pandora said...
မေမေရ .. ႀကိယာေျခာက္ဆယ္ အသြယ္သြယ္တို႕ဘာတို႕ လာဦးမလား အဲဒါေလး ေ၀ေပးႏိုင္ရင္ အက်ိဳးရွိၾကမယ္ ထင္ရဲ႕။ ေရးၿပီးသား ဆိုလည္း ခြင္႕လႊတ္ပါ။ မေမေရွ႔ပိုင္းက စာေတြ လြတ္သြားတာေတြ ခုမွ လိုက္ဖတ္ေနတုန္း။
6/06/2007 10:23 PM
***
တေန႔ကတင္တဲ့ ကိုျပဴးက်ယ္သို႔ေပးစာ ပို႔စ္မွာ … ပန္ဒိုရာက အထက္ပါအတိုင္း ကြန္မန္႔ေရးထားပါတယ္။
အဲဒီကြန္မန္႔ဖတ္ျပီး …
“ၾကိယာေျခာက္ဆယ္၊ အသြယ္သြယ္၊ အဘယ္က်မ္းကထြက္သနည္း” ဆိုတဲ့ က်ည္းကန္ရွင္ႀကီးရဲ႕ အေမးကို က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ ျပန္ေျဖထားတဲ့ “စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္းႀကီး” သတိရလိုက္မိပါတယ္။ ႀကိယာ ေျခာက္ဆယ္ အေၾကာင္းကေတာ့ ကိုျပဴးက်ယ္ပို႔စ္အတြက္ ဖတ္႐ႈကိုးကားေနတဲ့ “ကဗ်ာ့စြယ္စံု က်မ္းႀကီး” ထဲမွာလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာေအာင္ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္း ၾကည့္မယ္စိတ္ကူးၿပီး ဒီမနက္ အေဖနဲ႔အတူ မနက္စာစားရင္း အေဖ့အခန္းထဲက စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ က်မ္းစာအုပ္မွာ လွန္ေလွာရွာေဖြ ဖတ္႐ႈျဖစ္ပါတယ္။
စာအုပ္ဖတ္ေနရင္း …. က်မစိတ္ထဲမွာ ဒီက်မ္းေတြ စာေပေတြကို ေရးသားတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ ပညာရွင္ႀကီးေတြကို ဘယ္လိုေက်းဇူးတင္မိမွန္း မသိဘူး။ သူတို႔ေတြ ေရးသားခဲ့လို႔ ဒီအဖိုးတန္ ပညာရပ္ေတြကို က်မတို႔လို ေနာက္လူေတြ ဖတ္႐ႈႏိုင္၊ ေလ့လာႏိုင္၊ ကိုးကားႏိုင္တာ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္ေနရင္း ေက်းဇူးတင္ ေလးစားၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီမိတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ ဒီစာေပေတြကို ဖတ္ခြင့္ရေအာင္ ဖတ္ခ်င္လာေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့တဲ့ က်မ မိဘႏွစ္ပါးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ က်မလို အသိပညာ မျပည့္စံုေသးတဲ့ ေလ့လာဆဲ လူတေယာက္အတြက္ေတာ့ ဒီစာအုပ္စာတမ္းေတြဟာ လက္လႊတ္လို႔ မရတဲ့ အရာေတြပါပဲ။ စာေရးခ်င္တဲ့စိတ္ဟာ ဒီလို စာေတြဖတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာခဲ့ တာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ စာေရးျဖစ္ေတာ့လည္း လိုအပ္တဲ့အခါ ဒီစာေတြကို ျပန္လည္ ကိုးကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာေတြဟာ ပစ္ပယ္ေကာင္းေသာအရာေတြမွ မဟုတ္တာဘဲ။
အခု … ပန္ဒိုရာရဲ႕ ကြန္မန္႔ ေၾကာင့္ စာအုပ္ေတြကို က်မျပန္လည္ရွာေဖြ ဖတ္႐ႈ ကိုးကားလိုက္ရျပန္ပါၿပီ။
စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္းက “အယ္” ကာရန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေရးထားတဲ့ အခန္းမွာ ..
ႀကိယာေျခာက္ဆယ္၊ အသြယ္သြယ္၊ အဘယ္က်မ္းက ထြက္သနည္း - ဟု ေမးရာ၌ လကၤာကဗ်ာတို႔၌ ဂိုဏ္းေရြးရာသည္ကို ျပေသာ က၀ိကဏၭပါသ က်မ္းက ထြက္၏ဟူေပ။ ၎က်မ္း၌ ၾကိယာကို ၆၄-လံုးဟု ဆိုသည္။ ဤ၌ လကၤာျဖစ္၍ စကားေျပျပစ္စိမ့္ေသာငွာ အစြန္း ၄-လံုးကို မယူဘဲ ၾကိယာ ၆၀-ဟူ၍သာ စပ္ေလသည္။
လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရးထားတာ အမ်ားႀကီးက်န္ပါေသးတယ္။ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္းထဲက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ဒီေလာက္နဲ႔ရပ္ၿပီး ကဗ်ာ့စြယ္စံု က်မ္းထဲက ထပ္မံေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပပါဦးမယ္။
က၀ိကဏၭပါသ လကၤာက်မ္းကို ေရးသူ ႏွစ္ဦး၊ မူကြဲ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။
ေညာင္ရမ္းမင္းဆယ္ဆက္ စေနမင္းလက္ထက္က အင္း၀ၿမိဳ႕ ေရႊၾကက္ယက္ ေက်ာင္းတိုက္ေန ရွင္ဥကၠံသမာလာ စီရင္ေရးသားတဲ့ က၀ိကဏၭပါသ လကၤာက်မ္း မွာေတာ့ ႀကိယာ ၆၀-ကို ခုလို လကၤာစီၿပီး ေရးသားထားပါတယ္။
မဥၹဴဘုန္းေမာ္၊ ပြင့္ခ်ိန္ေျမွာ္သည္၊ ဗန္းေမာ္ေခါင္ထိ၊ တုမရွိသည့္၊ က၀ိ ကေ၀၊ ေစာျမဳေတ။ ႏွစ္ေထြလကၤာ၊ က်မ္း၌လာသား၊ နည္းနာနယ၊ ၀ိတၳာရျဖင့္၊ သံုးတန္ဆင့္၍၊ ဖြင့္သည့္ကဗ်ာ၊ ကိရိယာတြင္၊ သမာေသန၊ မူလမေဇၥ်၊ ကိုသာေပတည့္၊ သံေျခပ်ံ႕ညွင္း၊ ကြၽႏ္ုပ္ခင္းပိမ့္ -
လွ်င္, လွ်င္း, မူကား၊ ၀ယ္, သား, တမင့္၊ ……. ….. ….. (၆)
ခ်ိမ့္,ျဖင့္, တြင္, ၏၊ ပိမ့္, လွည့္, မည္, အံ့၊ ……. …. …… (၈)
ေလာ, တံု, မံ့ (တည့္)၊ ေသာ္, ခံ့, ဘူး,ေသာ၊ … … …. .. (၇)
မူေလာ, ရကား၊ မူ, အား, မွ, က၊ …. …. …. …. …. …… (၆)
လိမ့္စြ, တံ့, လည္း၊ တိ, တည္း, ခ်ည္း, ဟု၊ …. …. …. …. (၇)
ခဲ့, နည္း, ႏိႈက္, လ်က္၊ ေၾကာင့္, ထက္, မို႔, လည္၊…. …… (၈)
စမ့္, သည္, စိမ့္(ႏွင့္)၊ တံုး, လိမ့္, တည့္,ေတာ့၊ …. ……… (၇)
ကား,ေလာ့,ေရြ႕, သို႔၊ မွ်, တို႔, ငွာ, ရွင့္၊ …. ….. ….. ……. (၈)
တမံု႔, ႏွင့္, ကို၊ ………… ……….. ………………. ………….. (၃)
ရွင္ပင့္ ဉာဏ္ေတာ္၊ ထြန္းေပၚက်ယ္ခ်ဲ႕၊ ယွဥ္ခဲ့တတ္ေတာ္မူဘုရား။
ေကာ္မာ နဲ႔ ၾကားခံ ေရးထားတဲ့ တလံုးခ်င္းဟာ ၾကိယာတလံုးစီပါပဲ။ လက္သည္းကြင္း(….) ထဲက စာလံုးေတြကေတာ့ လကၤာစီတဲ့ေနရာမွာ လိုအပ္လို႔ ျဖည့္ထားတဲ့ စာလံုးေတြမို႔ ထည့္ျပီး ေရတြက္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ေဘးနားက ဂဏန္းေတြ စုစုေပါင္းရင္ ၆၀-လံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ၆၀-လံုးဟာ ရတု ကဗ်ာ လကၤာ ေရးသား သီကံုးရာမွာ အဆံုးသတ္ရ ခ်ရတဲ့ ၾကိယာေတြလို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ေနာက္တခါ ေတာင္တြင္းႀကီးစီရင္စုၿမိဳ႕ လုလင္ၿမိဳ႕ဖြား၊ ငယ္မည္ေမာင္ညိဳ၊ ရဟန္းဘြဲ႕ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ေရးသားစီရင္တဲ့ က၀ိကဏၭပါသ လကၤာက်မ္းမွာေတာ့ ၾကိယာ ၆၄-ပါး ကို ခုလို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
(၁) အ - ကာရန္ … အ၊ အာ၊ အား ……….. …… (၃)
(၂) ဣ - ကာရန္ … အိ၊ အီ၊ အီး ………….. ……. (၃)
(၃) ဥ - ကာရန္ … ဥ၊ ဥဴ၊ ဥဴး ………………….. (၃)
(၄) ဧး - ကာရန္ …ေအ၊ ေအ့၊ ေအး …………. (၃)
(၅) အဲ - ကာရန္ … အဲ၊ အဲ့၊ အဲး ………………. (၃)
(၆)ေအာ - ကာရန္ ..ေအာ္၊ ေအာ့၊ ေအာ …… (၃)
(၇) အက္ - ကာရန္ … အက္ ေအာက္၊ အိုက္ …(၃)
(၈) အင္ - ကာရန္ … အင္ အင့္ အင္း၊
………………………….ေအာင္ ေအာင့္ ေအာင္း၊
…………………………. အိုင္ အိုင့္ အိုင္း၊ …………(၉)
(၉) အစ္ - ကာရန္ …. အစ္ ……………………… (၁)
(၁၀) အည္ - ကာရန္ .. အည္၊ အည့္၊ အည္း … (၃)
(၁၁) အဥ္ - ကာရန္ …. အဥ္၊ အဥ့္၊ အဥ္း ……. (၃)
(၁၂) အတ္ - ကာရန္ … အတ္၊ အိတ္၊ အုတ္ … (၃)
(၁၃) အန္ - ကာရန္ …. အန္ အန္႔ အန္း၊
……………………………. အိန္ အိ္န္႔ အိန္း၊
…………………………….. အုန္ အုန္႔ အုန္း၊ …… (၉)
(၁၄) အပ္ - ကာရန္ ….. အပ္၊ အိပ္၊ အုပ္ …… (၃)
(၁၅) အမ္ - ကာရန္ ….. အမ္ အမ့္ အမ္း၊
…………………………….. အိမ္ အိမ့္ အိမ္း၊
…………………………….. အုမ္ အုမ့္ အုမ္း၊ ……. (၉)
(၁၆) အို - ကာရန္ ……. အို အို႔ အိုး။ …………...(၃)
============== စုစုေပါင္း …………. (၆၄) လံုး ျဖစ္ပါတယ္။
***
ဒါဆိုရင္ ၾကိယာ ၆၀ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အသင့္အတင့္ သိေလာက္ၿပီ ထင္ပါရဲ႕။
ဒီစာကို ေရးျဖစ္ေစဖို႔ ကြန္မန္႔ေရးသူ ပန္ဒိုရာ၊ က်ည္းကန္ရွင္ၾကီး၊ က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားတို႔ႏွင့္တကြ က်မရဲ႕အနီးအပါးက ကိုးကားစရာ စာအုပ္စာတမ္း မ်ားအတြက္ က်မ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ ဖခင္ႀကီးတို႔အား ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း။
***
ေမတၱာျဖင့္
ေမဓာ၀ီ
၈၊ ဇြန္၊ ၂၀၀၇
နံနက္ ၁၀ နာရီ ၁၅ မိနစ္
ကိုးကား။ … ။
(၁) က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္း၊
(၂) ဓမၼာစရိယဦးထြန္းေရႊ၏ ကဗ်ာစြယ္စံုက်မ္းႀကီး။
မေမေရ .. ႀကိယာေျခာက္ဆယ္ အသြယ္သြယ္တို႕ဘာတို႕ လာဦးမလား အဲဒါေလး ေ၀ေပးႏိုင္ရင္ အက်ိဳးရွိၾကမယ္ ထင္ရဲ႕။ ေရးၿပီးသား ဆိုလည္း ခြင္႕လႊတ္ပါ။ မေမေရွ႔ပိုင္းက စာေတြ လြတ္သြားတာေတြ ခုမွ လိုက္ဖတ္ေနတုန္း။
