Friday, May 19, 2017

အျပာေရာင္ လမ္းခြဲ ...

ေအာက္တိုဘာရဲ႕ မိုးေရစက္ေတြဟာ …
ကြဲကြာျခင္းေတြ … ပူေဆြးမႈေတြ … ၀မ္းနည္းေၾကကြဲျခင္းေတြကို
အစဥ္အျမဲ သယ္ေဆာင္ခဲ့ေလတယ္ … ။

***
၇၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၁
၀၈း၅၆ နာရီ

.
အဲဒီေန႔က သူနဲ႔က်မ လမ္းခြဲခဲ့ၾကတယ္။
က်မရဲ႕ အသံုးမက်မႈ၊ အလိုက္မသိတတ္ နားမလည္တတ္မႈေတြေၾကာင့္လား၊ ၄ ႏွစ္တာ ခ်ည္ေႏွာင္ခဲ့တဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြ အဲဒီေန႔က အဆံုးသတ္ခဲ့တယ္။
.
ပ်ားပန္းခတ္ေအာင္ လူေတြ စည္ကားလွတဲ့ ဘူတာ႐ံုထဲကေန ေလးလံတဲ့ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ တလွမ္းခ်င္း လွမ္းေလွ်ာက္ေနမိတယ္။ စိတ္ေတြက လွမ္းေနတဲ့ ေျခလွမ္းေတြေပၚမွာ မရွိဘူး၊ အေတြးေတြက ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ရာကို ျပန္သြားေနၾကတယ္။ ရင္ထဲမွာ ဘာမွမရွိေတာ့သလို လပ္ဟာၿပီး ဗလာ … ။ ထိခိုက္ခံစားလြယ္တဲ့ ႏွလံုးသားက တဆစ္ဆစ္နာလို႔ … ။ ေ၀့၀ဲတက္လာတဲ့ မ်က္ရည္စေတြ မက်ေအာင္ အားတင္းရင္း လမ္းဆက္ေလွ်ာက္တယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ေနရင္း အက်င့္ပါေနတဲ့ ညာလက္တဖက္က တစံုတခုကို ဆုပ္ကိုင္ဖို႔ ေယာင္ယမ္း ႀကိဳးစားေနမိေသးရဲ႕။
.
ဒါေပမဲ့ … ဘာကိုမွ ဖမ္းယူဆုပ္ကိုင္ခြင့္မရတဲ့ ခပ္ရွက္ရွက္ လက္တစံုဟာ အက်ႌအိတ္ကပ္ထဲကိုသာ ထိုးသြင္းရင္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ မြန္းက်ပ္ေနတဲ့ ဘူတာ႐ံုထဲက ထြက္ခဲ့တယ္။
.
သူ … မရွိေတာ့ဘူး … ။
သူ … ထြက္သြားၿပီ … ။
သူ … က်မကို လမ္းခဲြသြားခဲ့ၿပီေလ … ။
***
၇၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၀၇
.
လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္က က်မအမ မိတ္ဆက္ေပးလို႔ သူနဲ႔က်မ စတင္သိကၽြမ္းခဲ့ရတယ္။ စၿပီးသိခ်ိန္ကေန ေစာေစာက အခ်ိန္ပိုင္းေလးအထိ သူနဲ႔က်မ တခါမွ မခြဲဘဲ အျမဲတတြဲတြဲ ေနလာခဲ့ၾကတယ္။ သူဟာ မခန္႔ျငားဘူး၊ ဒါေပမဲ့ တည္ၿငိမ္တယ္။ သူဟာ ေခတ္မဆန္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ႐ိုးရွင္းတယ္။ သူဟာ ၄ ႏွစ္တာ ကာလပတ္လံုး က်မေဘးနားမွာ အေဖာ္ျပဳရင္း က်မလိုအပ္သမွ် မညည္းမညဴ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့တယ္။
.
ဒီကို ေရာက္ခါစႏွစ္တုန္းက ေက်ာင္းအိပ္ ေက်ာင္းစား ေနခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးေတြမွာ က်မအနားမွာ သူရွိေနေပးလို႔ က်မရဲ႕ အထီးက်န္ေန႔ေတြဟာ တစံုတခုေသာ အတိုင္းအတာအထိ စိတ္သက္သာရာ ရခဲ့တယ္။ မိုးသည္းသည္းေအာက္မွာ … ႏွင္းဖြဲဖြဲေအာက္မွာ … ေနက်ဲက်ဲေအာက္မွာ … သူ႔ကို ဆုပ္ကိုင္ အေဖာ္ျပဳရင္း လမ္းၾကမ္းၾကမ္းေတြ ေလွ်ာက္ခဲ့ဖူးတယ္။ မိသားစုနဲ႔၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အဆင္ေျပေျပ ဆက္သြယ္ႏိုင္ဖို႔ သူက တမန္ေတာ္ေလး လုပ္ေပးတယ္။
.

က်မပ်င္းရင္ သူနဲ႔ ကစားတယ္။ က်မ တီးလံုးသံစဥ္ေလးေတြ ဖန္တီးတဲ့အခါ သူက လိုက္ဆိုျပတယ္။ သူနဲ႔အတူတူ “ေခါင္းေလာင္းေလးေတြ ျမည္ေနၿပီ”၊ “ဘယ္ပန္းခ်ီ ေရးလို႔မမီ”၊ “တူးပို႔ တူးပို႔”၊ “ဟက္ပီးဘတ္ေဒး” စတဲ့ သီခ်င္း သံစဥ္ေလးေတြ က်မက ဖန္တီးေတာ့ သူ႔ခမ်ာ က်မ ေက်နပ္တဲ့အထိ ႀကိဳးစားပမ္းစား လိုက္ဆိုျပရရွာတယ္။
.
က်မ လမ္းထြက္လဲ သူပါတယ္၊ က်မ ဟင္းခ်က္လဲ သူရွိတယ္၊ က်မ ေက်ာင္းသြားရင္ စာသင္ပ်က္မွာစိုးလို႔ မေႏွာက္ယွက္ဘဲ တိတ္တိတ္ကေလး ေနေပးတတ္ၿပီး က်မ အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္မွာေတာ့ က်မနံေဘးမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလး အိပ္ဖန္ေစာင့္လုပ္ရင္း မနက္ေစာေစာ က်မႏိုးေအာင္လဲ ႏႈိးေပးတတ္ေသးတယ္။
.

မွန္မၾကည့္ဘဲ ေနႏိုင္တဲ့က်မ သူ႔မ်က္ႏွာမၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္ခဲ့ဘူး။ သူနဲ႔က်မက အရိပ္လိုဘဲ ဘယ္ေတာ့မွ ဘယ္တုန္းကမွ မခြဲခဲ့တာ။ တစံုတေယာက္ေၾကာင့္/ တစံုတရာေၾကာင့္ က်မ ၀မ္းနည္းလို႔ ငိုတဲ့အခါ သူက က်မအတြက္ တိုင္တည္စရာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ တခါတေလ က်မပါးျပင္ေပၚက မ်က္ရည္ေတြ သူ႔ဆီမွာပါ စြန္းထင္းကုန္တယ္။ တခါတေလေတာ့ က်မရင္ခြင္ထဲ သူ႔ကိုထားၿပီး က်မ ရင္ခုန္သံေတြ နားေထာင္ခိုင္းခဲ့ဖူးတယ္။
.
တကယ္ေတာ့ က်မအမွားေတြပါ … ။
က်မရဲ႕ ေျခလွမ္းတိုင္းမွာ သူအျမဲရွိေနၿပီး က်မအတြက္ အေကာင္းဆံုးေတြကို ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါလ်က္နဲ႔ က်မက သူ႔ကို သစၥာပ်က္ယြင္းဖို႔ ၾကံစည္စိတ္ကူးခဲ့မိတာ ခဏခဏ … ။ ေခတ္မမီတဲ့ သူ႔ကို က်မ ၿငီးေငြ႔လာတယ္။ ႐ိုးလြန္းတဲ့သူ႔ကို အားမလို အားမရ ျဖစ္မိတယ္။ သူ႔ေနရာမွာ တျခားေသာသူကို အစားထိုးဖို႔ စဥ္းစားခဲ့မိတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ မိုက္မဲလိုက္တဲ့ က်မပါလဲ … ။
.
က်မရဲ႕ အေတြးေတြကို သူသိသြားလို႔လား … က်မက စတင္ စြန္႔ခြါမွာကို မလိုလားလို႔လား … ေလးႏွစ္တိတိ ျပည့္တဲ့ေန႔မွာေတာ့ က်မကို ႏႈတ္မဆက္ဘဲ သူက စတင္ လမ္းခြဲသြားခဲ့တယ္။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ သူ႔အတြက္ တာ၀န္ေက်ၿပီလို႔ ယူဆသြားခဲ့တယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ၀မ္းနည္းဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ … ။
***
အဲဒီေန႔က မိုးဖြဲဖြဲက်တယ္။
ရာသီဥတုက ႐ုတ္တရက္ စ-ေအးလို႔ အေႏြးအက်ႌ အသစ္ထုတ္၀တ္ျဖစ္တယ္။ အက်ႌအသစ္ရဲ႕ အိတ္ကပ္ တိမ္တိမ္ကေလးဟာ မိုဘိုင္းဖုန္း ေသးေသးေလးကို ထိမ္းသိမ္းဖို႔ရာ မစြမ္းသာခဲ့ဘူး။ ရထားေပၚမွာ သတင္းစာဖတ္ရင္း အိုင္ဖုန္း ေၾကာ္ျငာစာမ်က္ႏွာကို အထပ္ထပ္ ဖတ္ေနမိတယ္။ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ သိပ္မမ်ား ေခတ္မမီတဲ့ ဒီဖုန္းေလးအစား အိုင္ဖုန္းကိုင္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္လာတယ္။
.
အခ်ိန္ပိုင္း လုပ္လည္း လုပ္ေနျပီမို႔ ကိုယ့္ပိုက္ဆံနဲ႔ ကိုယ္ ဖုန္းအသစ္ဝယ္မယ္ဆို ဝယ္လို႔ရတဲ့ အေျခအေနေပါ့။ ဒီမွာ ဖုန္းဝယ္မယ္ရင္ တလဘယ္ေလာက္ ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ ထားသေလာက္ သြင္း႐ံုပါပဲ။ contract က တႏွစ္ဆိုရင္ တႏွစ္သြင္းရတာေပါ့။ သတင္းစာထဲက ေၾကာ္ျငာဖတ္ၿပီး ဝယ္ရင္ေကာင္းမလား စဥ္းစားရင္း ရထားစီးလာခဲ့တာ ဆင္းရမယ့္ ဘူတာေရာက္ေတာ့ သတင္းစာေလး ေက်ာပုိးအိတ္ထဲ ထိုးထည့္ၿပီး ဆင္းလာရင္းနဲ႔မွ အက်ႌအိတ္ထဲ လက္ႏိႈက္စမ္းၾကည့္တဲ့အခါ က်မရဲ႕ ႏိုကီယာမိုဘိုင္းဖုန္းေလး မရွိေတာ့ဘူး။ ရပ္ထားဆဲ ရထားေပၚ ကမန္းကတန္းျပန္တက္ၿပီး ျပန္ရွာေတာ့လဲ မေတြ႕ေတာ့ဘူး။ ဘယ္မွာလဲ .... မိုဘိုင္းဖုန္းေလးေရ ... ။
.
ဘတ္စ္ကားေပၚမွာပဲ ထြက္က်ခဲ့တာလား၊ ရထားေပၚမွာ ျပဳတ္က်တာလား .... ေဝခြဲမရဘဲ ဖုန္းေလးဟာ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။
.
ဒီလိုနဲ႔ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက ဖုန္းလွမ္းေခၚေပးတယ္။ ကိုင္သူမဲ့တဲ့ ဖုန္းသံေလးကို နားေထာင္ရင္း ရင္ထဲမွာ မေကာင္းဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အတန္းခဏ နားခ်ိန္မွာ အိုတူး O2 ဆိုင္ကိုသြားၿပီး အိုင္ဖုန္းေလးတလံုး ၂ ႏွစ္ စာခ်ဳပ္နဲ႔ ဝယ္ခဲ့လိုက္ပါတယ္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ ႏိုကီရာေလးထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ပါတဲ့ အိုင္ဖုန္းေလးကို ဝယ္ခဲ့ရေပမဲ့ က်မရဲ႕ ႏိုကီရာ မိုဘိုင္းဖုန္း အျပာေလးကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဘူးဆိုတာ အေသအခ်ာပါပဲ။
***
ေမဓာဝီ
၂၀၁၁၊ ေအာက္တိုဘာ
***
ေနာက္ဆက္တြဲ ... 
***

၂၀၁၇ ေမ ၁၈
.
ရန္ကုန္ဘြတ္ပလာဇာမွာ လုပ္တဲ့ မင္းလူရဲ႕ ညေနခင္း က အျပန္ ကၽြန္မရဲ႕ ဆမ္ေဆာင္း မိုဘိုင္းဖုန္းေလး ေပ်ာက္သြားေတာ့ ဖုန္းမရွိတဲ့ ဘဝမွာ လူက ေယာင္ခ်ာခ်ာ ျဖစ္ေနရတယ္။ နာရီမပတ္တဲ့ ကၽြန္မအတြက္ ဖုန္းက နာရီကို ပဲ အားကိုးေနရတာ။ နာရီ၊ ႏႈိးစက္၊ အဘိဓာန္၊ အီးေမးလ္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္၊ မက္ဆန္ဂ်ာ၊ ဗိုင္ဘာ၊ ယူက်ဳ၊ ကင္မရာ စသျဖင့္ အရာအားလံုး ဖုန္းနဲ႔သာ အသံုးျပဳေနခဲ့တာမို႔ တညေလာက္ ဖုန္းမရွိတာ ေနမထိ ထိုင္မသာ ... ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
.
မနက္မိုးလင္းမွ နည္းနည္း စိတ္သက္သာရာ ရျပီး ဒီလို ဖုန္းေပ်ာက္တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳမ်ဳိး လြန္ခဲ့တဲ့ ၆ ႏွစ္ေလာက္ကလည္း ၾကံဳခဲ့ဖူးတာ ျပန္သတိရမိတယ္။ ဟိုမွာကေတာ့ ကိုယ့္ဖုန္းကို ယူမယ့္သူလည္း ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီလိုပဲ ေပ်ာက္သြားခဲ့တာ။ အဲဒီတုန္းက ေရးခဲ့တဲ့ စာကို ကြန္ပ်ဴတာထဲ ျပန္ရွာၿပီး တင္လိုက္ပါတယ္။ ဘယ္မွာမွ မတင္ခဲ့ဖူးတဲ့ စာေလးပါ။ ေပ်ာက္သြားတဲ့ ႏိုကီရာ ဖုန္းေလး ပါတဲ့ ပံုေလးေတြလည္း ျပန္ရွာၿပီး တင္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက အျပာေရာင္ လမ္းခြဲ ... အခုေတာ့ အနက္ေရာင္ လမ္းခြဲေပါ့ေလ .... ။

No comments: