Sunday, September 24, 2006

essay 3

ကၽြန္ေတာ့္မွာ
***
ကၽြန္ေတာ့္မွာ လံုျခံဳေသာ ပိုက္ဆံအိတ္ တစ္လံုး မရွိပါ။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပိုက္ဆံ အနည္းငယ္ေတာ့ ရွိေနပါသည္။ ထို ပိုက္ဆံအနည္းငယ္ကို ထည့္ရန္အတြက္ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ပိုက္ဆံအိတ္ တစ္လံုးရွိရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဘယ္တုန္းကမွ ကၽြန္ေတာ္မထင္ခဲ့ဖူးပါ။ ဘာေၾကာင့္ဆို ကၽြန္ေတာ္သည္ အိပ္ကပ္ပါေသာ အက်ႌမ်ားကိုသာ စြဲစြဲျမဲျမဲ၀တ္တတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္၏ အနည္းငယ္မ်ွေသာ ေငြစကၠဴေတြသည္ ရွပ္အက်ႌအိတ္ကပ္ထဲတြင္ထည့္ရန္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယခုတိုင္ ယူဆေနဆဲပင္။
***
ကၽြန္ေတာ္၏အိတ္ကပ္ထဲတြင္ ေငြစကၠဴအနည္းငယ္အျပင္ အျခားေသာအရာ၀တၳဳအခ်ဳိ႕လည္း ရွိေနပါသည္။
ထိုအရာမ်ားကား ...
(၁) ကၽြန္ေတာ္၏ မွတ္ပံုတင္ကဒ္ျပား
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဘယ္သူဘယ္၀ါျဖစ္သည္ဆိုတာ ေဖာ္ျပဖို႔ (သက္ေသျပဖို႔) ဤ ကဒ္ျပားက အသံုး၀င္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဘ၀တြင္ လူေတြထက္ ကဒ္ျပားေတြက ပိုျပီးအေရးၾကီးတတ္သည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ေတြ႕ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူပါ လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာေနေန လူေတြက ယံုခ်င္မွ ယံုၾကမည္။ ဒီကဒ္ျပားေလး ျပလိုက္ရင္ေတာ့ စကားေတြ ရွည္ရွည္ေျပာရန္ပင္မလို၊ ေၾသာ္ ... မင္းက ဘယ္သူကိုး၊ လိပ္စာက ဘယ္မွာ၊ အသက္က ဘယ္ေလာက္၊ ေသြးအုပ္စုက ဘာ၊ စသျဖင့္ သိသြားၾကမည္ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ကိုယ္ပိုင္အိမ္တစ္လံုး ရွိမေနပါ။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္ေနရာေဒသတြင္မဆို ခိုနားေနရန္ အဆင္ေျပေစ ဖို႔အတြက္ လိုအပ္သည့္ မွတ္ပံုတင္ကဒ္ျပားတစ္ခုကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကိုင္ေဆာင္ထားရပါသည္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ ျပန္သတိရေစဖို႔ သူ႔ကို ထုတ္ထုတ္ၾကည့္မိ၏။
***
(၂) တစ္ခါသံုးေဘာပင္ (မင္ျပာ) တစ္ေခ်ာင္း
တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္စာေရးျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသည့္အခါ အျပာေရာင္မင္ထြက္သည့္ မည္သည့္ ေဘာပင္အမ်ဳိးအစားကိုမဆို ကၽြန္ေတာ္အသံုးျပဳပါသည္။ အနက္ေရာင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ္လည္း မင္အနက္ကို ဘာေၾကာင့္အသံုးမျပဳရသလဲဆိုလ်ွင္ စိတ္မခ်ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မင္အနက္ျဖင့္ေရးေသာ စာတစ္ခ်ဳိ႕မွာ ဆင္တူ႐ိုးမွား ပံုတူပြားထားေသာ စာမ်ားႏွင့္ တူေနေသာေၾကာင့္ပင္။ ထိုမင္ျပာေဘာပင္ေလးမ်ားကို မင္လံုး၀ကုန္ဆံုးသြားသည္အထိ အသံုးျပဳရသည္မွာ အလြန္ရွားပါသည္။ ေပ်ာက္ဆံုးသြား၍ျဖစ္ေစ ပ်က္စီးသြား၍ ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ထိုေဘာပင္ေလးမ်ားကို သက္တမ္းကုန္ဆံုးခ်ိန္အထိ အသံုးျပဳခြင့္မရခဲ့။ ကံေကာင္းေထာက္မ၍ မင္ကုန္သည္အထိ အသံုးျပဳခြင့္ရသည့္ ေဘာပင္ကေလးမ်ားကိုေတာ့ တစ္ခါတစ္ရံ ၾကံဳခဲ့ရဖူး၏။ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲပင္။
***
(၃) ပရုပ္ဆီဗူး၀ိုင္းေလးတစ္ခု
ပတ္၀န္းက်င္၏ ႐ိုက္ခတ္လာေသာ ဆိုး၀ါးသည့္အနံ႔အသက္မ်ားမွ တဒဂၤထြက္ေပါက္ရရန္ အလို႕ငွာ ထိုအရာေလးကို ကၽြန္ေတာ့္အိတ္ကပ္ထဲတြင္ ေဆာင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မျမင္ခ်င္လ်ွင္ မ်က္ႏွာလႊဲပစ္လို႔ရသည္။ သို႔မဟုတ္ မ်က္စိမွိတ္လိုက္လို႔ ရသည္။ မၾကားခ်င္လ်ွင္ နားပိတ္ထားလို႔ရသည္။ မနံခ်င္လ်ွင္ေရာ ... ဘယ္လိုလုပ္ၾကရမလဲ၊ ႏွာေခါင္းပိတ္ထား႐ံုေပါ့ ဟု ေျပာ၍ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ သင္၏ႏွာေခါင္းကို ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ပိတ္ထားႏိုင္မွာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဒီႏွာေခါင္းျဖင့္သာ အသက္႐ွဴေနၾကရသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ႏွာေခါင္းကို ၾကာၾကာပိတ္ထားလ်ွင္ အသက္႐ွဴက်ပ္လာမည္။ အသက္႐ွဴခ်င္လာမည္။ အားပါးတရ ျပန္လည္႐ွဴ႐ႈိက္မိမည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ႐ွဴလိုသည့္ အနံ႔အသက္ဆိုးက ႏွာေခါင္းမွတစ္ဆင့္ အဆုတ္ထဲသို႔ အလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္ေရာက္လာၾကေပလိမ့္ မည္။ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ၾကံဳဆံုရမည့္ အနံ႔အသက္ဆိုးကိုေတာ့ ခဏတျဖဳတ္ အသက္ေအာင့္ ႏွာေခါင္းပိတ္႐ံုျဖင့္ အဆင္ေျပမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေရွာင္သာ မလႊဲသာ (ဥပမာ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ လိုမ်ဳိး) ၾကံဳရျပီေဟ့ ဆိုလ်ွင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဒီပ႐ုတ္ဆီဗူး၀ိုင္းေလးကိုသာ အသံုးျပဳေလ့ ရွိပါသည္။ အနံ႔ဆိုးမွ လံုး၀ကင္းသြားသည္မဟုတ္ေသာ္ျငား အနည္းငယ္ သက္သာ မႈကို ေပးတတ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္အိပ္ကပ္ထဲတြင္ သူ႔ကို ေဆာင္ထားျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ေလာကၾကီးေၾကာင့္ ေခါင္းကိုက္ရသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို လိမ္းပစ္လိုက္ သည္။
***
(၄) လိုင္စင္
ကၽြန္ေတာ့္မွာ ကိုယ္ပိုင္ကား တစ္စီးမွ မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္းႏွင္ရန္ အတြက္ လိုင္စင္တစ္ခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိေနသည္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းစည္းကမ္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္မကၽြမ္းက်င္တာ အမွန္ပါ။ တစ္ခါက မီးပြိဳင္႔တြင္ ပုလိပ္အဖမ္းခံရဖူး၏။
***
(၅) အေ၀းၾကည့္မ်က္မွန္တစ္လက္
ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လံုးမ်ားသည္ အနီးကပ္ၾကည့္၍ျမင္ရေသာ္လည္း အေ၀းကိုမျမင္ရသျဖင့္ သူ႔ကို ေဆာင္ထားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အေ၀းကို လွမ္းေမ်ွာ္ၾကည့္ရတာ ၀ါသနာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္၏ အေ၀းၾကည့္မ်က္မွန္က အေနာက္ကိုၾကည့္လ်ွင္ ျပတ္သားစြာျမင္ရေသာ္လည္း အေရွ႕သို ၾကည့္ေသာအခါ ၀ိုးတ၀ါးသာ ျမင္ရေလသည္။ လမ္းၾကံဳလ်ွင္ေတာ့ မ်က္မွန္ဆိုင္ ေကာင္းေကာင္းမွာ အေရွ႕ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ရသည့္ မ်က္မွန္တစ္လက္ လုပ္ပါဦးမည္။
***
(၆) အိတ္ေဆာင္မွတ္စုစာအုပ္ငယ္
လိပ္စာမ်ား၊ တယ္လီဖုန္းနံပါတ္မ်ားႏွင့္ အျခား အခ်က္အလက္မ်ားကို မွတ္သားရန္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မွတ္စုစာအုပ္ငယ္ တစ္အုပ္ရွိေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏စာအုပ္ေလးသည္ ေသးသေလာက္ ႐ႈပ္ပြေန၏။ သူ႕ထံတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အတြက္ အေရးပါေသာ အခ်က္အလက္မ်ားရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တြင္ ကုိယ္ပိုင္ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုး ရွိေနရန္ မလိုအပ္ ေသာ္လည္း ဤစာအုပ္ကေလး ရွိေနဖို႔ေတာ့ လိုအပ္လွပါသည္။ အခ်က္အလက္အမ်ားၾကီးကို ေခါင္းထဲတြင္ တစ္ျပိဳင္တည္း မွတ္မထားႏိုင္ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ သူ႔ကိုေဆာင္ထားျခင္း၊ သူ႔ကို ျပန္လွန္ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးရွိေန၍ ျဖစ္သည္။
***
ကၽြန္ေတာ့္မွာ ... လံုျခံဳေသာ ဘ၀တစ္ခု ရွိမေနပါ။
သို႔ေသာ္ မလံုျခံဳေသာဘ၀မွာပင္ ကၽြန္ေတာ္ဆိုေသာ လူတစ္ေယာက္ရွင္သန္ေနသည္။ မလံုျခံဳေသာဘ၀ ရွိသည့္ ကၽြန္ေတာ့္တြင္ မလံုျခံဳေသာ အိတ္ကပ္ေလး တစ္လံုးလည္း ရွိေနသည္။ ထိုအိတ္ကပ္ေလးထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္ပိုင္ ပစၥည္း အခ်ဳိ႕ရွိသည္။ ထိုအိတ္ကပ္ေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘယ္ဘက္ရင္အံုႏွင့္ အနီးကပ္ဆံုးတြင္ တည္ရွိေနသည္။
ထို အိတ္ကပ္ေလးသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

(၂၀၀၂ ခုႏွစ္ေလာက္က ေရးခဲ့တဲ့ အက္ေဆးတပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။)

No comments: