စခဲ့သမွ် ေနာက္ဆံုး
အဆံုးသတ္ရၿပီ၊
အ႐ႈံးမဖက္ အမုန္းမစြက္
ျပံဳးလ်က္သာ အဆံုးသတ္ခ်င္သည္။
ေန႔ညမ်ားအလီလီ
ရာသီေတြ အခါခါေျပာင္း၊
အသစ္အေဟာင္းရယ္နဲ႔
အျဖစ္ေပါင္း ကုေဋကုဋာၾကံဳလို႔
မေရမရာ သံသရာတေက်ာမွာ
ေမ်ာပါလို႔ေညာင္း။ … ။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၀၀၉၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၃၁
၁၃း၀၀ နာရီ
ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားမ်ားႏွင့္တကြ ကမၻာသူ ကမၻာသားအားလံုး မဂၤလာရွိေသာ ႏွစ္သစ္ အကူးအေျပာင္း ျဖစ္ပါေစ ... ။
Thursday, December 31, 2009
အဆံုး
Monday, December 28, 2009
ႀကိဳဆိုပါတယ္ ႏွစ္ေထာင့္တဆယ္
ဆႏၵေတြကို ခ်ေရး
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ တေထြးႀကီးနဲ႔
မေ၀းမနီးမွာ ေရာက္လာေတာ့မယ့္
ႏွစ္ေထာင့္နဲ႔တဆယ္ကို
ႀကိဳဆိုရေပအံုးမယ္ … ။
ၿပံဳးေပ်ာ္ ရယ္ေမာရင္း …
ေတြေ၀ ေငးေမာရင္း …
ရင္ခုန္ လိႈက္ေမာရင္း …
အခ်ိန္ေတြ စီးဆင္းခဲ့တာ
ဘာလိုလိုနဲ႔ တႏွစ္ကုန္ဆံုးခဲ့ပါေပါ့လား … ။
အမွားေတြနဲ႔ေပ်ာ္ေမြ႔
အမွန္ေတြကိုေမ့ေလ်ာ့
ေပါ့ေပါ့ဆဆ ရွင္သန္
နည္းမမွန္ လမ္းမက်
တိုေတာင္းလွတဲ့ ဒီဘ၀မွာ
ဘယ္အရာကိုမွ ညီမွ်ျခင္း ဆြဲမရဘူးဆိုတာ
အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် သိလာခဲ့ရၿပီ … ။
ဘ၀ဆိုတာ … သခ်ၤာပုစၦာတပုဒ္လား …
ဘ၀ဆိုတာ … ဓာတုဓာတ္ေပါင္းစုတခုလား
ဘ၀ဆိုတာ … ႐ူပေဗဒ သီ၀ရီလား …
ဒါမွမဟုတ္ -
ျငင္းခ်က္ထုတ္ေနၾကတဲ့ ဖီေလာ္ဆိုဖီလား …
အားႀကီးသူဘက္ ရပ္တည္ခဲ့ၾကရတဲ့ သမိုင္းေတြလား …
ခံစားသူ စိတ္တိုင္းက် ဖန္တီးခဲ့ၾကတဲ့ စာေပ ဂီတလား …
စဥ္းစားလို႔ မရေတာ့ပါဘူး … ။
တကယ္တမ္းက် …
ဘ၀ဆိုတာ စက္၀ိုင္းတခုပမာ …
ခြါၿပီးရင္ဆံု … ဆံုၿပီးရင္ခြါ
လည္ပတ္ေနတဲ့ သံသရာပဲ မဟုတ္လား … ။
ဒီသံသရာ၀ဲၾသဃက
မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသးသမွ်ေတာ့
ျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵ
ေတာင့္တတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
လိုအပ္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ
အစုစု အျဖာျဖာ
ရရာရေၾကာင္း
ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး
ႀကိဳးစားၾကရင္း …
ဘ၀အေမာေတြ ေသာကေတြနဲ႔
ေမာလ်ေနၾကရတာပါပဲ … ။
ကဲပါေလ … ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ညစ္တာေတြ ဖယ္ရွား
ေမတၱာေတြ တကယ္ပြါးလို႔
သစၥာဆိုတဲ့ အမွန္တရားကုိ မေတြ႔ေသးသမွ်ေတာ့ …
ဆႏၵေတြကို ခ်ေရး
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ တေထြးႀကီးနဲ႔
မေ၀းမနီးမွာ ေရာက္လာေတာ့မယ့္
ႏွစ္ေထာင့္နဲ႔တဆယ္ကို
ႀကိဳဆိုရေပအံုးမယ္။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၈၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
၁၆း၁၀ နာ၇ီ
Sunday, December 27, 2009
ႏွစ္သစ္ကို ဘယ္လိုကူးေျပာင္းမလဲ
ႏွစ္သစ္ကို ဘယ္လိုကူးေျပာင္းမလဲဟု မိမိကုိယ္ကို ေမးၾကည့္မိ၏။
ကမၻာတလႊားက ထိုထိုသူမ်ားေရာ ဘယ္လိုကူးေျပာင္းၾကေလမလဲ ေတြးၾကည့္မိ၏။
သဘာ၀အေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲ ေနသည့္ ျဖစ္ပ်က္ အစဥ္ေတြကို လူေတြက နာရီ ေန႔-ည၊ ရက္-လ-ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ဥတု ရာသီမ်ား အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသတ္မွတ္မႈမ်ားကိုလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ေလာကမွ မလြန္ေျမာက္ႏိုင္ေသးခင္ေတာ့ ေလာက၏ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကို လက္သင့္ခံရမည္ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့လည္း ေန႔ေဟာင္း ေန႔သစ္၊ လေဟာင္း လသစ္၊ ႏွစ္ေဟာင္း ႏွစ္သစ္ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္စဥ္ေတြကို အမ်ားနည္းတူ လက္ခံႀကိဳဆုိရမည္ပင္။
တကယ္တမ္းေတာ့ အေဟာင္း အသစ္ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္စဥ္ဟူသည္ ျဖစ္-ပ်က္ သေဘာမွ်သာ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤျဖစ္စဥ္ အခိုက္အတန္႔ေလးမွ်ကို လူေတြက တခုတ္တရ အေရးလုပ္ေနၾကသည္။ ေပ်ာ္ပြဲသဘင္မ်ား ဆင္ယင္က်င္းပၾကသည္။ မီး႐ွဴးမီးပန္းမ်ား ေလထဲပစ္ေဖာက္ၾကသည္။ ထိုသို႔ျပဳလုပ္က်င္းပရန္ ကုန္က်မည့္ ေငြေၾကးေတြကို အေမွာင္ထဲက ကေလးငယ္မ်ား၊ ေသရာေညာင္ေစာင္းထက္ လဲေလ်ာင္းေနၾကသည့္ မမာသည္မ်ား၊ ကပ္သံုးပါး၏ ဒုကၡသည္မ်ားကို ေထာက္ပံ့ေပးကမ္း လွဴဒါန္းပါမူ မည္မွ် အက်ဳိးမ်ားေစမည္လဲ။
အခ်ိန္တို႔သည္ လူတို႔မသတ္မွတ္ထားလွ်င္လည္း ေျပာင္းလဲေနမည္ပင္ ျဖစ္သလို လူတို႔ ပြဲလမ္းသဘင္ မက်င္းပလွ်င္လည္း ကုန္ဆံုးေနမည္ပင္ ျဖစ္သည္။ တႏွစ္ၿပီးတႏွစ္ျဖင့္ အခ်ိန္ေတြက မသိလိုက္ဘာသာ တေရြ႕ေရြ႕ အကုန္ျမန္လြန္းသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္က ၾကံဳခဲ့ရသည့္ ေထာင္စုႏွစ္ အေျပာင္းက သိပ္မၾကာေသးဟု ထင္ရခ်ိန္မွာ ယခု ဆယ္စုႏွစ္ထပ္မံ ေျပာင္းလဲ ျပန္ၿပီ။ ထိုဆယ္စုႏွစ္အတြင္း ဘာေတြထူးျခားစြာ ေျပာင္းလဲ သြားပါသလဲ။
လူေတြ ဆယ္ႏွစ္စာ ပို၍ အိုမင္းလာၾကသလို အကုသိုလ္ေတြ ဆယ္ႏွစ္စာ ပိုမို မ်ားျပားလာၾကေလသလား …
နည္းပညာေတြ ဆယ္ႏွစ္စာ တိုးတက္လာၾကသလို စစ္လက္နက္ေတြ ဆယ္ႏွစ္စာ ပိုမို ျဖစ္ထြန္းလာၾကေလသလား …
ေဆးပညာေတြ ဆယ္ႏွစ္စာ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ လာၾကသလို ေရာဂါဘယေတြနဲ႔ မမာသည္ေတြ ဆယ္ႏွစ္စာ ပိုမိုမ်ားျပား လာၾကေလသလား …
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ သားေကာင္ေတြ၊ အတၱသမားေတြကို တခ်ိန္လံုး ထမ္းပိုးထားရသည့္ ကမၻာႀကီးလည္း ပူေႏြးလိုက္ ခ်မ္းေအးလိုက္ အတြင္းလႈိက္စားသည့္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားစြာျဖင့္ ခပ္ယဲ့ယဲ့ ျဖစ္၍ေနၿပီ။
ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္လွ်င္ မတည္ျမဲသည့္ ဘ၀ေတြက ထိတ္လန္႔စရာ၊ တုန္လႈပ္စရာ၊ သံေ၀ဂရစရာပင္။ တႏွစ္ကုန္ဆံုးလုခ်ိန္မွာ ျပဳခဲ့သည့္ ေကာင္းမႈေတြႏွင့္ မေကာင္းမႈေတြကို ခ်ိန္စက္ၾကည့္လွ်င္ မည္သည့္ဘက္ကို ခ်ိန္ခြင္လွ်ာပိုမလဲဟု ေတြးမိသည္။ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ မရည္ရြယ္ဘဲ ျပဳမိမွားသည့္ မေကာင္းမႈေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ကုသိုလ္ဆိုသည္ကေတာ့ တမင္တကာလုပ္ယူမွ ရသည္မဟုတ္လား။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ႏွစ္သစ္အကူးအေျပာင္း ကာလမွာေတာ့ အလိုလို တိုးပြါးေနမည့္ အကုသိုလ္မ်ားကို ခဏ ရပ္တံ့ကာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားျပဳရင္း ကူးေျပာင္းရလွ်င္ မေကာင္းေပဘူးလား။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ ႏွစ္သစ္ကို မည္သို႔ကူးေျပာင္းရမလဲ ... ။
တခ်ဳိ႕က … ေသာက္စား မူးယစ္ရင္း ႏွစ္သစ္ကူးညကို ကူးေျပာင္းကုန္ဆံုးၾကလိမ့္မည္။
တခ်ဳိ႕လည္း … ေရာက္လာေတာ့မည့္ ႏွစ္သစ္ကို နံပါတ္ ေျပာင္းျပန္ေရတြက္ရင္း ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေအာ္ဟစ္ ကူးေျပာင္းၾကလိမ့္မည္။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ … မိမိခ်စ္သူ ခင္သူမ်ားႏွင့္ အတူ စားေသာက္ရင္း စကားစျမည္ ေျပာဆိုရင္း ႏွစ္သစ္ကို ႀကိဳဆိုၾကလိမ့္မည္။
တခ်ဳိ႕က စာဖတ္ရင္း ... တခ်ဳိ႕က သီခ်င္းနားေထာင္ရင္း ... တခ်ဳိ႕က ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္း ... ႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းၾကလိမ့္မည္။
တခ်ဳိ႕ကလည္း … ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ အိပ္စက္ နားေနရင္း ႏွစ္သစ္ကူးေျပာင္းမွန္းမသိ ကူးေျပာင္းသြားၾကလိမ့္မည္။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ … ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သ-ရင္း အလွဴဒါနျပဳၾကရင္း ႏွစ္သစ္ကို မဂၤလာရွိစြာ ကူးေျပာင္း ႀကိဳဆိုၾကလိမ့္မည္။
... ... ... ... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ... ... ...
... ... ... ... ... ... ... ... ...
သင္ေရာ … ႏွစ္သစ္ကို မည္သို႔ မည္ပံု ကူးေျပာင္းလိုပါသလဲ။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၆၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
၂၃း၄၂ နာရီ
Thursday, December 24, 2009
ခရစ္စမတ္ အပိုင္းအစမ်ား
ခရစ္စမတ္နဲ႔ ရာသီဥတု
***
ခရစ္စမတ္ ေစ်းဆိုင္တန္း
ခရစ္စမတ္ ႐ုပ္ရွင္
က်မတို႔တူ၀ရီးကေတာ့ အိမ္ထဲမွာပဲ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးေနၿပီး တယ္လီေဗးရွင္းၾကည့္လိုက္ အစားအေသာက္စားလိုက္ တရားနာလိုက္ သီခ်င္းနားေထာင္လိုက္ ေနေနၾကတာပဲ။ စာေမးပြဲေျဖၿပီး လူေရာစိတ္ပါ ပင္ပန္းေနတဲ့ က်မကို သနားလို႔ထင္ပါရဲ႕၊ ဦးရီးေတာ္က အလိုလိုက္ထားတယ္။ စာမသင္ေပးဘူး၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြေပးၾကည့္တယ္။ က်မအႀကိဳက္ေပါ့။ ပိတ္ရက္ရာသီဆိုေတာ့ တယ္လီေဗးရွင္းမွာလည္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေကာင္းေတြ လႊင့္တယ္။ က်မတို႔ဆီမွာ သၾကၤန္ဆိုရင္ သၾကၤန္မိုး လႊင့္သလို ဒီမွာေတာ့ ခရစ္စမတ္ဆိုရင္ A Christmas Carol ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကား ျပေလ့ရွိတယ္။ ခ်ားလ္စ္ဒစ္ကင္ရဲ႕ ၀တၳဳကို ႐ိုက္ထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ပါ။ က်မလည္း ဒီေရာက္မွ ၾကည့္ဖူးတယ္။ အျဖဴအမည္း ေခတ္ကေန အခုအခ်ိန္ထိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္႐ိုက္ရတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ပါ။ အဲဒီထဲက ဇာတ္ေကာင္ Scrooge ႀကီးက အၾကင္နာတရားမရွိ၊ ေလာဘႀကီးၿပီး ကပ္ေစးနည္းတဲ့ လူခြစာႀကီးေပါ့။ ခရစ္စမတ္ေတြ ဘာေတြလည္း သူမသိဘူး၊ သူသိတာ ပိုက္ဆံ၊ သူ႔စီးပြါးေရးပဲ။ သူ႔၀န္ထမ္းကိုေတာင္ ခရစ္စမတ္ရက္မွာ ခြင့္မေပးခ်င္ဘူး၊ တညမွာ အဲဒီလူႀကီးကို သရဲေလးေကာင္က ပညာလာေပးၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း ၾကည့္ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ မၾကည့္ဖူးေသးသူေတြလည္း ယူက်ဳ႕မွာ ရွာၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ (ဒါက အျမည္းပါ)
***
ခရစ္စမတ္ သီခ်င္း
Silver bells … silver bells
It’s Christmas time in the city
Ring-a-ling, hear them sing
Soon it will be Christmas day …
အားလံုးပဲ ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးဖြယ္ ခရစ္စမတ္ ျဖစ္ပါေစရွင္ ... ။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၃၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
၂၃း၁၀ နာရီ
Tuesday, December 22, 2009
ပြဲေတာ္ခ်ိန္
မနက္ေစာေစာစီးစီး ဖုန္းဆက္လာသူက အာဖရိကန္သူ မမဂ်ဴလီပါ။ ဂ်ဴလီဖုန္းဆက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ က်မ အိမ္က ထြက္ဖို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ပိုက္ဆံကို အျမဲတမ္း ေခၽြေခၽြတာတာ သံုးေလ့ရွိတဲ့ ဂ်ဴလီေတာင္ ဒီကေန႔ေတာ့ တက္ခ္စီနဲ႔ ဘူတာ႐ံုကို သြားမယ္ဆိုပဲ။ က်မအိမ္နဲ႔ ဘူတာကေတာ့ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ ေလွ်ာက္ရင္ ေရာက္တာမို႔ က်မကေတာ့ လမ္းပဲ ေလွ်ာက္သြားလိုက္တယ္။ ဘူတာေရာက္ေတာ့ ဂ်ဴလီက ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီ။ က်မတို႔စီးမယ့္ ရထားလာဖို႔ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ လိုပါေသးတယ္။ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီး ဘူတာပလက္ေဖာင္းက ထိုင္ခံုေလးမွာ ထိုင္ၿပီး ဂ်ဴလီနဲ႔ ေထြရာေလးပါး စကားစျမည္ ေျပာရင္း စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ေျဖေဖ်ာက္ေနၾကတယ္။
ဟုတ္တယ္။ က်မတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုး စိတ္လႈပ္ရွားေနၾကတယ္။ ပြဲေတာ္က က်မတို႔ကို ဆြဲေဆာင္ ဖမ္းစားထားတယ္ေလ။ ပြဲေတာ္ကလည္း ႏွယ္ႏွယ္ရရမွ မဟုတ္ဘဲ၊ တႏွစ္မွ ႏွစ္ႀကိမ္သာ လုပ္တဲ့ပြဲ။ ဒီပြဲအတြက္ လက္မွတ္ကို ပြဲမတိုင္ခင္ ႏွစ္လေလာက္ႀကိဳၿပီး အြန္လိုင္းကေန ၀ယ္ထားရတယ္။ ဂ်ဴလီနဲ႔ က်မ တခ်ိန္ထဲ အတူတူ၀ယ္တာေတာင္ ထိုင္ခံုနံပါတ္ ကပ္လ်က္ မရဘူး။ ၾကားထဲမွာ တေယာက္ျခားသြားေသးတယ္။ ပြဲသြားမယ့္သူေတြ မ်ားသလား မမ်ားသလားဆိုတာ အဲဒါပဲ ၾကည့္ေတာ့။ ပြဲသြားမယ့္ သူေတြမ်ားမယ့္သာ မ်ားတယ္ ပြဲစဥ္တခုအတြက္ ေစ်းကလည္း မနည္းလွပါဘူး။ တရက္စာ လက္မွတ္တေစာင္ကို စတာလင္ေပါင္ ၆၄ ေပါင္၊ က်မတို႔က ပြဲစဥ္ ႏွစ္ခုမို႔ စုစုေပါင္း ၁၂၈ ေပါင္ … ဆိုေတာ့ ေစ်းမနည္းဘူး ဆိုရမယ္ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ပြဲက တျခားၿမိဳ႕မွာ က်င္းပတာမို႔ အဲဒီကို သြားရတဲ့ ရထားခ အသြားအျပန္က ၆ ေပါင္နဲ႔ ၇၀ ပဲနိ။ ရထားစီးရတာကေတာ့ သိပ္မၾကာလွပါဘူး၊ မိနစ္ ၂၀ သာသာ ေလာက္ပဲ။ ဟိုေရာက္ေတာ့ ဘူတာကေန ပြဲက်င္းပမယ့္ ေနရာကိုသြားဖို႔ တက္ခ္စီ ငွားရျပန္တယ္။ တက္ခ္စီခက ၈ ေပါင္။ ႏွစ္ေယာက္မွ်ေပးရတာဆိုေတာ့ တေယာက္ ၄ ေပါင္ေပါ့။
ပြဲကို မိုးလံုေလလံု အားကစားခန္းမက်ယ္ႀကီးတခုမွာ လုပ္ပါတယ္။ က်မတို႔ ေရာက္သြားေတာ့ ဘယ္သူမွေတာင္ မေရာက္ၾကေသးဘူး။ တကယ္တမ္း ပြဲစမွာက ၁၀ နာရီ၊ က်မတို႔ ေရာက္သြားတာ ၈ နာရီ ၃၈ မိနစ္။ ပြဲက်င္းပမယ့္ ခန္းမထဲ ၀င္ခြင့္မရေသးတာေၾကာင့္ အျပင္ဘက္ နားေနတဲ့ ေနရာက ေထာင့္က်က် ထိုင္ခံုတခုမွာ ထုိင္ရင္း စာအုပ္ထုတ္ဖတ္ေနလိုက္တယ္။ (တကယ္ေတာ့ ဂ်ဴလီသာ စာဖတ္တာ၊ က်မက ကင္မရာတလံုးနဲ႔ သူ႔ကို လိုက္ေႏွာက္ယွက္ေနတာပါ) တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ လူေတြ တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာၾက၊ ႏႈတ္ဆက္ၾက၊ ဟိုဟိုဒီဒီ ေမးျမန္းၾကမို႔ အသံပလံေတြ ဆူညံလာတယ္၊ နားေနေဆာင္အတြင္း လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္လာတယ္။ အားလံုးက ပြဲေတာ္ကို ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေစာင့္စားေနၾကသူခ်ည္းပါပဲ။
ဒီလိုနဲ႔ ၉ နာရီ ၄၅ မိနစ္မွာ ခန္းမထဲ ၀င္ခြင့္ရေၾကာင္း ေၾကျငာတယ္။ အားလံုး လက္မွတ္ေလးေတြ အသီးသီးကိုင္ၿပီး ခန္းမထဲ ၀င္လိုက္ၾကတယ္။ ခန္းမက်ယ္ႀကီးထဲမွာ ကိုယ္ထိုင္ရမယ့္ ထိုင္ခံုေနရာကို ရွာေတာ့ က်မခံုက ေနာက္ဆံုးပဲ။ ေနာက္ဆံုးတန္းဆိုေတာ့ က်မက ပိုသေဘာက်ပါတယ္။ က်မနဲ႔ တေယာက္ျခားမွာေတာ့ ဂ်ဴလီေပါ့။ အားလံုးေနရာယူၿပီးခ်ိန္မွာ အခန္းအနားမွဴးက အစီအစဥ္ကို ေၾကျငာတယ္။ သူ႔အသံမၾကားတခ်က္ ၾကားတခ်က္။ အစီအစဥ္ကို မသိခ်င္ဘူး။ က်မတို႔အားလံုး သိခ်င္စိတ္ ေစာေနၾကတာ … မၾကာခင္ စ-ေတာ့မယ့္ ပြဲ … ။
***
၁၀ နာရီ။
ပြဲစၿပီ။
အသံေတြ တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။
လူေတြအားလံုး ထိုင္ခံုမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးထိုင္ေနၾကေပမဲ့ စိတ္ေတြ လႈပ္ရွားေနၾကတယ္။ ရာသီက ေအးေပမဲ့ ေခၽြးေတြျပန္ေနၾကတယ္။ နာရီကို တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ျမန္ျမန္ကုန္ၿပီး ပြဲၿပီးသြားမွာလည္း စိုးရိမ္ေနၾကတယ္။ အသက္ေတာင္ ၀၀ မ႐ွဴႏိုင္ၾကဘူး။ ခဏတျဖဳတ္ အေပါ့အပါးလည္း ထမသြားၾကဘူး။ တစကၠန္႔, တမိနစ္ေတာင္မွ ဒီထိုင္ခံုက မခြါႏိုင္ၾကဘူး။
ဒီပြဲအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ခဲ့ရတာ …
ဒီပြဲအတြက္ ရင္ခုန္ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကတာ …
ဒီပြဲအတြက္ စိုးရိမ္ ပင္ပန္းခဲ့ရတာ …
… … … … … …
… … … … … …
… … … … … …
၁ နာရီ ၁၅ မိနစ္။
ပြဲၿပီးသြားပါၿပီ။
ခန္းမထဲကေန လူေတြ ႐ံုးစု ႐ံုးစု ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ေမးၾက ျမန္းၾက ႏႈတ္ဆက္ၾကနဲ႔။ ဂ်ဴလီလည္း အနားေရာက္လာတယ္။
“ဘယ္လိုလဲ …”
“ဒီလိုပဲ …”
က်မတို႔ အခ်င္းခ်င္း ေျပာရင္း ရယ္လိုက္ၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္ … ဘယ္လိုလဲ ဆိုတာ က်မတို႔ မေျပာတတ္ဘူး။ ရယ္ေနလိုက္တာ အေကာင္းဆံုးပဲ မဟုတ္လား။
***
“ပြဲသြားေက်ာ့ေက်ာ့ .. ပြဲျပန္ေမာ့ေမာ့” တဲ့။ စကားပံုရွိေပမဲ့ က်မတို႔ ပြဲအသြားမွာလည္း မေက်ာ့သလို ပြဲအျပန္မွာလည္း မေမာ့ႏိုင္ပါဘူး။ “ပြဲၿပီး မီးေသ” ဆိုသလိုလည္း မီးမေသခဲ့ၾကပါဘူး။ ပြဲရဲ႕ ရလဒ္ကို တကယ္တမ္း သိရမွ … က်မတို႔ ေပ်ာ္ႏိုင္ ေမာ္ႏိုင္ၾကမွာပါ။ ခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ ပြဲအၿပီးမွာ အၿမီးကေလးေတြ အသာကုပ္ၿပီး က်မတို႔ အိမ္ျပန္ခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၂၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
၁၃း၀၂ နာရီ
(ဒီဇင္ဘာ ၈ ရက္ ႏွင့္ ၁၄ ရက္တြင္ ေျဖဆိုခဲ့ေသာ စာေမးပြဲ အမွတ္တရ)
Monday, December 21, 2009
ဟဒယ… ရႊင္မွ ရႊင္ရဲ႕လား?
“ေမာင္ညီမေလးတို႔ေရ …” အစခ်ီတဲ့ ပံုျပင္လက္ေဆာင္ လာခါနီး အဖြင့္တီးလံုးစတာနဲ႔ ေရဒီယိုနား အေျပးအလႊားသြားၿပီး ေမာ့ေနၿပီ။
“ဒီကေန႔ ဇာတ္လမ္းပမာ နားဆင္စရာ အခန္းမွာ …” ဆိုၿပီး နိဒါန္းပ်ဳိးသံၾကားရင္ ကစားတာေတြရပ္ၿပီး ေရဒီယိုနားေထာင္ဖို႔ ျပင္ၿပီ။
“ဟဒယရႊင္ေဆး တိုက္ေကၽြးပါေတာ့မယ္ရွင္ …” ဆိုရင္လည္း သိသိမသိသိ အလိုလို ေပ်ာ္ေနၿပီး ေရဒီယိုထဲက ရယ္သံေတြနဲ႔အတူ လိုက္ရယ္ေမာဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဟဒယရႊင္ေဆးက႑မွာ ပါ၀င္တဲ့သူေတြ ဘယ္သူဘယ္၀ါ မသိပါဘူး။ အေဖေျပာျပဖူးတာကေတာ့ သူတို႔ေခတ္တုန္းက ဓာတ္ဆီ၊ ဓာတ္ဆန္ (ဦး) လို႔ ဆိုပါတယ္။ “ငါးဗ်ဳိ႕ .. ငါး … သံေခ်ာင္း ေတာ္ေရ႕” ဆိုတဲ့ ငါးေရာင္းထြက္တဲ့ ဟာသကလည္း ခဏခဏ နားေထာင္လို႔ အလြတ္ရေနေပမဲ့ ရယ္သံၾကားရင္ လိုက္ရယ္မိတာပါပဲ။
ေရဒီယိုေခတ္ကေန ႐ုပ္/သံ ေခတ္ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ဆိုနီ၊ မိုးေက်ာ္၊ ဇာဇာစမ္း တို႔ရဲ႕ ဟဒယရႊင္ေဆး အစီအစဥ္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးေရႊငါးတို႔လို လူရႊင္ေတာ္ႀကီးေတြပါတဲ့ အၿငိမ့္ေတြ … ။ မင္းသမီးက ယိုးဒယားျပန္ အမာစိန္တို႔ ဆိုဗီယက္ျပန္ ႏြဲ႔ႏြဲ႔စမ္းတို႔ ထင္တယ္။ မင္းသမီးရဲ႕ အက ကလည္း ညက္ညက္ေညာေညာနဲ႔ ၾကည့္လို႔ေကာင္း၊ လူရႊင္ေတာ္ႀကီးေတြကလည္း ၀ါရင့္ သမၻာရင့္ ဆိုေတာ့ သမား႐ိုးက် ျပက္လံုးေတြ ျပက္သည့္တိုင္ သူတို႔ အမူအရာေတြၾကည့္ၿပီး ရယ္ရတယ္။
ေနာက္ … ဇာဂနာတို႔ရဲ႕ မိုးနတ္သူဇာ ေခတ္ကေတာ့ အၿငိမ့္တေခတ္ ေျပာင္းသြားသလိုပါပဲ။ အၿငိမ့္မႀကိဳက္တဲ့သူေတြေတာင္ အၿငိမ့္ကို ၾကည့္လာၾကတယ္။ လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ ျပက္လံုးေတြကို လူေတြက ပိုၿပီး စြဲမက္လာၾကတယ္။ ျပက္လံုးေတြက ေခတ္ကို ထင္ဟပ္သလို ဆန္းသစ္တယ္၊ ေခတ္မီတယ္၊ သမား႐ိုးက် ျပက္လံုးမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြပါးစပ္ဖ်ားမွာ ျပက္လံုးထဲက စာသားေတြ ေရပန္းစားလာတယ္။ မင္းသမီးအက ၾကည့္ဖို႔ထက္ လူရႊင္ေတာ္ ထြက္ခ်ိန္ကို လူေတြက ပိုေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္။
ဟာသဆိုတာကလည္း လူေတြရဲ႕ ဟဒယႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစတဲ့ အေကာင္းဆံုး ေဆးတခြက္ပဲ မဟုတ္လား။ ညစ္ညဴးမြန္းက်ပ္ေနတဲ့ ဘ၀အေမာေတြၾကားမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် က်င္လည္ေနၾကရေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရယ္ေမာခ်င္ၾကတယ္။ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ စိတ္ညစ္စရာ ဒုကၡေတြကို ထိထိမိမိ သေရာ္ထားတဲ့ ဟာသျပက္လံုးေတြကို သိပ္သေဘာက်ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းသမီးရဲ႕ အႏုပညာထက္ လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ ျပက္လံုးေတြကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ၾကတာ မဆန္းပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ လူရႊင္ေတာ္ ျပက္လံုးတိုင္း ႏွစ္သက္စရာလား … ။ စြဲမက္စရာလား … ။ က်မေတာ့ မထင္မိပါဘူး။
မၾကာေသးခင္က ကိုေပါရဲ႕ဘေလာ့က “မရယ္ရေသာျပက္လံုးမ်ား” ဆိုတဲ့ပို႔စ္ထဲမွာ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနတဲ့ ျပက္လံုးေတြ မရယ္ရတဲ့ အေၾကာင္း ေရးထားတာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဟုတ္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕ျပက္လံုးေတြက အစခ်ီလိုက္တာနဲ႔ ေနာက္ဘာလာမယ္ဆိုတာ ႀကိဳသိေနေတာ့ ရယ္စရာ သိပ္မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ေရွ႕လူေတြ ထြင္ခဲ့တာကို ေနာက္က ထပ္မထြင္ဘဲ သံတူေၾကာင္းကြဲေလာက္သာ ေျပာင္းၿပီး ယူသံုးေနၾကေတာ့ ႐ိုးအီလာေတာ့ တာေပါ့။
ဒါ့အျပင္ … မရယ္ရတဲ့ ျပက္လံုးေတြ ရွိပါေသးတယ္။
ဟိုးအရင္ႏွစ္ေတြတုန္းက သီတဂူဆရာေတာ္ ေမြးေန႔အၿငိမ့္မွာ ေမာ့စ္တို႔ျပက္တဲ့ ျပက္လံုးေတြ သိပ္ညစ္ညမ္းတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္ေတြကိုပါ မဖြယ္မရာ ျပက္တဲ့အတြက္ ေ၀ဖန္သံေတြ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီလို ျပက္လံုးေတြက်ေတာ့ ေခါက္႐ိုးက်ဳိး ဟာသေတြထက္ ပိုဆိုးပါတယ္။ ညစ္ညမ္းျပက္လံုးေတြနဲ႔ လူရယ္ေအာင္ လုပ္တာကို သေဘာမက်သလို အားလည္း မေပးခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကေတာ့ အျပင္အၿငိမ့္ပြဲ ဆိုေတာ့ ရွိေစေတာ့ … ။
တေန႔က က်မအစ္မႀကီးနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ေတာ့ သူက ျမန္မာ့အသံ၊ ျမ၀တီနဲ႔ MRTV 4 မွာ လာတဲ့ ဟဒယရႊင္ေဆး အစီအစဥ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။
“မက္မဆံုးတဲ့ ျပက္လံုးမ်ားတို႔ … စကားနပမ္းတို႔ ဆိုၿပီး နာမည္ေပးထားတယ္၊ ငါတို႔ကေတာ့ ေအာက္မလြတ္ ျပက္လံုးေတြလို႔ပဲ ေခၚတယ္၊ တကယ္ကို ညစ္တီးညစ္ပတ္ ျပက္လံုးေတြပဲဟယ္ … အေဖရွိေနရင္ေတာင္ ငါတို႔ ပိတ္ထားရတယ္၊ အဲဒီလို ညစ္ညမ္းတဲ့ ဟာသေတြၾကည့္ၿပီး ဘယ္လိုလုပ္ ရယ္ႏိုင္မွာလဲ”
ေမာင္နဲ႔ႏွမ သားနဲ႔အမိ နားေထာင္လို႔ ၾကည့္လို႔မွ မသင့္ေတာ္တဲ့ ျပက္လံုးေတြလို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
“အဲဒါေတြကို ဆင္ဆာလည္းမလုပ္ဘူး၊ တရား၀င္ ျပခြင့္ျပဳထားတယ္ … အမ်ားဆံုး ႐ိုက္တဲ့သူက ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္သီ၊ ၿပီးေတာ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြတြင္ မကဘူး မင္းသား မင္းသမီးေတြကိုပါ လူျပက္လုပ္ခိုင္းၿပီး အဲဒီလို ညစ္တီးညစ္ပတ္ေတြ ေျပာခိုင္းတာ”
ဘုရား … ဘုရား …
က်မ ဘုရားသာ တ-မိတယ္။ ဆင္ဆာအဖြဲ႕က ဘာေတြကို ဆင္ဆာလုပ္သလဲ မသိပါဘူး။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း အဓမၼ၀ါဒီေတြ ေဟာေျပာတဲ့ တရားေတြ လႊင့္ခြင့္ ေပးခဲ့တယ္။ အခုလည္း ဟာသျပက္လံုး … ၊ ႐ိုက္တဲ့လူကလည္း ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒါမ်ဳိးေတြ ႐ိုက္ကူး တင္ဆက္ေနရတာလဲ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ သူေတြကေရာ … ဒါမ်ဳိး မေျပာႏိုင္ဘူး မျငင္းၾကဘူးလား။ ပိုက္ဆံရရင္ၿပီးေရာ ႐ိုက္ၾကတာပဲလား။ ျမန္မာ့အသံကလည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ … ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ေအာ္ေနၿပီး ဒါမ်ဳိး ညစ္ညမ္းဟာသေတြေတာ့ လႊြင့္ခြင့္ေပးသလား။ ႏိုင္ငံေရးမပါရင္ ၿပီးေရာ ဆိုၿပီး ေအာက္တန္းက်တဲ့ ဟာသေတြနဲ႔ လူေတြကို ကလိထိုး ရယ္ခိုင္းေနတာကေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးထင္ပါတယ္။
က်မတို႔ တအိမ္သားလံုးကေတာ့ ဒီအစီအစဥ္ကို စိတ္ပ်က္ၾကတယ္။ ႐ႈံ႕ခ်ၾကတယ္။ တျခားလူေတြေရာ … ဒီျပက္လံုးေတြကို ရယ္ၾကသလား၊ ႀကိဳက္ၾကသလား … က်မ မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဟာသ ျပက္လံုးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ညစ္ညမ္း စကားလံုးေတြ ေျပာမွ ဟာသလား။ ဟာသကို ဟဒယရႊင္ေဆး လို႔ ဘာလို႔ ေခၚတာလဲ။ ဟဒယရႊင္ေဆး ဆိုတာ စိတ္ႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစတဲ့ ေဆးမဟုတ္လား။ ခု ဒီဟာသေတြကို ၾကည့္ၿပီး တကယ္ေရာ ဟဒယ ရႊင္မွ ရႊင္ၾကရဲ႕လား။ တကယ္ပဲ စိတ္လက္ ေပါ့ပါးသြားသလား။ ဒီလို ညစ္ညမ္းေဆးေတြ မွန္မွန္ တိုက္ေကၽြးၿပီး လူေတြကို အာ႐ံုေထြျပားေအာင္ သက္သက္မဲ့ မႈိင္းတိုက္ ဖန္တီးေနၾကတာမ်ားလား … က်မ ေတြးမိေတြးရာ ေတြးေနမိပါေတာ့တယ္။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၁၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
နံက္ ၁၀း၄၈ နာရီ
Thursday, December 17, 2009
ေရးျဖစ္ခဲ့ေသာ ကဗ်ာမ်ား (၂)
တေစၦေျခာက္တဲ့ည
"ေဒါက္ … ေဒါက္ …"
တံခါး ေခါက္သံ
ေျခသံဖ်ပ္ဖ်ပ္
လွ်ပ္တိုက္နင္းသြား
ဘယ္သူမ်ားလဲ
ေတြးေနဆဲမွာ
အရိပ္မည္းနက္
႐ုတ္တရက္ျမင္
မွင္သက္မိ … ။
"ေျဖာက္ … ေျဖာက္"
မိုးေပါက္မိုးစက္
အိမ္ေခါင္ထက္ဆီ
စီရီေႂကြက်
ျပတင္း၀မွာ
ဇာခန္းဆီးစ
တလြလြလြင့္
ေလပင့္သက္႐ိႈုက္
ညင္သာတိိုက္စဥ္
ပီျပင္မကြဲ
နားထဲၾကားေယာင္
“သြားရေအာင္ပါ
လာေလ … လာကြယ့္”
ဆိုတဲ့စကား
နားေထာင္မိ … ။
"ေခ်ာက္ … ေခ်ာက္ ..."
ေရာက္လုၿပီလား
နာရီမ်ားစြာ
ေရြ႕လ်ားလည္ဆဲ
ကုန္ခဲလြန္းလွ
သန္းေခါင္ည၀ယ္
ၾကယ္ရိပ္မလင္း
လမင္းမရွိ
မႈန္တိမႈန္မႊား
၀ိုးတ၀ါးတြင္
ျမင္ေယာင္ေနမိ
ထိုသည့္အရိပ္
တိတ္တိတ္ေလလား
အနားတိုးကပ္
စိမ္းသက္ရနံ႔
ေ၀့လြင့္ပ်ံ႕ကာ
ကိုယ္ေပၚမွာလည္း
ခ်ည္ေႏွာင္တည္းပတ္
သက္႐ွဴခက္ေန
အို … တေစၦ လား …
မွားထင္မိ ... ။
***
၃၁၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၀၉
ည ၁၀း၅၃ နာရီ
***
(၅)
က်မက ညေတြကို စိတ္၀င္စားတယ္။ ညနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ကဗ်ာေတြလည္း မၾကာမၾကာ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီေန႔ကေတာ့ ေပ်ာက္သြားတဲ့ ညတည အေၾကာင္းေရးျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုပါေတာ့။ ကာရန္မပါလို႔ ကဗ်ာမဟုတ္ဘူးဆိုလည္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ညဟာ ကဗ်ာမဟုတ္တဲ့ စာစု တခ်ဳိ႕လို႔သာ ဆိုၾကပါစို႔ရဲ႕။
ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ည
မၾကားရတဲ့ အသံေတြ
ဆိတ္ညံေနတဲ့ ညထံ
ေရာက္သြားတယ္ … ။
မွားယြင္းေနတဲ့ အမွန္တရားအတြက္
ေပးဆပ္ရတဲ့ ညက
ေျခာက္ျခားဖြယ္ … ။
တည္ျမဲေနတဲ့ မရွိျခင္းမ်ား
ထင္ရွားေနတဲ့ ညတည
ေပ်ာက္သြားတယ္ … ။
***
၁၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၀၉
၁၂း၄၄ နာရီ
***
လြင့္
မမွန္းသာ
ပန္းကဗ်ာ သီကာကံုး
မမုန္းပါႏွင့္။
အရွင့္ထံ...
ခြင့္ပန္လႊာ ကဗ်ာပန္းကို
အသာလွမ္းကာ ေပးအပ္လည္း
ေျပးထြက္သူ ေရွာင္ခြါလို႔
ေယာင္ခ်ာခ်ာ ေမွ်ာ္တမ္းရႈိက္
လြမ္းလႈိက္ေလလြင့္ ... ။
***
၆၊ ႏို၀င္ဘာ၊ ၂၀၀၉
ည ၈ နာရီ
***
ေမဓာ၀ီ
၁၇၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
ေန႔ ၁၁း၃၀ နာရီ
Wednesday, December 16, 2009
ေရးျဖစ္ခဲ့ေသာ ကဗ်ာမ်ား
(၁)
သႏၷိ႒ာန္
မဟုတ္မၾကံ၊ မမွန္မဆို
အပိုမခ်ဲ႕၊ ကဲ့ရဲ႕မေျပာ
ေဒါသမပြါး၊ အမွားကင္းကင္း
စကားတင္းေရွာင္၊ မာန္မေထာင္လႊား
ေမတၱာထားကာ၊ လွည့္စားျခင္းေဖ်ာက္
မေကာက္မက်စ္၊ မညစ္မပတ္
မဖ်က္မဆီး၊ အပူမီးခြါ
ခ်မ္းေျမ့ပါရန္၊ သႏၷိ႒ာန္သည္
ျမဲျမံတည္တံ့ ခိုင္ေစေသာ၀္ … ။ … ။
***
၆၊ ၉၊ ၂၀၀၉
၂၁း၂၀ နာရီ
***
(၂)
လြမ္းတယ္ေလ့
ေနမင္းသူရိန္ ေရာင္မထိန္
ညိဳတိမ္အုံ႔ဆိုင္း ကြယ္ကာသိုင္း
မႈိင္းတယ္ေလ့ … မႈိင္းတယ္ေလး။
ေတာင္႐ိုးတခြင္ တိမ္ခိုးဆင္
မိုးမွ်င္မိုးဖြဲ … ရြာမစဲ
သဲတယ္ေလ့ … သဲတယ္ေလး။
ေလျပင္းကေခၽြ လႈိင္းကေမႊ
ဒီေရကတိုး ညဥ့္ယံမိုး
ဆိုးတယ္ေလ့ … ဆိုးတယ္ေလး။
ခန္းေဆာင္အလယ္ ႏွမငယ္
အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ ရာသီဘြဲ႕
ဖြဲ႕တယ္ေလ့ … ဖြဲ႕တယ္ေလး။
မွန္ျပတင္းမွာ ေႂကြဆင္းလာ
ေဒ၀ါပုလဲ မ်က္ရည္တြဲ
၀ဲတယ္ေလ့ … ၀ဲတယ္ေလး။
ႏွမ႐ိႈက္သံ နရီမွန္
သည္းထန္ငိုတမ္း ေမွ်ာ္ရည္မွန္း
လြမ္းတယ္ေလ့ … လြမ္းတယ္ေလး။
***
၆၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၀၉
ခြဲခြါျခင္း ၂-ႏွစ္ျပည့္
***
(၃)
အေမွာင္ထဲက မ်က္ရည္
နံနက္ခင္း
အလင္းမွိန္သြဲ႕
ေအးတဲ့ရာသီ
နာရီကိုလွည့္
ေန႔ရဲ႕လက္တံ
ေနာက္ျပန္ကာေျပာင္း
ေဆာင္းဦး၀င္စ
ထိုကာလ…
ေလေပြရမ္း
ပက္္ျဖန္းမိုးစက္
သူေျခြဖ်က္ေသာ္
ပင္ထက္ေပၚမွ
ညိဳေရာ္၀ါေျပာင္း
ရြက္ေဟာင္းမ်ားေႂကြ
ေျမေပၚကိုခ
သဘာ၀ …
ရွင္ေနမင္း
အလင္းမျဖာ
တိမ္လႊာအၾကား
ခို၀င္သြားကာ
စိတ္နာသေယာင္
သူပုန္းေရွာင္သည္
အေမွာင္ေလာက
မ်က္ရည္က် … ။
***
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဒီ ၃-ပုဒ္ အရင္ တင္လိုက္ပါတယ္။
ေနာက္မွ ဆက္တင္ပါဦးမယ္။
***
ေမဓာ၀ီ
၁၆၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၉
၆း၃၀ နာရီ
Tuesday, December 15, 2009
ေသြ႔ ...
ေန႔ …
တေရြ႕ေရြ႕ေျပာင္း
ရာသီေဟာင္းလည္း
မေျပာင္းလဲတမ္း
လြမ္းျမဲလြမ္း၍
အလြမ္းေတြျပည့္
ထိုတေန႔ … ။
ေ၀့ …
ျမဴးျမဴးေကြ႔ေကြ႔
ေလ႐ူးေ၀ွ႔ေသာ္
ပင္ယံေပၚမွ
၀ါေရာ္ရင့္ေဟာင္း
ရြက္ေညာင္းေႂကြ၍
ေျမမွာေ၀့ … ။
ေငြ႔ …
မေတြ႔မျမင္
ႏွစ္ကိုယ္ယွဥ္ကာ
ကိုယ္ထင္မျပ
မၾကင္ရလဲ
ရင္မွာစြဲေမြ႕
သူ႔ကိုယ္ေငြ႔ … ။
ေသြ႔ …
ေန႔ေန႔ညည
ေမ့ေဖ်ာက္ရခက္
ပင့္သက္႐ိႈက္ငင္
ငိုခ်င္ၿပီလား
ထိမ္းသိမ္းထားရင္း
ရင္တြင္းေမာလ်
ေသာကပူ၍
ပန္းေတြေသြ႔ … ။ … ။
***
ေမဓာ၀ီ
၁၅၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
၉း၂၀ နာရီ