ၾသဂုတ္လ ၂-ရက္ေန႔က “ဗိုလ္လုပ္လိုသလား အမွတ္ (၄)” ကိုတင္ၿပီး ဆက္မတင္ ျဖစ္ခဲ့တာ တလေတာင္ ေက်ာ္သြားၿပီမို႔ ဒီတပတ္ ဗုဒၶဟူးေန႔မွာေတာ့ ဗိုလ္လုပ္လို သလား အမွတ္ (၅) ကို ဆက္လက္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ အမွတ္ (၄) မွာ ၀ီရိယ ဗိုလ္ကို ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ အခု အမွတ္ (၅) မွာကေတာ့ တတိယေျမာက္ ဗိုလ္ ျဖစ္တဲ့ သတိဗိုလ္ အေၾကာင္း ေဖာ္ျပမွာျဖစ္ပါတယ္။
၃။ သတိဗိုလ္
သတိဗိုလ္ဆိုတာ သတိ + ဗလ ပုဒ္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သတိဆိုတာ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ ေအာက္ေမ့ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဗလဆိုတဲ့ အားႀကီးျခင္း အားေကာင္းျခင္း အဓိပၸါယ္နဲ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္ေတာ့ အားေကာင္း ေသာ အားႀကီးေသာ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမွာ ေကာင္းေသာအမႈ၌ မေမ့ျခင္းကို သမၼာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ မေကာင္းေသာ အမႈ၌ မေမ့ျခင္းကိုေတာ့ မိစၦာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ တနည္း အားျဖင့္ ပကတိသတိ၊ ဘာ၀နာသတိ ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပားပါတယ္။ ေလာကီ ကုသိုလ္နဲ႔ ယွဥ္တဲ့ သတိေစတသိက္ကို ပကတိသတိလို႔ ဆိုၿပီး ကာယဂတာ သတိ စတဲ့ ပြားမ်ားမႈေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေလာကုတၱရာစိတ္နဲ႔ ယွဥ္တဲ့ သတိ ေစတသိက္ကိုေတာ့ ဘာ၀နာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာ၀နာသတိကသာ ဗိုလ္ ထိုက္တဲ့ သတိျဖစ္တာေၾကာင့္ သတိဗိုလ္လို႔ အမည္ရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ သတိနဲ႔ သညာနဲ႔ ကြဲလြဲပံုကို သိထားသင့္ပါတယ္။ သညာ ဆိုတာ မွတ္သားတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ မွတ္တဲ့သေဘာကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ျခင္းကို သတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ သညာဟာ သတိရဲ႕ ေရွ႕ေျပး ျဖစ္ပါတယ္။ သတိဟာလည္း သညာရဲ႕ အကူအညီကို ယူရပါေသးတယ္။ မမွတ္ ရေသးတဲ့ အာ႐ံုကို သတိမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မွတ္ၿပီးသား အာ႐ံုကိူသာ သတိျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ သတိဟာ မေမ့မေပ်ာက္ဖို႔အတြက္ ပညာရဲ႕ အကူအညီကို ယူရပါေသး တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတိသမၸဇဥ္ဆိုတဲ့ အမည္ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
မေမ့မေလ်ာ့မႈ သတိရွိဖို႔ဆိုတာလည္း မလြယ္ကူလွပါဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္တတ္တဲ့စိတ္ (ဗရမ္းဗတာစိတ္) မ်ဳိးဟာ ေမ့ဖို႔ကိုသာအားသန္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေျမွာ္ျမင္တတ္တဲ့ ပညာကင္းမဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္ ႏႈိင္းခ်ိန္ႏိုင္တဲ့ ပညာမရွိရင္ သတိလည္း ကင္းေ၀းပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတိနဲ႔ ပညာ ထပ္ခ်ပ္မကြာရွိၿပီး သတိသမၸဇဥ္ကို လက္ကိုင္ထားရပါမယ္။ အသက္ႀကီးလို႔ ေမ့တာမ်ဳိး၊ ေရာဂါႀကီးလို႔ ေမ့တာမ်ဳိးကိုေတာ့ ဒီေနရာမွာ အျပစ္ မဆိုပါဘူး။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ သတိကင္းကြာ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကိုသာ အျပစ္ဆို သင့္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
သတိရွိသူေတြကို ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူပါတယ္။ ေမ့ေလ်ာ့သူ ေတြကို မေမ့ရန္အတြက္ “အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ” လို႔ အထူး တိုက္တြန္း ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ေလာကီပညာရပ္မွာဆိုရင္လည္း ေမ့ေလ်ာ့တတ္သူမ်ားဟာ လက္ေတြ႕အက်ဳိးယုတ္တတ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာေရးမွာလည္း ေမ့ေလ်ာ့ပါ ရင္ ခ်မ္းသာသုခမရႏိုင္ဘဲ အပါယ္ေလးပါးကိုသာ က်ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။
မဂၢင္ ၈-ပါးမွာ သတိဟာ အဓိစိတၱအပိုင္းမွာ ပါရွိပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ-သခၤါရ အစရွိသည္တို႔ကို ေအာက္ေမ့ႏိုင္ျခင္းဟာ သတိတရားပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သတိ ကို သမၼာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ သတိရွိပါရင္ နက္နဲတဲ့အမႈကိုပင္ သိႏိုင္ၿပီး သတိ ကင္းမဲ့ရင္ေတာ့ ထင္ရွားတဲ့အမႈကိုပင္ ေပ်ာက္ပ်က္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ စကားပံုမွာ “သတိမမူ-ဂူမျမင္၊ သတိမူက ျမဴကိုျမင္” လို႔ ေျပာစမွတ္ရွိပါတယ္။
ေလာကမွာ သတိရွိသူ၊ သတိကိုေလးစားသူဟာ ေလာကအက်ဳိးအားလံုးမွာ လြယ္ကူစြာစံစားရႏိုင္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာအဖို႔မွာလည္း သတိဟာ အေဖာ္ တေယာက္အေနနဲ႔ နိဗၺာန္ကို ပို႔ေဆာင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ကိုေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္တဲ့ သတိကို သမၼာသတိလို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ အဲဒီသတိဟာ အားႀကီး တဲ့ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ သတိဗိုလ္ လို႔ ဆိုရပါတယ္။ ဗိုလ္ထိုက္တဲ့ သတိကို အပိုင္ရေအာင္ ယူတဲ့သူဟာ ဗိုလ္စိတ္ရွိသူျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္စိတ္နဲ႔ ဗိုလ္ အလုပ္ကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္တဲ့သူကို ဗိုလ္တေယာက္လို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ဗိုလ္အျပစ္နဲ႔ ဗိုလ္ရဲ႕ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိတဲ့သူေတြဟာ ဗိုလ္စိတ္ေမြးၿပီး ဗိုလ္ အလုပ္ကို ျပဳလုပ္ပါရင္ ဗိုလ္အျဖစ္ကို ေရာက္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပေဒသ
မေမ့မေလ်ာ့မႈဆိုတဲ့ သတိကို ေမြးျမဴပါ၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတိကို ေဖ်ာက္မပစ္ ပါႏွင့္။ သတိကိုလက္ခံထားလွ်င္ ၎သတိသည္ ႀကီးထြား၍လာသျဖင့္ ဗိုလ္ထိုက္ေသာ သတိျဖစ္လာေပမည္။ ထိုသတိႏွင့္ ဗိုလ္လုပ္ငန္းကိုလုပ္၍ ဗိုလ္ အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ ယူပါ။
***
ကိုးကား။ … ။
အရွင္ေကလာသဖ ၏ ဗိုလ္လုပ္လိုသလား
၃။ သတိဗိုလ္
သတိဗိုလ္ဆိုတာ သတိ + ဗလ ပုဒ္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သတိဆိုတာ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ ေအာက္ေမ့ျခင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဗလဆိုတဲ့ အားႀကီးျခင္း အားေကာင္းျခင္း အဓိပၸါယ္နဲ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္ေတာ့ အားေကာင္း ေသာ အားႀကီးေသာ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းမွာ ေကာင္းေသာအမႈ၌ မေမ့ျခင္းကို သမၼာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ မေကာင္းေသာ အမႈ၌ မေမ့ျခင္းကိုေတာ့ မိစၦာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ တနည္း အားျဖင့္ ပကတိသတိ၊ ဘာ၀နာသတိ ရယ္လို႔ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပားပါတယ္။ ေလာကီ ကုသိုလ္နဲ႔ ယွဥ္တဲ့ သတိေစတသိက္ကို ပကတိသတိလို႔ ဆိုၿပီး ကာယဂတာ သတိ စတဲ့ ပြားမ်ားမႈေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ေလာကုတၱရာစိတ္နဲ႔ ယွဥ္တဲ့ သတိ ေစတသိက္ကိုေတာ့ ဘာ၀နာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘာ၀နာသတိကသာ ဗိုလ္ ထိုက္တဲ့ သတိျဖစ္တာေၾကာင့္ သတိဗိုလ္လို႔ အမည္ရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ သတိနဲ႔ သညာနဲ႔ ကြဲလြဲပံုကို သိထားသင့္ပါတယ္။ သညာ ဆိုတာ မွတ္သားတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ မွတ္တဲ့သေဘာကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ အဖန္ဖန္ ေအာက္ေမ့ျခင္းကို သတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ သညာဟာ သတိရဲ႕ ေရွ႕ေျပး ျဖစ္ပါတယ္။ သတိဟာလည္း သညာရဲ႕ အကူအညီကို ယူရပါေသးတယ္။ မမွတ္ ရေသးတဲ့ အာ႐ံုကို သတိမျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ မွတ္ၿပီးသား အာ႐ံုကိူသာ သတိျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ သတိဟာ မေမ့မေပ်ာက္ဖို႔အတြက္ ပညာရဲ႕ အကူအညီကို ယူရပါေသး တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတိသမၸဇဥ္ဆိုတဲ့ အမည္ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
မေမ့မေလ်ာ့မႈ သတိရွိဖို႔ဆိုတာလည္း မလြယ္ကူလွပါဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္တတ္တဲ့စိတ္ (ဗရမ္းဗတာစိတ္) မ်ဳိးဟာ ေမ့ဖို႔ကိုသာအားသန္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေျမွာ္ျမင္တတ္တဲ့ ပညာကင္းမဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္ ႏႈိင္းခ်ိန္ႏိုင္တဲ့ ပညာမရွိရင္ သတိလည္း ကင္းေ၀းပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတိနဲ႔ ပညာ ထပ္ခ်ပ္မကြာရွိၿပီး သတိသမၸဇဥ္ကို လက္ကိုင္ထားရပါမယ္။ အသက္ႀကီးလို႔ ေမ့တာမ်ဳိး၊ ေရာဂါႀကီးလို႔ ေမ့တာမ်ဳိးကိုေတာ့ ဒီေနရာမွာ အျပစ္ မဆိုပါဘူး။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ သတိကင္းကြာ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကိုသာ အျပစ္ဆို သင့္တယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
သတိရွိသူေတြကို ဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူပါတယ္။ ေမ့ေလ်ာ့သူ ေတြကို မေမ့ရန္အတြက္ “အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ” လို႔ အထူး တိုက္တြန္း ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ေလာကီပညာရပ္မွာဆိုရင္လည္း ေမ့ေလ်ာ့တတ္သူမ်ားဟာ လက္ေတြ႕အက်ဳိးယုတ္တတ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာေရးမွာလည္း ေမ့ေလ်ာ့ပါ ရင္ ခ်မ္းသာသုခမရႏိုင္ဘဲ အပါယ္ေလးပါးကိုသာ က်ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။
မဂၢင္ ၈-ပါးမွာ သတိဟာ အဓိစိတၱအပိုင္းမွာ ပါရွိပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ-သခၤါရ အစရွိသည္တို႔ကို ေအာက္ေမ့ႏိုင္ျခင္းဟာ သတိတရားပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သတိ ကို သမၼာသတိလို႔ ဆိုပါတယ္။ သတိရွိပါရင္ နက္နဲတဲ့အမႈကိုပင္ သိႏိုင္ၿပီး သတိ ကင္းမဲ့ရင္ေတာ့ ထင္ရွားတဲ့အမႈကိုပင္ ေပ်ာက္ပ်က္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ စကားပံုမွာ “သတိမမူ-ဂူမျမင္၊ သတိမူက ျမဴကိုျမင္” လို႔ ေျပာစမွတ္ရွိပါတယ္။
ေလာကမွာ သတိရွိသူ၊ သတိကိုေလးစားသူဟာ ေလာကအက်ဳိးအားလံုးမွာ လြယ္ကူစြာစံစားရႏိုင္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာအဖို႔မွာလည္း သတိဟာ အေဖာ္ တေယာက္အေနနဲ႔ နိဗၺာန္ကို ပို႔ေဆာင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ကိုေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္တဲ့ သတိကို သမၼာသတိလို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ အဲဒီသတိဟာ အားႀကီး တဲ့ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္း ျဖစ္တာေၾကာင့္ သတိဗိုလ္ လို႔ ဆိုရပါတယ္။ ဗိုလ္ထိုက္တဲ့ သတိကို အပိုင္ရေအာင္ ယူတဲ့သူဟာ ဗိုလ္စိတ္ရွိသူျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္စိတ္နဲ႔ ဗိုလ္ အလုပ္ကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္တဲ့သူကို ဗိုလ္တေယာက္လို႔ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ဗိုလ္အျပစ္နဲ႔ ဗိုလ္ရဲ႕ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိတဲ့သူေတြဟာ ဗိုလ္စိတ္ေမြးၿပီး ဗိုလ္ အလုပ္ကို ျပဳလုပ္ပါရင္ ဗိုလ္အျဖစ္ကို ေရာက္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပေဒသ
မေမ့မေလ်ာ့မႈဆိုတဲ့ သတိကို ေမြးျမဴပါ၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတိကို ေဖ်ာက္မပစ္ ပါႏွင့္။ သတိကိုလက္ခံထားလွ်င္ ၎သတိသည္ ႀကီးထြား၍လာသျဖင့္ ဗိုလ္ထိုက္ေသာ သတိျဖစ္လာေပမည္။ ထိုသတိႏွင့္ ဗိုလ္လုပ္ငန္းကိုလုပ္၍ ဗိုလ္ အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ ယူပါ။
***
ကိုးကား။ … ။
အရွင္ေကလာသဖ ၏ ဗိုလ္လုပ္လိုသလား
***
ေနာက္ဆက္တြဲ …
ဒီကေန႔ ဥပုသ္ေန႔မို႔ ထံုးစံအတိုင္း န၀ဂၤသီလ ေဆာက္တည္ထားပါတယ္။ မနက္က ျမန္မာ့႐ုပ္/သံမွာ ဆရာေတာ္တပါးက သီလေပးပါတယ္။ ခါတိုင္း ဘုရားေရွ႕မွာ သီလယူေနက်ေပမဲ့ ဒီေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ့္ထံမွာ သီလယူခဲ့တယ္။ ပါဠိ အနက္နဲ႔တကြ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ရြတ္ဆိုခဲ့ရတာမို႔ စိတ္ထဲပိုၿပီး ၾကည္ႏူး ပီတိျဖစ္ေနမိပါတယ္။ ေမတၱာႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ သီလကို ေဆာက္တည္ထား တာမို႔ ေမတၱသုတ္ကို အနက္နဲ႔တကြ ျပန္ျပီး ဖတ္မိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ က်မ အႏွစ္သက္ဆံုး အပိုဒ္ေရ ၆ က ပါဠိနဲ႔ အနက္ကို အထပ္ထပ္ျပန္လည္ ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ာယ္ေနမိပါေတာ့တယ္။
န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺထ၊
နာတိမေညထ ကတၳစိ န ကိဥၥိ။
ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊
နာညမညႆ ဒုကၡမိေစၦယ်။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ အမ်က္ေဒါသ ကင္းၾကပါေစ။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ အထင္အျမင္ေသးမႈ ကင္းေ၀းၾကပါေစ။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ေဒါသျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ ကင္းေ၀းၾကပါေစ။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ (အခ်င္းခ်င္း) ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ျခင္းကို အလိုမရွိၾက ပါေစလင့္။
***
ေမတၱာျဖင့္ …
ေမဓာ၀ီ
စက္တင္ဘာ ၅၊ ၂၀၀၇
နံနက္ ၉ နာရီ ၅၀ မိနစ္
ဒီကေန႔ ဥပုသ္ေန႔မို႔ ထံုးစံအတိုင္း န၀ဂၤသီလ ေဆာက္တည္ထားပါတယ္။ မနက္က ျမန္မာ့႐ုပ္/သံမွာ ဆရာေတာ္တပါးက သီလေပးပါတယ္။ ခါတိုင္း ဘုရားေရွ႕မွာ သီလယူေနက်ေပမဲ့ ဒီေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ့္ထံမွာ သီလယူခဲ့တယ္။ ပါဠိ အနက္နဲ႔တကြ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ရြတ္ဆိုခဲ့ရတာမို႔ စိတ္ထဲပိုၿပီး ၾကည္ႏူး ပီတိျဖစ္ေနမိပါတယ္။ ေမတၱာႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ သီလကို ေဆာက္တည္ထား တာမို႔ ေမတၱသုတ္ကို အနက္နဲ႔တကြ ျပန္ျပီး ဖတ္မိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ က်မ အႏွစ္သက္ဆံုး အပိုဒ္ေရ ၆ က ပါဠိနဲ႔ အနက္ကို အထပ္ထပ္ျပန္လည္ ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ာယ္ေနမိပါေတာ့တယ္။
န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺထ၊
နာတိမေညထ ကတၳစိ န ကိဥၥိ။
ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊
နာညမညႆ ဒုကၡမိေစၦယ်။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ အမ်က္ေဒါသ ကင္းၾကပါေစ။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ အထင္အျမင္ေသးမႈ ကင္းေ၀းၾကပါေစ။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ ေဒါသျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ ကင္းေ၀းၾကပါေစ။
တေယာက္ႏွင့္တေယာက္ (အခ်င္းခ်င္း) ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ျခင္းကို အလိုမရွိၾက ပါေစလင့္။
***
ေမတၱာျဖင့္ …
ေမဓာ၀ီ
စက္တင္ဘာ ၅၊ ၂၀၀၇
နံနက္ ၉ နာရီ ၅၀ မိနစ္
22 comments:
Thank you very much , Ma May.:D
အမ ေရ လာလည္သြားပါတယ္။ အမ post လုပ္ထားသည္မ်ားအတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အမည္မဲ့မ်ားရ ့ဲ ေအာက္ တန္းက် ေသာ comment မ်ားကိုအထူးပဲ႐ႈပ္ခ်ပါတယ္။
မေမ စာေတြဖတ္ရတာ အၾကားအျမင္မ်ားႀကီး တိုးပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ေမးပါရေစ။ ကေလာင္ နာမည္ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေပါ႔။ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ ပညာ၏သေဘာထဲမွာ ေမဒါ၀ီ ကို ပညာ႐ွိလို႔ အနက္ျပန္ထားပါတယ္။ ခုမေမရဲ႕ နာမည္က ေမဓာ၀ီ သမင္မကို ညႊန္းလိုတာလား။ ရည္ရြယ္ခ်က္ နာမည္မွာ ႐ွိေနပါသလား။ အဲဒါေလး သိလိုပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္…
ေမဒါ၀ီရဲ႔ အဓိပၸါယ္ဟာ ပညာရွိပါ…
သမင္ျဖစ္ရင္ေတာင္မွ…
ေတြးေခၚ..ဆင္ျခင္ဥာဏ္အျပည့္ရွိတဲ့…
ပညာရွိသမင္မေပါ့…
ဟုိ… စစ္ေခြး..သူေတာင္းစားေတြလို…
၀ရမ္းေျပးနဲ႔ ဖာသည္မနဲ႔… လမ္းေဟာင္းက တံတားပ်က္ေအာက္မွာ…
တိတ္တိတ္ပုန္းညားျပီး… လူမသိသူမသိေမြးထားတဲ့…
ေပါက္လြတ္ပဲစား… အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္…
ေခြး၀ဲစား… ကေလကေခ် အမိ်ဳးအစားေတြေလာက္ေတာ့…
ေအာက္တန္းမက်ပါဘူး….
how to comment in myanmar font?what font was used in there comments.
how to comment in myanmar font?what font was used in there comments?
အျပန္အလွန္ ရိုင္းစိုင္းေနလိုက္ျကတာေနာ္... ငါးစိမ္းသည္ေတြလိုဘဲ ... ဘေလာက္မွတ္လို ့ ၀င္ဖတ္မိပါတယ္.. အင္တာနက္ေပၚကငါးစိမ္းသည္တန္း
ႀကီးျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္ေနတာကိုး ... အက်ိုဳးမရိွလိုက္တာ ဘာလို ့ သတ္ေနႀကတာလဲ.. တေယာက္နဲ ့တေယာက္ျမင္၇တာလဲမဟုတ္ ....
စိတ္ညစ္သူအတြက္…
အေကာင္းဆံုးအၾကံေပးခ်င္တာက…
အဲ့ဒီလိုခံစားရတယ္ဆိုရင္…
စာကိုပဲဖတ္ပါ… comments … ေတြ၀င္မဖတ္ပါနဲ႔…
က်ေနာ္တို႔က ရိုင္းခ်င္လို႔ရိုင္းတာမဟုတ္ဘူး…
သည္းခံမွန္းသိရင္… အကဲပိုလာလို႔… ျပန္ေဆာ္ေပးတာ…
သူေတာင္းစားကို… ေဘာဂေဗဒ ေ၀ါဟာရေတြသြားေျပာေနရင္…
နားမလည္ႏို္င္သလို… သူ႔တို႔အဆင့္နဲ႔တန္တဲ့ စကားလံုးေတြ…
ေရြးခ်ယ္သံုးႏႈန္းေပးလိုက္တာ… အဲ့ဒါမွ.. ရွင္းကနဲ.. လင္းကနဲ
သူတို႔နားလည္ႏိုင္မယ္…
တေယာက္နဲ႔တေယာက္ မျမင္ရေပမဲ့..
မီဒီယာကို… မီဒီယာနဲ႔ တိုက္ပါတယ္…
character of philtre=character of kyaw san
မင္းတို႔ပေထြး.. ေက်ာ္ဆန္းေျပာတဲ့စကားနဲ႔..
မင္းတို႔ကိုျပန္ေျပာတာ… နားလည္လား???
ငါ့ကို မင္းတို႔ပေထြး.. စရိုက္နဲ႔လာမႏိႈင္းနဲ႔….
မင္းတို႔အေမေတြ အလွဴေပးေနေပမဲ့…
ငါအလွဴမခံႏိုင္ဘူး… ဒေဒြး… သနတယ္…
philre!ရွင့္ကိုနဲနဲေတာင္မွ သံသယ၀င္ခ်င္လာျပီေနာ္.. စိတ္မွမွန္ရဲ ့လား???? ရိွသမ်ွလူ ကိုဒိုင္ခံ၇န္ျဖစ္ေနေတာ့တာဘဲ ...ရွင့္ကိုေျပာသြားတဲ့လူကသူ.ပေထြးကိုေက်ာ္ဆန္းလို ့ေတာ့ေခၚမယ္မထင္ေပါင္ ရွင္တ့ို ့မိေထြးကို ိုေအာင္ဆန္းစုႀကည္လို ့ရွင္တို ့မေခၚသလိုေပါ့ .. အေကာင္းျမင္တတ္ပါေစ... မဲမဲျမင္တိုင္း ၇န္သူထင္ေန၇င္ေတာ့ ရွင့္မွာ insecurity complex ၀င္ေနျပီထင္တယ္ ၊ ဦးသုတ ဆီသြားသင့္တယ္၊
Philtre,
Are you from Army?or the association with the name of "swan arr shin". coz you are fighting with anyone.I think it reflects to your parent.Think about it.
philtre
ဒီတခါေတာ့ ငါးစိမ္းသည္ ကေန ေခြးရူးဘြဲ ့ေပးလိုက္ပါေျကာင္း....
philtre
ဒီတခါေတာ့ ငါးစိမ္းသည္ ကေန ေခြးရူးဘြဲ ့ေပးလိုက္ပါေျကာင္း....
အသားထဲက ေလာက္ေကာင္ေတြ။ ။
ပေထြးကို အေဖထင္လို႔
အေမ့လင္ ဆို႐ံုမွ်နဲ႔
ၾကိဳၾကတဲ့ဟာေတြ။ ။
တြင္းထဲက ဖားငယ္ေတြ
က်ယ္တယ္လို႔ ထင္ေနဆဲ။ ။
ပေထြးေျခရာကိုမွ
ေသခ်ာစြာ နင္းခ်င္သူတို႔
မင္းတို႔မို႔ဆဲ။ ။
Philtre,
Don't use nonsense and rude words.It is not suitable for Ma May's blog.If you want,go away from this blog.
ေနာက္ဆံုးေတာ့philtre ဆိုတာက မေမ... မေမဆိုတာ philtre ....တေသြးတည္း တသားတည္းကိုး.....ကာ၇န္နေဘထပ္ျပီးစာေတြခ်ိုဳးေန
တာဆိုေတာ့ကာ... နာမည္ခြဲေလးမ်ားလား
နင္တို ့သာ အေဖမ်က္ႏွာကိုမွမေထာက္ ကိုယ္တိုင္းျပည္ကို ကြ်န္လုပ္ခဲ့တဲ့လူမ်ိုဴးကို လင္ေတာ္ထားတဲ ့ မိန္းမႀကီးကို အေမ အေမ နဲ ့ေခၚျပီး
ထိုင္ကန္ေတာ့ေနျကေဟ. ... ကြ်န္လုပ္ခ်င္ေနႀကတယ္ေပါ့ ...နင္တို ့မိေထြးက တိုင္းျပည္ကိုဘဲ ကယ္မလား ..ေခ်ာက္ထဲဘဲခ်မလား ေစာင့္ႀကည့္အံုးမယ္.....
ပ်င္းလို ့ ၀င္ဖတ္မိတိုင္းေသြးတိုး၇တယ္..ေတာ္ျပီ လံုး၀မဖတ္ေတာ့ဘူး
မေလးရွားမွာေနရလို႔…
ဘ၀တပါးျဖစ္သလိုခံစားေနရတဲ့…
ျမသားစစ္ေရ….
မင္းကို ဆက္သြယ္ဖို႔ကိုယ့္လိပ္စာေပးထားပီးသားပါ…
ကိုယ္ အဂၤလန္မွာေနပါတယ္…
ဗမာျပည္က ျမန္မာစာအဓိကနဲ႔ ဘြဲ႔ရခဲ့ပါတယ္…
ျမန္မာကဗ်ာအားလံုးကို ကုိယ္စပ္တတ္ပါတယ္..
ေမဒါ၀ီရဲ႔ဘေလာ့ဟာ ကိုယ္၀ါသနာပါတဲ့…
ျမန္မာမႈစာေပေတြ ျဖန္႔ေ၀ေနတဲ့ ဘေလာ့မို႔
ကိုယ္ေမြ႔ေလ်ာ္မိတဲ့ ရပ္၀န္းေလးတခုပါ…
ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့… စာေပေအးရိပ္မြန္ေလးသဖြယ္..
ကိုယ္ခံစားေမြ႔ေလ်ာ္ေနတဲ့ နယ္ေျမမွာ
မင္းတို႔လို မိစၧာဆိုးေတြ ခ်ယ္လွယ္ေသာင္းက်န္းေနၾကလို႔
ကိုယ္စြမ္းသမွ်ခုခံေပးတာပါ…
ဘေလာ့ရွင္ဘယ္သူမွန္း ကိုယ္မသိပါဘူး…
ရန္ကုန္မွာေနတယ္ေလာက္ပဲ ကိုယ္သိပါတယ္…
မင္းကိုသိေစခ်င္တာက…
ဒီဘေလာ့ရွင္နဲ႔… ကိုယ္ဟာ ကမၻာၾကီးျခားေနပါတယ္…
ကိုယ္ရိုင္းခ်င္လို႔ရိုင္းတာမဟုတ္ပါဘူး…
ပုဂံေခတ္သံုးေ၀ါဟာရကေန… ဒီကေန႔ ဗန္းစကားေတြအထိ..
ဗမာစကားကို ၾကြယ္၀စြာေျပာတတ္ပါတယ္…
ဒါေပမဲ့ သူ႔အိုးနဲ႔သူ႔ဆန္ တန္ရံုမွ် ေ၀ါဟာရေတြ
ေရြးခ်ယ္သံုးႏႈန္းေပးႏိုင္တာကိုက စြမ္းရည္တရပ္ပါ…
philtre,
I only meant that you can express your view freely and can write everything you want.But you should avoid using nonsense words in order to respect Ma May and others reader.I also don't aggree with anyone who use nonsense words.I realize that you are using nonsense words meaninglessly.
Post a Comment