Friday, April 29, 2016

အမွားမျမင္ေစဖို႔ အမွားျပင္ေစလို

ဆရာမခင္သႏၲာရဲ႕ စာေပေဟာေျပာပြဲ ဗီဒီယိုဖိုင္ေလးကို အေတာ္မ်ားမ်ား ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚမွာ ရွယ္ထားၾကတာ ေတြ႕ေပမဲ့ မအားတာနဲ႔ နားမေထာင္ျဖစ္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ ရွယ္တဲ့လူက ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရလို႔ စိတ္ဝင္စားတာနဲ႔ နားေထာင္ျဖစ္သြားၿပီး ဒီစာကို ေရးပါတယ္။
.
သူေျပာသြားတာကေတာ့ ေအာက္ပါအတိုင္းပါပဲ။
.
“ဒီေန႔ေခတ္ … ဒီေန႔ေခတ္ဆိုတာ သိပ္မၾကာခင္က ျပီးခဲ့တဲ့ေခတ္ရဲ႕ ပညာေရး က်မတို႔မႀကိဳက္ပါဘူးေနာ္၊ က်မလည္း မႀကိဳက္ပါဘူး။ ပညာေရးဟာ စုတ္ျပတ္တယ္ နိမ့္က်တယ္ အဆင့္မရွိဘူး ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ရင္ ဆိုျပီး ျဖစ္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဆႏၵျပၾကတယ္။ ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္ျပီး အေျခခံဥပေဒေတြ ျပန္ေရးဆြဲခ်င္ၾကတယ္၊ လက္ခံပါတယ္၊ က်မတို႔ႏိုင္ငံ ပညာေရး မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်မ တခုေလာက္ေမးခ်င္တာ အဲဒီ စုတ္ျပတ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ပညာေရး အဆင့္မမီပါဘူးဆိုတဲ့ ပညာေရးကို အဲဒီေက်ာင္းသားေတြ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ျပီးၾကျပီလား … အသံုးမက်ပါဘူးဆိုတဲ့ အဲဒီတကၠသိုလ္ကေန ေပးထားတဲ့ ပညာ ဘြဲ႕တခုကို ယူျပီးၾကျပီလား”
.
က်မ နားလည္ထားတာကေတာ့ ေက်ာင္းသားဆိုတာ အတန္းပညာျပီးဆံုးေအာင္ သင္ယူေနဆဲသူကို ဆိုလိုတာလို႔ ယူဆပါတယ္။ ပညာကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ျပီးသူ ဘြဲ႕ရၿပီးသူ တေယာက္ဟာ ေက်ာင္းသား မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ စုတ္ျပတ္သတ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ပညာေရးကို ေက်ာင္းသားေတြ ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ျပီးျပီလား … … … ဘြဲ႕တခုကို ယူၿပီးၾကၿပီလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းဟာ လြဲေနတယ္လို႔ ျမင္တာပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ဆက္နားေထာင္ေတာ့ …
.
“ဥပမာေလး တခုေျပာပါမယ္။ က်မတို႔ သိပ္ခ်စ္တဲ့ က်မတို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ၁၉၃၆ ခုႏွစ္မွာ တကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေမွာက္ပါတယ္။ သူဦးေဆာင္ျပီး သပိတ္ေမွာက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ … ဘာလို႔သပိတ္ေမွာက္လဲ အဲဒီကၽြန္ပညာေရးလို႔ သတ္မွတ္တဲ့ အဂၤလပ္ေတြ သင္ေပးတဲ့ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ပညာေရးကို ကၽြန္ပညာေရးလို႔ သတ္မွတ္သည္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြက ကၽြန္ပညာေရး အလိုမရွိ ဒီပညာေရး အလိုမရွိဆိုျပီး သပိတ္ေမွာက္တာ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဦးေဆာင္ဦးရြက္နဲ႔ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္မွာ ပါဝင္ခဲ့တယ္”
.
ဆရာမဟာ ပထမေက်ာင္းသား သပိတ္နဲ႔ ဒုတိယ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို ေရာေနဟန္ရွိပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ သပိတ္ေမွာက္တဲ့ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္က ဒုတိယေက်ာင္းသား သပိတ္ပါ။
.
၁၉၂၀ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ ျဖစ္ေပၚလာပံုကို အရင္ေျပာရရင္ ဘုရင္ခံ ကရက္ေဒါက္ ေရးဆြဲတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အက္ဥပေဒကို ကန္႔ကြက္တဲ့အေနနဲ႔ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြက သပိတ္ေမွာက္ၾကတယ္။ ဒီဥပေဒကို ဘာေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္တာလဲ ဆိုေတာ့ တကၠသိုလ္ပညာဟာ လူတိုင္းအတြက္ မဟုတ္ဘဲ လက္တဆုပ္စာ ေငြရွင္ ဂုဏ္ရွင္ အသိုင္းအဝိုင္း အတြက္ ေရးဆြဲထားတဲ့ အက္ဥပေဒ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဆရာမေျပာတဲ့ ကၽြန္ပညာေရး ျဖစ္ေနလို႔ ဆိုပါေတာ့။ အဲဒီမွာ ျမန္မာစာသည္ ဒို႔စာ … စသျဖင့္ ေၾကြးေၾကာ္ခ်က္ေတြ ေပၚထြက္လာတာပါ။ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၁၀ ရက္မွာ က်ေရာက္တဲ့ အမ်ဳိးသားေန႔ ရဲ႕ အစဟာ အဲဒီ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ေၾကာင့္ပါ။
.
ဒါ့ျပင္ သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြဟာ ေက်ာင္းသားငယ္ေလးေတြ ပညာသင္ မပ်က္ေစေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း (ေနရွင္နယ္ေက်ာင္း)ေတြ ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးခဲ့တာေၾကာင့္ ပထမေက်ာင္းသားသပိတ္ဟာ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းမ်ားရဲ႕ အစ … လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာလည္း ေရနံေခ်ာင္း ေနရွင္နယ္ေက်ာင္းထြက္တေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
.
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ပါဝင္တဲ့ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ဒုတိယေက်ာင္းသား သပိတ္ကို ၾကည့္ရေအာင္ … ။
အိုးေဝမဂၢဇင္း ေပးစာက႑ (Point from the letter) မွာ ပါဝင္တဲ့ ငရဲေခြးႀကီး လြတ္ေနသည္ (The Hell Hound at Large) စာတိုေလးမွာ ေရးသူ ယမမင္း (ညိဳျမ) က ငရဲျပည္ကထြက္ေျပးသြားေသာ ေခြးနက္ႀကီး တေကာင္ တကၠသိုလ္နယ္ေျမတြင္ ေသာင္းက်န္းေနပါသည္၊ ေတြ႕လွ်င္ ငရဲျပည္သို႔ ျပန္ပို႔ေပးလိုက္ပါ လို႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ စာကို အဂၤလိပ္လို ေရးသားခဲ့တယ္။ အဲဒါကို ေဖာ္ျပခဲ့လို႔ တကၠသိုလ္အာဏာပိုင္ေတြက အယ္ဒီတာ ကိုေအာင္ဆန္းကို ေခၚၿပီး စာေရးသူကို ေမးတဲ့အခါ မေျဖခဲ့တာေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ၿပီး အေရးယူဖို႔ စီစဥ္ၾကတယ္။ အဲဒီအရင္ ရက္ပိုင္းကလည္း တကၠသိုလ္ဥကၠ႒ ကိုႏု (ဦးႏု) ရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္တခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုႏုကို တကၠသိုလ္ အာဏာပိုင္ေတြက ေက်ာင္းထုတ္ထားၾကတယ္။ ဒါေတြကို မေက်နပ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ၁၉၃၆ ေဖေဖာ္ဝါရီမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢအစည္းအေဝး ျပဳလုပ္ၿပီး သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
.
