ငယ္ငယ္တုန္းက ေရဒီယိုနားေထာင္ရင္ ပံုျပင္လက္ေဆာင္၊ ဇာတ္လမ္းပမာ နားဆင္စရာနဲ႔ ဟဒယရႊင္ေဆး အစီအစဥ္ေတြကို တမက္တေမာ နားေထာင္ခဲ့ဖူးတယ္။
“ေမာင္ညီမေလးတို႔ေရ …” အစခ်ီတဲ့ ပံုျပင္လက္ေဆာင္ လာခါနီး အဖြင့္တီးလံုးစတာနဲ႔ ေရဒီယိုနား အေျပးအလႊားသြားၿပီး ေမာ့ေနၿပီ။
“ဒီကေန႔ ဇာတ္လမ္းပမာ နားဆင္စရာ အခန္းမွာ …” ဆိုၿပီး နိဒါန္းပ်ဳိးသံၾကားရင္ ကစားတာေတြရပ္ၿပီး ေရဒီယိုနားေထာင္ဖို႔ ျပင္ၿပီ။
“ဟဒယရႊင္ေဆး တိုက္ေကၽြးပါေတာ့မယ္ရွင္ …” ဆိုရင္လည္း သိသိမသိသိ အလိုလို ေပ်ာ္ေနၿပီး ေရဒီယိုထဲက ရယ္သံေတြနဲ႔အတူ လိုက္ရယ္ေမာဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဟဒယရႊင္ေဆးက႑မွာ ပါ၀င္တဲ့သူေတြ ဘယ္သူဘယ္၀ါ မသိပါဘူး။ အေဖေျပာျပဖူးတာကေတာ့ သူတို႔ေခတ္တုန္းက ဓာတ္ဆီ၊ ဓာတ္ဆန္ (ဦး) လို႔ ဆိုပါတယ္။ “ငါးဗ်ဳိ႕ .. ငါး … သံေခ်ာင္း ေတာ္ေရ႕” ဆိုတဲ့ ငါးေရာင္းထြက္တဲ့ ဟာသကလည္း ခဏခဏ နားေထာင္လို႔ အလြတ္ရေနေပမဲ့ ရယ္သံၾကားရင္ လိုက္ရယ္မိတာပါပဲ။
ေရဒီယိုေခတ္ကေန ႐ုပ္/သံ ေခတ္ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ဆိုနီ၊ မိုးေက်ာ္၊ ဇာဇာစမ္း တို႔ရဲ႕ ဟဒယရႊင္ေဆး အစီအစဥ္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးေရႊငါးတို႔လို လူရႊင္ေတာ္ႀကီးေတြပါတဲ့ အၿငိမ့္ေတြ … ။ မင္းသမီးက ယိုးဒယားျပန္ အမာစိန္တို႔ ဆိုဗီယက္ျပန္ ႏြဲ႔ႏြဲ႔စမ္းတို႔ ထင္တယ္။ မင္းသမီးရဲ႕ အက ကလည္း ညက္ညက္ေညာေညာနဲ႔ ၾကည့္လို႔ေကာင္း၊ လူရႊင္ေတာ္ႀကီးေတြကလည္း ၀ါရင့္ သမၻာရင့္ ဆိုေတာ့ သမား႐ိုးက် ျပက္လံုးေတြ ျပက္သည့္တိုင္ သူတို႔ အမူအရာေတြၾကည့္ၿပီး ရယ္ရတယ္။
ေနာက္ … ဇာဂနာတို႔ရဲ႕ မိုးနတ္သူဇာ ေခတ္ကေတာ့ အၿငိမ့္တေခတ္ ေျပာင္းသြားသလိုပါပဲ။ အၿငိမ့္မႀကိဳက္တဲ့သူေတြေတာင္ အၿငိမ့္ကို ၾကည့္လာၾကတယ္။ လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ ျပက္လံုးေတြကို လူေတြက ပိုၿပီး စြဲမက္လာၾကတယ္။ ျပက္လံုးေတြက ေခတ္ကို ထင္ဟပ္သလို ဆန္းသစ္တယ္၊ ေခတ္မီတယ္၊ သမား႐ိုးက် ျပက္လံုးမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြပါးစပ္ဖ်ားမွာ ျပက္လံုးထဲက စာသားေတြ ေရပန္းစားလာတယ္။ မင္းသမီးအက ၾကည့္ဖို႔ထက္ လူရႊင္ေတာ္ ထြက္ခ်ိန္ကို လူေတြက ပိုေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္။
ဟာသဆိုတာကလည္း လူေတြရဲ႕ ဟဒယႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစတဲ့ အေကာင္းဆံုး ေဆးတခြက္ပဲ မဟုတ္လား။ ညစ္ညဴးမြန္းက်ပ္ေနတဲ့ ဘ၀အေမာေတြၾကားမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် က်င္လည္ေနၾကရေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရယ္ေမာခ်င္ၾကတယ္။ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ စိတ္ညစ္စရာ ဒုကၡေတြကို ထိထိမိမိ သေရာ္ထားတဲ့ ဟာသျပက္လံုးေတြကို သိပ္သေဘာက်ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းသမီးရဲ႕ အႏုပညာထက္ လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ ျပက္လံုးေတြကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ၾကတာ မဆန္းပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ လူရႊင္ေတာ္ ျပက္လံုးတိုင္း ႏွစ္သက္စရာလား … ။ စြဲမက္စရာလား … ။ က်မေတာ့ မထင္မိပါဘူး။
မၾကာေသးခင္က ကိုေပါရဲ႕ဘေလာ့က “မရယ္ရေသာျပက္လံုးမ်ား” ဆိုတဲ့ပို႔စ္ထဲမွာ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနတဲ့ ျပက္လံုးေတြ မရယ္ရတဲ့ အေၾကာင္း ေရးထားတာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဟုတ္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕ျပက္လံုးေတြက အစခ်ီလိုက္တာနဲ႔ ေနာက္ဘာလာမယ္ဆိုတာ ႀကိဳသိေနေတာ့ ရယ္စရာ သိပ္မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ေရွ႕လူေတြ ထြင္ခဲ့တာကို ေနာက္က ထပ္မထြင္ဘဲ သံတူေၾကာင္းကြဲေလာက္သာ ေျပာင္းၿပီး ယူသံုးေနၾကေတာ့ ႐ိုးအီလာေတာ့ တာေပါ့။
ဒါ့အျပင္ … မရယ္ရတဲ့ ျပက္လံုးေတြ ရွိပါေသးတယ္။
ဟိုးအရင္ႏွစ္ေတြတုန္းက သီတဂူဆရာေတာ္ ေမြးေန႔အၿငိမ့္မွာ ေမာ့စ္တို႔ျပက္တဲ့ ျပက္လံုးေတြ သိပ္ညစ္ညမ္းတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္ေတြကိုပါ မဖြယ္မရာ ျပက္တဲ့အတြက္ ေ၀ဖန္သံေတြ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီလို ျပက္လံုးေတြက်ေတာ့ ေခါက္႐ိုးက်ဳိး ဟာသေတြထက္ ပိုဆိုးပါတယ္။ ညစ္ညမ္းျပက္လံုးေတြနဲ႔ လူရယ္ေအာင္ လုပ္တာကို သေဘာမက်သလို အားလည္း မေပးခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကေတာ့ အျပင္အၿငိမ့္ပြဲ ဆိုေတာ့ ရွိေစေတာ့ … ။
တေန႔က က်မအစ္မႀကီးနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ေတာ့ သူက ျမန္မာ့အသံ၊ ျမ၀တီနဲ႔ MRTV 4 မွာ လာတဲ့ ဟဒယရႊင္ေဆး အစီအစဥ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။
“မက္မဆံုးတဲ့ ျပက္လံုးမ်ားတို႔ … စကားနပမ္းတို႔ ဆိုၿပီး နာမည္ေပးထားတယ္၊ ငါတို႔ကေတာ့ ေအာက္မလြတ္ ျပက္လံုးေတြလို႔ပဲ ေခၚတယ္၊ တကယ္ကို ညစ္တီးညစ္ပတ္ ျပက္လံုးေတြပဲဟယ္ … အေဖရွိေနရင္ေတာင္ ငါတို႔ ပိတ္ထားရတယ္၊ အဲဒီလို ညစ္ညမ္းတဲ့ ဟာသေတြၾကည့္ၿပီး ဘယ္လိုလုပ္ ရယ္ႏိုင္မွာလဲ”
ေမာင္နဲ႔ႏွမ သားနဲ႔အမိ နားေထာင္လို႔ ၾကည့္လို႔မွ မသင့္ေတာ္တဲ့ ျပက္လံုးေတြလို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
“အဲဒါေတြကို ဆင္ဆာလည္းမလုပ္ဘူး၊ တရား၀င္ ျပခြင့္ျပဳထားတယ္ … အမ်ားဆံုး ႐ိုက္တဲ့သူက ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္သီ၊ ၿပီးေတာ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြတြင္ မကဘူး မင္းသား မင္းသမီးေတြကိုပါ လူျပက္လုပ္ခိုင္းၿပီး အဲဒီလို ညစ္တီးညစ္ပတ္ေတြ ေျပာခိုင္းတာ”
ဘုရား … ဘုရား …
က်မ ဘုရားသာ တ-မိတယ္။ ဆင္ဆာအဖြဲ႕က ဘာေတြကို ဆင္ဆာလုပ္သလဲ မသိပါဘူး။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း အဓမၼ၀ါဒီေတြ ေဟာေျပာတဲ့ တရားေတြ လႊင့္ခြင့္ ေပးခဲ့တယ္။ အခုလည္း ဟာသျပက္လံုး … ၊ ႐ိုက္တဲ့လူကလည္း ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒါမ်ဳိးေတြ ႐ိုက္ကူး တင္ဆက္ေနရတာလဲ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ သူေတြကေရာ … ဒါမ်ဳိး မေျပာႏိုင္ဘူး မျငင္းၾကဘူးလား။ ပိုက္ဆံရရင္ၿပီးေရာ ႐ိုက္ၾကတာပဲလား။ ျမန္မာ့အသံကလည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ … ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ေအာ္ေနၿပီး ဒါမ်ဳိး ညစ္ညမ္းဟာသေတြေတာ့ လႊြင့္ခြင့္ေပးသလား။ ႏိုင္ငံေရးမပါရင္ ၿပီးေရာ ဆိုၿပီး ေအာက္တန္းက်တဲ့ ဟာသေတြနဲ႔ လူေတြကို ကလိထိုး ရယ္ခိုင္းေနတာကေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးထင္ပါတယ္။
က်မတို႔ တအိမ္သားလံုးကေတာ့ ဒီအစီအစဥ္ကို စိတ္ပ်က္ၾကတယ္။ ႐ႈံ႕ခ်ၾကတယ္။ တျခားလူေတြေရာ … ဒီျပက္လံုးေတြကို ရယ္ၾကသလား၊ ႀကိဳက္ၾကသလား … က်မ မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဟာသ ျပက္လံုးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ညစ္ညမ္း စကားလံုးေတြ ေျပာမွ ဟာသလား။ ဟာသကို ဟဒယရႊင္ေဆး လို႔ ဘာလို႔ ေခၚတာလဲ။ ဟဒယရႊင္ေဆး ဆိုတာ စိတ္ႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစတဲ့ ေဆးမဟုတ္လား။ ခု ဒီဟာသေတြကို ၾကည့္ၿပီး တကယ္ေရာ ဟဒယ ရႊင္မွ ရႊင္ၾကရဲ႕လား။ တကယ္ပဲ စိတ္လက္ ေပါ့ပါးသြားသလား။ ဒီလို ညစ္ညမ္းေဆးေတြ မွန္မွန္ တိုက္ေကၽြးၿပီး လူေတြကို အာ႐ံုေထြျပားေအာင္ သက္သက္မဲ့ မႈိင္းတိုက္ ဖန္တီးေနၾကတာမ်ားလား … က်မ ေတြးမိေတြးရာ ေတြးေနမိပါေတာ့တယ္။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၁၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
နံက္ ၁၀း၄၈ နာရီ
“ေမာင္ညီမေလးတို႔ေရ …” အစခ်ီတဲ့ ပံုျပင္လက္ေဆာင္ လာခါနီး အဖြင့္တီးလံုးစတာနဲ႔ ေရဒီယိုနား အေျပးအလႊားသြားၿပီး ေမာ့ေနၿပီ။
“ဒီကေန႔ ဇာတ္လမ္းပမာ နားဆင္စရာ အခန္းမွာ …” ဆိုၿပီး နိဒါန္းပ်ဳိးသံၾကားရင္ ကစားတာေတြရပ္ၿပီး ေရဒီယိုနားေထာင္ဖို႔ ျပင္ၿပီ။
“ဟဒယရႊင္ေဆး တိုက္ေကၽြးပါေတာ့မယ္ရွင္ …” ဆိုရင္လည္း သိသိမသိသိ အလိုလို ေပ်ာ္ေနၿပီး ေရဒီယိုထဲက ရယ္သံေတြနဲ႔အတူ လိုက္ရယ္ေမာဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီ။
အဲဒီတုန္းကေတာ့ ဟဒယရႊင္ေဆးက႑မွာ ပါ၀င္တဲ့သူေတြ ဘယ္သူဘယ္၀ါ မသိပါဘူး။ အေဖေျပာျပဖူးတာကေတာ့ သူတို႔ေခတ္တုန္းက ဓာတ္ဆီ၊ ဓာတ္ဆန္ (ဦး) လို႔ ဆိုပါတယ္။ “ငါးဗ်ဳိ႕ .. ငါး … သံေခ်ာင္း ေတာ္ေရ႕” ဆိုတဲ့ ငါးေရာင္းထြက္တဲ့ ဟာသကလည္း ခဏခဏ နားေထာင္လို႔ အလြတ္ရေနေပမဲ့ ရယ္သံၾကားရင္ လိုက္ရယ္မိတာပါပဲ။
ေရဒီယိုေခတ္ကေန ႐ုပ္/သံ ေခတ္ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ဆိုနီ၊ မိုးေက်ာ္၊ ဇာဇာစမ္း တို႔ရဲ႕ ဟဒယရႊင္ေဆး အစီအစဥ္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဦးေရႊငါးတို႔လို လူရႊင္ေတာ္ႀကီးေတြပါတဲ့ အၿငိမ့္ေတြ … ။ မင္းသမီးက ယိုးဒယားျပန္ အမာစိန္တို႔ ဆိုဗီယက္ျပန္ ႏြဲ႔ႏြဲ႔စမ္းတို႔ ထင္တယ္။ မင္းသမီးရဲ႕ အက ကလည္း ညက္ညက္ေညာေညာနဲ႔ ၾကည့္လို႔ေကာင္း၊ လူရႊင္ေတာ္ႀကီးေတြကလည္း ၀ါရင့္ သမၻာရင့္ ဆိုေတာ့ သမား႐ိုးက် ျပက္လံုးေတြ ျပက္သည့္တိုင္ သူတို႔ အမူအရာေတြၾကည့္ၿပီး ရယ္ရတယ္။
ေနာက္ … ဇာဂနာတို႔ရဲ႕ မိုးနတ္သူဇာ ေခတ္ကေတာ့ အၿငိမ့္တေခတ္ ေျပာင္းသြားသလိုပါပဲ။ အၿငိမ့္မႀကိဳက္တဲ့သူေတြေတာင္ အၿငိမ့္ကို ၾကည့္လာၾကတယ္။ လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ ျပက္လံုးေတြကို လူေတြက ပိုၿပီး စြဲမက္လာၾကတယ္။ ျပက္လံုးေတြက ေခတ္ကို ထင္ဟပ္သလို ဆန္းသစ္တယ္၊ ေခတ္မီတယ္၊ သမား႐ိုးက် ျပက္လံုးမ်ဳိးေတြ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြပါးစပ္ဖ်ားမွာ ျပက္လံုးထဲက စာသားေတြ ေရပန္းစားလာတယ္။ မင္းသမီးအက ၾကည့္ဖို႔ထက္ လူရႊင္ေတာ္ ထြက္ခ်ိန္ကို လူေတြက ပိုေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္။
ဟာသဆိုတာကလည္း လူေတြရဲ႕ ဟဒယႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစတဲ့ အေကာင္းဆံုး ေဆးတခြက္ပဲ မဟုတ္လား။ ညစ္ညဴးမြန္းက်ပ္ေနတဲ့ ဘ၀အေမာေတြၾကားမွာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် က်င္လည္ေနၾကရေတာ့ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရယ္ေမာခ်င္ၾကတယ္။ ၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ စိတ္ညစ္စရာ ဒုကၡေတြကို ထိထိမိမိ သေရာ္ထားတဲ့ ဟာသျပက္လံုးေတြကို သိပ္သေဘာက်ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းသမီးရဲ႕ အႏုပညာထက္ လူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ ျပက္လံုးေတြကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ၾကတာ မဆန္းပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ လူရႊင္ေတာ္ ျပက္လံုးတိုင္း ႏွစ္သက္စရာလား … ။ စြဲမက္စရာလား … ။ က်မေတာ့ မထင္မိပါဘူး။
မၾကာေသးခင္က ကိုေပါရဲ႕ဘေလာ့က “မရယ္ရေသာျပက္လံုးမ်ား” ဆိုတဲ့ပို႔စ္ထဲမွာ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးေနတဲ့ ျပက္လံုးေတြ မရယ္ရတဲ့ အေၾကာင္း ေရးထားတာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဟုတ္တာပဲ။ တခ်ဳိ႕ျပက္လံုးေတြက အစခ်ီလိုက္တာနဲ႔ ေနာက္ဘာလာမယ္ဆိုတာ ႀကိဳသိေနေတာ့ ရယ္စရာ သိပ္မေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ ေရွ႕လူေတြ ထြင္ခဲ့တာကို ေနာက္က ထပ္မထြင္ဘဲ သံတူေၾကာင္းကြဲေလာက္သာ ေျပာင္းၿပီး ယူသံုးေနၾကေတာ့ ႐ိုးအီလာေတာ့ တာေပါ့။
ဒါ့အျပင္ … မရယ္ရတဲ့ ျပက္လံုးေတြ ရွိပါေသးတယ္။
ဟိုးအရင္ႏွစ္ေတြတုန္းက သီတဂူဆရာေတာ္ ေမြးေန႔အၿငိမ့္မွာ ေမာ့စ္တို႔ျပက္တဲ့ ျပက္လံုးေတြ သိပ္ညစ္ညမ္းတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဗုဒၶ၀င္ ဇာတ္ေတာ္ေတြကိုပါ မဖြယ္မရာ ျပက္တဲ့အတြက္ ေ၀ဖန္သံေတြ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီလို ျပက္လံုးေတြက်ေတာ့ ေခါက္႐ိုးက်ဳိး ဟာသေတြထက္ ပိုဆိုးပါတယ္။ ညစ္ညမ္းျပက္လံုးေတြနဲ႔ လူရယ္ေအာင္ လုပ္တာကို သေဘာမက်သလို အားလည္း မေပးခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါကေတာ့ အျပင္အၿငိမ့္ပြဲ ဆိုေတာ့ ရွိေစေတာ့ … ။
တေန႔က က်မအစ္မႀကီးနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ေတာ့ သူက ျမန္မာ့အသံ၊ ျမ၀တီနဲ႔ MRTV 4 မွာ လာတဲ့ ဟဒယရႊင္ေဆး အစီအစဥ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာျပတယ္။
“မက္မဆံုးတဲ့ ျပက္လံုးမ်ားတို႔ … စကားနပမ္းတို႔ ဆိုၿပီး နာမည္ေပးထားတယ္၊ ငါတို႔ကေတာ့ ေအာက္မလြတ္ ျပက္လံုးေတြလို႔ပဲ ေခၚတယ္၊ တကယ္ကို ညစ္တီးညစ္ပတ္ ျပက္လံုးေတြပဲဟယ္ … အေဖရွိေနရင္ေတာင္ ငါတို႔ ပိတ္ထားရတယ္၊ အဲဒီလို ညစ္ညမ္းတဲ့ ဟာသေတြၾကည့္ၿပီး ဘယ္လိုလုပ္ ရယ္ႏိုင္မွာလဲ”
ေမာင္နဲ႔ႏွမ သားနဲ႔အမိ နားေထာင္လို႔ ၾကည့္လို႔မွ မသင့္ေတာ္တဲ့ ျပက္လံုးေတြလို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
“အဲဒါေတြကို ဆင္ဆာလည္းမလုပ္ဘူး၊ တရား၀င္ ျပခြင့္ျပဳထားတယ္ … အမ်ားဆံုး ႐ိုက္တဲ့သူက ဒါ႐ိုက္တာ ေမာင္သီ၊ ၿပီးေတာ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြတြင္ မကဘူး မင္းသား မင္းသမီးေတြကိုပါ လူျပက္လုပ္ခိုင္းၿပီး အဲဒီလို ညစ္တီးညစ္ပတ္ေတြ ေျပာခိုင္းတာ”
ဘုရား … ဘုရား …
က်မ ဘုရားသာ တ-မိတယ္။ ဆင္ဆာအဖြဲ႕က ဘာေတြကို ဆင္ဆာလုပ္သလဲ မသိပါဘူး။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း အဓမၼ၀ါဒီေတြ ေဟာေျပာတဲ့ တရားေတြ လႊင့္ခြင့္ ေပးခဲ့တယ္။ အခုလည္း ဟာသျပက္လံုး … ၊ ႐ိုက္တဲ့လူကလည္း ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒါမ်ဳိးေတြ ႐ိုက္ကူး တင္ဆက္ေနရတာလဲ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ သူေတြကေရာ … ဒါမ်ဳိး မေျပာႏိုင္ဘူး မျငင္းၾကဘူးလား။ ပိုက္ဆံရရင္ၿပီးေရာ ႐ိုက္ၾကတာပဲလား။ ျမန္မာ့အသံကလည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ … ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ေအာ္ေနၿပီး ဒါမ်ဳိး ညစ္ညမ္းဟာသေတြေတာ့ လႊြင့္ခြင့္ေပးသလား။ ႏိုင္ငံေရးမပါရင္ ၿပီးေရာ ဆိုၿပီး ေအာက္တန္းက်တဲ့ ဟာသေတြနဲ႔ လူေတြကို ကလိထိုး ရယ္ခိုင္းေနတာကေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးထင္ပါတယ္။
က်မတို႔ တအိမ္သားလံုးကေတာ့ ဒီအစီအစဥ္ကို စိတ္ပ်က္ၾကတယ္။ ႐ႈံ႕ခ်ၾကတယ္။ တျခားလူေတြေရာ … ဒီျပက္လံုးေတြကို ရယ္ၾကသလား၊ ႀကိဳက္ၾကသလား … က်မ မသိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဟာသ ျပက္လံုးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ညစ္ညမ္း စကားလံုးေတြ ေျပာမွ ဟာသလား။ ဟာသကို ဟဒယရႊင္ေဆး လို႔ ဘာလို႔ ေခၚတာလဲ။ ဟဒယရႊင္ေဆး ဆိုတာ စိတ္ႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစတဲ့ ေဆးမဟုတ္လား။ ခု ဒီဟာသေတြကို ၾကည့္ၿပီး တကယ္ေရာ ဟဒယ ရႊင္မွ ရႊင္ၾကရဲ႕လား။ တကယ္ပဲ စိတ္လက္ ေပါ့ပါးသြားသလား။ ဒီလို ညစ္ညမ္းေဆးေတြ မွန္မွန္ တိုက္ေကၽြးၿပီး လူေတြကို အာ႐ံုေထြျပားေအာင္ သက္သက္မဲ့ မႈိင္းတိုက္ ဖန္တီးေနၾကတာမ်ားလား … က်မ ေတြးမိေတြးရာ ေတြးေနမိပါေတာ့တယ္။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၁၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂၀၀၉
နံက္ ၁၀း၄၈ နာရီ
7 comments:
ဟုတ္တယ္ MDW ရ။ ခုတေလာ ျမန္မာကားေတြ ၾကည့္တိုင္းလိုလို သတိထားမိတယ္။ သာမာန္ အရပ္သူအရပ္သားေတာင္ ေျပာၾကဆိုၾကတဲ့ စကားေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူေတြ အေပ်ာ္အၾကဴးရွာသူေတြရဲ႕ ဖရုႆဝါစာ စကားလံုးေတြျဖစ္ေနတာ ခဏခဏ ၾကားရတယ္။
ဒါျမန္မာ့ရုပ္ရွင္နဲ႕ ဗြီဒီယိုေလာကအတြက္ပါမက ျမန္မာျပည္သူလူထု မ်ိဳးဆက္တခုလံုးနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ ျပႆနာတခုမို႕ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တိုက္ခိုက္ ေဝဖန္သင့္ပါတယ္။
က်ေနာ္လည္း တခါက ဦးစိန္ရုိးၾကီး ျပက္လုံးထုတ္လုိ႕
ေဒၚၾကည္ၾကည္ေ႒း ေအာ္ဆဲတာ ေတြ႕ခဲ့ဖူးတယ္၊ လူရႊင္ေတာ္ေတြ လူပ်က္ေတြက ပ်က္လုံး တစ္ခု ထုတ္မယ္ ဆုိရင္ သူတုိ႕ချမာလည္း သတိထားေနရတယ္၊ သူတုိ႕ ရတဲ့ အခေၾကးေငြက စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ရုံေလာက္ပဲ ရရွာတာ၊ ေအာက္ပုိင္းျပက္လုံး မဟုတ္တဲ့ တျခားပ်က္လုံးေတြက အခန္႕မသင့္ရဲ႕ ကားျပာေပၚ ေရာက္တတ္လုိ႕၊ ဘာသာေရးတုိ႕ ယဥ္ေက်းမွဳတုိ႕ စည္းေတြနဲ႕ ၾကည့္ရင္ေတာ့ မေကာင္းဘူးေပါ့၊ သုိ႕ေပမဲ့ လက္ရွိေခတ္မွာ သၾကၤန္တြင္းမွာဆုိ အသက္ (၅၀)ေက်ာ္ အမ်ဳိးသမီးၾကီးေတြ ကိုယ္တုိင္ မျမင္၀ံ့စရာ ေကာင္းတဲ့ ၀တ္စုံေတြ ၀တ္ေနၾကေတာ့ ေျပာရတာ ခက္ေနမလားလုိ႕ ....။
ဟုိေခတ္က လူရႊင္ေတာ္ႀကီးေတြ သမၻာရင့္ခ်က္ကေတာ့ မေျပာနဲ႔။ လူရႊင္ေတာ္ေပမယ့္ ခြန္းေထာက္တုိ႔ သျဖန္တုိ႔ကုိ အသံေနအသံထားနဲ႔ ဆုိၿပီဆုိရင္ နားေထာင္လုိ႔ မၿငီးဘူး။ အလွည့္က်လုိ႔ မင္းသမီးကုိ ေခၚထုတ္ပုံကအစ နားေထာင္လုိ႔ ေကာင္းတယ္။ နားဝင္ပီယံရွိတယ္။
အခုေခတ္ လူရႊင္ေတာ္အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အလြယ္လမ္းကုိ လုိက္ၾကတယ္ထင္ပါ႔။ မင္းသမီးေခၚၿပီဆုိရင္ စာခ်ဳိးေလးနဲ႔ ေခၚမယ္မရွိဘူး။ “ကဲ..ကဲ... အၿငိမ့္မင္းသမီးေခ်ာအလွည့္က်ေရာက္လာၿပန္ၿပီမုိ႔ ကေတာ္႐ုပ္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ၾကစုိ႔လွဗ်ာ။ ခင္ဇာျခည္ဆုိတဲ့ ႏွမပ်ဳိ...ေရ” .... ဆုိတာေလာက္နဲ႔ ၿပီးသြားတာမ်ဳိး။ တခါတေလ အၿငိမ့္ပြဲတခုထဲမွာတင္ အဲဒီလုိမ်ဳိး ႏွစ္ခါ သုံးခါထပ္ေအာင္ ေခၚတတ္ေသးတယ္။
ႏိုင္ငံေရးကလဲြ အကုန္လုပ္လို႔ရပါတယ္ဆိုမွပဲ ဟာပဲ
အရင္ ေရဒီယိုက ဓာတ္ဆီ ဓာတ္ဆန္ၾကိဳက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဇာဂနာၾကိဳက္တယ္။ ခု ဘာမွနားေထာင္စရာမရွိေတာ႔ဘူး။ ကုိယ္႔ကိုယ္ကို သနားလုိက္တာ
မရႊင္ရပါဘူးအမရယ္.. း( ခါးေအာက္ပိုင္း ျပက္လံုးနဲ႔ အက္ေၾကာင္းထပ္ ျပက္လံုးေတြပဲ ေတြ႔ေနရတယ္။ တခုခုေတာ့ လြဲေနသလိုပဲ။ ဘာလြဲေနမွန္းေတာ့မသိဘူး။ းP
Youtube မွာ အရင္က ျမန္မာ့အသံမွာ ေမတၱာတို႔ ကြမ္းသီးတို႕ ျပက္လံုးေတြ ျပန္ၾကည့္တိုင္း ေျပာမိတယ္၊ ခုေနာက္ပိုင္းမွာ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ဘာလို႕ ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ျပက္ေနၾကတာလဲလုိ႕၊ မရယ္ရတဲ့အျပင္ စိတ္ပါ ညစ္ရတယ္။
ေသခ်ာတာေပါ့..မေမရယ္..
Post a Comment