟာ ခြဲခြါျခင္းဟုဆိုလွ်င္ ကိုကိုနဲ႔ အလွတို႔ ခြဲခြါရမည့္ေန႔က ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ပင္ ေရာက္လာေလေတာ့သည္။ ဇာတ္အဖြဲ႔ဆိုသည္က တေနရာတြင္ ရွည္ၾကာစြာ ေန၍ရသည္မွ မဟုတ္ဘဲ။ ေနာက္တၿမိဳ႕သို႔ ဆက္လက္ေဖ်ာ္ေျဖရန္ ထြက္ခြါရေတာ့မည္ေလ။
***
ထိုေန႔က ခုလိုပဲ ေဆာင္းရာသီရဲ႕ ေန႔တေန႔ျဖစ္သည္။ ဧရာဝတီတိုင္းက ၿမိဳ႕ငယ္ကေလးရဲ႕သေဘၤာဆိပ္မွာေတာ့ ဇာတ္အဖြဲ႔ကို လိုက္ပို႔ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည့္သူေတြ ကမ္းလံုးညႊတ္။ ထိုသူေတြထဲမွာ အလွလဲ ပါခဲ့သည္။ မ်က္ရည္ေတြ စိုစြတ္ေနေသာ အလွ၏ ပါးျပင္ကို ေမႊးရင္း “ကိုကို ျပန္လာခဲ့မွာပါ … မငိုနဲ႔ေနာ္ အလွ” ဟု ႏႈတ္ဆက္ၿပီး သေဘၤာေပၚ တက္သြားသည့္ မင္းသားေလးကို … အလွက လွမ္းေအာ္ေျပာလိုက္သည္။
“ကိုကိုေရ … ျမန္ျမန္ ျပန္လာခဲ့ပါေနာ္ … ကိုကိုေရ … ကိုကို …”
သေဘၤာႀကီးက ဥၾသသံရွည္ႀကီး ဆြဲလ်က္ ဆိပ္ကမ္းမွ ထြက္ခြါသြားၿပီ။ ကမ္းနားက ကုကၠိဳပင္ႀကီးေအာက္မွာေတာ့ တေရြ႕ေရြ႕ ထြက္ခြြါသြားေသာ သေဘၤာႀကီးအား မ်က္စိတဆံုးၾကည့္ရင္း ေၾကကြဲစြာ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ေနေသာ သူငယ္မေလး…။ ကုကၠိဳပင္ႀကီးထက္မွ ဥၾသငွက္က သေဘၤာဥၾသႏွင့္အၿပိဳင္ တြန္က်ဴးလိုက္သည္။
ဥၾသ … ဥၾသ … ဥၾသ …
ထိုအသံကို ၾကားရသည့္ သူငယ္မေလး၏ လပ္ဟာေနေသာ ရင္ထဲမွာေတာ့ ကိုကိုေရာ … ကိုကိုေရာ … ဟုသာ တစာစာ ျမည္တမ္းေနေတာ့သည္။
***
ဘြားဘြားအေျပာေၾကာင့္ ထိုျမင္ကြင္းေလးကို ကိုယ္တိုင္ မေတြ႔ရပါဘဲႏွင့္ က်မမ်က္စိထဲမွာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ျပထားသလို ျမင္ေယာင္ေနခဲ့သည္။ ေဆာင္းဥၾသကို ဘြားဘြားသတိထားမိပံုက အလြမ္းေတြႏွင့္ ေရာယွက္လို႔ပဲ … ။
“မင္းသားေလးက ဘြားဘြားတို႔ၿမိဳ႕ကို ျပန္လာခဲ့လားဟင္”
သိခ်င္စိတ္နဲ႔ အငမ္းမရေမးလိုက္သည့္ က်မကို ဘြားဘြားက ညင္သာစြာ ေခါင္းယမ္း၍ တုန္႔ျပန္၏။ ျပတင္းေပါက္မွ အေဝးကို ေငးေနသည့္ ဘြားဘြားကို ၾကည့္ရင္း က်မရင္ထဲမွာ ဟာလို႔ … ။
“တေန႔မွာ ကိုကို ျပန္လာလိမ့္ႏိုးနဲ႔ သေဘၤာဆိုက္တိုင္း ေမွ်ာ္ခဲ့ရတယ္။ ေဆာင္းရာသီမွာ ဥၾသငွက္သံၾကားတိုင္း ကိုကို႔ကို ေအာက္ေမ့လိုက္ရတာ …”
အဲဒီၿမိဳ႕ကေလးကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးသို႔ ထြက္ခြါလာခ်ိန္ထိ အလွထံသို႔ ကိုကို ေရာက္မလာခဲ့။
“ဒါေပမဲ့ … ႏွစ္ေတြ အမ်ားႀကီးၾကာေတာ့မွ ျပန္ေတြ႔ခဲ့ၾကတယ္”
ဘြားဘြားရဲ႕ မင္းသားေလးဇာတ္လမ္းက အဆံုးမသတ္ေသးပါ။ တခါတရံ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္ေတြက ယံုရခက္လြန္းလွသည္။ စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္လား နက္႐ႈိင္းတဲ့ ေမတၱာတရားေၾကာင့္လား … သူတို႔ ဆံုေတြ႔ခ်ိန္က အမွန္တကယ္ပင္ ေရာက္လာခဲ့ေလ၏။
သို႔ေသာ္ ….
***
ျပန္လည္ ဆံုေတြ႔ျခင္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အၾကာတြင္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ ဘြားဘြားက အသက္ ၇၀ ေက်ာ္၊ မင္းသားေလးကေတာ့ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ၿမိဳ႕ကေလးမွာ ေတြ႔ခဲ့သည့္ အရြယ္အတိုင္း မေျပာင္းလဲဘူးဟု ဆိုလွ်င္ ထူးဆန္းေနမလား … ။ အမွန္က ဘြားဘြားႏွင့္ ျပန္ဆံုခဲ့သည့္ မင္းသားေလးသည္ ကိုကိုႏွင့္ ႐ုပ္ခ်င္း အလြန္တူသူ တဦးသာ ျဖစ္ပါသည္။ တိုက္ဆိုင္တာက ထိုသူသည္လဲ ဇာတ္မင္းသားေလးပင္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါသတဲ့။
ဇာတ္ပြဲေတြကို က်မ မၾကည့္ဖူးပါ။ ထိုစဥ္က ဇာတ္မင္းသားဆိုလွ်င္ မ်က္ႏွာေခ်ေတြ အေဖြးသားလိမ္းၿပီး မင္းသမီးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ တြဲကသည့္ လူစားမ်ဳိးဟုသာ ေယဘုယ် သိထားခဲ့သည္။ မင္းသားအမ်ားစုက ဇာတ္ပြဲထဲမွာ မင္းသားဝတ္ႏွင့္ မဟုတ္ဘဲ ေခတ္ဆန္ဆန္ ဝတ္ဆင္ကာ စတိတ္႐ႈိး သီခ်င္းေတြဆို တတ္သည္မို႔ ၾကည့္လို႔လဲမရ … အထင္လဲ မႀကီးမိ။ လူထုေဒၚအမာေရးသည့္ ဖိုးစိန္၊ စိန္ကတံုး၊ ေအာင္ဗလ စာအုပ္ထဲကလို ဇာတ္မင္းသားမ်ဳိး မေတြ႔ဖူး၍လဲ အထင္မႀကီးမိတာ ျဖစ္မည္။ သို႔ေပမဲ့ ထိုစဥ္က နာမည္ႀကီးေနသည့္ ဇာတ္မင္းသားေတြထဲမွာ သိန္းေဇာ္ (မႏၲေလး) ကိုေတာ့ က်မ အနည္းငယ္ ၾကည့္လို႔ရခဲ့၏။ ေကေဇာ္နာမည္ႏွင့္ ေရးေသာ သူ႔ကဗ်ာေတြကို က်မႏွစ္သက္သည္။ ဂီတနက္သန္ ကိုေစာညိန္း သီခ်င္းေတြ သူ ျပန္လည္သီဆိုသည္ကို က်မ သေဘာက်သည္။ ဒီ့ထက္ပို၍ သူ႔ဇာတ္ပြဲေတြကို က်မ မၾကည့္ဖူးခဲ့ပါ။
ဘြားဘြားျပန္ေတြ႔ခဲ့သည္ ဆိုသည့္ မင္းသားေလးက ကိုကိုႏွင့္ ႐ုပ္ခ်င္းအလြန္ဆင္တူသူ ဇာတ္မင္းသား သိန္းေဇာ္ ပင္ျဖစ္ေလသည္။
“အံ့ၾသစရာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္သလဲ … သူက ကိုကို႔႐ုပ္နဲ႔ တေထရာထဲပဲ သမီးရယ္ …”
ဘြားဘြားစိတ္မွာ စြဲေနလို႔ ႐ုပ္ခ်င္းတူတယ္ ထင္တာေနမွာပါ … လို႔ က်မတိတ္တဆိတ္ ေတြးေနေပမယ့္ စကားအျဖစ္ ေျပာမထြက္ခဲ့။ ေတြ႔လိမ့္ႏိုးျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္စားခဲ့ရသည့္ ဘြားဘြားရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ယံုၾကည္ျခင္းေတြကို က်မ စကားတခြန္းေၾကာင့္ မပ်က္စီးေစလို။
“x x x ဇာတ္မင္းသားေလး သိန္းေဇာ္ သိန္းေဇာ္ တိုင္းျပည္က ေမွ်ာ္ x x x ”
ထိုသီခ်င္းသံေတြ တႏိုင္ငံလံုး လြင့္ပ်ံ႕ေနခ်ိန္ ဘြားဘြားရွိရာ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ကေလးကို သူတို႔ဇာတ္အဖြဲ႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ ဘြားဘြားက စပယ္ဖူးေတြ အမ်ားႀကီးဝယ္ကာ အဲဒီည သိန္းေဇာ္ ကလွ်င္ လည္မွာ ဆြဲဖို႔ ကိုယ္တိုင္ ပန္းေတြသီကံုးေပးခဲ့သတဲ့။
“စပယ္ပန္းကံုးေတြ အမ်ားႀကီး ဘြားဘြားတေယာက္ထဲ တပြင့္ခ်င္း သီေပးခဲ့တာ … တေနကို ကုန္ေရာ … ။ ဘြားဘြားပင္ပန္းရက်ဳိး နပ္ပါတယ္၊ အဲဒီညက ဘြားဘြားရဲ႕ ပန္းေတြလည္မွာဆြဲၿပီး သူ အလွဆံုး ကျပခဲ့တယ္ေလ …”
ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ကိုကို ျပန္ေရာက္လာသည့္ အမွတ္ျဖင့္ ဘြားဘြားက ဇာတ္မင္းသားေလး သိန္းေဇာ္အတြက္ အပင္ပန္းခံခဲ့သည္။ ေနာက္တေန႔က်ေတာ့ အိမ္မွာထမင္းဖိတ္ေကၽြးရင္း ငယ္ငယ္တုန္းက ကိုကိုနဲ႔ အလွရဲ႕ ဇာတ္လမ္းေလးကို ေျပာျပခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုစဥ္က လူရႊင္ေတာ္ ကြမ္းသီးက ဗီဒီယိုမ႐ိုက္ေသး၊ မႏၲေလးသိန္းေဇာ္ ဇာတ္ထဲမွာပဲ ရွိေနေသးသည္။ ဘြားဘြားဖိတ္ေကၽြးသည့္ ထမင္းစားပြဲသို႔ ကြမ္းသီးႏွင့္ တျခားလူရႊင္ေတာ္ တေယာက္လဲ ပါလာခဲ့ၾကသည္ဟု ဘြားဘြားက ေျပာျပ၏။
ကိုကို႔ကိုယ္စား ဇာတ္မင္းသားေလး သိန္းေဇာ္ကို ျပန္ေတြ႔ရ၍ ကိုကုိ႔ကို လြမ္းသည့္ အလြမ္းေတြေျပေလ်ာ့ သြားၿပီလား ... ဟု ဘြားဘြားကို ေမးလိုက္ခ်င္ေသာ္လဲ မေမးခဲ့မိပါ။ ဘြားဘြားဆံုးပါးသြားၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေဆာင္းတြင္းဘက္ ငွက္ဥၾသေတြ ေအာ္ျမည္သံၾကားတိုင္း ကုကၠိဳပင္ႀကီးေအာက္္မွာ ကိုကိုေရ ... ျပန္လာပါ ... ဟု တမ္းတေနေသာ သူငယ္မေလးကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ ခဏတာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ေပးၿပီး ခြဲခြါသြားသည့္ ကိုကို႔ကိုလဲ ဘြားဘြားကိုယ္စား လြမ္းေနမိပါသည္။
***
ဘြားဘြားရဲ႕ ဇာတ္လမ္းကို ျပန္စဥ္းစားရင္း ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်မ ေတြးေနမိသည္။ အသက္ ၈ ႏွစ္အရြယ္ သူငယ္မေလးရဲ႕ သူ႔ကိုကိုေပၚ တြယ္တာခဲ့တဲ့ အခ်စ္မွသည္ … အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ အရြယ္ အမ်ဳိးသမီးႀကီးရဲ႕ ခိုင္ျမဲေနဆဲ ေမတၱာအထိ။
ေမတၱာဟူသည္ အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္၍မရ၊ အတိုင္းအဆ မရွိ၊ အေျပာင္းအလဲ မျမန္၊ အခ်ိန္ကန္႔သတ္၍လဲ မထား … ။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ စပယ္ပန္းေတြလုိ ျဖဴစင္႐ိုးသား၍ အစဥ္ ေမႊးပ်ံ႕သည္ မဟုတ္ပါလား … ။
***
ေမဓာဝီ
၂၉၊ ၀၁၊ ၂၀၁၄
၂၃း၅၀ နာရီ
Read More...
Summary only...