သို႔
ကိုျပဴးက်ယ္ …
စိတ္လက္ၾကည္သာ ရႊင္လန္းပါစရွင္ … ။ အပိုင္း(၂) ေရးျပီးတဲ့ေနာက္ ဒီၾကားထဲ တျခားကိစၥ၀ိစၥေတြနဲ႔ ရႈပ္ေနလို႔ ေပးစာကို ဆက္မေရးျဖစ္ေသးတာ ခြင့္လႊတ္ေပးပါေနာ္။ ေနာက္တခုက က်မစိတ္ထဲ ေပးစာကို တပတ္တေစာင္သာ ပို႔မယ္လို႔လည္း စိတ္ကူးထားလို႔ပါ ကိုျပဴးက်ယ္…။ ၾကိဳၾကား ၾကိဳၾကား တျခားစာေလးေတြလည္း ေရးခ်င္ေသးလို႔ပါ။
သံေပါက္အေၾကာင္းအျပီးမွာ ထပ္ဖတ္ရႈရတာကေတာ့ အခ်ဳိးကဗ်ာေလးေတြအေၾကာင္းပါ။ အခ်ဳိးကဗ်ာေလးေတြထဲမွာမွ ကနဦး ေဒြးခ်ဳိးကဗ်ာအေၾကာင္းက စျပီးေရးထားတာကိုေတြ႕ရတယ္။
ေဒြးခ်ဳိးဆိုတာကို ဒီစာအုပ္ထဲမွာ ခုလိုရွင္းျပထားပါတယ္။
ေဒြး ဆိုတာ ႏွစ္ခု၊ ခ်ဳိးဆိုတာ အဆစ္အပိုင္း … ဆိုေတာ့ အခ်ဳိးအပို္င္းႏွစ္ခုနဲ႔ စီကံုး ဖြဲ႔ဆိုထားတဲ့ကဗ်ာမို႔ ေဒြးခ်ဳိးလို႔ ေခၚပါသတဲ့။ ေဒြးခ်ဳိးကို ႏွစ္ဆစ္ခ်ဳိးလို႔လည္း ေခၚၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါကို ေနာက္ထပ္ ေဒြးခ်ဳိးသျဖန္၊ ႏွစ္ဆစ္ခ်ဳိးသျဖန္၊ ကြန္းေထာက္သျဖန္ လို႔လည္း အသီးသီး ေခၚဆိုၾကပါေသးတယ္။
ဒီေနရာမွာ ကြန္းေထာက္ကို ခုလိုရွင္းျပထားတယ္။ ဘုရင္ေတြရဲ႕ နန္းေတာ္ကို “ကြန္း” လို႔ ေရွးက ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ (နတ္ေတြေနတဲ့ ေနရာ နတ္နန္းကို နတ္ကြန္း ေခၚသလိုေပါ့) ဘုရင္ေတြတိုင္းခန္းလွည့္လည္ျပီး ခဏစခန္းခ် နားခိုတာကို “ေထာက္” တယ္လို ေခၚပါသတဲ့။ (တေထာက္နားတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာေပါ့) အဲဒီလို ဘုရင္ေတြ ယာယီတဲနန္းမွာ ေခတၱတေထာက္နားခိုက္ သီဆိုတဲ့ ေဒြးခ်ဳိးသီခ်င္းကို “ကြန္းေထာက္သျဖန္”လို႔ ေခၚဆိုၾကတယ္ … လို႔ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အခုေခတ္ေတာ့ ခြန္းေထာက္ လို႔ ေခၚေန ေရးေန သံုးစြဲေနၾကတာကို ေတြ႕ရတာပဲ။ အမွန္က ကြန္းေထာက္ပါ။
ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္း နိသ်ည္းကိုေတာ့ က်မ မေဖာ္ျပေတာ့ပါဘူး ကိုျပဴးက်ယ္။ နမူနာေဒြးခ်ဳိးေလးေတြသာ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္ … ဖတ္ရႈခံစားၾကည့္ပါေတာ့ ေနာ္။
(၁) ဦးပုညေရး - သစၥာတိုင္ ေဒြးခ်ဳိး
ထံုးမတိမ္၊ ငံုးအိမ္-က်ဴလသို႔၊
တူမွ်စံႏႈိင္း။
ထပ္တညီ၊ ကပၸ႒ီတင္ထိုက္တဲ့၊
ယဥ္သိုက္၀င္ သည္ေမႏွင့္ရယ္၊
ငါးဆင့္ သမိုင္း။ ။
(၂) ဦးစံသူေရး - မယ္ဘြဲ႕ ႏွစ္ဆစ္သျဖန္
ပန္းစပယ္၊
နန္းအလယ္ မေပၚခို္ကဟာမို႔၊
အလိုက္ေတာ္ တန္သင့္ရံုပ၊ ခံပြင့္ကိုကုံး။
နန္းရေ၀၊
မန္းေျမမွာ စပယ္လႈိင္ေတာ့၊
ခံပန္းခိုင္-ယာယီေရြ႕တယ္၊
ေတာေလ့ရြာသံုး။ ။
(၃) နန္းမေတာ္မျမကေလးေရး-အေမွ်ာ္စိုက္ ႏွစ္ဆစ္သျဖန္
ေနမွိန္မွိန္၊
ဆင္ေဗာင္းေတာ္ ေရႊပုသိမ္ႏွင့္၊
လာခ်ိန္တန္ေတာ့။
ထပ္ထပ္ကယ္ေမွ်ာ္၊
ျပသာဒ္ ေဆာင္ဘံုေပၚက၊
အၾကိဳေတာ္ သည္မယ္ေထာက္ရတယ္၊
(ကိုယ္ေတာ္ေရ) ကိုးေခါက္ျပန္ေပါ့။ ။
(၄) သံေတာ္ဆင့္ဦးအိုေရး-စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုး ရဟႏၱာဂူဘြဲ႕ ေဒြးခ်ဳိး
လြမ္းစရာေနာ၊္
ရဟႏၱာ ႏွစ္ဆူေပ်ာ္တဲ့၊
ဂူေတာ္ေခ်ာင္နန္း။
စခန္းသန္႔ပါဘိ၊
ပန္းနံ႔ေတြ ထံုၾကဴလို႔၊
မစံုသူ သည္ကိုေရာက္လွ်င္၊
ရူးေလာက္ ခမန္း … ။ ။
(၅)ျမ၀တီမင္းၾကီးေရး-သျဖန္ေဒြးခ်ဳိး
ညွင္းေဆာ္ညိမ့္လြင္၊
အိမ့္ရွင္ စည္ေတာ္စံုက၊
သဲအံုေၾကြေစေရာ့ငွာလို႔၊
သာေတာ့သီက်ဴး။
ခ်ိန္ရည္ဆည္း၊
တင့္ရည္းငယ္တည့္ ဆိုးေပ့အို၊
ဘယ္ၿငိဳးမာန္ႏွင့္ ဖန္မတံု႔တယ္၊
အမၺဳန္႔ထြတ္မွဴး။ ။
***
ကိုျပဴးက်ယ္ႏွင့္တကြ က်မဘေလာ့ကို လာေရာက္လည္ပတ္ဖတ္ရႈသူမ်ား စာေရးသူ ငါးဦးရဲ႕ မတူညီေသာ ေဒြးခ်ဳိး ငါးပုဒ္ကို ႏွစ္သက္စြာ ခံစားဖတ္ရႈႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္ရွင္ …။
***
ေမတၱာျဖင့္ …
ေမဓာ၀ီ
30.1.07
1:20 pm
Tuesday, January 30, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
7 comments:
အားလံုးထဲမွာ ဦးစံသူ ေရးတာကို ၇တန္းျမန္မာကဗ်ာမွာ သင္ရတာေႀကာင့္ သိေနပါတယ္။ က်န္တာေတြကေတာ့ မသိေပမယ့္ မျမကေလးေရးတဲ့တျခား ကဗ်ာေလးေတြ ဟနဆီမွာရွိပါတယ္။ စာေမးပြဲ နဲ႔မို႔ ျပီးမွပဲ ျပန္ရွာႀကည့္ဦးမယ္..မေမ။
ေဒြးခ်ိဳး ၊ ေလးခ်ိဳးတို႔ကို အေတာ္ေလးႏွစ္သက္တာပါ။
ရြတ္ဆိုႀကည့္ရင္ အသံသာတာေႀကာင့္ေလ။
