အင္တာနက္နဲ႔ ရက္အနည္းငယ္မွ် ကင္းကြာေနၿပီး ျပန္လည္ အသံုးျပဳခြင့္ ရတဲ့အခါမွာ က်မဘေလာ့ကို လာလည္ၾကသူမ်ားရဲ႔ ကြန္မန္႔ေတြ က်မ ေမးလ္ေဘာက္စ္ထဲ ေရာက္ေနပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကြန္မန္႔ေတြက ဟိုးအရင္ ပို႔စ္ေတြမွာ ေရးထားတာဆိုေတာ့ အဲဒီပို႔စ္ေနရာမွာ ျပန္သြားေရးရင္ ဖတ္ဖို႔ ခဲယဥ္းႏိုင္တာေၾကာင့္ ခုလို ျပန္စာ အေနနဲ႔ ပို႔စ္သတ္သတ္ တင္လိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအိုင္ဒီယာကေတာ့ သြားေလသူ က်မသူငယ္ခ်င္း မမဗန္ ေခၚ ဗန္ပိုင္ယာကို အတုခိုးျခင္းပါပဲ။ သူဟာ တခ်ိန္က ပလန္းနက္ဖိုရမ္မွာ “ေမာင္ညင္မေလးတို႔ေရ …” လို႔ အစခ်ီၿပီး မမဗန္ရဲ႕ ျပန္စာ အစီအစဥ္ကို အျမဲ ေရးသားေလ့ရွိပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ျပန္စာေလးေတြက ဖတ္သူအားလံုး စိတ္ႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစခဲ့ၿပီး လူတိုင္း ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ က်မလည္း သူ႔ကို သတိရလို႔ သူ႔ပံုစံ အတုယူၿပီး ျပန္စာအစီအစဥ္ကို ေရးလိုက္ပါၿပီ။ သူ႔လို ဟာသေတြ မဖန္တီးတတ္တာေၾကာင့္ က်မရဲ႕ ျပန္စာကေတာ့ တံုးတံုးတိတိ ႐ိုး႐ိုးႀကီးသာ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။
ဖတ္ၾကည့္ၾကပါအံုး … ။
***
brokenworld has left a new comment on your post "ေျပာင္းလဲသြားေသာ ရာသီမွာ …": မေမဓါ၀ီ...ဒီပို႔စ္မွာေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေလးကိုၾကိဳက္လို႔ ဖိုရမ္တစ္ခုမွာယူၿပီးသံုးခ်င္လို႔ပါရွင္... အသံုးၿပဳခြင့္ေပးႏိုင္မလားရွင္...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္ :)
4/23/2007 9:49 PM
ဟုတ္ကဲ့ broken world ရွင့္။ ဒီပို႔စ္မွာေရးထားတဲ့ ကဗ်ာကို ယူသံုးလို႔ရပါတယ္။ ဘယ္ဖိုရမ္မွာ သံုးမယ္ ဆိုတာေတာ့ သိပါရေစ။ ယူသံုးၿပီးရင္ လင့္ခ္ကေလးေတာ့ ေပးခဲ့ပါအံုးေနာ္။ တခုရွိတာက … ဒီကဗ်ာကို ဘေလာ့မွာတင္စဥ္က မူရင္းေရးထားတဲ့ ကဗ်ာကို ရွာမေတြ႕တဲ့အတြက္ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ခ်ေရးၿပီး တင္လိုက္တာပါ။ တကယ့္မူရင္းကို ျပန္ရွာလို႔ ေတြ႕ျပီမို … အျပည့္အစံု ျပန္ေရးေပးလိုက္ပါတယ္။
‘ငိုေနေသာႏွင္းစက္မ်ား’
*ေလကလည္း႐ူး …ေနကလည္းစူး
ေၾသာ္ …ေႏြကပဲ ဦးသြားခဲ့ၿပီလား။
အမူးသမားတေယာက္
အိပ္မက္ထဲ လမ္းထေလွ်ာက္သလိုမ်ဳိး
ယိုင္တိယိုင္ထိုးနဲ႔
ေႏြရဲ႕ ကန္႔လန္ကာတခ်ပ္ … လွပ္ခဲ့ရျပန္ေပါ့။
* တေပါင္းေႏြရဲ႕ အပူဟာ
ေဆာင္းေနနဲ႔မွ မတူတာ။
အပူျပင္းျပင္း … အျပင္းပူပူ
ႏွင္းေတြထူတဲ့ မနက္ဖက္
ေဆာင္းဟာ ႏႈတ္ဆက္တာလားကြယ္။
*ေဆာင္းကေျပးမွေတာ့
ႏွင္းနဲ႔လည္း ေ၀းရေတာ့မွာေပါ့။
ေဆာင္းကႏႈတ္ဆက္မွေတာ့
ႏွင္းကလည္း ထြက္ခြါေတာ့မွာေပါ့။
မခြဲခြါခင္ … ၀န္းက်င္တခုလံုး
ႏွင္းဖံုးတဲ့အလွနဲ႔
ေလာကႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္ဦး
တရာသီကုန္ဆံုးတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ေလ။
* ႏွင္းလားျမဴလား … ခြဲျခားရခက္
ေဆာင္းေႏွာင္းေႏြ နံနက္ခင္း
ရင္ကိုတင္းက်ပ္ေစခဲ့တယ္။
ေ၀ေနတဲ့ ႏွင္းမ်က္ရည္
သစ္ရြက္ေလးေတြမွာခို
အို … ႏွင္းရယ္ မငိုပါနဲ႔ … ။ … ။
5th March, 1993
7:00 pm
(၁၉၉၃-မတ္လ ၁-ရက္ေန႔သို႔) လို႔ ေရးထားပါတယ္။
***
s0wha1 has left a new comment on your post "က်ီးကန္း ႏွင့္ ထန္းသီး": မေမ...ညီမက sky_pyar or s0wha1 ပါ...ဖိုရမ္က www.padonma.com/forum ပါ...ကိႀုကီးကလိုေစးထူးလည္း အဲ႔ဒီဖိုရမ္ေရာက္ေနပါတယ္...(+++++) မေမ လည္း အဲ႔ဒီဖုိရမ္ကိုလာမယ္လို႔ သိရပါတယ္...ညီမ တခု ေတာင္းဆိုခ်င္တာက မေမရဲ့ ဂ်ီေတာ႔ခ္ လိပ္စာေလး ရနိုင္မလားလို႔ပါ...ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...
4/23/2007 9:31 PM
ညီမေလး စကိုင္းျပာ …ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဘယ္ဖိုရမ္ကိုမွ မလာအားေသးလို႔ပါ …ေနာ္။
အားတဲ့အခါေတာ့ လာပါ့မယ္။ မေမရဲ႕ ဂ်ီေမးလ္လိပ္စာက maydarwii@gmail.com ပါ။
***
ကလိုေစးထူး has left a new comment on your post "ဥပုသ္ ဆိုတာ …": အခုေနာက္ပိုင္းမွာ တခ်ိဳ႔ေသာ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ မေမဓာ၀ီ ေျပာခဲ့သလို ဆင္ေျခမ်ိဳးနဲ႔ ညစာ စားတတ္တာ အျပင္၊ (ေခတ္ေၾကာင့္ပဲလားေတာ့ မသိ) တခ်ိဳ႔ သံဃာေတြ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္သူေသာက္၊ အေအးေသာက္သူေသာက္၊ တခ်ိဳ႔ဆုိ ဆုိင္က ဖြင့္ထားတဲ့ သီခ်င္းကို လိုက္ညည္းတာကုိပါ ေတြ႔ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေခတ္ကိုက ဒီလိုျဖစ္ေနပါလားလုိ႔ ေျပာေတာ့မလားေတာ့ မဆုိႏုိင္။ ဒီပုိ႔စ္ကို ဖတ္ရေတာ့ ဥပုသ္ဆိုတာရဲ့ အေၾကာင္းကို ေစ့ေစ့ငင သိသြားရတယ္။ ေမးေတာ့ မေမးေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္က တခုခုေမးလုိက္ရင္ အမအေဖမွာ ဦးေႏွာက္စားေနရမယ္။ :P လူၾကီးကို ဒုကၡမေပးခ်င္လုိ႔။ Posted by ကလိုေစးထူး toေတြးမိေတြးရာ ..ေရးမိေရးရာ at 4/23/2007 3:21 AM
Pi Si has left a new comment on your post "ဥပုသ္ ဆိုတာ …": ကုိ ကလုိေစးထူး ေမးမဲ့ ေမးခြန္းကုိ ေရာ .. မ ေမဓာ၀ီ ဘေလာ့ က ေျဖမယ့္ အေျဖကုိေရာ အလြန္တရာစိတ္၀င္စားပါတယ္..ေက်းဇူးၿပဳၿပီးေမးေစလုိပါတယ္.. အသိပညာေ၀မွ်ႏုိင္မယ့္ သေဘာေပါ့ Posted by Pi Si toေတြးမိေတြးရာ ..ေရးမိေရးရာ at 4/23/2007 10:30 AM
ကိုသံလြင္ေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်မတို႔ေဘးလူေတြမွာ အျမင္မေတာ္ေပမဲ့ မေျပာ၀ံ့ၾကပါဘူး။ မေျပာရဲတာ၊ မေျပာခ်င္တာ၊ အမုန္းခံရမွာစိုးတာ၊ အေနသာႀကီးလို႔ သေဘာထားၿပီး ဥေပကၡာျပဳတာ … ဒီလိုနဲ႔ မေျပာျဖစ္ၾကပါဘူး။ မေျပာဘဲထားေတာ့ ပိုဆိုးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာသာျခားေတြအေနနဲ႔ အထင္အျမင္ ေသးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီ့ထက္မက ပိုဆိုးတဲ့ ပါရာဇိကဏ္ ေတြေတာင္ အလြယ္တကူ က်ဴးလြန္ ေနၾကတာ က်မတို႔ သိေန ၾကားေနရပါတယ္။
သိေနၾကားေနေသာ္လည္း …. ဘယ္ေနရာမဆို အေကာင္းအဆိုး ဒြန္တြဲေနတာခ်ည္းမို႔ ….
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္ကို သန္႔ရွင္းစြာ တည္တံ့ေအာင္ ၾကိဳးစားေနၾကသူေတြ ရွိသလို ဒီအထဲမွာလည္း စုန္းျပဴးေတြ ရွိေကာင္းရွိမွာပဲလို႔ … သက္ျပင္းခ်ရင္း မ်က္ႏွာလႊဲေနမိပါတယ္။
ပိစိေျပာသလိုပဲ …ေမးခ်င္တာရွိရင္ အားမနာတမ္း ေမးႏိုင္ပါတယ္။ က်မ သိရင္ က်မ ေျဖေပးပါမယ္။ မသိရင္ သိတဲ့သူေတြကို ေမးႏိုင္ရင္ေမး ေပးပါမယ္၊ မေမးႏိုင္လည္း ကိုးကားစာအုပ္ေတြ ရွာေဖြ ေျဖၾကားေပးပါ့မယ္။ လံုး၀ မသိေတာ့လည္း မသိဘူးလို႔ ေျပာပါ့မယ္ရွင္။
***
ကလိုေစးထူး has left a new comment on your post "ဘႀကီးဘေဘ၏ ႏိုင္ငံေရးရာ အျဖာျဖာ အပိုင္း (၅)": ဒီစာကို ဖတ္ၿပီးေတာ့ ဘႀကီးဘေဘဟာ အနာဂတ္ကို လွမ္းျမင္ေရးသားခဲ့ေလေရာ့သလားေတာင္ ထင္ရတယ္။ ျပင္ညာဆိုတဲ့ သုံးႏႈံးတဲ့ ေက်ာင္းဆရာရဲ့ စကားကလည္း ျမန္မာျပည္ လက္ရိွအေျခအေနန႔ဲ ထပ္တူ ထပ္မွ်ပါပဲလား။ က်ေနာ့္ေမေမလည္း တခါေျပာဖူးတယ္။ `ဒီေခတ္ ကေလးေတြဟာ ပညာေရးျပဌာန္းခ်က္ စမ္းသပ္ျပဳျပင္ျခင္းရဲ့ အစမ္းသပ္ခံ ဓားစာခံေလးေတြ ျဖစ္ေနရတယ္´ တဲ့။ အထက္တန္းအဆင့္ဆုိရင္လည္း ေတာ္ၾကာေန ၀ိဇၨာတြဲ၊ သိပၸံတြဲ ခြဲလိုက္၊ အေျခအေနမဟန္ေတာ့ ျပန္ေပါင္းလုိက္၊ ေပါင္းလို႔ မေကာင္းေတာ့ တခါ ျပန္ခြဲလိုက္နဲ႔ မုန္႔လုံးစကၠဴကပ္သလုိ ပညာေရးစနစ္ႀကီးထဲမွာမွ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့ ျမန္မာလူငယ္ေတြ ေပၚထြက္လာတာကိုက သူတုိ႔ေလးေတြကို ခ်ီးက်ဴးစရာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းေနပါၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးနွစ္ေလာက္ကထင္တယ္။ ေကာင္ေလးတေယာက္ ျမန္မာျပည္က ထြက္လာခါစေပါ့..။ စကားမစပ္ ေျပာၾကရင္းနဲ႔ သူဆယ္တန္းေအာင္လာတဲ့ ဘာသာတြဲက `၀ိပၸံ ဘာသာတြဲ´ ဆိုလို႔ က်ေနာ္ မ်က္စိလည္သြားတယ္။ (အခုထိလည္း ၀ိပၸံဆိုတာ ဘာမွန္းကို မသိေသးဘူး) က်ေနာ္နားလည္ထားခဲ့တာက သိပၸံဆိုတာက တိက်ခိုင္မာတဲ့ အေၾကာင္းအရာ၊ အခ်က္လက္ေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္တဲ့ ဘာသာရပ္၊ ၀ိဇၨာကေတာ့ ဆက္စပ္စဥ္းစား ေတြးေခၚရေသာ ဘာသာရပ္ (အဲဒီထက္ ပိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြလည္း ရိွမွာပါ။ မွားရင္လည္း ေထာက္ျပပါ)။ ၀ိပၸံဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လုိ ဘာသာရပ္လဲဆိုတာ တကယ္ကို မသိဘူး။ သင္တာကေတာ့ သိပၸံတြဲက ဘာသာတခ်ိဳ႔နဲ႔ ၀ိဇၨာတြဲက ဘာသာတခ်ိဳ႔ ေရာေထြး သင္တယ္သတဲ့။ အခုလဲ အဲဒီဘာသာတြဲ ျမန္မာျပည္မွာ သင္ေနဆဲလား မသင္ေတာ့ဘူးလား။ မသိရ။ မေမဓာ၀ီ သိရင္ ရွင္းျပပါအုံး။ Posted by ကလိုေစးထူး toေတြးမိေတြးရာ ..ေရးမိေရးရာ at 4/23/2007 3:44 AM
၀ိပၸံဆိုတာႀကီး ရွိေသးတုန္းပါပဲ ကိုသံလြင္။ စကားလံုးအသစ္ ထြင္လိုက္ၾကတာ ထင္ပါရဲ႕။
အဓိပၸါယ္လည္း မရွိပါဘူး။ ၀ိဇၹာ၊ သိပၸံဆိုတာ ပါဠိစကားေတြပါ။ ဒါေတြကို ေမြးစားထားၿပီးမွ ၂-ခုေရာ ပစ္လိုက္တာ အံ့ၾသစရာပဲ။ သင္ေတာ့လည္း ဘာသာရပ္ေတြကို ေရာေထြးသင္တယ္။ ေ၀ါဟာရကလည္း ေရာေရာေထြးေထြးပဲ၊ လိုက္လည္း လိုက္ပါေပ့ေနာ္။
ကိုသံလြင့္ ေမေမေျပာတဲ့ “အစမ္းသပ္ခံ” ဆိုတဲ့ စကားဖတ္ရေတာ့ ဆရာမင္းေက်ာ္ရဲ႕ ငါတို႔ေခတ္နဲ႔အျပိဳင္ ၀တၳဳရွည္ၾကီးကို သြားသတိရမိတယ္။
ငါတို႔ဟာ ဓာတ္ခြဲခန္းထဲက စမ္းသပ္ခံ ဖားကေလးေတြ မဟုတ္ဘူး။
ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ထဲက သနားစရာ ယုန္သတၱ၀ါေလးေတြ မဟုတ္ဘူး …
စသျဖင့္ ေျပာၾကတဲ့ အဲဒီ၀တၳဳထဲက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အသံကို ၾကားေယာင္မိပါတယ္။
***
NA has left a new comment on your post "ဘႀကီးဘေဘ၏ ႏိုင္ငံေရးရာ အျဖာျဖာ အပိုင္း (၅)": ဘႀကီးဘေဘ ဆိုတာကေတာ့ သူရိယသတင္းစာတိုက္အုပ္ ဦးဘေဖပါ။ ဆရာႀကီးေ႐ႊဥေဒါင္းရဲ႕ တသက္တာမွတ္တမ္းမွာ ဘႀကီးဦးဘေဘ အေၾကာင္းကို တေစ့တေစာင္းျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ Posted by NA toေတြးမိေတြးရာ ..ေရးမိေရးရာ at 4/23/2007 1:38 AM
ဟုတ္ပါတယ္ ကိုျငိမ္းေအး၊ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး … ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ပို႔စ္မွာ က်မ ျပန္ေရးျပီးပါျပီ။ ေက်းဇူးထပ္မံ တင္ေၾကာင္းပါ။
***
ဂ်စ္တူး - gyit_tu has left a new comment on your post "ဤသို႔ ၾကားနာ ခဲ့ရပါ၏ …": မေမပို့္စ္ေတြ မတင္ေတာ့ လြမ္းေနတယ္ ။ ကိုကလိုေစးထူးေျပာသလိုဆို အင္တာနက္ေဒါင္းေနတဲ့ ပံုပဲ ။ နိုင္းနိုင္းစေန ေဖာ္ျပထားလို့ ျမန္မာဘေလာဂ္စာအုပ္ ဆိုဒ္မွာ က်မႏွင့္ နားေပါက္ယဥ္ေက်းမွဳဆိုျပီး မေမေရးထားတာေလး ဖတ္ရတယ္ ။ သိပ္ျကိုက္တာပဲ မေမ ။ နားေပါက္ေဟာင္းေလာင္းနဲ့ေနတာ ၊ စိန္နားကပ္မပန္ခ်င္တာ ၊ ေနာက္ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္ရင္ ေခါင္းမာတတ္တာ ကြ်န္မတေယာက္တည္း မဟုတ္ပါလားလို့ သိရတဲ့တြက္ ၀မ္းသာမိတယ္ ။မေမေရ.. တခုေလာက္.. ပါဆင္နယ္ေမးခြန္းေလးေမးပါရေစ... မိန္းကေလးတေယာက္အေနနဲ့ ေခါင္းမာျခင္းဟာ သူတို့ မိဘေတြခံယူခ်က္နဲ့ မတိုက္ဆိုင္တဲ့အခါ ေက်းဇူးမသိတတ္ရာ ေရာက္ပါသလား ။ ကြ်န္မငယ္စဥ္က ထင္တာလုပ္ခဲ့ျပီး ၊ ခုေတာ့ အဲလိုအေတြးမိ်ဳး၀င္မိလို့ သူတို့လိုရာကိုပဲ လုပ္မိတတ္ေအာင္ ျကိုးစားေနပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ လံုး၀ျကီးေတာ့ မေအာင္ျမင္ေသးလို့ မေမရဲ့ အျမင္ေလး သိခ်င္လို့ပါ ။ဒီပုိ့စ္မွာ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ ဥပမာေတြကို သိပ္ျကိုက္ပါတယ္ ။ သိပ္မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္ ။ Posted by ဂ်စ္တူး - gyit_tu toေတြးမိေတြးရာ ..ေရးမိေရးရာ at 4/28/2007 12:55 PM
ညီမေလး ဂ်စ္တူး …
မေမ အျမင္ေတာ့ ေက်းဇူးသိတတ္ျခင္းနဲ႔ ေခါင္းမာျခင္းက မဆိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရသလို ဆိုင္တယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေခါင္းမာျခင္းကို ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အေၾကာင္းအရာေပၚမွာ မူတည္လို႔ပါပဲ။
လူႀကီးနဲ႔ လူငယ္ဆိုတာ သေဘာထား တိုက္ဆိုင္ဖို႔ ခဲယဥ္းပါတယ္။ မေမဆိုရင္ တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းကမ္းေတြကို အလြန္မုန္းတီးပါတယ္။ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တာကို လုပ္တတ္ပါတယ္။ တအိမ္လံုးနဲ႔ တေယာက္ အျမဲတမ္း အတိုက္အခံ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လူႀကီးေတြ ေျပာစကားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေတြးမ်ဳိး အျမဲေတြးေလ့ရွိပါတယ္။ (ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုပါေတာ့)
ဒါေတြက ေကာင္းတဲ့ အမူအက်င့္ေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက ဆိုဆံုးမလြယ္ရမည္ လို႔ ေဟာထားပါတယ္။ ေျပာရခက္ ဆိုရခက္ ဆံုးမရခက္တဲ့အခါ ဘုရားေတာင္မွ လစ္လ်ဴ႐ႈလိုက္တာမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ မေမ ဘယ္ေလာက္ ဆိုးဆိုး မိဘ လစ္လ်ဴ႐ႈတာေတာ့ မခံႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကို ဆံုးမတာ တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာေနတာ ခံႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ခ်င္တာသာ လုပ္ေတာ့ … ဘာမွမေျပာေတာ့ဘူး လို႔ ေဘးမဲ့ေပးသလိုမ်ဳိး ခံရမွာကိုေတာ့ အလြန္ေၾကာက္ပါတယ္။
ခုထက္ထိေအာင္လည္း ငယ္ငယ္ကအက်င့္ တခ်ဳိ႕တေလ က်န္ေနပါေသးတယ္။ ဂ်စ္တူးေမးတာ ေျဖရမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မိဘနဲ႔သားသမီးမွာ သားသမီးက မိဘစကား ေျမ၀ယ္မက် နားေထာင္တာေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔လည္း ခ်င့္ခ်ိန္ဖို႔လိုပါတယ္။ အေမမွာတဲ့ ဆန္တခြဲ သံုးစိတ္နဲ႔ မလဲ ဆိုတာမ်ဳိးကေတာ့ ဉာဏ္နည္းရာ က်မယ္လို႔ မေမကေတာ့ ထင္မိတာပါပဲ။
***
ပုထုဇဥ္ has left a new comment on your post "ဤသို႔ ၾကားနာ ခဲ့ရပါ၏ …":
မေမခင္ဗ်ား…ဆရာေတာ္ေပးတဲ့ ဥပမာေလးေတြက ေကာင္းလြန္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဖတ္ၿပီး ဘာျပန္ေျပာရမွန္းကို မသိပါ။ အဲဒီဆရာေတာ္ရဲ႕ အသိအျမင္အဆင့္ေလာက္ လူတိုင္း႐ွိရင္ေကာင္းမယ္။စကားမစပ္…ေမးစရာေလးတခ်ိဳ႕ ဒီမွာပဲ ေမးခြင့္ျပဳပါ၊ မေမရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္မွာ စီေဘာက္စ္တပ္မထားလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးခ်င္တာက(က) သတ္ပံု - “မီးေသြးခဲသို႔ မဲမဲတူတူ” လို႔ေရးရမလား၊ “မီးေသြးခဲသို႔ မည္းမည္းတူတူ”လို႔ ေရးရမလား။ သတ္ပံုက်မ္းမွာက “မည္း (~ နက္)” ဆိုၿပီးေရးထားေပမယ့္ “မဲမဲသဲသဲ” လို႔လည္း ပါျပန္ပါတယ္။ “မဲမဲသဲသဲ”ဆိုတာ “သဲသဲမဲမဲ မိုး႐ြာသည္”ဆိုတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ သံုးရမလား၊ ဥပမာ အသားအေရာင္က်ရင္ “မဲမဲသဲသဲနဲ႔”လို႔ သံုးမလား၊ “မည္းမည္းသဲသဲနဲ႔” လို႔ သံုးမလား။ ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္ဆံုးပို႔စ္မွာ သတ္ပံုမွားေနရင္ ျပင္ေပးပါဦး။
(ခ)ေနာက္ထပ္သတ္ပံု - တစ္စံုတစ္ခုကို အလြန္အက်ဴး ဖြဲ႔ဆိုတယ္ဆိုတဲ့ အလကၤာကို “အတိသယ၀ုတၱိ”လို႔ ေခၚသလား၊ “အတိႆယ၀ုတၱိ”လို႔ ေခၚသလား။ ကၽြန္ေတာ္က “ႆ” နဲ႔ ေပါင္းထားမိတယ္၊ အဲဒါမွားရင္လည္း ျပင္ေပးပါခင္ဗ်ာ။
(ဂ) ကိုမြန္းေအာင္ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတိုက္ပြဲသီခ်င္း ပိုစ့္ကို မေမရဲ႕ မွတ္တမ္းေဟာင္းေတြထဲမွာ ျပန္႐ွာလို႔ေတြ႔ပါတယ္။ အဲဒီ ပိုစ့္ရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြမွာ VCD file link ကို http://www.absdf8888.org/ လို႔ ေပးထားတယ္ထင္ပါတယ္၊ အဲဒီ ေနရာကိုေတာ့ ေရာက္သြားပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဗီဒီယိုဖိုင္ကို ႐ွာလို႔ မေတြ႔ပါ၊ ဘယ္မွာ႐ွာလို႔ ရႏိုင္မယ္ဆိုတာ သိရင္မွ်ပါဦး။ တကယ္လို႔ မေမ download လုပ္ထားတဲ့ ဖိုင္ကို မွ်လို႔ရရင္လည္း လိုခ်င္ပါတယ္။ Upload အဆင္မေျပရင္ေတာ့ ကိစၥမ႐ွိပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ တျခားက ႐ွာၾကည့္ပါဦးမယ္။ေက်းဇူးတင္လ်က္ပထဇ
Posted by ပုထုဇဥ္ toေတြးမိေတြးရာ ..ေရးမိေရးရာ at 4/25/2007 1:16 PM
ကိုပုထုဇဥ္ရွင့္ …
(က) အေရာင္ကို ေဖာ္ျပရင္ “မည္း” လို႔ ည-သတ္နဲ႔ သံုးပါတယ္။
မိုက္မဲ၊ သဲသဲမဲမဲ၊ မဲလိပ္ စတဲ့စကားလံုးေတြကိုေတာ့ ေနာက္ပစ္နဲ႔သာ ေပါင္းပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မည္းမည္းတူတူ၊ မိုးသဲသဲမဲမဲ လို႔ စာလံုးေပါင္းပါမွ မွန္ပါတယ္။
စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသရဲ႕ က၀ိလကၡဏာ သတ္ပံုက်မ္းမွာလည္း ခုလို ေတြ႕ရပါတယ္။
မဲ
* မိုက္မိုက္မဲမဲ၊ သူ႔ကိုဆဲ၊ ေျမထဲ သရက္သား။
* မယားကိုဆဲ၊ သားကိုမဲ၊ မိုးျဗဲခံုမိုင္းသား။
* သမ္းသမ္းမဲမဲ၊ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ၊ မဲဇလီႏွင့္စား။
မည္း
* ညိဳ႔ညိဳ႕ၾကည္းၾကည္း၊ မႈိင္းမည္းမည္း၊ မန္က်ည္း ပင္ညိဳညိဳ။
*ေသြးစုန္း မ်က္မည္း၊ ငယ္ကရည္း၊ စုလည္း ျမိတ္စလွ်ိဳ။
* စင္တလင္းလွည္း၊ မ်က္ႏွာမည္း၊ ကသည္း စစ္သည္ဗိုလ္။
*ေတာင္ႀကီးမ်က္မည္း၊ ႐ႈပ္ရွက္စည္း၊ ရြာပည္း ခြင္လံုးၿပိဳ။
ဒီေနရာမွာ မေမးဘဲ တခုထပ္ေျဖလိုက္ပါအံုးမယ္။
မိုးသည္းထန္စြာရြာသည္ ဆိုရင္ေတာ့ သည္း လို႔ ေပါင္းပါတယ္။
သိပ္သည္း၊ သည္းထန္ တို႔ကို ည-သတ္ နဲ႔ေပါင္းၿပီး
သဲႀကီးမဲႀကီး၊ သဲသဲကြဲကြဲ၊ အုတ္အုတ္သဲသဲ၊ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ တို႔ကို ေနာက္ပစ္နဲ႔ ေပါင္းပါတယ္။
(ခ) အလြန္အက်ဴးဖြဲ႕ဆိုတဲ့ အလကၤာကို အတိႆယ၀ုတၱိလို႔ ေပါင္းရင္ မွန္ပါတယ္။
သႀကီးဟာ သ+သ (သႏွစ္လံုးဆင့္ထားတဲ့ ပါဌ္ဆင့္)ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အတိသ္သယ၀ုတ္တိ (သ-သတ္က တ-သတ္ အသံျဖစ္တဲ့အတြက္) အတိတ္သယ၀ုတ္တိ လို႔ ဖတ္ရပါတယ္။
(ဂ) ဗီဒီယိုဖိုင္ကို က်မျပန္ရွာေပးပါမယ္။ ေလာေလာဆယ္ အဲဒီဆိုက္ကို ျပန္၀င္မရ ျဖစ္ေနပါတယ္။ က်မ ေဒါင္းလုတ္ယူထားတဲ့ ဖိုင္ကို အခ်ိန္ရရင္ upload လုပ္ေပးပါမယ္။
***
ျပန္စာအစီအစဥ္ကေတာ့ ဒီမွ်ပါပဲ။
အားလံုး ေက်နပ္ႏိုင္ၾကလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။
***
ေမတၱာျဖင့္
ေမဓာ၀ီ
1st May, 2007
10:45 pm
Wednesday, May 02, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
ခုလိုျပန္ျကားေပးတာ ေက်းဇူးအထူးပဲ မေမ ။ မေမေျပာသလို ကြ်န္မလည္း သေဘာတူ လက္ခံပါတယ္ း)
အေပၚကလူ ေျပာတဲ့အတုိင္းပဲ.. ။ :P
မေမ...အခုလိုကဗ်ာကို အသံုးၿပဳခြင့္ေပးတာေက်းဇူးတင္ ပါတယ္ရွင္ အသံုးၿပဳမဲ့ဖိုရမ္ကေတာ့ ပဒုမၼာဖိုရမ္ပါရွင္... www.padonma.com အခုလိုေႏြရာသီေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာနဲ႔ကိုက္ညီေနလို႔သံုးခ်င္တာပါရွင္...အခုလိုကဗ်ာအ ၿပည့္အစံုေလးၿပန္တင္ေပးတာလဲေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္ရွင္...
အေပၚကလူ သံုးေယာက္ေျပာတဲ႔အတိုင္းပဲေပါ႔ေနာ္...:P
Post a Comment