6/06/2007 10:23 PM
***
တေန႔ကတင္တဲ့ ကိုျပဴးက်ယ္သို႔ေပးစာ ပို႔စ္မွာ … ပန္ဒိုရာက အထက္ပါအတိုင္း ကြန္မန္႔ေရးထားပါတယ္။
အဲဒီကြန္မန္႔ဖတ္ျပီး …
“ၾကိယာေျခာက္ဆယ္၊ အသြယ္သြယ္၊ အဘယ္က်မ္းကထြက္သနည္း” ဆိုတဲ့ က်ည္းကန္ရွင္ႀကီးရဲ႕ အေမးကို က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ ျပန္ေျဖထားတဲ့ “စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္းႀကီး” သတိရလိုက္မိပါတယ္။ ႀကိယာ ေျခာက္ဆယ္ အေၾကာင္းကေတာ့ ကိုျပဴးက်ယ္ပို႔စ္အတြက္ ဖတ္႐ႈကိုးကားေနတဲ့ “ကဗ်ာ့စြယ္စံု က်မ္းႀကီး” ထဲမွာလည္း ပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာေအာင္ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္း ၾကည့္မယ္စိတ္ကူးၿပီး ဒီမနက္ အေဖနဲ႔အတူ မနက္စာစားရင္း အေဖ့အခန္းထဲက စြယ္စံုေက်ာ္ထင္ က်မ္းစာအုပ္မွာ လွန္ေလွာရွာေဖြ ဖတ္႐ႈျဖစ္ပါတယ္။
စာအုပ္ဖတ္ေနရင္း …. က်မစိတ္ထဲမွာ ဒီက်မ္းေတြ စာေပေတြကို ေရးသားတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ၊ ပညာရွင္ႀကီးေတြကို ဘယ္လိုေက်းဇူးတင္မိမွန္း မသိဘူး။ သူတို႔ေတြ ေရးသားခဲ့လို႔ ဒီအဖိုးတန္ ပညာရပ္ေတြကို က်မတို႔လို ေနာက္လူေတြ ဖတ္႐ႈႏိုင္၊ ေလ့လာႏိုင္၊ ကိုးကားႏိုင္တာ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္ေနရင္း ေက်းဇူးတင္ ေလးစားၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီမိတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ ဒီစာေပေတြကို ဖတ္ခြင့္ရေအာင္ ဖတ္ခ်င္လာေအာင္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့တဲ့ က်မ မိဘႏွစ္ပါးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ က်မလို အသိပညာ မျပည့္စံုေသးတဲ့ ေလ့လာဆဲ လူတေယာက္အတြက္ေတာ့ ဒီစာအုပ္စာတမ္းေတြဟာ လက္လႊတ္လို႔ မရတဲ့ အရာေတြပါပဲ။ စာေရးခ်င္တဲ့စိတ္ဟာ ဒီလို စာေတြဖတ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာခဲ့ တာပါ၊ ဒါေၾကာင့္ စာေရးျဖစ္ေတာ့လည္း လိုအပ္တဲ့အခါ ဒီစာေတြကို ျပန္လည္ ကိုးကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာေတြဟာ ပစ္ပယ္ေကာင္းေသာအရာေတြမွ မဟုတ္တာဘဲ။
အခု … ပန္ဒိုရာရဲ႕ ကြန္မန္႔ ေၾကာင့္ စာအုပ္ေတြကို က်မျပန္လည္ရွာေဖြ ဖတ္႐ႈ ကိုးကားလိုက္ရျပန္ပါၿပီ။
စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္းက “အယ္” ကာရန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေရးထားတဲ့ အခန္းမွာ ..
ႀကိယာေျခာက္ဆယ္၊ အသြယ္သြယ္၊ အဘယ္က်မ္းက ထြက္သနည္း - ဟု ေမးရာ၌ လကၤာကဗ်ာတို႔၌ ဂိုဏ္းေရြးရာသည္ကို ျပေသာ က၀ိကဏၭပါသ က်မ္းက ထြက္၏ဟူေပ။ ၎က်မ္း၌ ၾကိယာကို ၆၄-လံုးဟု ဆိုသည္။ ဤ၌ လကၤာျဖစ္၍ စကားေျပျပစ္စိမ့္ေသာငွာ အစြန္း ၄-လံုးကို မယူဘဲ ၾကိယာ ၆၀-ဟူ၍သာ စပ္ေလသည္။
လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရးထားတာ အမ်ားႀကီးက်န္ပါေသးတယ္။ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္းထဲက ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို ဒီေလာက္နဲ႔ရပ္ၿပီး ကဗ်ာ့စြယ္စံု က်မ္းထဲက ထပ္မံေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပပါဦးမယ္။
က၀ိကဏၭပါသ လကၤာက်မ္းကို ေရးသူ ႏွစ္ဦး၊ မူကြဲ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။
ေညာင္ရမ္းမင္းဆယ္ဆက္ စေနမင္းလက္ထက္က အင္း၀ၿမိဳ႕ ေရႊၾကက္ယက္ ေက်ာင္းတိုက္ေန ရွင္ဥကၠံသမာလာ စီရင္ေရးသားတဲ့ က၀ိကဏၭပါသ လကၤာက်မ္း မွာေတာ့ ႀကိယာ ၆၀-ကို ခုလို လကၤာစီၿပီး ေရးသားထားပါတယ္။
မဥၹဴဘုန္းေမာ္၊ ပြင့္ခ်ိန္ေျမွာ္သည္၊ ဗန္းေမာ္ေခါင္ထိ၊ တုမရွိသည့္၊ က၀ိ ကေ၀၊ ေစာျမဳေတ။ ႏွစ္ေထြလကၤာ၊ က်မ္း၌လာသား၊ နည္းနာနယ၊ ၀ိတၳာရျဖင့္၊ သံုးတန္ဆင့္၍၊ ဖြင့္သည့္ကဗ်ာ၊ ကိရိယာတြင္၊ သမာေသန၊ မူလမေဇၥ်၊ ကိုသာေပတည့္၊ သံေျခပ်ံ႕ညွင္း၊ ကြၽႏ္ုပ္ခင္းပိမ့္ -
လွ်င္, လွ်င္း, မူကား၊ ၀ယ္, သား, တမင့္၊ ……. ….. ….. (၆)
ခ်ိမ့္,ျဖင့္, တြင္, ၏၊ ပိမ့္, လွည့္, မည္, အံ့၊ ……. …. …… (၈)
ေလာ, တံု, မံ့ (တည့္)၊ ေသာ္, ခံ့, ဘူး,ေသာ၊ … … …. .. (၇)
မူေလာ, ရကား၊ မူ, အား, မွ, က၊ …. …. …. …. …. …… (၆)
လိမ့္စြ, တံ့, လည္း၊ တိ, တည္း, ခ်ည္း, ဟု၊ …. …. …. …. (၇)
ခဲ့, နည္း, ႏိႈက္, လ်က္၊ ေၾကာင့္, ထက္, မို႔, လည္၊…. …… (၈)
စမ့္, သည္, စိမ့္(ႏွင့္)၊ တံုး, လိမ့္, တည့္,ေတာ့၊ …. ……… (၇)
ကား,ေလာ့,ေရြ႕, သို႔၊ မွ်, တို႔, ငွာ, ရွင့္၊ …. ….. ….. ……. (၈)
တမံု႔, ႏွင့္, ကို၊ ………… ……….. ………………. ………….. (၃)
ရွင္ပင့္ ဉာဏ္ေတာ္၊ ထြန္းေပၚက်ယ္ခ်ဲ႕၊ ယွဥ္ခဲ့တတ္ေတာ္မူဘုရား။
ေကာ္မာ နဲ႔ ၾကားခံ ေရးထားတဲ့ တလံုးခ်င္းဟာ ၾကိယာတလံုးစီပါပဲ။ လက္သည္းကြင္း(….) ထဲက စာလံုးေတြကေတာ့ လကၤာစီတဲ့ေနရာမွာ လိုအပ္လို႔ ျဖည့္ထားတဲ့ စာလံုးေတြမို႔ ထည့္ျပီး ေရတြက္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ေဘးနားက ဂဏန္းေတြ စုစုေပါင္းရင္ ၆၀-လံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ၆၀-လံုးဟာ ရတု ကဗ်ာ လကၤာ ေရးသား သီကံုးရာမွာ အဆံုးသတ္ရ ခ်ရတဲ့ ၾကိယာေတြလို႔ ဆိုထားပါတယ္။
ေနာက္တခါ ေတာင္တြင္းႀကီးစီရင္စုၿမိဳ႕ လုလင္ၿမိဳ႕ဖြား၊ ငယ္မည္ေမာင္ညိဳ၊ ရဟန္းဘြဲ႕ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ ေရးသားစီရင္တဲ့ က၀ိကဏၭပါသ လကၤာက်မ္းမွာေတာ့ ၾကိယာ ၆၄-ပါး ကို ခုလို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
(၁) အ - ကာရန္ … အ၊ အာ၊ အား ……….. …… (၃)
(၂) ဣ - ကာရန္ … အိ၊ အီ၊ အီး ………….. ……. (၃)
(၃) ဥ - ကာရန္ … ဥ၊ ဥဴ၊ ဥဴး ………………….. (၃)
(၄) ဧး - ကာရန္ …ေအ၊ ေအ့၊ ေအး …………. (၃)
(၅) အဲ - ကာရန္ … အဲ၊ အဲ့၊ အဲး ………………. (၃)
(၆)ေအာ - ကာရန္ ..ေအာ္၊ ေအာ့၊ ေအာ …… (၃)
(၇) အက္ - ကာရန္ … အက္ ေအာက္၊ အိုက္ …(၃)
(၈) အင္ - ကာရန္ … အင္ အင့္ အင္း၊
………………………….ေအာင္ ေအာင့္ ေအာင္း၊
…………………………. အိုင္ အိုင့္ အိုင္း၊ …………(၉)
(၉) အစ္ - ကာရန္ …. အစ္ ……………………… (၁)
(၁၀) အည္ - ကာရန္ .. အည္၊ အည့္၊ အည္း … (၃)
(၁၁) အဥ္ - ကာရန္ …. အဥ္၊ အဥ့္၊ အဥ္း ……. (၃)
(၁၂) အတ္ - ကာရန္ … အတ္၊ အိတ္၊ အုတ္ … (၃)
(၁၃) အန္ - ကာရန္ …. အန္ အန္႔ အန္း၊
……………………………. အိန္ အိ္န္႔ အိန္း၊
…………………………….. အုန္ အုန္႔ အုန္း၊ …… (၉)
(၁၄) အပ္ - ကာရန္ ….. အပ္၊ အိပ္၊ အုပ္ …… (၃)
(၁၅) အမ္ - ကာရန္ ….. အမ္ အမ့္ အမ္း၊
…………………………….. အိမ္ အိမ့္ အိမ္း၊
…………………………….. အုမ္ အုမ့္ အုမ္း၊ ……. (၉)
(၁၆) အို - ကာရန္ ……. အို အို႔ အိုး။ …………...(၃)
============== စုစုေပါင္း …………. (၆၄) လံုး ျဖစ္ပါတယ္။
***
ဒါဆိုရင္ ၾကိယာ ၆၀ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အသင့္အတင့္ သိေလာက္ၿပီ ထင္ပါရဲ႕။
ဒီစာကို ေရးျဖစ္ေစဖို႔ ကြန္မန္႔ေရးသူ ပန္ဒိုရာ၊ က်ည္းကန္ရွင္ၾကီး၊ က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားတို႔ႏွင့္တကြ က်မရဲ႕အနီးအပါးက ကိုးကားစရာ စာအုပ္စာတမ္း မ်ားအတြက္ က်မ၏ ခ်စ္လွစြာေသာ ဖခင္ႀကီးတို႔အား ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း။
***
ေမတၱာျဖင့္
ေမဓာ၀ီ
၈၊ ဇြန္၊ ၂၀၀၇
နံနက္ ၁၀ နာရီ ၁၅ မိနစ္
ကိုးကား။ … ။
(၁) က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ စြယ္စံုေက်ာ္ထင္က်မ္း၊
(၂) ဓမၼာစရိယဦးထြန္းေရႊ၏ ကဗ်ာစြယ္စံုက်မ္းႀကီး။
3 comments:
Thanks again, ma may.
for sharing knowledge.
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ ။ ဖတ္မွတ္သြားပါသည္ ။
ခုလို ပန္ဒိုရာ႔ စကားေလး အေလးထား ေ၀မွ်တဲ႕ မေမကို အာဘြားးးးးးးးးးးးး)))
Post a Comment