ဒီကေန႔ဟာ ၀ါေခါင္လျပည့္ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေမတၱာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပို႔စ္ေလးေတြ ေရွ႕ေရွ႕ႏွစ္ေတြတုန္းက တင္ခဲ့ဖူးပါတယ္၊ ဒီတခါေတာ့ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာထဲမွာပါတဲ့ ေမတၱာအေၾကာင္းေလးကို ေကာက္ႏုတ္ၿပီး ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဘေလာ့မွာ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
***
ေမတၱာအေၾကာင္း
ေမတၱာဟူေသာ အမည္နာမျဖင့္ ေစတသိက္ သီးျခား မရွိေခ်။ အေဒါသ ေစတသိက္ကိုပင္ သတၱ၀ါမ်ား၏ စီးပြါးခ်မ္းသာ လုိလားခ်စ္ခင္ရာ၌ ေမတၱာဟု ေခၚေ၀ၚရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “မွတ္ယူခ်စ္ျငား - ေမတၱာပြါး၍” ဟု ဆိုခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ တေယာက္ေယာက္အေပၚ၀ယ္ သူ၏ အက်ဳိးစီးပြါးကို လိုလားေသာ (ႀကီးပြါးေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ကူညီလိုေသာ) ခ်စ္ခင္မႈကို ေမတၱာဟု မွတ္ပါ။
ေမတၱာအတု
ေဆြခ်စ္ မ်ဳိးခ်စ္ သမီးခင္ပြန္းခ်စ္ စေသာ အခ်စ္မ်ားလည္း တေယာက္အက်ဳိး တေယာက္လိုလားၾက၊ ကူညီေစာင့္ေရွာက္လို ေထာက္ပံ့လိုၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔ ခ်စ္ေနသူအေပၚ၌ “ေမတၱာရွိသည္” ဟုလည္း ေျပာဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်စ္မ်ဳိးမွာ ေမတၱာအစစ္ မဟုတ္၊ ေလာဘခန္း၌ ျပခဲ့ေသာ “ေဂဟႆိတ ေပမ = အိမ္၌မွီေသာ အခ်စ္” တည္း။
ႏြားမႀကီး၏ ေမတၱာ
ထိုတဏွာေပမမ်ဳိးျဖင့္ ခ်စ္ခင္ေနသူ၏ အေပၚမွာ “မည္သည့္အခါမွ် ေမတၱာအစစ္ ကုသိုလ္စိတ္ မျဖစ္ႏိုင္” ဟု မဆိုထိုက္ပါ။ မၾကာမၾကာ ေမတၱာအစစ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေသာအခါလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ ေရွးေသာအခါ မိခင္ႏြားမႀကီးသည္ ေမတၱာအစစ္ျဖင့္ သားငယ္ ႏြားကေလးကို ႏို႔ခ်ဳိတိုက္ေကၽြးေနစဥ္ မုဆိုးက လွံျဖင့္ ထိုးသတ္ေလရာ ေမတၱာတန္ခိုးေၾကာင့္ လွံမစူးဘဲ ထန္းရြက္ကဲ့သို႔ ေပ်ာ့က်သြားေလသတဲ့။ ဤသို႔လွ်င္ ေဆြမ်ဳိးဉာတိ သားအမိ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔၏ အတြင္းမွာလည္း အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာအစစ္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကေပသည္။
သာမာ၀တီ၏ ေမတၱာ
ေကာသမၺီျပည္ ဥေတနမင္း၀ယ္ သာမာ၀တီ၊ မာဂ႑ီ၊ ၀ါသုလဒတၱေဒ၀ီ ဟု မိဖုရား ၃ ေယာက္ရွိသည္။ သာမာ၀တီသည္ ရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳ၏။ မာဂ႑ီကား မိဖုရားမျဖစ္ခင္ အပ်ဳိစင္ဘ၀ကပင္ ဘုရားရွင္အေပၚမွာ ရန္ၿငိဳးထားခဲ့ေသာ ပုေဏၰးမကေလးတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ မာဂ႑ီသည္ သာမာ၀တီအေပၚ အျမဲအျပစ္ရွာ၏။ သာမာ၀တီကား ေမတၱာတရား အထူးပြါးမ်ားေနသူ ျဖစ္သည္။ ဥေတနမင္းသည္ မိဖုရား သံုးေယာက္တို႔၏ အေဆာင္၀ယ္ တလွည့္စီ စံစားကာ ေစာင္းတီး၀ါသနာပါေသာ ဘုရင္တဦးတည္း။
အခါတပါး၌ သာမာ၀တီအထံ အေဆာင္ေတာ္ကူးရန္နီးေလေသာ္ မဂ႑ီသည္ သူ၏ ဘေထြးထံ အဆိပ္ျပင္းေသာ ေျမြကိုမွာ၍ အဆိပ္ကိုေျဖေစလ်က္ ေစာင္းခြက္အတြင္းသို႔ သြင္းထားေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အေပါက္ကို ပန္းကံုးျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ထားၿပီးမွ ဘုရင့္ထံသြား၍ အိပ္မက္ရာမက္ မေကာင္းေသာေၾကာင့္ သာမာ၀တီအေဆာင္ မကူးဖို႔ရန္ မိန္းမတို႔ ပင္ကိုယ္ဉာဏ္ျဖင့္ သံေတာ္ဦးတင္ေလေသာ္ ဘုရင္က ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ သာမာ၀တီ၏ အေဆာင္သို႔ ကူးသြားေလရာ စိတ္မခ်သည့္ဟန္ျဖင့္ ေနာက္က အတင္းလိုက္သြားေလသည္။
အေဆာင္ေတာ္ေရာက္၍ ဆက္သေသာ ပြဲေတာ္ကို တည္ၿပီးေနာက္ သလြန္ေပၚ၍ ေလ်ာင္းသည့္အခါ မေယာင္မလည္ႏွင့္ သူပိတ္ဆို႔ထားေသာ ပန္းကံုးကို ႏုတ္လိုက္ေလသည္။ ထိုအခါ ထည့္ထားေသာ ေျမြသည္ အလြန္စိတ္ဆိုးေနရကား ႐ွဴးခနဲ ထြက္ခါ ဘုရင့္ဦးေခါင္း အနီးသို႔ ေရာက္လာေလေသာ္ အလြန္ထိတ္လန္႔ စိုးရိမ္ဟန္ျဖင့္ ရွင္ဘုရင္ကိုျပ၍ သာမာ၀တီႏွင့္ ေမာင္းမတစုကို ႀကိမ္းေမာင္းၿပီးလွ်င္ ရွင္ဘုရင္ကိုလည္း သူ႔စကားကို နားမေထာင္သျဖင့္ ယခုလိုျဖစ္ရသည္ဟု အျပစ္တင္ေလသည္။
ဥေတနမင္းကား မာဂ႑ီစီစဥ္သမွ်ကို လံုး၀နားမလည္ျခင္းေၾကာင့္ လြန္စြာထိတ္လန္႔၍ ရာဇမာန္ရွေလရကား “မင္းတို႔ မ်က္ေစာင္း အေၾကာင္းမေရြး” ေတာ့ဘဲ ကိုင္ေနက် ေလးကိုတင္ကာ သာမာ၀တီတို႔ အစုကို စီတန္းေစလ်က္ ပစ္ဖို႔ရန္ ႀကိမ္း၀ါးေနတုန္းမွာပင္ သူေတာ္စင္ ထိပ္ထားေလးက သူ၏ ေမာင္းမမိႆံမ်ားကို ၾသ၀ါဒေပးသည္မွာ
“အမိတို႔ … ေမာင္ေတာ္မင္းျမတ္ႏွင့္ မာဂ႑ီတို႔ အေပၚမွာ အနည္းငယ္မွ် စိတ္မကြက္ၾကနဲ႔ေနာ္၊ ယခုလို အခါမ်ဳိးမွာ ေမတၱာမွတပါး အားကိုးစရာ မရွိေပဘူး၊ အမိတို႔ ပြါးမ်ားေနက်ျဖစ္ေသာ ေမတၱာကိုသာ ေမာင္ေတာ္ႏွင့္ မာဂ႑ီတို႔အေပၚမွာ ႀကိဳးစား၍ ပြါးမ်ားၾကပါ”
ဤသို႔ တိုက္တြန္းေလလွ်င္ ပင္ကို ယဥ္ေက်းၿပီးေသာ ေမာင္းမမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ နီးကပ္ေသာ အသက္ေဘးကို အေရးတႀကီး မစဥ္းစားဘဲ ေမတၱာကိုသာ ပြါးၾကေလသည္။ ဥေတနမင္းကား အမ်က္မေျပႏိုင္ေသးသျဖင့္ ခ်ိန္ရြယ္ထားေသာ ျမားကို တအားကုန္ လႊတ္လိုက္ေလရာ ေမတၱာတန္ခိုးေၾကာင့္ ျမားအရွိန္ေရွ႕မတိုးဘဲ ပစ္သူ႔အထံ ျမားျပန္၍ ခ,ေလေသာ္ ဥေတနမင္း သတိရ၍ မိဖုရားေျခရင္း၌ထိုင္ကာ သည္းခံဖို႔ရန္ ေတာင္းပန္ရွာေလသည္။
၀တၳဳမွတ္ခ်က္
မာဂ႑ီမွာ သာမာ၀တီ၏အေပၚ၌ ကိုယ့္ထက္သာ၍ မနာလုိေသာ ဣႆာစိတ္၊ ပရိယာယ္ဉာဏ္ဆင္ရေသာ မာယာစိတ္၊ ေသေစလိုေသာ ေဒါသစိတ္မ်ားျဖစ္၏။ ဥေတနမင္း၌ ေျမြကုိ ျမင္သည္ကစ၍ ေဒါသစိတ္မႊန္ကာ ျမားျပန္လာေသာအခါက်မွ လြန္စြာေၾကာက္ရြံ႕ေသာ ေဒါသ ေဒါမနႆစိတ္မ်ား ျဖစ္ရျပန္သည္။ ေမာင္းမအမ်ားႏွင့္တကြ သာမာ၀တီထိပ္ထားကား ရန္သူ႔အေပၚ၌ပင္ ေမတၱာစိတ္ ထားႏိုင္ေပသည္။
နည္းယူဖြယ္
ယခုကာလ သူေတာ္ေကာင္းအျမင့္တန္းကို မွန္းထားရင္း ရွိသူမ်ားမွာလည္း သာမာ၀တီထိပ္ထား၏ ထံုးကို ႏွလံုးသြင္းလ်က္ မိမိအေပၚမွာ မေတာ္မတရား ဣႆာ မစၦရိယ မ်ားသူမ်ားကိုပင္ အတုံ႔ျပန္၍ ရန္မမူမိေစဘဲ မိမိစိတ္ကိုသာ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾကပါ။ အက်ဳိးေဆာင္ခြင့္ၾကံဳလာလွ်င္ မိမိကို မလိုလားသူ၏ အက်ဳိးကိုပင္ စိတ္ပါလက္ပါေဆာင္လ်က္ အဖိုးတန္လွစြာေသာ ေမတၱာလက္နက္ကို အခ်က္က်က် သံုးစြဲသင့္ပါသည္။ ထိုသို႔ သံုးစြဲႏိုင္မွသာလွ်င္ ပါရမီရွင္ဟု ထင္ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ေမတၱာသည္ ေရႏွင့္တူ၏၊ ေဒါသသည္ မီးႏွင့္တူ၏၊ ေရမ်ားေလ မီးၿငိမ္းေလ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒါသနည္းေအာင္ ေမတၱာတိုးပြါးဖို႔ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါသည္။
(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ - ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ)
***
ငယ္ငယ္က ဆရာဦးျမေသာင္းရဲ႕ ေမတၱာျဗဴဟာ အသင္းမွာ ရာသက္ပန္ အသင္း၀င္ထားၿပီး တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း စုေပါင္းေမတၱာပြါးပြဲကို သြားလိုက္ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ က်င္းပတဲ့အခါ အသံမစဲ ေမတၱာပြါးလိုက္နဲ႔ ေမတၱာေတြ မ်ားစြာ ပြါးခဲ့ေပမဲ့ ခုထိလည္း ေဒါသက ႀကီးေနမိတုန္းပါပဲ။ ၾကံဳရင္ ၾကံဳသလို ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္တဲ့အခါတိုင္း ေမတၱာသဟဂေတန ဆိုၿပီး ေမတၱာျခံရံတဲ့ ကိုးပါးသီလ ဥပုသ္ ေစာင့္ခဲ့ေပမဲ့လည္း ေဒါသကို မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရမ်ားေရႏိုင္ မီးမ်ားမီးႏိုင္ ဆိုတာေၾကာင့္ မီးအပူ နည္းလိုနည္းျငား ဒီႏွစ္ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔မွာလည္း ကိုးပါးသီလ ဥပုသ္ေစာင့္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေဒါသေတြ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့နည္းေစဖို႔ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ တေျပးညီ ေမတၱာထားႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါေၾကာင္း … ။
ေမတၱာျဖင့္ ...
ေမဓာ၀ီ
၂၅၊ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၀
၀ါေခါင္လျပည့္
ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔
***
ေမတၱာအေၾကာင္း
ေမတၱာဟူေသာ အမည္နာမျဖင့္ ေစတသိက္ သီးျခား မရွိေခ်။ အေဒါသ ေစတသိက္ကိုပင္ သတၱ၀ါမ်ား၏ စီးပြါးခ်မ္းသာ လုိလားခ်စ္ခင္ရာ၌ ေမတၱာဟု ေခၚေ၀ၚရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “မွတ္ယူခ်စ္ျငား - ေမတၱာပြါး၍” ဟု ဆိုခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ တေယာက္ေယာက္အေပၚ၀ယ္ သူ၏ အက်ဳိးစီးပြါးကို လိုလားေသာ (ႀကီးပြါးေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ကူညီလိုေသာ) ခ်စ္ခင္မႈကို ေမတၱာဟု မွတ္ပါ။
ေမတၱာအတု
ေဆြခ်စ္ မ်ဳိးခ်စ္ သမီးခင္ပြန္းခ်စ္ စေသာ အခ်စ္မ်ားလည္း တေယာက္အက်ဳိး တေယာက္လိုလားၾက၊ ကူညီေစာင့္ေရွာက္လို ေထာက္ပံ့လိုၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔ ခ်စ္ေနသူအေပၚ၌ “ေမတၱာရွိသည္” ဟုလည္း ေျပာဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအခ်စ္မ်ဳိးမွာ ေမတၱာအစစ္ မဟုတ္၊ ေလာဘခန္း၌ ျပခဲ့ေသာ “ေဂဟႆိတ ေပမ = အိမ္၌မွီေသာ အခ်စ္” တည္း။
ႏြားမႀကီး၏ ေမတၱာ
ထိုတဏွာေပမမ်ဳိးျဖင့္ ခ်စ္ခင္ေနသူ၏ အေပၚမွာ “မည္သည့္အခါမွ် ေမတၱာအစစ္ ကုသိုလ္စိတ္ မျဖစ္ႏိုင္” ဟု မဆိုထိုက္ပါ။ မၾကာမၾကာ ေမတၱာအစစ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေသာအခါလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ ေရွးေသာအခါ မိခင္ႏြားမႀကီးသည္ ေမတၱာအစစ္ျဖင့္ သားငယ္ ႏြားကေလးကို ႏို႔ခ်ဳိတိုက္ေကၽြးေနစဥ္ မုဆိုးက လွံျဖင့္ ထိုးသတ္ေလရာ ေမတၱာတန္ခိုးေၾကာင့္ လွံမစူးဘဲ ထန္းရြက္ကဲ့သို႔ ေပ်ာ့က်သြားေလသတဲ့။ ဤသို႔လွ်င္ ေဆြမ်ဳိးဉာတိ သားအမိ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔၏ အတြင္းမွာလည္း အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာအစစ္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကေပသည္။
သာမာ၀တီ၏ ေမတၱာ
ေကာသမၺီျပည္ ဥေတနမင္း၀ယ္ သာမာ၀တီ၊ မာဂ႑ီ၊ ၀ါသုလဒတၱေဒ၀ီ ဟု မိဖုရား ၃ ေယာက္ရွိသည္။ သာမာ၀တီသည္ ရတနာသံုးပါးကို ၾကည္ညိဳ၏။ မာဂ႑ီကား မိဖုရားမျဖစ္ခင္ အပ်ဳိစင္ဘ၀ကပင္ ဘုရားရွင္အေပၚမွာ ရန္ၿငိဳးထားခဲ့ေသာ ပုေဏၰးမကေလးတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ မာဂ႑ီသည္ သာမာ၀တီအေပၚ အျမဲအျပစ္ရွာ၏။ သာမာ၀တီကား ေမတၱာတရား အထူးပြါးမ်ားေနသူ ျဖစ္သည္။ ဥေတနမင္းသည္ မိဖုရား သံုးေယာက္တို႔၏ အေဆာင္၀ယ္ တလွည့္စီ စံစားကာ ေစာင္းတီး၀ါသနာပါေသာ ဘုရင္တဦးတည္း။
အခါတပါး၌ သာမာ၀တီအထံ အေဆာင္ေတာ္ကူးရန္နီးေလေသာ္ မဂ႑ီသည္ သူ၏ ဘေထြးထံ အဆိပ္ျပင္းေသာ ေျမြကိုမွာ၍ အဆိပ္ကိုေျဖေစလ်က္ ေစာင္းခြက္အတြင္းသို႔ သြင္းထားေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အေပါက္ကို ပန္းကံုးျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ထားၿပီးမွ ဘုရင့္ထံသြား၍ အိပ္မက္ရာမက္ မေကာင္းေသာေၾကာင့္ သာမာ၀တီအေဆာင္ မကူးဖို႔ရန္ မိန္းမတို႔ ပင္ကိုယ္ဉာဏ္ျဖင့္ သံေတာ္ဦးတင္ေလေသာ္ ဘုရင္က ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ သာမာ၀တီ၏ အေဆာင္သို႔ ကူးသြားေလရာ စိတ္မခ်သည့္ဟန္ျဖင့္ ေနာက္က အတင္းလိုက္သြားေလသည္။
အေဆာင္ေတာ္ေရာက္၍ ဆက္သေသာ ပြဲေတာ္ကို တည္ၿပီးေနာက္ သလြန္ေပၚ၍ ေလ်ာင္းသည့္အခါ မေယာင္မလည္ႏွင့္ သူပိတ္ဆို႔ထားေသာ ပန္းကံုးကို ႏုတ္လိုက္ေလသည္။ ထိုအခါ ထည့္ထားေသာ ေျမြသည္ အလြန္စိတ္ဆိုးေနရကား ႐ွဴးခနဲ ထြက္ခါ ဘုရင့္ဦးေခါင္း အနီးသို႔ ေရာက္လာေလေသာ္ အလြန္ထိတ္လန္႔ စိုးရိမ္ဟန္ျဖင့္ ရွင္ဘုရင္ကိုျပ၍ သာမာ၀တီႏွင့္ ေမာင္းမတစုကို ႀကိမ္းေမာင္းၿပီးလွ်င္ ရွင္ဘုရင္ကိုလည္း သူ႔စကားကို နားမေထာင္သျဖင့္ ယခုလိုျဖစ္ရသည္ဟု အျပစ္တင္ေလသည္။
ဥေတနမင္းကား မာဂ႑ီစီစဥ္သမွ်ကို လံုး၀နားမလည္ျခင္းေၾကာင့္ လြန္စြာထိတ္လန္႔၍ ရာဇမာန္ရွေလရကား “မင္းတို႔ မ်က္ေစာင္း အေၾကာင္းမေရြး” ေတာ့ဘဲ ကိုင္ေနက် ေလးကိုတင္ကာ သာမာ၀တီတို႔ အစုကို စီတန္းေစလ်က္ ပစ္ဖို႔ရန္ ႀကိမ္း၀ါးေနတုန္းမွာပင္ သူေတာ္စင္ ထိပ္ထားေလးက သူ၏ ေမာင္းမမိႆံမ်ားကို ၾသ၀ါဒေပးသည္မွာ
“အမိတို႔ … ေမာင္ေတာ္မင္းျမတ္ႏွင့္ မာဂ႑ီတို႔ အေပၚမွာ အနည္းငယ္မွ် စိတ္မကြက္ၾကနဲ႔ေနာ္၊ ယခုလို အခါမ်ဳိးမွာ ေမတၱာမွတပါး အားကိုးစရာ မရွိေပဘူး၊ အမိတို႔ ပြါးမ်ားေနက်ျဖစ္ေသာ ေမတၱာကိုသာ ေမာင္ေတာ္ႏွင့္ မာဂ႑ီတို႔အေပၚမွာ ႀကိဳးစား၍ ပြါးမ်ားၾကပါ”
ဤသို႔ တိုက္တြန္းေလလွ်င္ ပင္ကို ယဥ္ေက်းၿပီးေသာ ေမာင္းမမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ နီးကပ္ေသာ အသက္ေဘးကို အေရးတႀကီး မစဥ္းစားဘဲ ေမတၱာကိုသာ ပြါးၾကေလသည္။ ဥေတနမင္းကား အမ်က္မေျပႏိုင္ေသးသျဖင့္ ခ်ိန္ရြယ္ထားေသာ ျမားကို တအားကုန္ လႊတ္လိုက္ေလရာ ေမတၱာတန္ခိုးေၾကာင့္ ျမားအရွိန္ေရွ႕မတိုးဘဲ ပစ္သူ႔အထံ ျမားျပန္၍ ခ,ေလေသာ္ ဥေတနမင္း သတိရ၍ မိဖုရားေျခရင္း၌ထိုင္ကာ သည္းခံဖို႔ရန္ ေတာင္းပန္ရွာေလသည္။
၀တၳဳမွတ္ခ်က္
မာဂ႑ီမွာ သာမာ၀တီ၏အေပၚ၌ ကိုယ့္ထက္သာ၍ မနာလုိေသာ ဣႆာစိတ္၊ ပရိယာယ္ဉာဏ္ဆင္ရေသာ မာယာစိတ္၊ ေသေစလိုေသာ ေဒါသစိတ္မ်ားျဖစ္၏။ ဥေတနမင္း၌ ေျမြကုိ ျမင္သည္ကစ၍ ေဒါသစိတ္မႊန္ကာ ျမားျပန္လာေသာအခါက်မွ လြန္စြာေၾကာက္ရြံ႕ေသာ ေဒါသ ေဒါမနႆစိတ္မ်ား ျဖစ္ရျပန္သည္။ ေမာင္းမအမ်ားႏွင့္တကြ သာမာ၀တီထိပ္ထားကား ရန္သူ႔အေပၚ၌ပင္ ေမတၱာစိတ္ ထားႏိုင္ေပသည္။
နည္းယူဖြယ္
ယခုကာလ သူေတာ္ေကာင္းအျမင့္တန္းကို မွန္းထားရင္း ရွိသူမ်ားမွာလည္း သာမာ၀တီထိပ္ထား၏ ထံုးကို ႏွလံုးသြင္းလ်က္ မိမိအေပၚမွာ မေတာ္မတရား ဣႆာ မစၦရိယ မ်ားသူမ်ားကိုပင္ အတုံ႔ျပန္၍ ရန္မမူမိေစဘဲ မိမိစိတ္ကိုသာ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ၾကပါ။ အက်ဳိးေဆာင္ခြင့္ၾကံဳလာလွ်င္ မိမိကို မလိုလားသူ၏ အက်ဳိးကိုပင္ စိတ္ပါလက္ပါေဆာင္လ်က္ အဖိုးတန္လွစြာေသာ ေမတၱာလက္နက္ကို အခ်က္က်က် သံုးစြဲသင့္ပါသည္။ ထိုသို႔ သံုးစြဲႏိုင္မွသာလွ်င္ ပါရမီရွင္ဟု ထင္ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
ေမတၱာသည္ ေရႏွင့္တူ၏၊ ေဒါသသည္ မီးႏွင့္တူ၏၊ ေရမ်ားေလ မီးၿငိမ္းေလ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒါသနည္းေအာင္ ေမတၱာတိုးပြါးဖို႔ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါသည္။
(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ - ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ)
***
ငယ္ငယ္က ဆရာဦးျမေသာင္းရဲ႕ ေမတၱာျဗဴဟာ အသင္းမွာ ရာသက္ပန္ အသင္း၀င္ထားၿပီး တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း စုေပါင္းေမတၱာပြါးပြဲကို သြားလိုက္ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔ က်င္းပတဲ့အခါ အသံမစဲ ေမတၱာပြါးလိုက္နဲ႔ ေမတၱာေတြ မ်ားစြာ ပြါးခဲ့ေပမဲ့ ခုထိလည္း ေဒါသက ႀကီးေနမိတုန္းပါပဲ။ ၾကံဳရင္ ၾကံဳသလို ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္တဲ့အခါတိုင္း ေမတၱာသဟဂေတန ဆိုၿပီး ေမတၱာျခံရံတဲ့ ကိုးပါးသီလ ဥပုသ္ ေစာင့္ခဲ့ေပမဲ့လည္း ေဒါသကို မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရမ်ားေရႏိုင္ မီးမ်ားမီးႏိုင္ ဆိုတာေၾကာင့္ မီးအပူ နည္းလိုနည္းျငား ဒီႏွစ္ ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔မွာလည္း ကိုးပါးသီလ ဥပုသ္ေစာင့္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေဒါသေတြ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့နည္းေစဖို႔ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ တေျပးညီ ေမတၱာထားႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါေၾကာင္း … ။
ေမတၱာျဖင့္ ...
ေမဓာ၀ီ
၂၅၊ ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၀
၀ါေခါင္လျပည့္
ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔
နံနက္ ၅ နာရီ ၁၀ မိနစ္
ေမတၱာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးခဲ့သမွ် ...
(၁) ၀ါေခါင္ေမတၱာ
(၂) ေမတၱာအခါေတာ္ေန႔
(၃) ေမတၱာျဖင့္
(၄) ေမတၱာ ဆုေတာင္း
10 comments:
ဒီပို႔စ္ေလးကို ဖတ္ျပီးေတာ့ စိတ္ေအးခ်မ္းသြားရတယ္ မေမဓါ၀ီ...
ခင္မင္တဲ့
ေန၀သန္
မေမဓါဝီ ေရ
အခါႀကီးရက္ႀကီး နဲ႕ အဆင္ေျပသလို ဥပုသ္ ေစာင္႔ ႏိုင္တဲ႕ မေမဓါဝီ ကို အားက်ပါရဲ႕ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ႕ ေတြ လည္း အမ်ားႀကီးျပဳႏိုင္တယ္ေနာ္
ခင္တဲ႔
ေရႊစင္ဦး
ေမတၱာသုတ္ရြတ္ျပီး ေဒါသၾကီ္းတုန္းဆိုေတာ့ ျပံဳးျပံဳးနဲ႕ဖတ္သြားပါတယ္
ျငိမ္းေအးပါေစ
ခင္မင္စြာျဖင့္
seesein
ႏႈတ္က ေမတၱာ၊ စိတ္ မပါ၊ ေဒါသာျဖစ္တတ္သည္။
ပုထုဇဥ္တုိင္း၊ ေဒါသ၀ုိင္း၊ မႈိင္းမႈိင္းမႈန္တတ္သည္။
ေဒါသနဲ႔ကြယ္၊ ေဒါကုိပယ္၊ လြယ္လြယ္မျဖစ္ၿပီ။
ေမတၱာနဲ႔မွ၊ ပယ္ေဒါသ၊ မုခ်ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ေဒါရဲ ေလာၿပိတ္၊ ေမာတိရိစ္၊ သံခိပ္လကၤာရွိေလသည္။
ထုိသည့္သုံးပါး၊ ေ၀းေရွာင္ရွား၊ အမွားဘယ္ခါမရွိၿပီ။
ေမတၱာေန႔မွာ၊ ေမတၱာရွာ၊ ေမဓာလုပ္ရပ္မွန္ေလသည္။
ေမဓာ့ေမတၱာ၊ ကပ္ကမၻာ၊ မွန္စြာပ်ံ့ႏွ႔ံတည္ႏုိင္သည္။
ကုိကိုေမာင္မွာ၊ ေခါင္းပူရွာ၊ ေက်ာင္းစာေတြက မ်ားလွသည္။
ေမဓာတည္ျပဳ၊ ကုသုိလ္စု၊ သာဓုသာဓု ေခၚပါသည္။
သာဓု...သာဓု.. သာဓု..