ေက်ာင္းသားေတြဟာ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၆ မွာ ေရႊတိဂံုဘုရားေတာင္ဘက္မုခ္မွာ အဖြဲ႕ဝင္ ၃၁ ဦးပါဝင္တဲ့ သပိတ္ေမွာက္ ေကာင္စီကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး တကၠသိုလ္ပညာေရးရဲ႕ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ ၁၂ ခ်က္ကို ျပင္ဆင္ဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။ တကၠသိုလ္ သပိတ္ဟာ ဟိုက္စကူးေက်ာင္းသားေတြကိုပါ ကူးစက္သြားတာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ အာဏာပိုင္ေတြက ထုတ္ထားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ျပန္လက္ခံရၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွာလည္း ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို လက္ခံရပါေတာ့တယ္။
.
ဆရာမရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္ကို ဆက္နားေထာင္ေတာ့ ...
.
“ဒါေပမဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကေလ ၁၉၃၇ က်ေတာ့ သပိတ္လွန္တယ္၊ သပိတ္လွန္တယ္ဆိုတာ သိပါတယ္ေနာ္ ဒီေခတ္ကေလးေတြ … ။ မေမွာက္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီပညာေရးကို မဆန္႔က်င္ေတာ့ဘူးဆိုျပီးေတာ့ သပိတ္လွန္တယ္။ ၃၆ မွာ သပိတ္ေမွာက္တယ္။ ၃၇ မွာ သပိတ္လွန္တယ္။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္မွာ အဲဒီမႀကိဳက္ပါဘူး ဆိုတဲ့ ကၽြန္ပညာေရးစနစ္က ေပးတဲ့ မဟာဝိဇၨာဘြ႕ဲကို ရေအာင္ယူခဲ့တယ္။ အဲဒီ အစိုးရက ေပးတဲ့ပညာေတြနဲ႔ပဲ ဘာသာစကားေတြနဲ႔ပဲ ကိုယ့္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူကို သူ႔အ႐ိုးနဲ႔ သူျပန္ထိုးျပီး တြန္းလွန္ခဲ့တယ္”
.
တကယ္တမ္း သပိတ္လွန္တာက ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္အမ်ားစုကို အဂၤလိပ္အစိုးရက လိုက္ေလ်ာေပးတဲ့အတြက္ ၁၉၃၆ ေမလ ၁ ရက္မွာ သပိတ္လွန္ခဲ့တာပါ။ ေက်ာင္းသားေတြ အဓိက ေတာင္းဆိုတဲ့ ၁၉၂၀ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အက္ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို႔ သေဘာတူတဲ့အျပင္ ေက်ာင္းထုတ္ခံရတဲ့ ကိုႏုနဲ႔ ကိုေအာင္ဆန္းကို ေက်ာင္းျပန္တက္ခြင့္ေပးခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ ဒီေဂ်စေလာ့ကို အၿငိမ္းစားေပးၿပီး ပါေမာကၡဦးေဖေမာင္တင္ကို ခန္႔ထားလိုက္တာေၾကာင့္ ဦးေဖေမာင္တင္ဟာ တကၠသိုလ္မွာ ပထမဆံုးျမန္မာလူမ်ဳိးပါေမာကၡ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
.
ေနာက္တခ်က္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္မွာ မဟာဝိဇၨာဘြဲ႕ရတယ္ ဆိုတဲ့ ကိစၥကို ေသခ်ာေအာင္ အေထာက္အထားရွာေတာ့ Wikipedia မွာ ခုလို ေတြ႕ပါတယ္။
.
In October 1938, Aung San left his law classes and entered national politics. At this point, he was anti-British and staunchly anti-imperialist. He became a Thakin (lord or Master - … ... )
.
ဝီကီပိဒိယမွာ ပါတဲ့ (lord or Master) ဆိုတာကိုမ်ား မာစတာဘြဲ႕ မဟာဝိဇၨာဘြဲ႕လို႔ ဆရာမက အမွတ္မွားသြားတာလား။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အကို ဦးေအာင္သန္း ေရးတဲ့ ေအာင္သန္းရဲ႕ ေအာင္ဆန္း စာအုပ္ထဲမွာလဲ ခုလိုေတြ႕ရပါတယ္။
.

၁၉၃၆ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေသာအခါ ေအာင္ဆန္းသည္ တကသ၏ ဒုတိယဥကၠ႒ ျဖစ္လာပါသည္။
... .... ...
ထိုႏွစ္စာေမးပြဲ (ဘီေအ-အထက္တန္းစာေမးပြဲ) ကို မေျဖႏိုင္ဘဲ ေနာက္ႏွစ္ (၁၉၃၇) မွာမွ ေျဖဆိုရပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ ေအာင္ဆန္းအဖို႔ တႏွစ္ပုပ္သြားပါသည္။
…. ….
အဂၤလိပ္စာေပ၊ ဥေရာပရာဇဝင္၊ ႏိုင္ငံေရးေဗဒတို႔ကို သင္ယူခဲ့ေသာ ေအာင္ဆန္းသည္ ၁၉၃၇ မတ္လတြင္ ဘီေအ စာေမးပြဲကို ေအာင္ျမင္ပါသည္။ ဘီေအေအာင္သည္ထိ စာေမးပြဲ တခါမွ် မက်ဘူးေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ႏွစ္တြင္ကား ေက်ာင္းသားကိစၥ၊ ႏိုင္ငံေရးကိစၥတို႔ကို အခ်ိန္ျပည့္ ေဆာင္ရြက္ရသည္ျဖစ္ရာ စာက်က္ခ်ိန္ မရသျဖင့္ ဘီအယ္လ္ပညာ (ဥပေဒပညာ) ပထမႏွစ္ စာေမးပြဲတြင္ ႐ႈ့ံးပါသည္။ ေအာင္ဆန္း၏ ပထမအႀကိမ္ ႐ႈံးျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ႐ႈံးျခင္းေပတည္း။
***
ဆရာမက ခုလို ဆက္ေျပာျပန္ပါတယ္။
.
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္သာ ၃၆ ခုႏွစ္က သပိတ္ေမွာက္ျပီး သပိတ္မလွန္ဘဲ ထားရင္ အဲဒီလိုမ်ဳိး လယ္ဗယ္တန္း အဂၤလိပ္လို ေျပာရတဲ့စကားေတြ ေျပာႏိုင္ပါ့မလား။ အဲဒီ ပညာေရး သူ႕ဟာသူ ကၽြန္ျပဳျပဳ ဘာျပဳျပဳ ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း မေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့ပညာေရးကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ျပီးေတာ့မွ ငါတို႔ပညာေရးက ဒီလိုရွိရမွာ ငါတို႔ျမန္မာစာက ဘယ္လိုပါရမွာ ဆိုျပီး ေျပာႏိုင္ဖို႔အတြက္ မေကာင္းပါဘူးဆိုတဲ့ ပညာေရးကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္ရမယ္”
.
အဲဒါကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး လြဲေနတယ္ ထင္တာပါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ သပိတ္လွန္သည္ျဖစ္ေစ ေမွာက္သည္ျဖစ္ေစ လူအမ်ားထဲမွာ အဂၤလိပ္လို public speech ေပးႏိုင္ဖို႔ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာခဲ့ရပါတယ္။ သပိတ္လွန္ၿပီး ေက်ာင္းဆက္တက္ခဲ့လို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အဂၤလိပ္လိုေတြ လယ္ဗယ္တန္း ေျပာႏိုင္တာလား။ သပိတ္မလွန္ဘဲ ေက်ာင္းဆက္မတက္ခဲ့ရင္ အဂၤလိပ္လိုေတြ မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူးလား။ ဒီတခါလည္း ေအာင္သန္းရဲ႕ ေအာင္ဆန္းစာအုပ္ကပဲ ကိုးကားပါရေစ … ။
.
သပိတ္မေမွာက္ခင္ တကသအစည္းအေဝးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာတဲ့အေၾကာင္းကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္အကို ဦးေအာင္သန္းက ခုလို ေရးခဲ့ပါတယ္။

ထိုေန႔က ေအာင္ဆန္း၏ ေျပာပံုဆိုပံုသည္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စကားရည္လုပြဲ၌ ေျပာဆိုခဲ့ပံုႏွင့္ ဆီနဲ႔ေရ ကြာဘိသကဲ့သို႔ ကြာျခားေနပါသည္။ အဂၤလိပ္စကားကို ေရေရလည္လည္ ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း ေျပာဆိုႏိုင္႐ံုမက အခ်က္အလက္မ်ားသည္လည္း ထိမိရကား ၾကားရသူအဖို႔ ၾကက္သီးေမြးညင္း ထစရာပင္၊
.
ေလးႏွစ္ ( ၁၉၃၂ မွ ၁၉၃၆) အတြင္း ေအာင္ဆနး္၏ တိုးတက္မႈသည္ ခ်ီးက်ဴးေလာက္ေပသည္။ ထိုသို႔တုိးတက္လာရသည္မွာ အျခားေၾကာင့္မဟုတ္။ ေအာင္ဆန္းသည္ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ အလကားမေနဘဲ အက္ဒ္မန္းဘာ့ခ္ (Edmund Burke)၊ ဒစ္စေရလီ (Disraeli) စေသာ အဂၤလိပ္ ပါလီမန္ ရာဇဝင္တြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား၏ မိန္႔ခြန္းကို အလြတ္ေလာက္နီးနီး ရေအာင္ ဖတ္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
***
“အခုက်မတို႔ ဒီေခတ္ေက်ာင္းသားေတြ အခု ၾကားမွာပါ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း၊ အဲဒီမႀကိဳက္ပါဘူးဆိုတဲ့ စုတ္ျပတ္တဲ့ ပညာေရးကို သင္မထားဘဲနဲ႔ သူတို႔ေခတ္ သူတို႔အလွည့္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဘယ္အရာကို ျဖတ္ထုတ္မလဲ ေျပာ … ။ တတိယႏွစ္မွာ သင္တဲ့ ေရွ႕ေနဦးသူ၏ စိတ္ဓာတ္ မႀကိဳက္ဖူး ျဖဳတ္မယ္လို႔ ေျပာ အခုက်မေျပာရင္ေတာင္ သိရဲ႕လား အဲဒီေက်ာင္းသားေတြ၊ သိရဲ႕လား ၊ သိမွာမဟုတ္ဘူး၊ မလုပ္ခဲ့တာ မေလ့လာခဲ့တာ၊ အကုန္ေလ့လာခဲ့ၿပီးမွ ေရွ႕ေန ဦးသူရဲ႕ စိတ္ဓာတ္က ေကာင္းတယ္ေဟ့ ဘယ္မွာ သင္မယ္၊ ဘယ္ဟာကေတာ့ ျဖဳတ္မယ္ေဟ့လို႔ ေျပာေလာက္ေအာင္က အဲဒီ စုတ္ျပတ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ပညာေရးကို ဆံုးခန္းတိုင္ေအာင္ သင္၊ ဒါမွ ကိုယ့္ေခတ္ ကိုယ့္အလွည့္ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဘာေတြကို ျဖဳတ္မယ္၊ ဘာေတြကိုထည့္မယ္ ဘာေတြကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္မယ္ ဆိုတဲ့ အသိရွိဖုိ႔အတြက္ ဒီေခတ္လူငယ္ေတြကို စင္ေပၚမွာ က်မ ေဟာေျပာတိုင္း ေဟာေျပာတိုင္း ထည့္ေျပာျဖစ္တာ စုတ္ျပတ္တဲ့ ပညာေရးပဲ သင္ထားပါ၊ သင္ထားပါ၊ ကုန္သည္ထိ သင္ထားပါ၊ အဲဒါသင္ထားမွသာ သူတို႔ရဲ႕ ေနာက္မ်ဳိးဆက္ တဆက္ကို သူတို႔ ျပန္ဦးေဆာင္တဲ့အခါ ျပန္ေျပာတဲ့အခါမွာ ပညာေရး အေျခခံဥပေဒဆြဲတဲ့အခါမွာ သူတို႔ေျပာႏိုင္မွာေပါ့။ အဲလိုမွ မဟုတ္ရင္ ဒီလိုပဲ မႀကိဳက္ဘူး မႀကိဳက္ဘူးဆိုတဲ့ ပညာေရး နဲ႔ လယ္ဗယ္လိုက္သြားမွေပါ့။
.
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုပဲၾကည့္၊ မေတာ္လွန္ခဲ့ရင္ ၃၈ ခုႏွစ္မွာ မဟာဝိဇၨာဘြဲ႕ ရပါ့မလား၊ ႐ိုး႐ိုးဘြဲ႕မဟုတ္ဘူးေနာ္ မဟာဝိဇၨာဘြဲ႕ရတာ၊ အဲဒီလို ဘြဲ႕ေတြရ အဲဒီပညာေတြ သိလို႔သာလွ်င္ က်မတို႔ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းတဲ့အခါမွာ ဘာသာစကားကို ႏိုင္ငံျခားသား တေယာက္လို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ေျပာတတ္လို႔ က်မတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈဟာ အေရွ႕ကို ေရြ႕ခဲ့တာ အေရွ႕ကို ျမန္ခဲ့တာ။ အဲဒီလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔လို မဟုတ္ဘဲ သပိတ္ေမွာက္ျပီး ေမွာက္ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ဒီပညာေရးကို မႀကိဳက္ဖူးဘဲ တလည္လည္ တသက္လံုးပဲ သပိတ္ေမွာက္လိုက္ ေတာ္လွန္လိုက္ သပိတ္လွန္လိုက္သာ လုပ္ေနရမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခအေန ဒီလိုေတာင္ ေရာက္လာမွာမဟုတ္ဘူး”
***


စင္ျမင့္ထက္မွာ လက္ညွဳိးေလးတေထာင္ေထာင္နဲ႔ ေျပာေနတဲ့ ဆရာမ လွလွေလးကို ၾကည့္ရင္း က်မ ရင္ပူလာမိတယ္။ သင္႐ိုးညႊန္းတန္းေရးဆြဲတာနဲ႔ ပညာေရးဥပေဒေရးဆြဲတာက မတူပါဘူး။ တတိယႏွစ္မွာ ပါတဲ့ ေရွ႕ေနဦးသူ၏ စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ သင္႐ိုးညႊန္းတန္းပါ။ ဆရာမ ေျပာတဲ့ အဲဒီ ေရွ႕ေနဦးသူ၏ စိတ္ဓာတ္ကိုလည္း က်မလည္း မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်မသိတာက … သူတို ႔ေတာင္းဆိုခ်က္ (၁၁) ခ်က္ကိုပါ။ ဘာေတြလဲဆိုတာ ဆရာမလည္း သိထားသင့္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ စုတ္ျပတ္သတ္ေနတဲ့ ပညာေရးကို မသင္ခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းတခုတည္းေၾကာင့္ သပိတ္ေမွာက္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
***
နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ စာေပေဟာေျပာပြဲ စင္ျမင့္ထက္မွာ ေဟာေျပာေနတဲ့ ဆရာမအေနနဲ႔ သမိုင္းကို ကိုးကားတယ္ဆိုရင္ မွန္ကန္တိက်ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း ေနာက္လူေတြ အမွတ္မမွား အျမင္မမွားမွာ မဟုတ္လား။
***
ေမဓာဝီ
၂၉ ဧၿပီ ၂၀၁၆
၀၀း၁၅ နာရီ
***

No comments: