Tuesday, July 24, 2007

ကိုျပဴးက်ယ္သို႔ ေပးစာ … အပိုင္း (၁၇)

သို႔
ကိုျပဴးက်ယ္ …
ဒီကေန႔ ဗုဒၶဟူးေန႔မဟုတ္ေပမဲ့ ေပးစာကို ေရးလိုက္ရျခင္းကေတာ့ … အေၾကာင္းရွိ ပါတယ္။ မေန႔က (ဇူလိုင္ ၂၃ ဟာ) သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ကြယ္လြန္တာ (၄၃) ႏွစ္ ရွိၿပီ ျဖစ္တဲ့ေန႔ဆိုတာ က်မ တကယ္ကို မသိခဲ့ပါဘူး။ ဆရာမ ေမၿငိမ္းရဲ႕ ဘေလာ့မွာ ေတြ႕ေတာ့မွ က်မ သိလိုက္ရပါတယ္။ သိလိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရးဖို႔ အခ်ိန္မရွိ သလို သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ စာအုပ္ေတြျပန္ရွာဖို႔လည္း အခ်ိန္မရေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔မွ တင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းရဲ႕ ေလးခ်ဳိးတပုဒ္ ေလာက္ ျပန္ရွာဦးမွလို႔စိတ္ကူးကာ အနီးအပါးစာအုပ္စင္က စာအုပ္ေတြ ဟိုရွာဒီရွာ ရွာမိပါတယ္။

ဒီလိုရွာရင္းနဲ႔ က်မအျမဲတင္ေနက် ကိုျပဴးက်ယ္ေပးစာအတြက္ ကိုးကားေလ့ရွိတဲ့ ကဗ်ာ့စြယ္စံုက်မ္းႀကီးထဲမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ေလးခ်ဳိးတပုဒ္ ရွိတယ္ဆိုတာ ကို သတိရလိုက္မိတာပါ။ ဒါနဲ႔ ေလးခ်ဳိးအခန္းကို ျပန္လွန္ေတာ့ ဘြိဳင္းေကာက္ ဋီကာထဲက ေလးခ်ဳိးတပုဒ္ကို သြားေတြ႕တယ္။ အဲဒီေလးခ်ဳိးက ေရွ႕ပိုင္းေပးစာေတြရဲ႕ ေလးခ်ဳိးအခန္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ “ဒီေနရာမွာ” ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီစာအုပ္အတြက္ အမွာစာလည္း ေရးေပးခဲ့ တယ္ဆိုတာ အမွတ္ရၿပီး ေရွ႕ဆံုးစာမ်က္ႏွာ ဖြင့္လိုက္ေတာ့ ဒီကဗ်ာ့စြယ္စံု က်မ္း ႀကီးကို ျပဳစုသူ ဓမၼာစရိယ ဦးထြန္းေရႊအတြက္ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ သ၀ဏ္လႊာ ဆိုတဲ့ စာတပုဒ္ သြားေတြ႕ပါတယ္။ ဒီသ၀ဏ္လႊာဟာ ကဗ်ာ့စြယ္စံုက်မ္းအတြက္ ေရးသားျခင္းမွ်သာဆိုေသာ္လည္း ဒီစာထဲမွာ သမိုင္းေတြပါေနပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီတပတ္ ကိုျပဴးက်ယ္သို႔ ေပးစာ အစီအစဥ္မွာ ကဗ်ာေရးဖြဲ႔နည္းကို ခဏ ရပ္ၿပီး ဆရာႀကီး (အဖိုး) သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ကြယ္လြန္တဲ့ေန႔ကို ရည္စူးလို႔ အဖိုးရဲ႕သ၀ဏ္လႊာတပုဒ္နဲ႔ အမွတ္တရ ဂါရ၀ျပဳတင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
***
ဓမၼာစရိ-ဦးထြန္းေရႊသို႔
သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ သ၀ဏ္လႊာ

အို … နႏၵမာလိနီေခၚ ကဗ်ာစြယ္စံုက်မ္းျပဳဆရာ ဓမၼာစရိ ဦးထြန္းေရႊ …
အတီေတကာလ ေရွးမဆြအခါ “ျမန္မာအစ-တေကာင္းက” ဟူသည္ႏွင့္အညီ ဤမည္ ထိုမည္ေသာ သက်သာကီ၀င္ ဘုရင္မင္းမ်ဳိး သတိုးဓမၼ သတၱိဓရတို႔ မဆြတည္ေဟာင္း တေကာင္းျပည္ႀကီးမွ စကာ
(၁) သေရေခတၱရာျပည္၌ မင္းေပါင္း ၂၅-ဆက္၊
(၂) အရိမဒၵန မည္ေသာ ပုဂံျပည္တြင္ မင္းေပါင္း ၅၅-ဆက္၊
(၃) ၀ိဇယပူရ မည္ေသာ ပင္းယျပည္တြင္ မင္းေပါင္း ၆-ဆက္၊
(၄) ေဇယာပူရ မည္ေသာ စကိုင္းျပည္၌ မင္းေပါင္း ၇-ဆက္၊
(၅) ရတနာပူရ မည္ေသာ အင္း၀ျပည္ အတြင္း၀ယ္ မင္းေပါင္း ၃-က်ိပ္၊
(၆) ရတနာသိဃၤ ျပည္မ်ာ့တန္ေဆာင္ ရန္ႀကီးေအာင္ခဲ့ေသာ ကုန္းေဘာင္မင္း ၁၁-ဆက္တို႔အတြင္း “အင္း-အာ-႐ိုက္-ေအာ္-ဘႀကီးေတာ္” တည္းဟူေသာ သကရာဇ္ ၁၁၈၁-ခုႏွစ္အတြင္း မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ဘႀကီးေတာ္မင္းတရား လက္ထက္ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သမားတို႔ ေစာ္ကားရန္စ၍ ပဌမအႀကိမ္ စစ္မက္ျဖစ္ပြား ခဲ့ရာ ျမန္မာတို႔က အေရး႐ႈံးနိမ့္သျဖင့္ မဏိပူရျပည္ အာသံျပည္ ရခိုင္ျပည္ တနသၤာရီျပည္မ်ားကို ကုလားမ်ဳိး ၆၀-အ၀င္ အၾကင္သို႔ေသာ အဂၤလိပ္တို႔ လက္တြင္းသို႔ အပ္ႏွင္းခဲ့ရေလသည္။

ဤမွတမ်ဳိး “အ-က်ဳိး-နဲ-ရန္၊ မင္းပုဂံ” ဟူေသာ ရာဇ၀င္ နိယံအရ သကရာဇ္ ၁၂၀၈-ခုႏွစ္အတြင္း နန္းတက္ေတာ္မူျပန္ေသာ ပုဂံမင္းသည္ အဂၤလိပ္မင္းတို႔ႏွင့္ စစ္ခင္းတိုက္ခိုက္ ျပန္ရာမွာလည္း ျမန္မာတို႔ကပင္ အေရး႐ႈံးနိမ့္ေလသျဖင့္ ေကတုမတီမည္ေသာ ေတာင္ငူျပည္ သေရေခတၱရာျပည္၏ တစိတ္တေဒသ ျဖစ္ေသာ ေတာေက်ာင္း သရက္ၿမိဳ႕အထိ အဂၤလိပ္တို႔လက္တြင္းသို႔ အပ္ႏွင္းလိုက္ရ ေၾကာင္း။

၎ ေနာက္ တေၾကာင္း “အ-ဂၤ-လိပ္-ေႏွာင္း၊ သီေဘာေျပာင္း” ဟူေသာ ရာဇ၀င္ နိယံအရ ျမန္မာေ၀ါဟာ ေကာဇာသကရာဇ္ ၁၂၄၀-ျပည့္တြင္ ဘုရင္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာ သီေဘာမင္းလက္ထက္ သကရာဇ္ ၁၂၄၇-ခုႏွစ္အတြင္း အဂၤလိပ္မင္းတို႔ႏွင့္ ယင္းသို႔ေသာ ဘံုဘိုင္ဘားမား သစ္ခိုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျပန္ရာ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာျပည္ တျပည္လံုးသည္ အသံုးမက်ေသာ (မႏုႆတၱ ဒုလႅဘ) အျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ၾကရေလသည္။

ဤသို႔ေသာ ကြၽန္ေခတ္ ေက်းေခတ္၌ ႏွစ္ေပါင္း တရာေက်ာ္မွ် ေနခဲ့ၾကရေသာ ဗုဒၶဘာသာ သမၼာဒိ႒ိ လူမ်ဳိးတို႔မွာ “ပုထိုးေကာင္းလ်က္ ေညာင္ပင္ဖ်က္” ဟူေသာ အတိုင္း လူ႐ိုင္း လူမသမာ မိစၦာဒိ႒ိတို႔လက္ေအာက္သို႔ က်ေရာက္ရေသာ ကံဆိုး ဒျမ သူခိုးတို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာမွစ၍ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာ တို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ကဗ်ာလကၤာေရးသားမႈတို႔မွာလည္း ဂ႐ုမစိုက္အား တေန႔ တျခား ေရြ႕လ်ား တိမ္ေကာ ခဲ့ရေပေၾကာင္း။

သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ေသာအခါ အဆိုပါ အဂၤလိပ္မင္းတို႔ လက္ထက္မွာပင္ အၾကင္သို႔ေသာ ယူနီဘာစီတီ ေခၚဆိုသည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းႀကီး ဖြင့္လွစ္ေသာ ကိစၥတြင္ ျမန္မာ့ဗိမာန္ ကဗ်ာ့ဗိမာန္ စာေပ က်မ္းဂန္တို႔ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ရန္ ပုဂံ ၀န္ေထာက္မင္း ဦးတင္ စီရင္သည့္ “ကဗ်ာဗႏၶသာရ” စာအုပ္ႏွင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ စီရင္ သည့္ “ကဗ်ာသာရတၳသၿဂၤ ိဳဟ္” စာအုပ္တို႔ကို ထိုအဆိုပါ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းႀကီး တြင္ သင္႐ိုး သင္တမ္း ျပ႒ာန္းခ်က္ ျပဳလိုက္သည့္အတြက္ ေရွးကထက္ပင္ လကၤာ ကဗ်ာမႈ သုခုမဟု ဆိုအပ္ေသာ အႏုပညာဟိတ္သည္ တဆိတ္ တေပါက္ တိုးတက္၍ အမ်ဳိးအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ျဖစ္ေခ်တမံု႔။

ထိုမွတပါးလည္း “တရားကို နတ္ေစာင့္သည္” “မွန္ကင္းတလွဲ႕ ထင္းတလွဲ႔” “ေရစီးတခါ ေရသာတလွဲ႔” တည္းဟူေသာ ေပါရာဏ စကားပံုႏွင့္အညီ အႏွီသို႔ေသာ တို႔ဗမာပလႅင္မွ တို႔ဗမာသခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ ရဲေဘာ္ အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ဘုန္းတန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္ လက္နက္တို႔ျဖင့္ ဖက္ဆစ္တည္းဟူေသာ အဂၤလိပ္တရန္ႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔၏ အစြမ္းရန္ကို တြန္းလွန္ ျဖိဳဖ်က္ၿပီး တထီးတနန္း တခမ္းတနား ျဖစ္ေပၚသည့္ မဟာသမယ ေခတ္ႀကီး အတြင္း ယင္းသို႔ေသာ “နႏၵမာလိနီ” ေခၚ အေဟာ္၀တ ေျပာပဖြယ္ရာ “ကဗ်ာ စြယ္စံုက်မ္း” တေစာင္ ေျပာင္ေျမာက္လွစြာ ေပၚထြက္လာရာ အဆိုပါစာအုပ္ကို ကြၽႏ္ုပ္တို႔ ဖတ္႐ႈလ်က္ သတၱဳခ်လိုက္ရာ အဆိုပါ “ကဗ်ာဗႏၶသာရက်မ္း” “ကဗ်ာသာရတၳသၿဂၤ ိဳဟ္က်မ္း” တို႔မွာပင္ မပါမရွိေသးေသာ ေရွး႐ိုးျမန္မာမ်ား ေရးသားစီကံုးနည္းမ်ားစြာကို ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ ယခင့္အခါရွိေဟာင္း အစိုးရ အေထာက္အပံ့ခံေက်ာင္း အေထာက္အပံ့မခံေသာ ေက်ာင္းတို႔တြင္၎ “နႏၵမာလိနီ” သညီ ပ်ံ႕လွ်မ္း ကဗ်ာစြယ္စံုက်မ္းကို သင္တမ္းတခု ျပဳလုပ္ကာ ျမန္မာ တိုင္းသူ “လူထု” အက်ဳိးကို သည္ပိုးရြက္ေဆာင္၍ ေအာင္ျမင္ထေျမာက္ၾကပါ ေစသတည္း။

သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း
(၃၁-၁-၅၅)***
ကိုျပဴးက်ယ္ႏွင့္တကြ ကဗ်ာခ်စ္သူမ်ား အဖိုးရဲ႕သ၀ဏ္လႊာေလးနဲ႔ ဒီတပတ္အတြက္ ေက်နပ္ၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါရဲ႕ရွင္ … ။

ေမဓာ၀ီ
၂၄၊ ဇူလိုင္၊ ၂၀၀၇
၀၀း၁၀ နာရီ

1 comment:

ကလိုေစးထူး said...

မင္းဆက္ေတြ စာရင္းက အေရးအေၾကာင္းဆို အေထာက္အကူ ျပဳမယ့္ အခ်က္အလက္ရပါတယ္။ ေပါရာဏ ဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ျမင္ေတာ့ ျမန္မာခ်က္ထဲမွာ မေမနဲ႔ အပီအျပင္ ျငင္းခဲ့ၾကတာကို မွတ္မိေသးတယ္ဗ်။