သို႔
ကိုျပဴးက်ယ္ ...
ဒီတပတ္ ကိုျပဴးက်ယ္အတြက္ ေပးစာမွာ အရင္တပတ္က အဆက္ျဖစ္တဲ့ ရတုအခန္းကို ဆက္မေရးေသးဘဲ ဟိုးေရွ႕က ေဒြးခ်ဳိးအခန္းကို ျပန္ေကာက္ပါရေစ ဦးေနာ္ ... ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ... ဒီကြန္မန္႔ေလးေၾကာင့္ပါ။
Harry has left a new comment on your post "ကိုျပဴးက်ယ္သို႔ ေပးစာ … အပိုင္း (၃)":
Ma Maydar Wii,
You are kindly requested to post the writing method, rudiments and principles of "Dwe Cho"
***
ဒီကြန္မန္႔ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်မအနားမွာ ကိုးကားေနက် ကဗ်ာ့စြယ္စံုက်မ္းႀကီးက ရွိမေနပါဘူး။ ေက်ာင္းကို သယ္မလာမိဘူး ဆိုပါေတာ့။ ဒါနဲ႔ပဲ တေလာကမွ အိမ္ေရာက္တုန္း စာအုပ္ႀကီး သယ္ခ်လာျပီး ေဒြးခ်ဳိးအခန္းကို ျပန္ရွာဖတ္ရပါတယ္။ ေပးစာ အပိုင္း (၃) မွာ က်မအပ်င္းထူျပီး ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္း မေဖာ္ျပခဲ့မိတာ ... အခု ကိုဟယ္ရီရဲ႕ ဒီကြန္မန္႔ရေတာ့ က်မ ပ်င္းေနလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။
ခ်က္ခ်င္းမေရးျဖစ္ဘဲ ၾကာေနရျခင္းကေတာ့ ... ဒီပို႔စ္ကို တျခားသူကို ရိုက္ခိုင္းရင္ အဆင္မေျပမွာစိုးတာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ရိုက္ႏိုင္မယ့္ ရက္ကို ေစာင့္ေနရလို႔ ခ်က္ခ်င္း မတင္ျဖစ္တာပါ။ စက္အိုအိုေလးထဲ ျမန္မာေဖာင့္ မရွိေပမဲ့ ကိုရန္ေလး ညႊန္းထားတဲ့ 'ဒီလင့္ခ္' ကေန ၀င္ရိုက္လို႔ အဆင္ေျပေနလို႔ အခုရက္ပိုင္း ပို႔စ္ေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ စာရိုက္ႏိုင္ေနပါျပီ။ က်မ အဆင္မေျပခိုက္ ကူညီျပီး စာရိုက္ေပးၾကတဲ့ ကိုေစးထူးနဲ႔ ကိုရန္ေလးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ထပ္ေျပာလိုက္ပါရေစ ... ။
ေလရွည္ေနတာနဲ႔ပဲ ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္းဆီ မေရာက္ေတာ့ဘူး။ ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္းကို ေျပာပါေတာ့မယ္။
***
ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္း
(၁) အခ်ဳိးအားျဖင့္ ... အခံတခ်ဳိး၊ အအုပ္တခ်ဳိး ဆိုျပီး ႏွစ္ခ်ဳိးသာ ထားရပါမယ္။
