Saturday, April 14, 2007

ေျပာင္းလဲျခင္း ... သၾကၤန္ (၂)

နံနက္ခင္းေနေရာင္ကို တိမ္တအုပ္က ဖံုးလႊမ္းထားေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္းမသာႏိုင္။ ေကာင္းကင္တခြင္လံုး အံု႔အံု႔ဆိုင္းဆိုင္း မႈိင္းမႈိင္းပ်ပ်။ ေလေျပေ၀့ေ၀့ တိုက္ခတ္ေတာ့ မိုးနံ႔ကိုပင္ ရသေယာင္။
မိုးရြာေတာ့ေလမလား။
“တန္ခူးမည္မွတ္၊ ဖက္ဆြတ္ေရတိုး၊ သၾကၤန္မိုး” … တဲ့။
ဖက္ဆြတ္မိုး၊ သၾကၤန္မိုး …
လွလိုက္သည့္ စကားလံုး၊ ယဥ္လိုက္သည့္ အသံုး၊ သံုးလည္း သံုးတတ္ပါေပ့။
ဒီကေန႔ကေတာ့ ျပကၡဒိန္ ၾကည့္ရန္မလို၊ ရက္ကိုတြက္စရာမလို၊ သၾကၤန္က်ၿပီေလ။
***
၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီ - ၁၄၊ စေနေန႔။

မဟာ သၾကၤန္အက်ေန႔။

သိၾကားမင္းၾကီး လူ႔ျပည္ ဆင္းလာျပီလား။
အခ်ိန္မွန္ပင္ သၾကၤန္ကေတာ့ က်ေပၿပီ။
သၾကၤန္အက်ေန႔ဟာ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ျမီးေကာင္ေပါက္မ ကေလးလို ခုန္ေပါက္စြာျဖင့္ အနားသို႔ ေရာက္လာခဲ့ျပီတည့္။

အဲဒီအရြယ္တုန္းကေတာ့ သၾကၤန္ဆိုတာ ရင္ခုန္စရာ၊ သၾကၤန္သီခ်င္းေတြ ညည္းဆိုရင္း သၾကၤန္အကေတြ ၾကည့္ရႈရင္း သၾကၤန္က်ျပီဆိုေတာ့ ေပ်ာ္တာေပါ့။ အခါတြင္းမွာမွ လူ႔ျပည္ကို ဆင္းလာသည့္ သိၾကားမင္းကို ေလးစားေသာ အားျဖင့္ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္ဟု လူႀကီးသူမ မ်ားက ဆိုၾကသည္။ မေကာင္းမႈေတြ ျပဳမွားမိပါက သိၾကားမင္းက ေခြးသားေရ ပုရပိုဒ္ထဲ မွတ္သြားမည္ဟု ေျခာက္လွန္႔ထား သျဖင့္လည္း မျပဳလုပ္ရဲေအာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကိုယ့္နာမည္ကို ေရႊပုရပိုဒ္ထဲ မွတ္သည္ကိုသာ လိုလားပါသည္။

သၾကၤန္ေရပက္ခံကားေတြက တရႊီရႊီ အသံေပးလ်က္ ကားလမ္းမထက္ ျဖတ္သန္း ေျပးလႊားေနၾက၏။
ျဖတ္သြားသမွ် ကားေပၚမွာ လူေတြက ေဟး ေဟး ဟု ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဟစ္ေအာ္လ်က္။ စည္းခ်က္မညီ ဂီတသံေတြ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ ေအာ္ဟစ္လ်က္။

“ေရပက္ျခင္း သည္းခံၾကပါခင္ဗ်ာ …ေရပက္ျခင္း သည္းခံၾကပါ ..”
အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ ေျပာလ်က္လာေသာ ဒီအသံ၊ တီးသံ မႈတ္သံ ဂီတသံ ၾကားလွ်င္ျဖင့္ အိမ္ထဲမွာ ျငိမ္မေနႏိုင္။ လမ္းမထက္ ျဖတ္သြားေသာ အလွျပကားကို ျခံစည္းရိုးၾကားက ေခ်ာင္းၾကည့္ၾကရသည္။ ခုေတာ့ … ဒီလို အသံေတြပင္ မၾကားရတာ ၾကာပါေပါ့လား။

“ခြက္စုတ္ကေလးနဲ႔ ပက္တာေလာက္ေတာ့ ရယ္တာေပါ့ … ရယ္တာေပါ့” ထိုစဥ္တုန္းက ခြက္ေစာင္းခုတ္ျပီး ေရပက္ၾကေလ့ရွိသည္။ ႏို႔ဆီခြက္ျဖင့္ ခြက္ေစာင္းခုတ္လွ်င္ ေက်ာေကာ့ေအာင္ နာ၏။ ခုေခတ္မွာေတာ့ ေရအား ျပင္းသည္ထက္ျပင္းေသာ ပိုက္အမ်ဳိးမ်ဳိး ပမ့္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ မနာနာေအာင္ ထိုးပက္ေနၾကၿပီ။

သူတို႔ လမ္းထိပ္မွာ မ႑ပ္ အၾကီးအက်ယ္ ထိုးၾကတဲ့ႏွစ္က … သူ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အရြယ္၊ ဆယ္တန္းပင္ မေရာက္ေသး။ ဒီမ႑ပ္မွာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ေတြ၊ အဆိုေတာ္ေတြ စံုစံုလင္လင္ လာဆိုၾက ကၾကသည္။ သီခ်င္းနားေထာင္ခ်င္သည့္ သူကေတာ့ မ႑ပ္ေထာင့္ တေနရာမွာ ခပ္ကုပ္ကုပ္သာ ထိုင္ေနမိ၏။ ရပ္ကြက္ထဲက ေကာင္မေလးတေယာက္ တိုတို ဟိုက္ဟိုက္ အ၀တ္အစားျဖင့္ စင္ေပၚတက္ၿပီး က-ေတာ့ (ဗမာအက မဟုတ္) မဆီမဆိုင္ ၾကားထဲက မ်က္ႏွာပူမိသလိုလို။ ဒီေကာင္မေလးရဲ႕ အေဖကလည္း ယမကာနံ႔ တသင္းသင္းျဖင့္ ခပ္ျပင္းျပင္း ေရပိုက္တေခ်ာင္းကို ကိုင္ကာ ေရပက္ခံကားေပၚက အမ်ဳိးသမီးေတြ ျခံဳထားတဲ့ သဘက္ေတြ လွန္ျပီး အတင္း ထိုးပက္ေနတာကို ျမင္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္လိုက္မိေသးသည္။
အင္း … လိုက္လည္း လိုက္တဲ့ သားအဖ။ သီခ်င္းသံ အဆိတ္မွာ စိတ္လက္ မသာမယာျဖင့္ ဒီမ႑ပ္ကို ေက်ာခိုင္းျဖစ္ခဲ့သည္။
သၾကၤန္ဆိုတာ ရိုးရာပြဲေတာ္မွ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။

တႏွစ္လံုးျပဳခဲ့သမွ် မေကာင္းမႈေတြကို ေရပက္ေလာင္းျခင္းျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္းဟု ဆိုခဲ့ၾကသည္။
ဒီမေကာင္းမႈေတြကို သၾကၤန္ေရျဖင့္ ေဆးေၾကာရံုမွ်ျဖင့္ ေျပာင္စင္ႏိုင္ပါ့မလား … ဟု ေတြးမိပါသည္။ အကယ္၍ ေျပာင္စင္တယ္ ဆိုျငားအံ့၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ နာက်င္ ခံခက္ေအာင္ ျပဳမူျခင္း၊ ေျပာဆိုျခင္းေတြက အျပစ္ထပ္မံ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ အျပစ္ကင္းဖို႔ ေရပက္ျခင္းျဖင့္ အျပစ္ေတြ ထပ္ျဖစ္မယ္ဆိုလွ်င္ ….ေရပက္ျဖန္းျခင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရက … ဘယ္မွာလဲ။

တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းတက္ခါစ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ အတင္းေခၚလို႔ ေရပက္ခံ လိုက္ခဲ့ရဖူးသည္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီႏွစ္က ေရခဲထုတ္ေတြႏွင့္ ပစ္ေပါက္ၾကသည့္ ႏွစ္။ ထိလိုက္လွ်င္ မသက္သာ၊ ဒါေၾကာင့္ မ႑ပ္တခုကို၀င္လွ်င္ ရန္သူ႔နယ္ေျမကို ၀င္ရသည့္ သူလို စိတ္ကထင္ၿပီး ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ကာ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါကို တကိုယ္လံုး လံုေအာင္ ထုတ္လ်က္ ေခါင္းမေဖာ္တမ္း ငံု႔လို႔သာေနမိသည္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ရန္သူ႔ က်ည္ဆံေတြက ဘယ္ေနရာကို လာမွန္ေလမလဲ … စိုးရိမ္စိတ္ျဖင့္ တထိတ္ထိတ္။ ေနာက္ေတာ့ ကားေရွ႕ခန္းမွာသာ ထိုင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းကို အားနာလို႔ ၁-ရက္သာ လည္ျပီး ေနာက္ရက္ေတြ အတြက္ ျငင္းဆန္ခဲ့မိ၏။ အဲဒီႏွစ္က ဘယ္သူကေတာ့ မ်က္လံုးကို မွန္လို႔၊ ဘယ္သူကျဖင့္ နားစည္ထိသြားလို႔ … စသျဖင့္ ေဆးရံုေဆးခန္းေတြမွာ လူေတြစည္ကားလ်က္။ ေရပက္ခံ ကားေပၚက လူေတြ လည္ခ်င္အံုးဟ ဆိုျပီး အညိႈးနဲ႔ လုပ္ၾကတာလားဟု …ေတြးမိပါသည္။
မ႑ပ္ဆိုတာ ႏွိပ္စက္တဲ့ ေနရာမ်ားလား။

ဒီလိုနဲ႔ သၾကၤန္ကို ထိတ္လန္႔လာမိသည္။ အျပင္မထြက္ခ်င္၊ ေရမပက္ခ်င္၊ ေရပက္လည္း မခံခ်င္ေတာ့။
ဆူဆူညံညံ သၾကၤန္သံေတြသည္ သူနဲ႔တျဖည္းျဖည္း ေ၀းေ၀းသြားသလို။ အိမ္ထဲမွာသာ ခိုရင္း၊ သၾကၤန္သီခ်င္းေတြ ဆိုလ်က္၊ စာအုပ္ေတြ တအုပ္ျပီး တအုပ္ဖတ္လိုက္ ဗီဒီယိုေခြေတြ ၾကည့္လိုက္ ဒီလိုႏွင့္ပင္ သူ၏ ဆယ္ေက်ာ္သက္ သၾကၤန္အခါကို ကုန္ဆံုးခဲ့ရေတာ့သည္။

ေငြဖလားထဲ သေျပခက္ ထည့္၍ ပက္ေသာေခတ္ကို မမီလိုက္ေသာ္ျငား ေတြးၾကည့္ရံုမွ်ႏွင့္ပင္ ၾကည္ႏူးဖြယ္၊ ဆြတ္ပ်ံ႕ဖြယ္။ ဘယ္ေလာက္ ယဥ္ေက်းလိုက္မလဲ … ဘယ္ေလာက္ နန္းဆန္လိုက္ေလမလဲ။ ဒါေပမဲ့လည္း သၾကၤန္ဆိုတာ ေျပာင္းလဲျခင္းပဲေလ။ ႏွစ္ေတြ ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ယဥ္ေက်းမႈေတြ ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီေပါ့။ တမ္းတ ေနလို႔လည္း ထူးအံ့မထင္ေတာ့ပါ။

ေျပာင္းလဲတတ္ေသာ ေလာကႀကီးအလယ္မွာ ….
သၾကၤန္ကို မသိေသာ ငွက္ကေလးေတြလည္း ေတးဆိုဆဲ။
သၾကၤန္ကို မခံစားတတ္ေသာ ပန္းကေလးေတြလည္း ပြင့္ဆဲ ..ေမႊးဆဲ။
သၾကၤန္ကို နားမလည္ေသာ ေလႏုေအးလည္း ညင္သာျဖည္းျဖည္း တိုက္ခတ္ဆဲ။
ဒီိလိုႏွင့္ပင္ … သၾကၤန္တရက္ကုန္ဆံုးလ်က္ … နက္ဖန္ဆိုလွ်င္ … သၾကၤန္အၾကတ္ ေရာက္ေတာ့မည္။
***
ေမဓာ၀ီ
14th April, 2007
8:50 am

No comments: