ခုေဖာ္ျပမယ့္စာက က်မေရးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၉၁-ခုႏွစ္က က်မရဲ႕ ဖခင္ႀကီး စီစဥ္ ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ “ဒီပဲယင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မေနာဒိ႒၀ႏၵနာ ဘုရားရွိခိုး” စာအုပ္ထဲက ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
က်မတို႔ဟာ ပုထုဇဥ္ လူသားေတြပီပီ ေဒါသနဲ႔ မကင္းႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ အခန္႔မသင့္ရင္ ထစ္ခနဲဆို ေဒါသ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေဒါသဆိုတာ မေကာင္းမွန္း သိလ်က္နဲ႔လည္း ေဒါသကို မထိန္းႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါဆို ေဒါသမျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ ….။
စဥ္းစားတဲ့အခါမွာ …ေဒါသရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေဒါသဟာ ေမတၱာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာထားျခင္းျဖင့္ ေဒါသကို ေလ်ာ့နည္းေစႏိုင္သလို သည္းခံျခင္းျဖင့္လည္း ေဒါသကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ေမတၱာဆိုတာ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ပြားမ်ားရမွာျဖစ္သလို သည္းခံျခင္းကလည္း အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ေလ့က်င့္ယူရမွာပါပဲ။ “ခႏၱီပရမံ တေပါတိ တိကၡာ” “သည္းခံျခင္းသည္ အျမတ္ဆံုးအက်င့္” လို႔ ဘုရားရွင္တိုင္းက ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ သည္းခံျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကိုကေဒါင္းက သူ႔ဘေလာ့မွာ က်မကို တခါေမးဖူးပါတယ္။ က်မလည္း အဲဒီတုန္းကေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူ ခပ္တိုတိုပဲ ေျဖခဲ့ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဒီထက္မက ရွင္းလင္း ေျပာျပခ်င္တဲ့စိတ္ ကိန္းေအာင္းလို႔ ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မကိုယ္တိုင္လည္း ရွင္းလင္းေအာင္ မေျပာျပတတ္တဲ့အတြက္ အေဖ့စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
***
ခႏၱီဂုဏ္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အလြန္ႀကီးျမတ္ေသာ သည္းခံျခင္းဂုဏ္။
မွတ္ခ်က္။
လူ, နတ္, နိဗၺာန္ကို ရည္မွန္း၍ ၾကမ္းတမ္းျပစ္မွားမႈ ေဒါသမွ သည္းခံျခင္း တည္းဟူေသာ ပါရမီေျမာက္ ခႏၱီတရား ၃-ပါး ရွိသည္။
(၁) ခႏၱီပါရမီ =ေရႊ၊ ေငြ၊ ဥစၥာ စသည့္ အပျဖစ္ေသာ ၀တၳဳပစၥည္းတို႔ အတြက္ သည္းခံျခင္း။
(၂) ခႏၱီဥပပါရမီ =ေျခ၊ လက္၊ မ်က္စိ စေသာ ကိုယ္တြင္း ၀တၳဳတို႔ အတြက္ သည္းခံျခင္း။
(၃) ခႏၱီပရမတၳပါရမီ = မိမိအသက္ကို သတ္ျဖတ္ ဖ်က္ဆီးရာ၌ သည္းခံျခင္း။
သည္းခံျခင္းတရားသည္ ေလာက၌ သူေတာ္သူျမတ္တို႔၏ အားတခုျဖစ္ေပသည္။
ဘုရားရွင္သည္ အားရွစ္မ်ဳိးကို ေဟာၾကားရာ၌ …
(၁) ငိုေၾကြးျခင္းသည္ ကေလးသူငယ္တို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
(၂) အမ်က္ထြက္ျခင္းသည္ မိန္းမတို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
(၃) လက္နက္အမ်ဳိးမ်ဳိးသည္ ခိုးသူဓားျပတို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
(၄) က်ယ္၀န္းစြာေသာ ႏိုင္ငံနယ္ပယ္ကို အစိုးရျခင္းသည္ ျပည့္ရွင္မင္းတို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
(၅) သူတပါးတို႔ကို ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ လူမိုက္တို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
(၆)ေသခ်ာစြာ စူးစိုက္ဆင္ျခင္ျခင္းသည္ ပညာရွိတို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
(၇) အဖန္ဖန္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းသည္ အၾကားအျမင္မ်ားေသာ သူတို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
(၈) သူတပါးတို႔ က်ဴးလြန္လာသည့္ အျပစ္ကုိ အမ်က္မထြက္ သည္းခံျခင္းသည္ ရဟန္းပုဏၰားတို႔၏ ကိုးစားရာ အားတည္း။
ထို႔ျပင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဂၤလာတရားေတာ္၌ “ခႏၱီတရား” ကို ၂၇-ပါး ေျမာက္ မဂၤလာအျဖစ္ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့သည္။
တဦး၏ က်ဴးလြန္မႈကို တဦးက သည္းခံႏိုင္ျခင္းသည္ ကုသိုလ္တရား တိုးပြားရင့္က်က္မႈ၏ အေၾကာင္းျဖစ္၍ မဂၤလာ မည္၏။
သူတပါးက မိမိအေပၚ၌ ကိုယ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ က်ဴးလြန္ထိပါး လာသည္ကို (အျပစ္အေနျဖင့္)ေဗြမယူဘဲ ေက်နပ္စြာ လက္ခံထားႏိုင္ခဲ့လွ်င္ (အက်ဴးလြန္) ခံရသူက တု႔ံျပန္ခြင့္ရွိေသာ အမ်က္ေဒါသ သည္လည္း စိတ္ထဲ၌ အျမစ္မတြယ္ အလြယ္ေျပေပ်ာက္ သြားရေတာ့၏။
သို႔ေသာ္ ေက်နပ္မႈသေဘာ မသက္၀င္ပါက မႏိုင္၍ သည္းခံရသည့္တိုင္ ႏိုင္ေလာက္သည့္အခါ လက္စားေခ်မည္၊ တုံ႔ျပန္မည္ဟူေသာ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕မႈ သေဘာဆိုးမ်ား ကိန္း၀ပ္ေနမည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ဤသို႔ မေက်နပ္မႈ ေဒါသ ျပ႒ာန္းေသာ ခႏၱီသည္ကား ခႏၱီ အစစ္မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ သည္းခံျခင္းဟူသည္ သူတပါး၏ က်ဴးလြန္မႈကို အျပစ္အေနျဖင့္ မမွတ္ယူဘဲ ေက်နပ္ျခင္း သေဘာ ျဖစ္ေပသည္။
သည္းခံမႈတြင္ …
(၁) အားရွိသူက အားမဲ့သူအေပၚ သည္းခံျခင္း။
(၂) အားမဲ့သူက အားရွိသူအေပၚ သည္းခံျခင္း။ ဟူ၍ ၂-မ်ဳိး ရွိျပန္၏။
(၁) အမွတ္ သည္းခံျခင္းသည္ အားရွိသူတို႔ က်င့္ထိုက္ေသာ “ဗလ၀ခႏၱီ” ျဖစ္၍ (၂) အမွတ္ သည္းခံျခင္းသည္ကား အားမဲ့သူတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ “ဒုဗၺလခႏၱီ” မ်ဳိး ျဖစ္ေလသည္။
က်မ္းဂန္တို႔၌ “နိစၥံ ခမတိ ဒုဗၺေလာ” “႐ႈံးသူသည္ ႏိုင္သူျပဳသမွ်ကို ခံရျမဲျဖစ္၏” ဟု ေဖာ္ျပေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္သူ (အင္အားရွိသူ) က ႐ႈံးသူ (အင္အားခ်ိသူ) အေပၚ သည္းခံရျခင္းသည္ စိတ္ထား မြန္ျမတ္သူတို႔၏ က်င့္၀တ္တခု ျဖစ္ေလသည္။
သုဓမၼာသဘင္သို႔ သိၾကားမင္း ၀င္ထြက္ေနသည္ကို ျမင္တိုင္း ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲေရး တိုင္းထြာေလ့ရွိေသာ စစ္႐ႈံးဘုရင္ျဖစ္သူ ေ၀ပစိတၱိ နတ္မင္းႀကီးအား သိၾကားမင္းက မည္သို႔မွ် တုံ႔ျပန္ျခင္းမျပဳဘဲ
“ငါလို စစ္ႏိုင္သူ သိၾကားမင္းက စစ္႐ႈံးသူ ေ၀ပစိတၱိ အေပၚ၌ သည္းခံရျခင္းမ်ဳိးသည္ ႏိုင္ေလာက္လ်က္ သည္းခံရျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သာလြန္၍ မြန္ျမတ္လွသည္” ဟု မာတလိနတ္သားအား သိၾကားမင္း ေျပာၾကားသည္ကို ေထာက္႐ႈရာသည္။
“အေကၠာေဒန ဇိေနေကာဓံ” “အၾကမ္းဖက္လာသူကို မိမိက အၾကမ္းမဖက္ဘဲ သည္းခံသျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေစရမည္” ဟု ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူသည္။
ဘုရားရွင္သည္ သည္းမခံသူအတြက္ ရတတ္ေသာ (မ်က္ေမွာက္၊ တမလြန္) အျပစ္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ညႊန္ျပေတာ္မူသည္။
(၁) အမ်ား၏ မုန္းတီးမႈကို ခံရျခင္း။
(၂) ရန္သူမ်ားျခင္း။
(၃) အျပစ္အနာ အဆာမ်ားျခင္း။
(၄)ေတြေတြေ၀ေ၀ေသရျခင္း။
(၅)ေသၿပီးေနာက္ အပါယ္သို႔ လားရျခင္း … တို႔ ျဖစ္ေလသည္။
သို႔ျဖစ္ရကား မွတ္သားရန္ အခ်ဳပ္ကို ဆိုရလွ်င္ သည္းမခံျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ ေလာကျပစ္၊ သံသရာျပစ္မ်ားကို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ၿပီးလွ်င္ ခႏၱီတရား လက္ကိုင္ထား၍ အၾကမ္းဖက္လာသူကို သည္းခံမႈျဖင့္ အႏိုင္ယူျခင္းသည္သာ “တကယ့္ေအာင္ပြဲအစစ္” ဟု မွတ္ယူ ႏွလံုးသြင္းၾကရာသည္။
***
ဦးေမာင္ေမာင္ (ဟံသာ၀တီ) စီစဥ္ေသာ ဒီပဲယင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မေနာဒိ႒၀ႏၵနာ ဘုရားရွိခိုး စာအုပ္ - (စာမ်က္ႏွာ ၁၆၆-၁၆၉) မွ
***
11th May, 2007
00:10 am
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
အမေရ..
အမေဖေဖေရးခဲ့တဲ့ ဒီစာေလးကို ဖတ္လိုက္ရတာဟာ က်ေနာ့္ကုိ တုိက္႐ိုက္ ဆုံးမစကားဆိုေနတဲ့ အလားခံစားရပါတယ္။ ဟုတ္ပါရဲ့။ ေဒါသမီးေၾကာင့္ ပူေလာင္ခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ့္အခ်ိန္ေတြ မနည္းခဲ့ပါဘူး။ ေဒါသေရွ႔ထားမိလို႔ ဆုံးရႈံးခဲ့ရတဲ့ မိတ္ေဆြေတြလည္း ရိွရဲ့။ သည္းမခံသူအတြက္ ရတတ္ေသာ အျပစ္ေတြကုိ ေရွာင္ရွားႏိုင္ဖုိ႔ သည္းခံႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရေတာ့မွာေပါ့..။ တကယ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
မေမေရ.. ဟိုတေန့က ညီမအလုပ္မွာ မခံခ်င္စိတ္ေျကာင္ စိတ္တိုခဲ့ရတာ ၊ ဒီဟာေလးဖတ္ျပီး သည္းခံနိုင္ေအာင္ ျကိုးစားပါ့မယ္ ။ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ပို့စ္ေလးပါ ။ ေက်းဇူးပါပဲ ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီ စိတ္တိုတာ ေလ်ာ့နည္းလာေပမယ့္ ပေပ်ာက္သြားဖို့ အေတာ္ခက္တာပဲေနာ္...
Post a Comment