(၂) ပုိဒ္ေရအားျဖင့္ ... အခ်ဳိးတခုစီမွာ အပိုဒ္ငယ္ ၂-ပုိဒ္မွ ၅-ပိုဒ္ ထားႏိုင္ပါတယ္။
(၃) အကၡရာလံုးေရအားျဖင့္ ... အဲဒီအပိုဒ္ငယ္ေတြရဲ႕ အစပိုဒ္မွာ အကၡရာ ၃-လံုး၊ အလယ္ပိုဒ္မွာ ၅-လံုး သို႔မဟုတ္ ၆-လံုး၊ အဆံုးပိုဒ္မွာ ၄-လံုး ထားရပါမယ္။
(၄) အစပ္ကာရန္အားျဖင့္ ... အခံခ်ဳိးရဲ႕ အဆံုးကာရန္နဲ႔ အအုပ္ခ်ဳိးရဲ႕ အဆံုးကာရန္ ထပ္မိေစရပါမယ္။
အပိုဒ္ငယ္ေတြမွာ ... ပထမပိုဒ္ရဲ႕ ေနာက္ထက္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုးနဲ႔ ဒုတိယပိုဒ္ရဲ႕ ေရွ႕ထက္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုး ကာရန္ထပ္မိရပါမယ္။ ေနာက္တခါ ... ဒုတိယပိုဒ္ရဲ႕ ေနာက္ထပ္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုးနဲ႔ တတိယပိုဒ္ရဲ႕ ေရွ႕ထက္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုး ကာရန္ထပ္မိရပါမယ္။ အဲဒီလို အပိုဒ္ငယ္တိုင္းရဲ႕ ေနာက္ထက္၀က္ ေရွ႕ထက္၀က္ ခြဲျပီး ကာရန္ အစပ္ ႏွစ္ခ်က္ နွစ္ခ်က္ ဆင့္ကာ ကာရန္ကူးေျပာင္းျပီး အခ်ဳိးတခု ျပီးဆံုးေအာင္ ဆက္စပ္သြားရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ား ရႈပ္သြားသလား မသိပါဘူး။ နမူနာကို ၾကည့္ရင္ ရွင္းသြားပါလိမ့္မယ္။
“နမူနာ”
ေဒြးခ်ဳိး၏ မူ၊ နည္းယူဖို႔ စပ္ထံုး။
ဥပေဒ ပံုစံေရးမယ္၊ ေတြးလို႔ စီကံုး ... ။
အဲဒီ ေဒြးခ်ဳိးမွာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ... ခုလို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
(ခံခ်ဳိး) ပိုဒ္ေရ - ၁။ ေဒြးခ်ဳိး၏ - မူ ... (လံုးေရ ၄)
…...... ပိုဒ္ေရ - ၂။ နည္းယူဖို႔ - စပ္ထံုး။ (လံုးေရ ၅)
(အုပ္ခ်ဳိး) ပိုဒ္ေရ - ၁။ ဥပေဒ - ပံုစံေရး (မယ္) ... (လံုးေရ ၆)
…......... ပိုဒ္ေရ - ၂။ ေတြးလို႔ - စီကံုး။ (လံုးေရ ၄)
ခံခ်ဳိးရဲ႕ ပိုဒ္ေရ ၂ မွာ (မယ္) ဆိုတဲ့ စာလံုးကို ထည့္ျပီး မေရတြက္ ရပါဘူး။ ကာရန္ဌာနမွ လြတ္တဲ့ ၀ိဘတ္ အကၡရာ၊ ပဒါလကၤာရ အကၡရာ (ကဗ်ာအဖြဲ႔အႏြဲ႔အတြက္ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ အကၡရာ) ေတြကို ခ်န္လွပ္ျပီး ေရတြက္ရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ေရွ႕ထက္၀က္ ေနာက္ထက္၀က္ ခြဲတယ္ဆိုတာကေတာ့ ... နမူနာျပထားတဲ့ ေဒြးခ်ဳိးမွာ ... (ေဒြးခ်ဳိး၏) ဆိုတာက ေရွ႕ထက္၀က္၊ (မူ) က ေနာက္ထက္၀က္၊ အဲဒီလို ခြဲရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ အခုျပထားတဲ့ ကာရန္ယူနည္း အျပင္ မူလတပိုဒ္လံုးကို တပိုဒ္လံုး ကာရန္ထပ္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မူလပိုဒ္ရဲ႕ လိုရင္း ပဓာန အဆံုးကာရန္ တလံုးကိုသာ ထပ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထပ္မိေစျပီး တြန္႔ပိုဒ္ေတြ ထည့္ခ်င္ေသးရင္လည္း လိုရာ မူလပိုဒ္တို႔မွာ တတြန္႔ ႏွစ္တြန္႔ ကြန္႔ခ်င္ ကြန္႔ႏိုင္ပါေသးသတဲ့။ ဒါေပမဲ့လည္း အတြန္႔ေတြ တအားမ်ားရင္ ေလမမီ စည္းမမီ ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါေသးတယ္။
(၅) ေလျပင္းေလေလ်ာ့ အားျဖင့္ ... ခံပိုဒ္၊ အုပ္ပိုဒ္ေတြရဲ႕ အဆံုး အကၡရာေတြမွာ "အ-အား-အိ-အီး-အူး" စတဲ့ ေလျပင္းသံ အကၡရာေတြကိုသာ ထားရပါမယ္။ အပိုဒ္ငယ္တိုင္းမွာ အပိုဒ္တပိုဒ္ ရဲ႕ ေရွ႕ထက္၀က္မွာ "အာ-အီ-အူ" စတဲ့ ေလေလ်ာ့ အကၡရာရွိရင္ အဲဒီအပိုဒ္ရဲ႕ ေနာက္ထက္၀က္မွာ ေလျပင္း အကၡရာ ေတြပဲ ထားရပါမယ္။ တကယ္လို႔ ေရွ႕ထက္၀က္မွာ ေလျပင္း အကၡရာရွိေနရင္ေတာ့ ေနာက္ထက္၀က္မွာ ေလေလ်ာ့ အကၡရာ ထားရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ဥပေဒသေတြကေတာ့ ဒီမွ်ပါပဲ။ နမူနာ ေဒြးခ်ဳိးအျဖစ္ ပပငယ္ေလ ၀င္း၀င္း ပတ္ပ်ဳိးမွ သျဖန္ေဒြးခ်ဳိးကေလးကို ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
မ်က္ထားေတာ္ခ်ဳိ၊
ျမြက္ၾကား အသံဆိုေတာ့၊
တက္ပြါးပို ဖရဏာဟုန္ႏွင့္၊
သဒၵါရံုေအး။
ထူးျမတ္သမၻာ၊
ဘယ္ဘုန္းမွာ ဘယ္ပတၳနာေလသိ၊
ဆြယ္စရာ ဇမၺဴလံုးမွာ၊
ႏႈန္းစံဖက္ေ၀း ... ။ ... ။
***
ေဒြးခ်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။
ဒါဆိုရင္ ေတာင္းဆိုထားသူ ကိုဟယ္ရီနဲ႔တကြ ကိုျပဴးက်ယ္လည္း ေက်နပ္ ေလာက္ပါရဲ႕။ ည သန္းေခါင္ေက်ာ္ ၁-ခ်က္တီးလုျပီမို႔ ... က်မလည္း အိပ္ပါရေစေတာ့ ... ။
ကိုျပဴးက်ယ္ႏွင့္တကြ ျမန္မာကဗ်ာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူအေပါင္း ရႊင္လန္း ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ ... ။
ေမတၱာျဖင့္ ...
ကိုျပဴးက်ယ္ ...
