ဒီေန႔အဖို႔ ေက်ာင္းစာလုပ္ရတာ စိတ္မပါဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ ဖုန္တက္စျပဳေနတဲ့ ဘေလာ့ေလးဆီ ေျခဦးလွည့္လိုက္တယ္။ ကိုယ့္ဘေလာ့ေတာင္ ကိုယ္မေရာက္တာ အေတာ္ၾကာေနလို႔ သိပ္ေတာင္ မမွတ္မိခ်င္ေတာ့ဘူး။ တျခားဘေလာ့ေတြလဲ အိမ္တိုင္ယာေရာက္သာ မလည္ျဖစ္ေပမဲ့ တင္သမွ်ေတြကို ရီဒါထဲက တိတ္တခိုး ဖတ္ေနမိတယ္။ ညအိပ္ခါနီး ခဏတျဖဳတ္ စိတ္အပမ္းေျပ ဖတ္တာရယ္လို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ေပါ့။ အဲဒီလို ညည စာခိုးဖတ္ရင္း မသက္ေ၀က အခ်စ္အေၾကာင္း တဂ္ထားတာ ေတြ႔ေပမဲ့ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနမိတယ္။ မေဆာင္လို႔လဲ မျဖစ္ဘူး၊ ဒီအသက္အရြယ္ႀကီးက်မွ ကေလးကလား အခ်စ္အေၾကာင္း ေျပာရမွာ ရွက္တာက တေၾကာင္း၊ ကိုယ့္အခ်စ္ကိုယ္လဲ ကိုယ္နားမလည္၊ ကိုယ့္ကို ခ်စ္ပါတယ္ ဆိုသူေတြရဲ႕ အခ်စ္ကိုလဲ မယံုၾကည္ခဲ့တာက တေၾကာင္းေၾကာင့္ ....... ဆိုပါေတာ့ေလ။
ကိုယ္ၾကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ ခပ္ညံ့ညံ့ အခ်စ္ေတြကို ယံုၾကည္ နားလည္ဖို႔ ခက္ခဲေပမဲ့ ေလာကမွာ တကယ္ကို စစ္မွန္ၿပီး အင္အားႀကီးမားတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ လက္ခံသလို အဲဒီလို ခ်စ္ၾကသူေတြကိုလဲ ေလးစားမိပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ရာဇ၀င္ေတြ ဗုဒၶ၀င္ေတြထဲက အခ်စ္အေၾကာင္းေတြ ေရာက္တတ္ရာရာ ေလွ်ာက္ေတြးရင္း သီခ်င္း တပိုင္းတစနဲ႔အတူ စႏၵကိႏၷရီဇာတ္လမ္းေလး အေတြးထဲ ေရာက္လာတယ္။
"ရက္စက္စြာ ေျပာေသာ္လဲ ... ခ်စ္လင္ကလြဲ ဖြဲဆန္ကြဲ ထင္တယ္ ..."
ေၾသာ္ ... ခ်စ္တတ္လိုက္ၾကတဲ့ သူတို႔တေတြ ... ။ ျမားဆိပ္သင့္လို႔ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ ကိႏၷရာဖိုႀကီး ေသငယ္ေဇာနဲ႔ ေျမာေနတာေတာင္ ကိႏၷရီမေလးက သစၥာဆိုၿပီး ျမားဆိပ္ျပယ္ေစခဲ့တာ ... ။ မိန္းကေလးတေယာက္ရဲ႕ အင္အားႀကီးမားတဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ သစၥာတရား ... ေလးစားဂုဏ္ယူစရာပဲ။
ကိုယ္က မိန္းမဆိုေတာ့ မိန္းမေတြဘက္က သာသာထိုးထိုး ေတြးမိသလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ မိန္းမေတြက ပိုသာတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ "ေအာင္ျမင္တဲ့ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ထက္ျမက္တဲ့ မိန္းမေတြက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြနဲ႔ ပံ့ပိုးေပးထားတယ္" မဟုတ္လား။ အတိုဆံုးစကားလံုးနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ပါရမီျဖည့္ဘက္ ... ဆိုပါေတာ့။ ေယာက္်ားတေယာက္ ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ရာ ပါရမီျဖည့္ဘက္ေကာင္း ရွိဖို႔ကလဲ အေရးႀကီးတယ္ေလ။
ဒါေပမဲ့ ပါရမီျဖည့္ဘက္ဆိုတိုင္းလဲ ႏွစ္ဦးသား ရာသက္ပန္ ေပါင္းဖက္ႏိုင္ၾကတာ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဘ၀အဆက္ဆက္ ပါရမီေတြ ျဖည့္ရင္း ခြဲခြါ ကြဲကြာ ခဲ့ၾကတဲ့ ေမာင္ႏွံေတြ အမ်ားသား။
ဇနပဒကလ်ာဏီကို ထားရစ္ခဲ့တဲ့ နႏၵ။
ယေသာ္ဓရာကို ခြဲခြါခဲ့တဲ့ သိဒၶတၳ။
သီ၀လိမင္းသမီးေလးကို စြန္႔ပစ္ခဲ့တဲ့ မဟာဇနက ... ။
လြတ္ေျမာက္ရာကိုရွာဖို႔ ခ်ည္ေႏွာင္ၿပီးသား သံေယာဇဥ္ေတြကို ျဖတ္ရက္ခဲ့ၾကတယ္။
မိန္းကေလးေတြဘက္က ေတြးၾကည့္ရင္ ရင္နာစရာႀကီးပါ။ ကိုယ့္ခ်စ္သူ၊ ကိုယ့္လင္သားရဲ႕ စြန္႔ပစ္မႈကို ခံရတယ္ဆိုတာေလာက္ အားငယ္စရာ ေကာင္းတာ ဘယ္ရွိမွာလဲ။ ေဖာက္ျပန္ဖို႔ စြန္႔ခြါတာ မဟုတ္ေပမဲ့ ဘာပဲေျပာေျပာ ခ်စ္ခင္အားကိုးလို႔ လက္တြဲခဲ့ၾကၿပီးမွ စြန္႔ပစ္ခံရတာ လူေတြၾကားထဲ မ်က္ႏွာငယ္ရရွာမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုစြန္႔ပစ္ခံရလို႔ မာနစိတ္နဲ႔ သူၾကင္မွ ကိုယ္ၾကင္ဆိုၿပီး ထင္ရာေတြ မလုပ္ခဲ့ၾကဘူး။
အထပ္ထပ္ဖတ္ခဲ့ၿပီး ဖတ္ျဖစ္တုိင္း မိန္းကေလးဘက္က စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ဇာတ္ေတာ္တခုက မဟာဇနက ဇာတ္ေတာ္ပါပဲ။ မဟာဇနကဆိုရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပင္လယ္ျပင္မွာ သေဘၤာပ်က္ၿပီး မဏိေမခလာ လာကယ္တဲ့ ဇာတ္ေၾကာင္းက ပိုၿပီး ထင္ရွားေပမဲ့ က်မစိတ္၀င္စားတဲ့ အပိုင္းက မဟာဇနက မင္းႀကီးေတာထြက္ခန္းပါ။ ဒီဇာတ္လမ္းက အမ်ားသိၿပီးသားပဲမို႔ အက်ယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ျပန္ေရးမေနေတာ့ပါဘူး။ မဟာဇနက ေတာထြက္ေတာ့ ငိုယိုၿပီး ေနာက္က တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနတဲ့ သီ၀လိမင္းသမီးေလးကို စိတ္ထဲ သိပ္သနားမိတယ္။ မဟာဇနကက ေျမႀကီးမွာ စည္းသားၿပီး စည္းေက်ာ္ မလိုက္နဲ႔ ေျပာလဲ မျပန္ဘူး၊ လက္ေကာက္ ႏွစ္ကြင္းနဲ႔ ဥပမာေပး၊ မ်က္စိတဖက္မွိတ္ၿပီး ျမားပစ္သူနဲ႔ ဥပမာေပးလဲ မရဘူး။ ေနာက္ဆံုး ျမက္ပင္ကေလး ျဖတ္ျပၿပီး အဲဒီလိုပဲ မင္းနဲ႔ငါ ျပတ္ၿပီ ဒီတသက္ ျပန္ဆက္မရေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုခဲ့သတဲ့။
ဖတ္ရင္း မင္းသမီးေလးေနရာက ၀မ္းနည္းလို႔ မ်က္ရည္လည္မိတယ္။ မဟာဇနကမင္းႀကီး ရက္စက္လွခ်ည္ရဲ႕လို႔ ေတြးမ်ားေတာင္ ေတြးမိလိုက္ေသး။ ဒါေပမဲ့ သီ၀လိမင္းသမီးေလးက ပါရမီျဖည့္ဘက္ ပီသစြာ သူ႔ေမာင္ေတာ္အေပၚ ေမတၱာမပ်က္တဲ့အျပင္ သူ႔ေမာင္ေတာ္ က်င့္ၾကံတဲ့အတိုင္း အသက္ထက္ဆံုး တရားအားထုတ္ခဲ့သတဲ့။ ေၾသာ္ ... ပါရမီျဖည့္ဘက္ေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ မ်က္ရည္ေတြ နာက်င္ျခင္းေတြ ျပည့္လို႔ပါပဲလား။
ဒီဇာတ္ေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး က်မ ကဗ်ာတပုဒ္ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္က "ပါရမီျဖည့္ဘက္" ... တဲ့။ ဖတ္ၾကည့္ၾကပါအံုး ... ။
***
ပါရမီ ျဖည့္ဘက္
မနီးသင့္သည္မို႔
စည္းႏွင့္သားခဲ့ၿပီလားေလ …။
မတားသာေပ …
ထားရာေန ေစရာသြားသူမို႔
တရားရွာေဖြ ျပည္ခြါထားေလေတာ့
ေ၀ဒနာ ကုေဋကုဋာမ်ားစြာနဲ႔
ဗ်ာမီးပူေ၀။
မွတ္ခ်က္။ ။ ကဗ်ာကို ဖတ္႐ႈျပင္ဆင္ေပးေသာ ဦးဟယ္ရီကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္။
ျပတ္သားစြာ
ျမက္အားပမာဆိုလ်က္
ငိုရက္ေအာင္ ျပဳသူေရ
ကိုယ္ေၾကလို႔ စိတ္ေထာင္း … ။
ေရွာင္ရစ္ကာ
ေမာင္ပစ္ခြါ သြားပါလည္း
ေႏွာင္ခ်စ္သဒၶါ မ်ားစြာနဲ႔
ပါရမီ တူညီျဖည့္ခ်င္စမ္းပါလို႔
မဂ္လမ္းကို အတူျမန္းေအာင္ပ
၀တ္ေၾကာင္ကို ေမာင္ပယ္လွ်င္ျဖင့္
မယ္လဲ ေရွာင္ခြါဖယ္ေပါ့
ေနာင္ခါ၀ယ္ ႏွစ္ကုိယ္နီးေစသား
တကိုယ္တည္းသာ မသြားပါခ်င္နဲ႔
တရားရွာ ရွစ္ျဖာလမ္း၀င္ဖို႔
ဘုရားမွာ သစၥာပန္းတင္လို႔
သခင္ရယ္ .... ရင္မွ ဆုေတာင္း .... ။ ... ။
၁၃း၂၂ နာရီ ***
ဒီကဗ်ာေလး ေရးခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ ကဗ်ာခ်ည္းသက္သက္ မတင္ခ်င္လို႔ သိမ္းထားခဲ့တာ။ မသက္ေ၀ တဂ္တဲ့ အခ်စ္အေၾကာင္းေခါင္းစဥ္မွာ ဒီကဗ်ာထည့္လို႔ရတာပဲလို႔ စဥ္းစားမိတာနဲ႔ ဘေလာ့က ဖုန္ေလးေတြကို အခ်စ္ဆိုတဲ့ ေလေတြနဲ႔ မႈတ္ထုတ္ရင္း တဂ္ေျဖ အမ်က္ေျပ အရွက္ေျပ စာတပုဒ္ ေရးထုတ္ လိုက္ရပါေၾကာင္း။
***
၂၈၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၁၁ဒီကဗ်ာေလး ေရးခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ ကဗ်ာခ်ည္းသက္သက္ မတင္ခ်င္လို႔ သိမ္းထားခဲ့တာ။ မသက္ေ၀ တဂ္တဲ့ အခ်စ္အေၾကာင္းေခါင္းစဥ္မွာ ဒီကဗ်ာထည့္လို႔ရတာပဲလို႔ စဥ္းစားမိတာနဲ႔ ဘေလာ့က ဖုန္ေလးေတြကို အခ်စ္ဆိုတဲ့ ေလေတြနဲ႔ မႈတ္ထုတ္ရင္း တဂ္ေျဖ အမ်က္ေျပ အရွက္ေျပ စာတပုဒ္ ေရးထုတ္ လိုက္ရပါေၾကာင္း။
***
ေမဓာ၀ီ
၂၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၁၁
၀၁း၃၂
မွတ္ခ်က္။ ။ ကဗ်ာကို ဖတ္႐ႈျပင္ဆင္ေပးေသာ ဦးဟယ္ရီကို ေက်းဇူးအထူးတင္ပါသည္။
21 comments:
အင္း....ခုမွပဲ ဒို႔မေအာင္ျမင္ရျခင္း အေၾကာင္းသိ သိျပီ..
ေနာက္မွာကြယ္ထားတာ.ဘာမွမရွိလို႔ကိုး....
ကုိရင္ဝတ္သြားတဲ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္းကုိ လႊမ္းတဲ့ လုံမပ်ဳိ ကဗ်ာကုိ သတိရမိပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ပါရမီျဖည့္ဘုိ႔ကမလြယ္ပါဘူး၊ ဆုေတာင္းရတယ္ က်င့္ၾကံရတယ္ အဆက္ဆက္တုိင္း ပါရမီျဖည့္ႏုိင္ေအာင္ေပါ့၊ ဘဝဆက္တုိင္း ပါရမီျဖည့္သူျဖစ္ပါေစလုိ႔ ဆုေပးရင္ တစ္မ်ဳိးႀကီးျဖစ္သြားၾကတယ္။
ပို႕စ္ တစ္ခုတည္းနဲ႕ကို ဇာတ္ေတာ္ ထဲက အေႀကာင္းေတြ၊ သိပ္ကို လွပ ေျပျပစ္တ့ဲ ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ရယ္ကို ဖတ္ရႈ လိုက္ရလို႕ ေက်းဇူးပါ မေမ။
အစ္မ စာေလးေတြဖတ္ရင္း ေ ရွးေရွးတုန္းက ကိုယ္မသိတာေလးေတြပါ သိလိုက္ရသလိုပဲ ကဗ်ာေလးေတြလည္း စပ္တာေတာ္တယ္ ဒါေၾကာင့္ ေန၀သန္က ေျပာတာ အိမ္သာထဲမွာေတာင္ ကဗ်ာစပ္နိုင္မယ့္ သူမ်ိဳးတဲ့ မခံနဲ႔ အဲ့ေကာင္ေျပာတာ း)
ဖတ္ျပီး မ်က္ရည္လည္တယ္..။
အူေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔..။
ေပါက္
မေမဓါ၀ီတို႕ ကဗ်ာစပ္တတ္ပံုမ်ား ၾသခ်ပါရဲ႕... း)).. ဒါနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္ဗ်ဴးမွာ အမကို ခ်ီးက်ဴးထားေလရဲ႕. .အဟီး..
ခင္မင္လ်က္
ေန၀ႆန္
အရွက္ေျပ ပါရမီျဖည့္ဖက္ အား ဖတ္ၿပီးပါေၾကာင္း
မဟာဇနက ေတာထြက္ခန္းေလး သိခြင့္ရလို႕ ေက်းဇူးပါ ေဒၚေလးေမ
အရွက္ေျပ ပါရမီျဖည့္ဖက္ အား ဖတ္ၿပီးပါေၾကာင္း
မဟာဇနက ေတာထြက္ခန္းေလး သိခြင့္ရလို႕ ေက်းဇူးပါ ေဒၚေလးေမ
မေမ ေရ
အခ်စ္ဆိုတဲ႕ ေလ နဲ႕ ဘေလာ႔ဂ္ ေပၚကဖုန္ေလး ေတြ ကို မႈတ္ထုတ္လိုက္တယ္လား သူမ်ားေတြ ေပ ကုန္ပါအုန္းမယ္
အင္း တရားသေဘာနဲ႕ ေရးတဲ႕ ပါရမီျဖည္႔ဘက္ ကဗ်ာေလး ကသိပ္ေကာင္းပါတယ္
ခင္မင္စြာျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး
ခရီးသြားရင္း ပါရမီျဖည့္ဖက္ လာဖတ္သြားပါတယ္ မေမေရ က်န္းမာရႊင္လန္း ေအးခ်မ္းပါေစ...
ရင္နာနာနဲ႕ ပါရမီၿဖည့္ဘက္ လုပ္ခ်င္ဘူးေနာ္..မမ
:P
အားေပးသြားလွ်က္...
ေကာင္းေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ။
ေမ့ရဲ႕ စာစုေလးကလည္း
အကိုးအကားေလးေတြနဲ႔ လွလွပပ...
ေမ့ ကဗ်ာေလးကလည္း
ကာရန္ညီညီေလးနဲ႔ လွလွပပ...
အခုလို လွပၿပီး ၾကည္ႏူးစရာပိုစ့္ေလး ေရးေပးတာ.. ေက်းဇူးပါ ေမ... း))
It's very nice story about love!!!
ပါရမီျဖည္႔ဖက္ေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ အခ်စ္ဆိုတဲ႔ တြန္းအားလည္း ရွိဖို႕လိုလိမ္႔မယ္ေနာ္ မေမ။
မဟုတ္ရင္ အခ်စ္မပါတဲ႔အခါ ၾကာရင္ပါရမီျဖည္႔ရတာ ျငဴစူလာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
အခ်စ္နဲ႕ သိုင္း၀ိုင္းလႊမ္းျခံဳထားခဲ႔ရင္ေတာ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ပါရမီျဖည္႔ဖက္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္မွာပါ။
ကဗ်ာေလးဖတ္ျပီး လြမ္းေမာမိတယ္။
မိန္းမေတြရဲ႕ ပါရမီျဖည္႔ဖက္ဘ၀က တကယ္ေတာ႔ အနစ္နာခံရတာ မ်ားေနမလား လို႔ စဥ္းစားမိတယ္။
တခါတေခါက္ ဘေလာ့ဂ္ကို လွည့္လာေပမယ့္လို႔ တစ္ပုဒ္ဆို ဆိုသေလာက္ ေျပာစမွတ္ ျပဳစရာပါပဲ၊ ပါရမီ ျဖည့္ဖက္ေတြ အေၾကာင္း အကိုးအကားေတြနဲ႔ အတူ သိုင္းသိုင္းဝိုင္းဝိုင္း ႐ွိလွတယ္၊ ကဗ်ာေလးကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳက္မိတယ္၊ မသင့္ေတာ္ေပမယ့္ ဆႏၵ ေတာင္ ျပဳခ်င္ခ်င္ ျဖစ္မိတယ္ မေမဓာဝီေရ၊ အနည္းဆံုး ၂ လ တခါေလာက္ေတာ့ ေက်ာင္းစာလုပ္ရတာ စိတ္မပါ, ပါေစနဲ႔-လို႔....။ း)
အင္း ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါရမီျဖည့္ဖက္ ရွာဦးမွပါ...:)))
ေမ့စာေလးဖတ္ျပီးေတာ့ဆက္ေတြးေနမိတယ္... ပါရမီျဖည့္ဖက္တေယာက္ရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကိုပါ... ပိုင္ဆိုင္လိုတဲ့အတၱကို လြန္ေျမာက္သြားတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ခ်စ္ျခင္း...အနွစ္သာရျပည့္ဝတဲ့ေမေျပာတဲ့အခ်စ္အေၾကာင္းအတြက္ ေက်းဇူးပါေမ...
သီဝလိေဒဝီက ေတာထြက္တဲ့အခ်ိန္မွာ "မင္းသမီးေလး" မဟုတ္ေတာ့ဘူး မေမရဲ႕ ... အဖြားႀကီးျဖစ္ေနၿပီ ...
:D
ပါရမီျဖည့္ဖက္ဆိုကတည္းက ရွားပါးတန္ဖိုးရိွလြန္းေနျပီ မဟုတ္လား။
အသက္အရြယ္ရလာေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာထက္ လက္တြဲေဖာ္စစ္စစ္ကို ပိုမက္ေမာေနမိေတာ့တယ္။
For Harry:
I don't think the Princess was an old woman. Didn't Maha Zanakka decide to renounce his throne to go in search for truth come to this decision when he found his first gray hair? He must be in his very early 40's, or even late 30's as people seem to go gray so young now. Whatever it, whether she was old or young, the Princess was still emotionally attached to her husband and I think the sadness faced by women at their abandonment by their men would be the same, regardless of age, religion and race. Still, even when she had been reborn in so many life times as the consort of our Buddha in his previous lives, this shows the humanity of the Princess.
For Khin Nwe Aye:
According to Maha Janaka Wuttu by Minbuu U Obhasa, both of them are over "7000" years old at that time. It's written as follows:
After their marriage and coronation, Maha Janaka rulued for 7000 years and one day, the Queen-consort was conceived a child and when a boy was born, he was named "Dighawu". When Dighawu was 16, King Maha Janaka made him as the heir-apparent.
After a while, he visited his royal garden in one day. There were two mango trees, one with full of fruit and the other had none. After he picked and ate some mangoes from that tree, everyone picked and ate and thus that tree was badly damaged. The one which had no fruit was still intact. When he went back to his palace in the evening, he saw the event of two differenet mango trees and realized that his royal life was similar to the fruity tree. Then he decided to renounce his throne and went in search for truth.
Thus, obviously, they are over 7000 years of age and definitely not in his very early 40's, or even late 30's. If you still think that the pricess (Queen-consort) is young, fine with me. I have no problem at all. And the reason for going to search the truth is due to "Two Mango tress" and not due to "a grey hair".
However, I have no comment on the emotional feelings of the princess. It's true that they really love each other for Kappa after Kappa in countless lives.
Post a Comment