Monday, September 03, 2007

ကေလာင္အမည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ...

တေန႔က မိတ္ေဆြတေယာက္ျပလို႔ ဘေလာ့အသစ္တခုကို သြားေရာက္ ဖတ္႐ႈမိခဲ့ပါတယ္။ ဘေလာ့လိပ္စာက http://tharkinwe.blogspot.com/ ျဖစ္ပါတယ္။ သာကီႏြယ္ဆိုတဲ့ ဘေလာ့နာမည္ေၾကာင့္လည္း ဒီဘေလာ့ကို စိတ္၀င္တစား ဖတ္ၾကည့္မိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘေလာ့ေရးသူရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ နဲ႔ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္မ်ား ေရးသားထားျခင္းကို ဘာမွမေျပာလိုေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ ကေလာင္အမည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အနည္းငယ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

သာကီႏြယ္ဆိုတဲ့ ဒီအမည္ကိုေတြ႕ေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ႐ုတ္တရက္ က်မရဲ႕ ဆရာႀကီးကို သတိရလိုက္မိပါတယ္။ ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ က်န္ရစ္သူ သားသမီး ေဆြမ်ဳိးေတြကမ်ား ဆရာႀကီးအမွတ္တရ … ဒါမွမဟုတ္ ဆရာႀကီးရဲ႕ လမ္းစဥ္နည္းနာမ်ားကို ဘေလာ့တခု ဖန္တီးၿပီး တင္ဆက္သလား လို႔ စိတ္ထဲထင္လိုက္မိလို႔ပါ။ က်မရဲ႕ ဆရာႀကီးဆိုတာကေတာ့ အဘိဓမၼာ ဆရာႀကီး ဦးျမေသာင္း (ေခၚ) သာကီႏြယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ “သာကီႏြယ္” ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ ဓမၼဗ်ဴဟာစာေစာင္မွာ ေရးသားခဲ့သလို အခုေဖာ္ျပထားတဲ့ အဘိဓမၼာစာအုပ္မ်ဳိးလည္း ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာေရး သာသနာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆရာႀကီးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေတာ့ အင္မတန္ မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဆရာႀကီးဟာ “မဂၤလာဗ်ဴဟာအသင္းခ်ဳပ္” ကို စတင္တည္ေထာင္သူ တဦးျဖစ္သလို “ေမတၱာျဗဴဟာ”အသင္းရဲ႕ တည္ေထာင္သူလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၆-ခုႏွစ္က စၿပီး ဗုဒၶဘာသာသင္တန္းေက်ာင္းေတြ ဖြင့္လွစ္ကာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လူငယ္ လူရြယ္ေတြကို တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း အေျခခံ-ဗုဒၶဘာသာသင္တန္းေတြ ပို႔ခ်ေပးခဲ့ ပါတယ္။ အေျခခံ ဗုဒၶဘာသာ သင္တန္းေတြရဲ႕ အစဟာ ဆရာႀကီးက အစျပဳခဲ့ တာပါ။ ဆရာႀကီးဟာ အေျခခံဗုဒၶဘာသာသင္တန္း၊ အေျခခံ အဘိဓမၼာ သင္တန္း၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ျမန္မာစာသင္တန္း၊ ပရိတ္သင္တန္း၊ ပ႒ာန္းသင္တန္း၊ သက္ႀကီးအဘိဓမၼာသင္တန္း စသည္ျဖင့္ သင္တန္းေပါင္းမ်ားစြာ ဦးေဆာင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလက္ရွိ အဘိဓမၼာနဲ႔ ဘာသာေရးသင္တန္းမ်ား သင္ၾကား ပို႔ခ်ေနသူ ေဒၚခင္လွတင္ဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕ သမီးႀကီးျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေတြကို ေျပာေနရျခင္းကေတာ့ … “သာကီႏြယ္” ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္ဟာ ဘာသာေရးစာေပေလာကမွာ အထင္အရွား ရွိခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္တာ က တေၾကာင္း၊ “သာကီႏြယ္” ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးဟာ ဘယ္လိုျမင့္ျမတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္တာက တေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ေျပာေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အခု သာကီႏြယ္အမည္ရ ဘေလာ့လိပ္စာရွင္ရဲ႕ ေရးသားခ်က္ေတြကိုေတာ့ ဖတ္ၾကည့္ရင္သိႏိုင္တာမို႔ က်မအေထြအထူး မေျပာလိုပါဘူး။ ဘေလာ့လိပ္စာ၊ ၀က္ဘ္ဆိုက္လိပ္စာတို႔ဆိုတာကေတာ့ မိမိႏွစ္သက္ရာ နာမည္ေပးၾကစျမဲပါပဲ။ ဥပမာ - လူတေယာက္ဟာ မ်ဳိးေက်ာ့ျမိဳင္ မဟုတ္ဘဲ မ်ဳိးေက်ာ့ျမိဳင္ ဆိုတဲ့ လိပ္စာနဲ႔ ဘေလာ့တခု ၀က္ဘ္ဆိုက္တခု ကိုယ့္ဘာသာ လုပ္လို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီလူဟာ အႏုပညာေလာကထဲကို ၀င္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ မ်ဳိးေက်ာ့ျမိဳင္ ဆိုတဲ့ အမည္ကို သံုးလို႔မရပါဘူး။ ဒီလိုပါပဲ ေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ စာေပေတြကို ႏွစ္သက္လို႔ ေရႊဥေဒါင္းအမည္နဲ႔ ဘေလာ့တခု ဖန္တီးထားသူတေယာက္ဟာ ကိုယ္ေရးတဲ့စာေတြကို ေရႊဥေဒါင္း အမည္ တပ္ခြင့္မရွိပါဘူး။ အဲဒီလိုတပ္မယ္ ဆိုရင္လည္း မလိုလားအပ္တဲ့ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈေတြ ျဖစ္ေပၚ ေစႏိုင္ပါတယ္။

သာကီႏြယ္ ဘေလာ့ပိုင္ရွင္ဟာ မိမိဘေလာ့အမည္တြင္မက ေရးသားခ်က္ စာမ်ားမွာပါ သာကီႏြယ္ဆိုၿပီး ကေလာင္အမည္ ေရးထိုးထားတာကို ေတြ႕ရတဲ့ အတြက္ က်မ ခုလို ေျပာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တခါတေလက်ေတာ့လည္း လူတခ်ဳိ႕ ဟာ ကေလာင္အမည္ (အႏုပညာအမည္) ကို ေကာင္းေပ့ ဆန္းေပ့ ညြန္႔ေပ သာေပ့ ဆိုတာမ်ဳိး ေပးခ်င္ၾကတယ္။ ကိုယ့္နာမည္ကိုယ္ ေရြးရတာ ဆိုေတာ့ လည္း အေကာင္းပဲ ေပးခ်င္မွာေပါ့။ ဒါကေတာ့ သဘာ၀ပါပဲ။ နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္းေရးဆရာႀကီး သုခမိန္လႈိင္ ဆိုရင္ သိဒၶတၳလႈိင္ဆိုၿပီး အႏုပညာအမည္ ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သိဒၶတၳဆိုတဲ့ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ အမည္ကို မသံုးသင့္ ေၾကာင္း ၀ိုင္း၀န္းေျပာေတာ့မွ သုခမိန္လိႈင္ ျဖစ္သြားရတာလို႔ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ နာမည္ပဲ ၾကိဳက္တာေပးလို႔ ရေကာင္းတယ္ ဆိုေပမဲ့ အဲဒီလို မသင့္ေတာ္တာ မ်ဳိးေတြကိုေတာ့ အထူးသတိထားၿပီး ေရွာင္ရွားသင့္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကေလာင္အမည္ (အႏုပညာအမည္) ေပးတဲ့အခါမွာ စစခ်င္းေတာ့ အမည္တူရွိမရွိ သတိထားၾကေစလိုပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း အမည္တူရွိမွန္းမသိ ဘဲ ကိုယ္ေပးလိုက္ၿပီးေတာ့မွ ရွိေနမွန္းသိခဲ့ရင္ အားလံုးကို မေျပာင္းသည့္ တိုင္ေအာင္ အမည္ရဲ႕ အေနာက္က ျဖစ္ေစ ေရွ႕က ျဖစ္ေစ အထူးျပဳစကားလံုး တခုခု ျဖည့္စြက္ ထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မိမိေရးတဲ့စာနဲ႔ မိမိေရြးခ်ယ္ တဲ့ ကေလာင္အမည္လည္း သဟဇာတ ျဖစ္ရင္ေတာ့ ပိုၿပီးေကာင္းမယ္ ထင္တာပါပဲ။ ဘာသာေရးစာေပ အတည္အခန္႔ ေရးသားေနသူတေယာက္ဟာ “ဖိုး႐ႈပ္”ဆိုတဲ့ အမည္တပ္ရင္ မသင့္ေတာ္သလိုေပါ့။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ … သာကီႏြယ္ဘေလာ့ပိုင္ရွင္အေနနဲ႔ ဘေလာ့လိပ္စာကို မေျပာင္းလဲသည့္တိုင္ ကေလာင္အမည္ကိုေတာ့ ေျပာင္းလဲေပးေစခ်င္ပါတယ္။ မိမိနဲ႔ သင့္ေတာ္ရာ အျခားအမည္တခုခု ေျပာင္းလဲ လိုက္တာ ေကာင္းမယ္လို႔ က်မအေနနဲ႔ အၾကံေပး တိုက္တြန္းပါရေစရွင္ … ။
***
သာကီႏြယ္ဘေလာ့ကို ဖတ္မိရင္း က်မဆရာႀကီး သာကီႏြယ္ကို သတိရမိရာက ဆရာႀကီးေရးသားခဲ့တဲ့ အထက္ပံုပါ စာအုပ္ကို ျပန္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဟာ က်မတို႔ကို ဘက္ေပါင္းစံုေအာင္ အသိတရားေတြ ေပးခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးပါ။ ဒီစာအုပ္ ဖတ္ေနရင္း က်မတို႔ငယ္စဥ္က တမိသားစုလံုး ဆရာႀကီးထံမွာ သင္တန္းေတြတက္ခဲ့ပံု၊ လူမႈေရးလုပ္ငန္း ဘာသာေရးလုပ္ငန္း ေတြကို ဆရာႀကီးနဲ႔အတူ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္လႈပ္ရွားလုပ္ကိုင္ခဲ့ပံု၊ ဆရာႀကီးရဲ႕ စာသင္ၾကားနည္း စနစ္၊ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဆံုးမစကားေတြ၊ ဆရာႀကီးရဲ႕ အက်င့္ သိကၡာ သီလ သမာဓိနဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ရင္း ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာႀကီးဦးျမေသာင္း (သာကီႏြယ္) အား ရည္မွန္း လို႔ ဦးညြတ္ ကန္ေတာ့လိုက္ပါတယ္ … ။
***
ေမဓာ၀ီ
3rd Sep, 2007
10:45 am

30 comments:

TZA said...

မဂၤလာပါမေမဓာ၊

ရွားရွားပါးပါးေကာ္မန္႔မရွိေသးတဲ့ပို႔စ္ကိုေတြ႔တယ္၊ ကံေကာင္းတာပဲ၊ အရင္ဆံုးေကာ္မန္႔ေရးလိုက္ပါတယ္။

လုိရင္းကိုတခ်က္ျခင္း ေျပာသြားတာအင္မတန္ ထိမိပါတယ္၊ က်ေနာ္အျပည့္အဝေထာက္ခံတယ္။ ၿ႔ီပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းက အဲဒီထူးျခားတဲ့နာမည္ေၾကာင့္ ဝင္ၾကည့္မိတာ၊ ၿပီးလည္းၿပီးေရာ စိတ္ထဲမွာခိုးလို႔ခုလု ျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ။ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ေထာက္ျပထားတဲ့ မေမဓာကိုေက်းဇူးပါ။

ခ်မ္းေျမ့ဦး said...

ု့မမႀကီးေရ လာလည္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ ဟိုေန႔က Myanmar Blog Day ေန႔ကအစ္မလာမယ္ထင္တာ ေနာက္ကိုညီလင္းဆက္ကိုေမးမွ မလာမွန္းသိရတယ္ ေနာက္ပြဲေတြၾကရင္လာပါ အမရယ္ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ျပည္ပ ေရာက္ေနတဲ့ျမန္မာBlogger ေတြပါ ပါရင္အရမ္းေကာင္းမွာပါ အားလံုးနဲ႔ဆံုေတြ႔ခြင့္ရခ်င္လို႔ပါ အမႀကီးကိုဆက္သြယ္ႏိုင္မယ့္ mail လိပ္စာေလးေျပာျပေပးပါဦး ဒီမွာမေျပာခ်င္ရင္ chanmyaeoo82@gmail.com မွာ mail လိပ္စာေလးေပးပါ

SuN said...

We, the reader, know what is gold and what is bullshit. You Keep on Writing Ma May. I am always a big fan of yours!!

Anonymous said...

The guy who named himself "Thar Ki Nwe" may not realize that
Thar Ki means South Asian simply Indians. Antropologically, ethnic Burmese belong to TibetoBurmans group together with Chins, Ka Chins, Arakanese and Jain Phaws.

Militant migrants from Tibetan highlands pushed down indigenous Pyus in their push into southern plains of Burma; some may claim the first walking apes or straight back standing monkeys roamed in today Kyauk Se.

While Burmese monarch adopted Buddhist Philosopher kingship started from Ashoke (Ar Thaw Ka Dhamma Yar Zar) which is infact modified version of Hindu Kingship. Burmese never belong to South Asians stock.

That blogger seems ignorant of those facts or had not
schooled properly. Now he is unknowingly submitting his mother, grandmoms or great grand moms to some South Asians BarBuGyis or A Yar Gyis :))).

At least it is fun to browse that
moron's blog.

http://tharkinwe.blogspot.com/

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
TharKiNwe said...

အိမ္႔ ေကာင္း ေလစြ ….ေကာင္းေလစြ အခုလုိ လူႀကီးကုိလူႀကီးမွန္းသိတက္စြာ ကန္ေတာ႔ ရျခင္း အက်ိဳးမ်ားေၾကာင္႔--
ငါ႕ သမီး ေလး ေမဓါ၀ီ သမင္မေလး က်န္းမာပါေစ ။ ခ်မ္းသာပါေစ။ မ်ားမ်ား လည္း ခုန္ေပါက္ေျပးလြား ေဆာ႕က စား ႏိုင္ပါေစ။
ေမဓါ၀ီ သမင္မေလး ---မိတ္ေဆြစစ္ မိတ္ေဆြမွန္ ေတြ႕နဲ႕ ေတြ႕ႀကံဳပါေစ။
မိေ၀းဖေ၀း ေနရတဲ့ အခါမွ ပါးစပ္ကအေကာင္းေျပာၿပီး ၊ လက္ကကားယား ယား လူေတြ႕နဲ မေတြ႕ပါေစနဲ႕ --ေက်ာခ် အိပ္မွ
ေအးဓါးျပေတြ႕နဲ႕မေတြ႕ ပါေစနဲ႕---လို႔ဆုေတာင္း လုိက္ပါတယ္။

tint said...

အဲ အေပၚကေယက်္ားမဟုတ္ မိန္းမမဟုတ္မိတ္ေဆြ ၂ေယာက္
(ေယာက်္ားဆိုလဲ အဲလိုေအာက္တန္းမက် မိန္းမဆိုလဲအဲေလာက္မရိုင္း )
ေမေရးတာရွင္းရွင္းေလး
ကေလာင္အမည္တူေနတယ္ ဒါဘဲ
အဲဒါကို ဘာေတြလာေျပာေနတာလဲ
ခင္ဗ်ားေျပာတာမွာ
၁) ဆဲတာ
၂) ခ်ိမ္းေျခာက္တာ
၃)ေစာ္ကားတာ အဲဒါဘဲပါတယ္
ဟိဟိ ကၽြန္ေတာ္တို ့ေတြ ေယာက္်ားပီပီ ဟိဟိေကာင္မေလးေတြကလာၾကိဳက္လို ့ျပန္ၾကိဳက္ဘူးတာရွိရင္ရွိမယ္။တခုေတာ ့ေသခ်ာတယ္ ခင္ဗ်ားလို ဟိုမက်ဒီမက်နဲ ့ေတာ ့ ပတ္သက္ဘူးဘူး (AIDS ေၾကာက္လို ့ ဟိဟိ )
တျခားေ၀းေ၀းသြားေနပါေနာ္
ေရာဂါဆိုေၾကာက္တတ္လို ့ဗ်
ခင္ဗ်ားစာကေတာ ့ျပန္ေရးေလာက္တာ တခုမွမေတြ ့ဘူးဗ်
ခုေျပာတာကေတာ ့ ေရွးတံုးက အနဴေတြ အခုေခတ္ AIDS သမားေတြကို isolation လုပ္သလို ခင္ဗ်ားကို ေ၀းေ၀းေနဘို ့လာေျပာတာ ။
မေနရင္ တရုပ္ျပည္မွာ AIDS သမား ေတြကို ဘယ္လို လုပ္တယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားၾကားဘူးမွာေပါ့ ေနာ္
အဲေတာ ့မွမေအာ္နဲ ့ေနာ္

Anonymous said...

အစ္မေမဓာ၀ီေရ...
မေန႕က မဲဇာေတာင္ေျခကဗ်ာေလးဖတ္ၿပီးၾကည္နူးရတဲ့စိတ္ေတြ
ဒီေန႕ေတာ့ ၾကက္ေပ်ာက္ ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကုန္ပါေပါ့..
ခုလုခုလုနဲ႕ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္...
ဒါေပမဲ့ အမေမဓာ၀ီ အေတာ္ရယ္ေနရတယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ပါလုိက္ၿပီးၿပံဳးမိသြားတယ္...။
ကိုယ္စိတ္နွစ္ပါးေအးခ်မ္းစြာနဲ႕ က်ေနာ္တုိ႕လုိ လူငယ္ေတြကို သုတ ရသေတြ ဒီထက္မက မွ်ေ၀နုိင္ပါေစလုိ႕ ဆႏၵျပဳပါတယ္..။

Anonymous said...

မေမေရ.. စာလဲေရးခ်င္ေသး စာေရးတဲ့ကေလာင္နာမည္ကို ဘယ္လိုယူတယ္ဆိုတာလဲ နားမလည္တဲ့ သေကာင့္သားေတြေတာ့ ျဖင့္ မရွက္တတ္ဘူး၊ ဒီေလာက္ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းေရးထားတဲ့သူကို ဒီလိုျပန္ေရးတယ္ ဆိုေတာ့ သူတုိ႕ အဆင့္အတန္းကို ျပေနတာပဲေပါ့၊ ဒီလိုစိတ္ဓါတ္ေတြနဲ႕ လူျဖစ္ရတာေတာင္ ေနာက္ဆံုးဘ၀ပဲထင္ပါတယ္၊ အပါယ္ကိုလားမဲ့ ေကာင္ေတြ။
ညစ္ညမ္းေတြစကားေတြ သူတို႕မိဘ၊ မိန္းမသားသမီးေတြ ဖတ္မိရင္ေတာင္ ဘယ္လုိခံစားရမယ္မသိ။
ေအာ္ အကုသိုလ္တံုးေတြပါလားေနာ္..
ဒီလိုလူေတြက အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ရင္ တုိင္းျပည္အတြက္ ရင္ေလးလွပါရဲ႕။

Anonymous said...

အား၇ပါး၇ ၀င္ျပီးကေလာတုတ္သြားတဲ့သူက မေမနဲ ့ ၇န္ျငိဳးရိွလို ့လား... ဟိုဟာေျပာလိုက္၇မလား ဒီဟာေျပာလိုက္၇မလားနဲ ့ ...

sit said...

145 ဆုိတာ ကာ၇ာအိုေကဆိုင္ မဟုတ္ဘူးလား၊၊ ေအာ္မေမ အေဖ က၀ါသနာပါတယ္ေပါ့ . . .ဟီးဟီး

NLS said...

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ မေမေျပာတာ သေဘာမတူဘူး။ ေဇယ်ဆိုတဲ႔ စာေရးဆရာ ရွိတယ္။ ေဇယ်ဆိုတဲ႔ မင္းသားရွိတယ္။ ညိဳမင္းလြင္ဆိုတာ ၀င္းဦးကေလာင္၊ အဲဒါကို ယူထားသူ ဒါရိုက္တာ ေနာက္တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ အခုသာကီႏြယ္က အရင္သာကီႏြယ္ကို သိခ်င္မွ သိမယ္။ သိရင္လည္း ေလးစားခ်င္မွ ေလးစားမယ္။ ေလးစားမွသာ ယူမသံုးမွာပါ။ ဒါမွမဟုတ္ မေလးစားတတ္လို႔ ယူသံုးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ မတူတဲ႔ မီဒီယာမို႔လို႔ ယူသံုးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ။ ဥပမာဗ်ာ- ဟိုလူၾကီး နာမည္တပ္ျပီး စာေကာင္းေပေကာင္း ေရးသူဆိုရင္ ဟိုလူၾကီးက ဂုဏ္တက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာေရးသူသာ တက္မွာပါ။ အနည္းဆံုး ဟိုသာကီႏြယ္က ေသသြားျပီျဖစ္လို႔ ဒီနာမည္က လြတ္လပ္ပါတယ္။ မေမ သိေပမယ္႔ တျခားသူက သိခ်င္မွ သိမွာပါ။ ဒါေပမယ္႔ အစိုးရကို အေကာင္းေျပာေနတဲ႔ ဘေလာ႔ဂ္မို႔လို႔ ဒီလို ကန္႔ကြက္တာ ဆိုရင္ေတာ႔ မေမ ဘက္လိုက္တာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ အဲဒီ ဘေလာ႔ဂ္ကို မေထာက္ခံသလို မေမပိုစ္႔ကိုလည္း မေထာက္ခံပါဘူးခင္ဗ်ား။ ေနာက္တစ္ခုက မူပိုင္ခြင္႔နဲ႔ အမ်ားၾကီးဆိုင္ပါတယ္။ မူပိုင္ခြင္႔မွာေတာင္ ကာယကံရွင္ ေသသြားျပီးရင္ ဘယ္ႏွႏွစ္ဆိုျပီး ရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အကန္ဘက္က ေျပာတာေတြဗ်ာ။ ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက မေမမို႔ အခုေခတ္မွာ ဒီနာမည္မ်ိဳး မွည္႔တတ္သူေတြကို အေရးလုပ္ သြားေျပာေနေသးတယ္။ ေမ႔ထားလိုက္ ေမ႔ထားလိုက္

sit said...

သေဘာေပါက္ျပီ မေမဘာလို ့နာမည္ေျပာင္းခိုင္းတယ္ဆို
တာကို..... ခုမွသြားဖတ္ႀကည္ ့ မိတာ ... မေမဆ၇ာႀကီးက သာကီႏြယ္ဆိုတဲ့နာမည္ကို တဦးတည္းမူပိုင္ မွတ္ပံုတင္ထားလို ့လား မသိလို ့ ေမးႀကည္ ့တာပါ....မေမ ကလဲေနာ္ ကိုယ္နဲ ့အျမင္မတူတာနဲ ့ဘဲ အတင္းသြားျပီးနာမည္ေျပာင္းခိုင္းေန
တာဘဲ .... ဒီတိုင္းဆို၇င္ ဒီဘေလာက္ကိုလူသိမ်ားမွာ မဟုတ္ေသးဘူး ... အသစ္ကေလးကို ... ခုေတာ့မေမက လူဖတ္မ်ားတဲ့မေမရဲ ့ ဘေလာက္ေပၚကေန ေႀကာျငာ
ေပးလိုက္သလိုေတာ့ျဖစ္သြားျပီ ... ေက်းဇဴးေတာင္တင္ခ်င္တင္ေနမွာ ....အိမ္ကိုေတာင္ျခင္းေတာင္းေတြ ဘာေတြေ၇ာက္၇င္္
ေ၇ာက္လာမွာ ... ေ၇ာက္လာ၇င္လည္း ဘေလာက္ေပၚတင္ဘို ့ မေမ့နဲ ့အံုး

philtre said...

န.အ.ဖ အသံုးခ်ခံ စစ္ေခြးမ်ားသို႔….

က်ီးမိုက္က ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္။ ။
အႂကြင္းအက်န္ စားရရံုနဲ႔
အားပါးတရ သခင္ေက်နပ္ေအာင္
လွည့္ပတ္လို႔ေဟာင္။ ။
ေခြးေလလြင့္ ျဖစ္တာေတာင္
အသိေခါင္ အေျခမဲ့။ ။
ဒင္းႏွမ အမ်ိဳးပါေအာင္
အရိုးမပါ အတံမ်ိဳးနဲ႔
ထိုးလိုက္ခ်င္ရဲ ႔။ ။

ေမျငိမ္း said...

nls, ေျပာတာ က်မ လက္မခံႏိုင္ပါ။ ကေလာင္နာမည္တူတာဟာ စာေပကို သမိုင္းအေနနဲ႔ ျပဳစုတဲ့အခါမွာ အမ်ားၾကီးျပႆနာရွိပါတယ္။ အလုပ္တခုဟာ သမိုင္းတြင္တဲ့ ကိစၥအထိ စဥ္းစားရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေမဓါ၀ီေျပာတာ ရွင္းပါတယ္။ နယ္ပယ္တူရင္ နာမည္တူ မေပးမိဖို႔ သတိထားသင့္ပါတယ္။ ၾကာရင္ ေရာေထြးသြား တတ္ ပါတယ္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေရွာင္သင့္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါပဲ။ ဒီလိုေဆြးေွ်ြးတာကို အက်ိဳး အေၾကာင္း သင့္ျပန္ေျပာလို႔ရပါတယ္။ တကယ္လို႔ မသိခဲ့ရင္ေတာင္ သိတဲ့အခါမွာ ကေလာင္နာမည္ ေနာက္မွာ တခုခုျဖည့္ထည့္လို႔ရတယ္လို႔ေတာင္ ေမဓါ၀ီက အျပဳသေဘာေျပာထားတာပါ။ ဘာပဲျ ဖစ္ျဖစ္.. ျမန္မာမွာ ေပးစရာ နာမည္ အမ်ားၾကီး ပါ။ နာမည္တူကိစၥကို အေရးၾကီး တယ္လို႔ ယူဆတဲ့ သူနဲ႔ အေရးမၾကီးဘူး ထင္တဲ့သူလည္း ကြဲလြဲခြင့္ ရွိပါတယ္။ က်မကေတာ့ နယ္ပယ္တူမွာ အမ်ားနဲ႔ ဆိုင္တဲ့အလုပ္ လုပ္ေနသူေတြအေနနဲ႔ နာမည္တူမရွိဘူးလို႔ ယူဆတဲ့သူပါ။

ေမျငိမ္း said...

နာမည္တူ မရွိသင့္ဘူး..လို႔ ေရးတာပါ။ သင့္တလံုးက်န္ခဲ့တာ ထပ္ျဖည့္ပါတယ္။

Khin Myanmar said...

Dear Sister

That is the shame to read the bad language in the comment.
I guess there are some groups behind the Tharkinwe Blog and this is not a one man blog.May be SPDC or USDA group are behind them.There are similar fake writers write the propagada articles in the National Newspaper and at the same time they always denoune the opposite groups. .But that is not surprised the top organisation does not have any etiquette and educational skill itself.

Anonymous said...

To ma maydarwi,philtre and everyone who has narrow-minded
Don't take the one, who are on the opposite of ma maydarwi or who use nonsense words , must be the one from army.If even you can put evidence, you should write by name.I think Ma maydarwi should at first inform and tell ,what she want to advice,to the blogger who has the name of tharginawe.Why don't you think that you can also tell him by comment or sent to his mail.I think if you do like this, there will be no situation like this.Please kindly request to you,ma maydarwi.You should listen and read with the mind of understanding what the other is telling.You shouldn't listen and read with the mind of making respond.

Anonymous said...

To ma maydarwi,philtre and ma khin myanmar everyone who has narrow-minded
Don't take the one, who are on the opposite of ma maydarwi or who use nonsense words , must be the one from army.If even you can put evidence, you should write by name.I think Ma maydarwi should at first inform and tell ,what she want to advice,to the blogger who has the name of tharginawe.Why don't you think that you can also tell him by comment or sent to his mail.I think if you do like this, there will be no situation like this.Please kindly request to you,ma maydarwi.You should listen and read with the mind of understanding what the other is telling.You shouldn't listen and read with the mind of making respond.Ma khin myanmar, don't forget about that every organization has a good person as well as a bad person.Please be open-minded.

Anonymous said...

အက်ယ္အက်ယ္မျင္မ္းဖြယ္ေတာ့ျဖစ္ ေနျပီ...မေမက အ၇င္ကဂ်ာနယ္ထုတ္ဖူးတဲ့သူဆိုေတာ့ ၊ဂ်ာနယ္အတြက္ အစရွာနည္း အစဆြဲထုတ္နည္းေတြ ေကာင္းေကာင္းကြ်မ္းက်င္ပံု၇ပါတယ္၊ခုေတာ့သူစြဲထုတ္လိုက္
တဲ့အစက အ၇မ္းရွည္ျပီး မေမကိုျပန္ပတ္ေနျပီ၊ သူဘယ္္လို ကိုင္တြယ္မယ္ဆိုတာကို ေသခ်ာေစာင့္ဖတ္၇ေတာ့မယ္ ၊ ခုခ်ိန္ထိေတာ့ မေမျငိမ္ေနေသးတယ္ ၊ ေ၇ွ ့တလွမ္းတိုးေတာ့မဲ့ဆင္ ထင္ပါ၇ဲ့ ေအာ္မွားလို. သမင္သမငိ

tint said...

အဲ
ဘယ္လိုအေကာင္ေတြနဲ ့ေတြ ့ေနပါလိမ္ ့
အေပၚမွာစာလံုးၾကီးနဲ ့ေရးထားတာလဲေတြ ့မိပံုမရ
ဖတ္မိပံုလဲမရ
ဖတ္မိလဲနားလည္ပံုမရ
ခက္ေတာ ့ေနပါျပီ
ဒီလိုလူေတြအတြက္ ဗမာစာရိုက္တတ္ေအာင္တကူးတကသင္ထားတာလဲ အလကားပါဘဲ
ဗိုလ္လိုရိုက္ရင္နားမလည္လို ့ေလ
ကဲေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ေနာ္
ျပန္ေျဖစရာျပန္ေရးစရာကိုမလိုလို ့ ျပန္မေရးဘူးလို ့ေျပာျပီးသား
ေ၀းေ၀းေလးေနၾကပါဗ်ာ ခင္ဗ်ားတို ့ေရာဂါေတြကူးမွာေၾကာက္လို ့ပါ

ႏွင္းပြင့္ျဖဴ said...

အမည္မဲ့မ်ားသို႔
ဘယ္လုိေတြလဲရွင္။ ရွင္တုိ႔ အခုလုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ကုိယ့္ကိုယ္ကို ျပန္သုံးသပ္ၾကပါအုံး။ ဘေလာ့ဂ္ရွင္ ေရးထားတဲ့ စာေတြအေပၚ သုံးသပ္တာ တစက္ကေလးမွ မရိွဘဲ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာ အရ ေျဗာင္က်က် တိုက္ခိုက္ေနတာကေတာ့ တရားလြန္လြန္းလွၿပီလို႔ ထင္တယ္။
မေမဓာ၀ီ ေျပာခဲ့ေရးခဲ့တာေတြက ဘယ္သူတဦးတေယာက္ကိုမွ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ထိပါးခဲ့တာ မပါသလုိ အျပဳသေဘာ သက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုတ္ခတ္ျခင္းလဲ အလ်ဥ္း မပါခဲ့ပါလ်က္ မေမဓာ၀ီအေပၚ ႏွမခ်င္း မစာမနာ အားရပါးရႀကီး ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားတဲ့ အမည္မသိ ပုဂၢိဳလ္ရဲ့ စိတ္ထားကို ေတာ္ေတာ္ အ့ံအားသင့္မိတယ္ရွင့္။ တဖက္နဲ႔ တဖက္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အျမင္ေတြ ရိွတယ္ထားပါအုံး။ `ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း´ ဆုိတဲ့ စိတ္ကေလးေတာ့ ထည့္ထားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ အခုဟာက တကယ္ကို ျငိဳးသူ ရန္ဖက္ေတြအလား ဟိုကိစၥေျပာလိုက္ရမလား၊ ဒီကိစၥေျပာလိုက္ရမလား ခ်ိန္းေျခာက္လိုက္၊ ျပန္မေျပာဘဲ သည္းခံေနေတာ့လည္း ေၾကာက္လုိ႔ ၿငိမ္ေနတာလားလုိ႔ လိုက္ဆြေပးလိုက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ အ့ံၾသစရာေကာင္းတဲ့ စိတ္ထားေတြပါပဲ။ ကၽြန္မကေတာ့ မေမဓာ၀ီ ဘာေၾကာင့္ ျပန္မေျပာဘူးဆုိတာကို ရွင္တုိ႔လို လူေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ေရးခဲ့ပုံရတဲ့ http://maydar-wii.blogspot.com/2007/08/blog-post_05.html
ပုိ႔စ္မွာကတည္းက သိတယ္။
ဘေလာ့ဂ္ရွင္ရဲ့ မိဘကိုပါ ထိခိုက္ေစာ္ကားတာကလည္း လြန္လြန္းတယ္လို႔ ကိုယ့္ကုိယ္ကို မေတြးမိဘူးလား။ အဲဒီလုိ ေစာ္ကားလိုက္ရမွ စိတ္အာသာေျပသြားမွာလားလုိ႔ ေမးလိုက္ခ်င္တယ္။ အရမ္းအ့ံၾသစရာေကာင္းတာက စစ္ဆိုတဲ့ တေယာက္။ သူ႔ကိုယ္သူ မိန္းကေလးလို႔လဲ ဆုိေသး မိန္းမခ်င္းမွ ကိုယ္ခ်င္းမစာ သူတပါး အေဖကို ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားတဲ့ မိန္းကေလးဟာ ဘယ္လို မိန္းမစားမ်ိဳးပါလိမ့္။ ဒါမွမဟုတ္ ေယာက္်ားတေယာက္ကပဲ မိန္းမဟန္ေဆာင္ လာေစာ္ကားသလားလို႔ေတာင္ ထင္ရတယ္။ မေမဓာ၀ီက အဲဒီဘေလာ့မွာ ေရးထားတာေတြကို ဘာတခုမွ မေ၀ဖန္ဘဲနဲ႔ ကေလာင္ နာမည္ကိစၥေျပာတာေလးတခုကို ဒီေလာက္ေတာင္ မိုက္႐ိုင္းၾကတာ ရွင္တုိ႔မွာ အေမေတြ ႏွမေတြ မရိွလို႔လားလို႔ ေမးလိုက္ခ်င္တယ္။ ရွင္တုိ႔ အေမေတြ ႏွမေတြကို အဲဒီလိုိမ်ိဳး တေယာက္ေယာက္က လာေျပာရင္ ဘယ္လိုေနမလဲ။ ကၽြန္မကေတာ့ ရွင္တို႔လို ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ လာဆဲတဲ့ လူေတြကို လူမွဟုတ္ရဲ့လားလို႔ေတာင္ ေတြးမိတယ္။ လူစိတ္ရိွတဲ့ လူက ဒီလိုမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မေရးဘူးေလ။
ဒါပါပဲ။
ႏွင္းပြင့္ျဖဴ
hninpwintphyulay80@gmail.com

ေနမ်ဳိး said...

ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ေရးေနၾကတာခ်ည္းပဲ...
ေအာက္တန္းစားဘဝမွာေရာင့္ရဲေနတဲ့ေကာင္ေတြက ဘယ္ေတာ့မွေအာက္တန္းစားအဆင့္ကတက္မွာမဟုတ္ဘူး..
နာမည္ေတာ့မေဖာ္ရဲပဲ မိန္းခေလးတေယာက္ကို ႏွမခ်င္း မစာနာဆဲတယ္.. ဘာမွမဆိုင္ပဲပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္တယ္... သနားပါတယ္.......

သာကီႏြယ္ဆိုတဲ့လူႀကီးကလည္း သူ႔ကိုသူလူႀကီးသာေျပာတယ္... လံုးဝမရင့္က်က္ဘူး.... ဒါလားသခင္လုပ္မဲ့အမ်ဳိး.. သနားပါတယ္...

Min Min said...

မေမ ဘေလာ့မွာ လင့္ေပးထားတာ ႏွေမ်ာမိတယ္ဗ်.. မတန္ဘူး ထင္လို႔ပါ.ကၽြန္ေတာ္သြားလည္ျပီး ေနာက္ဆံုးလည္ခ်င္းလို႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ လူေတြက မအပါဘူးဗ်ာ.. သြားလည္မိတာေတာင္ အခ်ိန္ႏွေမ်ာမိတယ္

NLS said...

Something Wrong here!
I mean Blog is not under စာေပစိစစ္ေရး
Blog is another kind of media.
So there will be many same names, but dont forget those are different media. If there is one blogger who try to use another one's Title or name is the problem that I wanna tell.I dont mean for Same name in same media.K

YeKyawAungMDY said...

တန္ဖိုးရွိတဲ့ နာမည္ကို မတန္မရာ ယူထားတဲ့ အဲဒီလူဟာ သူ႔လုပ္ရပ္နဲ႔ သူ႔ေအာက္တန္းက်မွဳကို ေဖာ္ျပျပီးသားျဖစ္ေနပါတယ္။

အခ်ိန္တန္လို႔ သူ႔ကံနဲ႔ သူ႔လုပ္ရပ္က အမွန္တရားေတြ ေအာင္ပြဲခံတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီလူေတြပေပ်ာက္သြားေတာ့ ့မွာပါ။ ၀ဋ္လည္း လည္ပါလိမ့္မယ္။ ၀ဋ္မွာ အျမဲ ငရဲမွာ အပတဲ့။ သူ႔တို႔ရဲ႕ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ ေရွ႕သြားနအဖေဟာင္း ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားလည္း၊ ၀ဋ္လည္သြားခဲ့ၾကတာကို ေမ့ေနၾကတယ္။ အမွန္တရားဟာ မၾကာခင္ေအာင္ပြဲခံရ ေတာ့မွာပါ။ အမွားတရားေတြႀကီးဆိုး၊ တရားမဲ့ေတြႀကီးစိုးေနတဲ့ အေမွာင္ေခတ္ႀကီး မၾကာခင္ နိဂုံးခ်ဴပ္ေတာ့မွာပါ။

Anonymous said...

Ma MayDaWii,

I reallyworry about your safety. Now, the milatary intelligence may be after you. Some advices: (1) pls delete all the references regarding your identity (including your puictures) in your blog. (2) if possible, pls go to some secure place (relative's house, etc) for a while. There is no point of spending one's valuable time in prison.

Anonymous said...

ဟဲလို

သုခဘံု said...

ေရးထားတာေတြအားလံုးစိတ္၀င္တစား လိုက္ဖတ္ပီးတဲ႔အခါ အားလံုးရဲ႕အျမင္နဲ႕ က်ေနာ္ျမင္တာနဲ႕ လြဲေနပါတယ္ ။ ဒီဆိုဒ္အသစ္မျဖစ္ခင္ ဟိုးဘေလာ့ဂ္ဘ၀ကလဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ ၾကည့္ဖူးပါတယ္။
ဘယ္ေတာ့ၾကည့္ၾကည့္ “သာဂိႏြား”လို႕ဘဲျမင္တယ္။

Anonymous said...

hey everyone there! Can we pls make sense a little bit more? I thought you were debating for Tharkinwe Intellectual Property right? Then how you change to another topic like attacking each other? And it makes me really amused to see the english-written comments, which have no meanings but straight away to attack the others. Yeap! It's true that most of us don't like our current government. So, shall we just stay in the blog and attacking them in this way? Shall we be just lost in this non-sense paper attacking with them? If you all have some ability of pursuasive writing, which I believe that you all have, why don't you just write something meaningful to the myanmar youths like educating them how to construct a new Myanmar? If we go this way, I am already here to add my knowledge as will. I propose all of you to change the blog as educating place rather than attacking each other. At the end, I want you to believe that there will be no change if we just attack the government. We have to act ourselves. Don't pretend yourselves. Our myanmar morale is already broken in some serious ways. Hope we can help change some of our next generations before it is too late.