ဒီတပတ္ ကိုျပဴးက်ယ္အတြက္ ေပးစာမွာ အရင္တပတ္က အဆက္ျဖစ္တဲ့ ရတုအခန္းကို ဆက္မေရးေသးဘဲ ဟိုးေရွ႕က ေဒြးခ်ဳိးအခန္းကို ျပန္ေကာက္ပါရေစ ဦးေနာ္ ... ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ... ဒီကြန္မန္႔ေလးေၾကာင့္ပါ။
Harry has left a new comment on your post "ကိုျပဴးက်ယ္သို႔ ေပးစာ … အပိုင္း (၃)":
Ma Maydar Wii,
You are kindly requested to post the writing method, rudiments and principles of "Dwe Cho"
***
ဒီကြန္မန္႔ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်မအနားမွာ ကိုးကားေနက် ကဗ်ာ့စြယ္စံုက်မ္းႀကီးက ရွိမေနပါဘူး။ ေက်ာင္းကို သယ္မလာမိဘူး ဆိုပါေတာ့။ ဒါနဲ႔ပဲ တေလာကမွ အိမ္ေရာက္တုန္း စာအုပ္ႀကီး သယ္ခ်လာျပီး ေဒြးခ်ဳိးအခန္းကို ျပန္ရွာဖတ္ရပါတယ္။ ေပးစာ အပိုင္း (၃) မွာ က်မအပ်င္းထူျပီး ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္း မေဖာ္ျပခဲ့မိတာ ... အခု ကိုဟယ္ရီရဲ႕ ဒီကြန္မန္႔ရေတာ့ က်မ ပ်င္းေနလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။
ခ်က္ခ်င္းမေရးျဖစ္ဘဲ ၾကာေနရျခင္းကေတာ့ ... ဒီပို႔စ္ကို တျခားသူကို ရိုက္ခိုင္းရင္ အဆင္မေျပမွာစိုးတာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ရိုက္ႏိုင္မယ့္ ရက္ကို ေစာင့္ေနရလို႔ ခ်က္ခ်င္း မတင္ျဖစ္တာပါ။ စက္အိုအိုေလးထဲ ျမန္မာေဖာင့္ မရွိေပမဲ့ ကိုရန္ေလး ညႊန္းထားတဲ့ 'ဒီလင့္ခ္' ကေန ၀င္ရိုက္လို႔ အဆင္ေျပေနလို႔ အခုရက္ပိုင္း ပို႔စ္ေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ စာရိုက္ႏိုင္ေနပါျပီ။ က်မ အဆင္မေျပခိုက္ ကူညီျပီး စာရိုက္ေပးၾကတဲ့ ကိုေစးထူးနဲ႔ ကိုရန္ေလးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ထပ္ေျပာလိုက္ပါရေစ ... ။
ေလရွည္ေနတာနဲ႔ပဲ ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္းဆီ မေရာက္ေတာ့ဘူး။ ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္းကို ေျပာပါေတာ့မယ္။
***
ေဒြးခ်ဳိးစပ္နည္း
(၁) အခ်ဳိးအားျဖင့္ ... အခံတခ်ဳိး၊ အအုပ္တခ်ဳိး ဆိုျပီး ႏွစ္ခ်ဳိးသာ ထားရပါမယ္။
(၂) ပုိဒ္ေရအားျဖင့္ ... အခ်ဳိးတခုစီမွာ အပိုဒ္ငယ္ ၂-ပုိဒ္မွ ၅-ပိုဒ္ ထားႏိုင္ပါတယ္။
(၃) အကၡရာလံုးေရအားျဖင့္ ... အဲဒီအပိုဒ္ငယ္ေတြရဲ႕ အစပိုဒ္မွာ အကၡရာ ၃-လံုး၊ အလယ္ပိုဒ္မွာ ၅-လံုး သို႔မဟုတ္ ၆-လံုး၊ အဆံုးပိုဒ္မွာ ၄-လံုး ထားရပါမယ္။
(၄) အစပ္ကာရန္အားျဖင့္ ... အခံခ်ဳိးရဲ႕ အဆံုးကာရန္နဲ႔ အအုပ္ခ်ဳိးရဲ႕ အဆံုးကာရန္ ထပ္မိေစရပါမယ္။
အပိုဒ္ငယ္ေတြမွာ ... ပထမပိုဒ္ရဲ႕ ေနာက္ထက္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုးနဲ႔ ဒုတိယပိုဒ္ရဲ႕ ေရွ႕ထက္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုး ကာရန္ထပ္မိရပါမယ္။ ေနာက္တခါ ... ဒုတိယပိုဒ္ရဲ႕ ေနာက္ထပ္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုးနဲ႔ တတိယပိုဒ္ရဲ႕ ေရွ႕ထက္၀က္က အကၡရာ ၁-လံုး ၂-လံုး ကာရန္ထပ္မိရပါမယ္။ အဲဒီလို အပိုဒ္ငယ္တိုင္းရဲ႕ ေနာက္ထက္၀က္ ေရွ႕ထက္၀က္ ခြဲျပီး ကာရန္ အစပ္ ႏွစ္ခ်က္ နွစ္ခ်က္ ဆင့္ကာ ကာရန္ကူးေျပာင္းျပီး အခ်ဳိးတခု ျပီးဆံုးေအာင္ ဆက္စပ္သြားရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ား ရႈပ္သြားသလား မသိပါဘူး။ နမူနာကို ၾကည့္ရင္ ရွင္းသြားပါလိမ့္မယ္။
“နမူနာ”
ေဒြးခ်ဳိး၏ မူ၊ နည္းယူဖို႔ စပ္ထံုး။
ဥပေဒ ပံုစံေရးမယ္၊ ေတြးလို႔ စီကံုး ... ။
အဲဒီ ေဒြးခ်ဳိးမွာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ... ခုလို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
(ခံခ်ဳိး) ပိုဒ္ေရ - ၁။ ေဒြးခ်ဳိး၏ - မူ ... (လံုးေရ ၄)
…...... ပိုဒ္ေရ - ၂။ နည္းယူဖို႔ - စပ္ထံုး။ (လံုးေရ ၅)
(အုပ္ခ်ဳိး) ပိုဒ္ေရ - ၁။ ဥပေဒ - ပံုစံေရး (မယ္) ... (လံုးေရ ၆)
…......... ပိုဒ္ေရ - ၂။ ေတြးလို႔ - စီကံုး။ (လံုးေရ ၄)
ခံခ်ဳိးရဲ႕ ပိုဒ္ေရ ၂ မွာ (မယ္) ဆိုတဲ့ စာလံုးကို ထည့္ျပီး မေရတြက္ ရပါဘူး။ ကာရန္ဌာနမွ လြတ္တဲ့ ၀ိဘတ္ အကၡရာ၊ ပဒါလကၤာရ အကၡရာ (ကဗ်ာအဖြဲ႔အႏြဲ႔အတြက္ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ အကၡရာ) ေတြကို ခ်န္လွပ္ျပီး ေရတြက္ရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ေရွ႕ထက္၀က္ ေနာက္ထက္၀က္ ခြဲတယ္ဆိုတာကေတာ့ ... နမူနာျပထားတဲ့ ေဒြးခ်ဳိးမွာ ... (ေဒြးခ်ဳိး၏) ဆိုတာက ေရွ႕ထက္၀က္၊ (မူ) က ေနာက္ထက္၀က္၊ အဲဒီလို ခြဲရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ အခုျပထားတဲ့ ကာရန္ယူနည္း အျပင္ မူလတပိုဒ္လံုးကို တပိုဒ္လံုး ကာရန္ထပ္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မူလပိုဒ္ရဲ႕ လိုရင္း ပဓာန အဆံုးကာရန္ တလံုးကိုသာ ထပ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထပ္မိေစျပီး တြန္႔ပိုဒ္ေတြ ထည့္ခ်င္ေသးရင္လည္း လိုရာ မူလပိုဒ္တို႔မွာ တတြန္႔ ႏွစ္တြန္႔ ကြန္႔ခ်င္ ကြန္႔ႏိုင္ပါေသးသတဲ့။ ဒါေပမဲ့လည္း အတြန္႔ေတြ တအားမ်ားရင္ ေလမမီ စည္းမမီ ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ဆိုထားပါေသးတယ္။
(၅) ေလျပင္းေလေလ်ာ့ အားျဖင့္ ... ခံပိုဒ္၊ အုပ္ပိုဒ္ေတြရဲ႕ အဆံုး အကၡရာေတြမွာ "အ-အား-အိ-အီး-အူး" စတဲ့ ေလျပင္းသံ အကၡရာေတြကိုသာ ထားရပါမယ္။ အပိုဒ္ငယ္တိုင္းမွာ အပိုဒ္တပိုဒ္ ရဲ႕ ေရွ႕ထက္၀က္မွာ "အာ-အီ-အူ" စတဲ့ ေလေလ်ာ့ အကၡရာရွိရင္ အဲဒီအပိုဒ္ရဲ႕ ေနာက္ထက္၀က္မွာ ေလျပင္း အကၡရာ ေတြပဲ ထားရပါမယ္။ တကယ္လို႔ ေရွ႕ထက္၀က္မွာ ေလျပင္း အကၡရာရွိေနရင္ေတာ့ ေနာက္ထက္၀က္မွာ ေလေလ်ာ့ အကၡရာ ထားရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ဥပေဒသေတြကေတာ့ ဒီမွ်ပါပဲ။ နမူနာ ေဒြးခ်ဳိးအျဖစ္ ပပငယ္ေလ ၀င္း၀င္း ပတ္ပ်ဳိးမွ သျဖန္ေဒြးခ်ဳိးကေလးကို ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
မ်က္ထားေတာ္ခ်ဳိ၊
ျမြက္ၾကား အသံဆိုေတာ့၊
တက္ပြါးပို ဖရဏာဟုန္ႏွင့္၊
သဒၵါရံုေအး။
ထူးျမတ္သမၻာ၊
ဘယ္ဘုန္းမွာ ဘယ္ပတၳနာေလသိ၊
ဆြယ္စရာ ဇမၺဴလံုးမွာ၊
ႏႈန္းစံဖက္ေ၀း ... ။ ... ။
***
ေဒြးခ်ဳိးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။
ဒါဆိုရင္ ေတာင္းဆိုထားသူ ကိုဟယ္ရီနဲ႔တကြ ကိုျပဴးက်ယ္လည္း ေက်နပ္ ေလာက္ပါရဲ႕။ ည သန္းေခါင္ေက်ာ္ ၁-ခ်က္တီးလုျပီမို႔ ... က်မလည္း အိပ္ပါရေစေတာ့ ... ။
ကိုျပဴးက်ယ္ႏွင့္တကြ ျမန္မာကဗ်ာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူအေပါင္း ရႊင္လန္း ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ ... ။
ေမတၱာျဖင့္ ...
ေမဓာ၀ီ
၈၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၇
00:50 am
၈၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၇
00:50 am
1 comment:
ၾကီးေမ
ကဗ်ာေတြကို ၾကိဳက္တယ္ ဖတ္လည္းဖတ္တယ္ ဒီလိုေရးနည္းမ်ိဳးေတြကို စနစ္တက်လည္း မေလ့လာျဖစ္ဘူး ၾကိဳက္တာဘဲရွိတာကို ေရးမွမေရးတတ္ေနာ အခု ၾကီးေမတင္ေပးေတာ့မွဘဲ ဖတ္ျဖစ္ေတာ့တယ္ အပိုင္း ၂၀ တင္ရပ္ေနပါေပါ့ အခုေတာ့ ျမန္ျမန္ဖတ္သြားတာ ေရွ႕ေရာက္ခ်င္လြန္းေနလို႕ ေနာက္မွ စိတ္ေအးလက္ေအး အေခါက္ေခါက္အခါခါ ျပန္ဖတ္အံုးမယ္ ေက်းဇူးအဟုတ္တကယ္တင္ပါတယ္ဗ်ာ
ခင္မင္စြာျဖင့္
seesein
Post a Comment