ေက်းဇူးေနာ္..မေမ
မေမဓာ၀ီမွာ စိတ္ညစ္ေနရတာေတြ မ်ားေနတဲ့ ၾကားထဲက ဒီပုိ႔စ္ကို တင္ေပးတဲ့ ေစတနာကို ေလးစားမိပါတယ္။ ဆက္ေရးပါခင္ဗ်ာ။ ေစတနာက အက်ိဳးေပးပါတယ္။ ျမန္မာစာကို ျမတ္ႏိုးသူတုိင္းအတြက္ အဖိုးတန္တဲ့ပို႔စ္ပါ။ ေမးသူ ကုိျပဴးက်ယ္ တေယာက္တည္းတင္မကဘဲ လာေရာက္ဖတ္ရွဳသူတိုင္းကိုပါ အက်ိဳးရိွေစပါတယ္။ ဒီပို႔စ္ကေန ရလိုက္တာတခုကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ သိလာတဲ့ `ခြန္းေထာက္´ ဆိုတဲ့ အသုံးက မွားေနပါလားဆိုတာပါပဲ။ နန္းမေတာ္ မျမကေလးရဲ့ သျဖန္၊ ဦးစံသူရဲ့ ႏွစ္ဆစ္သျဖန္ေတြကိုေတာ့ ကူးယူထားလိုက္ပါတယ္။ ေက်းဇူးပါ။
မေမရဲ႔အီးေမးလ္အတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္... ခုလိုက်ေနာ္ေတာင့္တမိတဲ့ ေရွးကဗ်ာေတြအားပါးတရဖတ္ရတဲ့အတြက္လည္း ႏွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္မိပါတယ္... ေဒြးခ်ိဳး၊ေလးခ်ိဳးေတြတင္ၿပီးသြားရင္ ေတးထပ္ေတြဆက္တင္ေပးဖို႔ေတာင္းဆိုပါရေစ... က်ေနာ္က စာေၾကာင္းေရ ၁၈ ေၾကာင္းနဲ႔ဖြဲ႔ရတဲ့ေတးထပ္မ်ိဳးကို အႏွစ္သက္ဆံုးပါ... ၈၀ ေပၚေတးထပ္လို႔ေခၚသလားေတာ့ ေသခ်ာမမွတ္မိေတာ့ပါ... ခုတင္ေပးတဲ့ မေမ ကဗ်ာေတြဖတ္ၿပီး ကဗ်ာပိုးထလာလို႔ အာသာေျပကဗ်ာတပုဒ္ကို ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ ေရးထုတ္ၾကည့္မိပါတယ္....
က်ိဳးေမွ်ာ္ကာရည္၊ သည္လိုစကား၊ ေျပာပါျငားက၊ သည္ကားျဖစ္ရာ၊ သိေနပါလွ်က္၊
သက္သက္တမင္၊ အဆိုးျမင္ျဖင့္၊ ဆင္ျခင္မဲ့စြာ၊ ဣႆာတရား၊ လက္ကိုင္ထား၍၊
အျခားသူငွာ၊ ဂုဏ္သိကၡာကို၊ ထိုသို႔ညိွဳးႏြမ္း၊ ျဖစ္ေစစမ္းဟု၊ စိတ္ၾကမ္းရန္ၿငိဳး၊
အမ်ိဳးမ်ိဳးျပင္၊ ျဖဴစင္သူမ်ား၊ အထင္မွားေအာင္၊ မီးေလာင္ေလပင့္၊ ေျမေခြးက်င့္ႏွင့္၊
မသင့္ႀကိဳးပမ္း၊ ထိုနည္းလမ္းကို၊ ဖ်က္လမ္းဆိုသင့္မဆိုသင့္။ ။
ႏႈိးေဆာ္ပါသည္၊ တည္ၾကည္စိတ္ထား၊ မုဒိပြား၍၊ ဤကားသစၥာ၊ ျဖစ္တည္ရာဟု၊
သူငွာအမ်ား၊ သုတပြားေအာင္၊ စကားခ်ိဳသာ၊ ပညာျပည့္၀၊ ႏွလံုးလွျဖင့္၊
ေထာက္ျပေ၀ဖန္၊ အႀကံဥာဏ္ကို၊ ၫႊန္းဆိုသူအား၊ လိုလားၿခိမ့္စြာ၊ ဖိတ္ေခၚကာလွ်င္၊
အျမင္ဖလွယ္၊ ခင္တြယ္စိတ္ထား၊ မိတ္၀တၱရားႏွင့္၊ စကားစစ္ျပင္၊ အေျခတင္ကို၊
အစဥ္ႀကိဳးပမ္း၊ ထိုနည္းလမ္းအား၊ လက္ကမ္းႀကိဳသင့္မႀကိဳသင့္။ ။
တပိုဒ္ခ်န္ၿပီး အျဖည့္ခံရတုေရးတာပါ... က်ေနာ့လိုေရွးကဗ်ာေတြကို ၀ါသနာပါသူ ညီကိုေမာင္ႏွမမ်ားရွိၾကရင္ျဖင့္ ဟုတ္ဟုတ္မဟုတ္ဟုတ္ျဖည့္ၾကည့္ပါလို႔ဖိတ္ေခၚပါတယ္...
ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကားကိုသာအစဥ္ၾကားလိုသူ
Mr. Philtre (ေခၚ) ေမာင္ပီယ
ကြန္မန္႔ေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါ။
ႀတိခ်ဳိးနဲ႔ ေလးခ်ဳိးခန္းၿပီးရင္ ေတးထပ္အခန္းဆက္ပါမယ္ ကိုပီယ၊ နမူနာ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ေတြလည္း ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးမွာမို႔ ေစာင့္လို႔သာဖတ္ရႈပါေတာ့။
ရတုေရးေပးတာလည္း ေက်းဇူးအထူးပါ။
ကိုပီယရဲ႕ အျဖည့္ခံရတုကို ပိုဒ္စံုရတုျဖစ္သြားေအာင္ … က်မကပဲ ျဖည့္ပါရေစ … ။
ကိုပီယရဲ႔ ရတုနဲ႔ ပိုဒ္ေရ တူညီေအာင္ ၾကိဳးစားေရးသားထားပါတယ္။
လြန္တာရွိရင္ ၀ႏၵာမိပါ …. လို႔။
***
သို႔ေသာ္ ငါသည္၊ ရြယ္ရည္ စိတ္မွာ၊ ေစတနာျဖင့္၊ ေသခ်ာေထာက္ထား၊ မွန္ျမင္အားကို၊ ေျပာၾကားဆိုလည္း၊ မလိုသူငါ၊ မုဒိတာမဖက္၊ ဣႆာစြက္လ်က္၊ မုန္းဖက္ရန္လို၊ ေဒါသပိုၾက၊ “ငါကပညာ၊ တတ္သည္မာန”၊ ေထာင္လႊားၾကလ်က္၊ အျပစ္စြက္၏၊ ေျပာမိစကား၊ ေရးမိမွားက၊ ေတာင္းပန္ခကာ၊ ေမတၱာမပ်က္၊ သစၥာနက္ျဖင့္၊ ရန္ဖက္မသမ္း၊ အမွန္လမ္းကို၊ ဆက္လွမ္းလိုလင့္ … မလိုလင့္ … ။
***
ရတု အရမ္းေကာင္းပါဧ။္။ အားလံုး ကိုယ္ေရးသလို၊ ကိုယ္ေၿပာသလို တကယ္လက္ေတြ ့ အမွန္ က်င့္ၾကံနိုင္ၾကပါေစ။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။ အနီးကပ္ ပူးသတ္သူမ်ားအားလဲ သတိထားၾကပါကုန္။
Ma Maydar Wii,
You are kindly requested to post the writing method, rudiments and principles of "Dwe Cho"
ကဗ်ာေတြလည္းေကာင္း ေအာက္က ရတုေလးကလည္းေကာင္းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးလန္းတယ္ဗ်ိဳ႕..။
Post a Comment