မိုးလင္းေတာ့မယ္ထင္ျပီး ထလိုက္မိတယ္။
မႈန္၀ါး၀ါး အလင္းေရာင္နဲ႔ နာရီကိုၾကည့္ေတာ့ မနက္ ၃ နာရီ ေက်ာ္ခါစ။
လူကလည္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကီးကို ႏိုးလာတာ၊ ခ်က္ခ်င္းလည္း ျပန္အိပ္လို႔က မရ။
“တေရးႏိုးေသာ္ အၾကံေပၚ၊ ေပၚသည့္အၾကံ တသိန္းတန္” ဆိုတဲ့ စကားရွိပါတယ္။ ဒါကို ဖ်က္ျပီး “တေရးႏိုးေသာ္ အၾကံေပၚ၊ ေပၚသည့္အၾကံ ျပန္အိပ္ရန္” လို႔ ေနာက္ေျပာင္ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။
ခုလို တေရးႏိုးတဲ့အခ်ိန္မွာ လူက လန္းဆန္း ေနတတ္တယ္။ စိတ္ကူးေတြက သစ္လြင္ေနတတ္တယ္။ ေခါင္းထဲမွာလည္း ရွင္းလင္းေနတဲ့အတြက္ တေန႔လံုးက ရႈပ္ေထြးခဲ့တဲ့ ျပႆနာေတြဟာ တေရးႏိုးမွာ အေျဖရွာလို႔ ရေကာင္း ရႏိုင္တယ္။ အၾကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းေတြ ထြက္လာႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေပၚသည့္အၾကံ တသိန္းတန္ … လို႔ ