Wednesday, March 14, 2018

ဒီေႏြမွာ သူတို႔ေလးေတြနဲ႔ ...

***
ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လဆန္းကစၿပီး က်မတို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းေလးမွာ ေႏြရာသီ သင္တန္းေတြ ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ က်မ စင္ကာပူက ျပန္လာၿပီး ေနမေကာင္းေသးလို႔ ခ်က္ခ်င္း စာမသင္ႏုိင္ဘဲ နားလိုက္ရတာ တနလၤာေန႔ကမွ စာသင္ခန္းထဲ ျပန္ဝင္ျဖစ္ပါတယ္
.

ေက်ာင္းသား အေဟာင္​​းေရာ အသစ္​​ေရာ ပါတာမို႔ စစခ်င္း အခ်ိန္မွာ သူတို႔နဲ႔ မိတ္ဆက္စကားေတြ ၿပီးေနာက္ အခုလို ေျပာရတယ္
.
"သားတို႔ သမီးတို႔
ေတြ ၿပီးခဲ့တ့ဲ စာသင္နွစ္တနွစ္လုံုး ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးႀကီး ေခါင္ေပၚ ေက်ာေပၚ ထမ္းလာခဲ့ရတာ အခု ေႏြေက်ာင္းပိတ္မွာ ဝန္မပိေစဘဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေဆာ့ကစားရင္း Activities ေလးေတြ လုပ္ရင္း စာသင္ၾကမယ္" ဆိုေတာ့ သူတို႔ေလးေတြ ေပ်ာ္သြားၾကတာေပါ့။
.
"ၿပီး
ေတာ့ အဂၤလိပ္စာ 4 skills သင္မယ္ ဆိုေပမဲ့ ေနာက္ထပ္ skill တခုကိုပါ ထည့္ၿပီးသင္​​ေပးပါမယ္၊ အဲဒါကေတာ့ thinking skill ပါ။ critical and creative thinking ကို ကြၽမ္းဝင္ ရင္းႏွီးလာေအာင္ လုပ္ၾကရေအာင္၊ ၾကက္တူေ႐ြး စာအံသင္တဲ့ စံနစ္ကို ေတာ္လွန္ၾကမယ္၊ ဘယ္လိုလဲ"
.

အဲဒီလို
ေျပာၿပီး ဆရာေအာ္ပီက်ယ္​​ေျပာတဲ့ My father name is U Mya. ဇာတ္လမ္းကို ေျပာျပေတာ့ သူတို႔ေတြ သေဘာတက် ရယ္ေမာၾကတယ္။ စာသင္တိုင္း အက္ေဆးကို အလြတ္မက်က္ဖို႔ က်မ အျမဲေျပာခဲ့တာမို႔ မနွစ္က တက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းသားေဟာင္း တေယာက္က ထေျပာတယ္။
.
"တီခ်ာ
ေျပာလို႔ အက္​​ေဆးကို အလြတ္မက်က္ဘဲ ေျဖလိုက္တာ သား B ပဲရတယ္"
.
“Congratulations သား၊ သားအဲဒီလို သတၱိရွိတာ တီခ်ာ ဂုဏ္ယူတယ္၊ A မရေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ၊ B ရတာ ဝမ္းနညး္စရာ မဟုတ္ဘူး၊ သား စာေမးပြဲ က်တာမွ မဟုတ္တာ”
.
“သူမ်ားေတြ A ရေတာ့ A လိုခ်င္တာေပါ့”
.
“အိုေက၊ ဒါဆို ေရြးခ်ယ္စရာ ႏွစ္ခုရွိတယ္၊ ကိုယ့္ဘာသာ ဆံုးျဖတ္ေလ၊ အခုလတ္တေလာ A ရတာကို ေရြးၿပီး တသက္လံုး ကိုယ့္ရဲ႕ အေတြးအေခၚေတြကို ေဘာင္ခတ္ထားမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အမွတ္ ဘယ္ေလာက္ ရရ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚ ေရးသားမလား၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈပဲ ...
“တီခ်ာတို႔ ငယ္ငယ္ကလည္း အလြတ္က်က္ခဲ့ ၾကပါတယ္၊ တကၠသိုလ္ ေရာက္ေတာ့လည္း က်ဴတိုရီယာယ္ေတြ၊ အဆိုင္းမန္႔ေတြ ဆိုရင္ ကူးခ်ၾကတာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွာလည္း ေက်ာင္းသြားတက္ေရာ စာတပုဒ္ကို ကိုယ္တိုင္ မေရးႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ဘယ္လို စေရးရမွန္း မသိလို႔ အင္မတန္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့တယ္၊ တီခ်ာက ကိုယ္ျဖစ္သလို သားတို႔သမီးတို႔ကို မျဖစ္ေစခ်င္လို႔ ေျပာေနရတာပါ”
...
***