ခင္မင္လ်က္
ကုိကုိေမာင္(ပန္းရန႔ံ)
.
ေမတၱာေတြထဲ လူရႊင္ေတာ္ ေမတၱာေရာ
မပါဘူးလား မေမ၊ ေနာက္တာပါ ဥပုပ္နဲ႕ စိတ္မတုိနဲ႕ေနာ္ .... း)
ပို႔စ္ဖတ္ၿပီး ဟုတ္တယ္ တေန႔လံုး ေမတၱာနဲ႔ သတိထားေနမယ္ဆိုၿပီး...
ညေနေလာက္ေရာက္ေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းႀကီးက စူ၊
မ်က္ႏွာႀကီးက ပုတ္သိုးသိုး ျဖစ္လာျပန္တာပဲ မေမဓာ၀ီေရ
(ဘယ္သူနဲ႔မွ မဟုတ္ဘူး ထံုးစံအတိုင္း သားႏွစ္ေယာက္နဲ႔...ဟူး..တကယ္မလြယ္ဘူး)
ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါမယ္
ဥပုဒ္သယ္ၾကီး
ၾကယ္နီ ရဲ႕ ဥပုဒ္သယ္ ၊ တြင္းၾကီး ၀မ္းေမာင္ ငေတာ ငလံုး ဥပုဒ္သယ္ အခု ၾကီးေမရဲ႕ ဥပုဒ္သယ္ေပါ့ ဥပုဒ္ေစာင့္ျပီးဘေလာ့လည္ ဆိုေတာ့ သူတို႕လိုေပါ့
ငေတာငလံုးလည္း ေကာင္းတယ္ဗ်
ခင္မင္စြာျဖင့္
seesein
ဒီေန႔အတြက္ အလိုက္ဖက္ဆံုး ပို႔စ္ေလးပါပဲ။
အျငိဳးအမွတ္ေတြ မထားဘဲ ေမတၱာေတြသာ ပြားမ်ားၾကနိင္ရင္ေတာ့ သိပ္သာယာသြားမွာပဲ..။
သာမာ၀တီတို႕ မာဂ႑ီတို႕အေၾကာင္းကို ငယ္ငယ္ကတည္းက အေမက ဖတ္ဖတ္ခိုင္းလို႕ မွတ္မိေနတယ္.. ဒီၾကားထဲ မဖတ္ရတာၾကာေတာ႕ ေမ႕သေလာက္ရွိသြားျပီ။ မေမဓာ၀ီဆီမွာ စာလာဖတ္ေတာ႕မွ ျပန္အမွတ္ရသြားေတာ႕တယ္.. မေကာင္းတာလုပ္တဲ႕သူဟာ ေကာင္းတဲ႕စိတ္ရွိတဲ႕သူကို မေက်ာ္လႊားႏိုင္ဘူးေနာ္.. ကိုယ္တိုင္လဲ ေဒါသေတာ႕ ၾကီးမိတာပါဘဲ ေမရယ္.. ဒါေပမဲ႕ မေကာင္းတဲ႕စိတ္ေတာ႕ မထားမိေအာင္ ၾကိဳးစားပါတယ္.. ဒီပိုစ္႕ေလးဖတ္ျပီး စိတ္ႏွလံုး ျငိမ္းခ်မ္းမိပါတယ္.. ေက်းဇူးပါေနာ္...
good ႀကိဳက္တယ္
Post a Comment