သူတိုရဲ႕ ကိုယ္
နႈတ္ အမူအရာ ယဥ္​​ေက်းမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး mutual respect ရွိဖို႔ အရင္​​ေျပာရၿပီး ဆဲေရး တိုင္းထြာတာကို နႈတ္အားျဖင့္ လုပ္ရင္ ...
"သားတို႔က သူမ်ားမခံခ်င္ေအာင္ ဆဲလိုက္တာပဲ၊ သူ႔ကို နာေအာင္ ဆဲတယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္ပါးစပ္ထဲ အဲဒီအဆဲ စကားလံုးႀကီး အရင္ ထည့္ရတာေနာ္၊ စဥ္းစားၾကည့္ သူမ်ား ညစ္ေပသြားေအာင္ အီအီးေတြ ပါးစပ္နဲ႔ ငံုၿပီး ေထြးလိုက္တာနဲ႔ မတူဘူးလား၊ သူ မေပခင္ ကိုယ္က အရင္ ငံုလိုက္ရတာေနာ္"
ဆိုၿပီးေျပာေတာ့ အီး အား နဲ႔ ႐ြံျပၾကတယ္။ ခုေခတ္မွာ ထမင္းစား ေရေသာက္ အလယ္တကူ ဆဲေရး တိုင္းထြာ ေနၾကတယ္၊ ဘာသာေရး ရႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္လည္း ဘယ္ဘာသာကမွ ဆဲတာကို အားမေပးဘူး၊ ဗုဒၶဘာသာမွာ ဆိုလည္း ဆဲတာဟာ ဝစီဒုစ႐ိုက္ပဲ၊ ဒုစ႐ိုက္သမား ျဖစ္ခ်င္ၾကသလား"
.
"မျဖစ္
ခ်င္ပါဘူး" ၿပိဳင္တူ ေျပာၾကတာေပါ့။ :)
ဒါနဲ႔ ဆက္ၿပီး အႏုိင္မက်င့္ဖို႔၊ ခြဲျခား ဆက္ဆံျခင္း မလုပ္ဖို႔ ေတြ ေျပာရတယ္ေနာက္ဆုံးေတာ့ "ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ၾကပါ" ... လို႔ ေျပာၿပီး နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္တယ္။ ကိုယ္ မႀကိဳက္တဲ့ အျပဳအမူ အေျပာအဆိုကို မလုပ္ဘဲ ကိုယ္ ႀကိဳက္တဲ့ ... (ကုိယ့္ကို ဆက္ဆံေစခ်င္တဲ့) အျပဳအမူ အေျပာအဆိုကိုသာ လုပ္ပါ လို႔ေပါ့။ ဒါဟာ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားပဲ မဟုတ္လား။
***
ဒီႏွစ္ေႏြသင္တန္းမွာ အဂၤလိပ္စာအျပင္ သခ်ၤာပါ ထည့္သင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုေခတ္ ကေလးေတြ သခ်ၤာညံ့တယ္လို႔ ေျပာၾကတာကို က်မ မခံႏိုင္ဘူး။ ေက်ာင္းသားတေယာက္ေယာက္ သခ်ၤာေၾကာက္တယ္ ဆိုရင္ က်မ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။ က်မတို႔ ငယ္ငယ္က သခ်ၤာဆိုရင္ ေပ်ာ္ေနခဲ့တာ၊ သူတို႔လည္း သခ်ၤာကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး သင္ေစခ်င္တယ္။
.
သခ်ၤာခ်ိန္မွာ အျပင္ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး သင္ေပးရတယ္။ က်မ သင္ရတဲ့ အပိုင္းက shape တို႔ length တို႔ ဆိုေတာ့ စာသင္ခန္းထဲမွာ ရွိတဲ့ shape ေတြကို ေမးရင္း ေျဖရင္း လိုက္ရွာၾကရင္း အၿငိမ္မေနရသလို length ဆိုလည္း ဖတ္စာအုပ္ေတြ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ေတြ၊ ခဲတံ၊ ခဲဖ်က္၊ ကြန္ပါဘူးေတြ ကို ေပတံ တေခ်ာင္းနဲ႔ လိုက္တိုင္းခိုင္း၊ ေနာက္ စားပြဲ ကုလားထိုင္ ဝိႈက္ဘုတ္ မာ့ကာပါမက်န္ ေပ်ာ္ၿပီး အကုန္ တိုင္းၾကေတာ့တာပဲ။
.
တိုင္းတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳ အေတာ္ေလး ရေတာ့မွ ပစၥည္းတခုကို မတိုင္းခင္ ခန္႔မွန္းခိုင္း၊ more than - less than ေတြ ေျပာခိုင္း ... အဲဒီလိုနဲ႔ သူတို႔လည္း ေမာ ကိုယ္လည္း ေမာတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ေက်ာင္းဆင္းေခါင္းေလာင္း ထိုးေရာ .... ။
***
က်မတို႔ရဲ႕ အဓိက ဦးတည္ခ်က္ကေတာ့ ကေလးေတြ ေႏြရာသီမွာ စိတ္ဖိစီးမႈ မရွိေစဘဲ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ ေဆာ့ကစားရင္း သိသင့္ သိထုိက္တဲ့ သင္ခန္းစာေတြ သင္ယူႏိုင္ဖို႔ပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ စာသင္
နွစ္ တႏွစ္လံုး ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြနဲ႔ စိတ္႐ႈပ္ေထြးခဲ့ရတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ ေႏြတေႏြမွာေတာ့ လြတ္လပ္ေပါ့ပါး သင့္တယ္ မဟုတ္လား ... ။
.
ေဆာ့ရင္း ကစားရင္း စာသင္ၾကရတာမို႔ ကေလးေတြ ပိုေပ်ာ္ၾကသလို အခ်င္းခ်င္း ရင္းႏွီးမႈလဲ ပို႐ွိၾကတယ္၊ သင္လိုက္တဲ့ စာကိုလဲ ပိုၿပီး စြဲျမဲမွတ္မိေစပါတယ္။
.
ေန႔တဝက္ ကေလးေတြကို စာသင္ၿပီးတဲ့အခါ full time သင္တဲ့ ဆရာေတြ ေန႔စဥ္
discussion လုပ္ၾကရတယ္။ ဘယ္အတန္းကို ဘယ္လိုသင္တယ္၊ ဘယ္လို သင္ရင္ ပိုေကာင္းမယ္၊ ေနာက္ေန႔ ဘယ္လိုေတြ သင္ၾကမယ္ ဆိုတာ ေန႔တုိင္း ေျပာျပ ေဆြးေႏြးၾက၊ အခက္အခဲေတြ ရွိရင္ အတူတူ တိုင္ပင္ ေျဖရွင္းၾကပါတယ္။
.
ဒီတ
ေႏြမွာေတာ့ ရာသီဥတု ပူေလာင္မႈကို အံတုၿပီး ကံ့ေကာ္ရိပ္မွာ ေခၽြးသိပ္ရင္း ေက်ာင္းသားေတြေရာ ဆရာ ဆရာမေတြပါ ... တေပ်ာ္တပါး ... ျဖတ္သန္းသြားၾကရဦးမွာပါ။
***
ေမဓာဝီ
၁၄ မတ္
၂၀၁၈
၂၁း၄၄

No comments:

Post a Comment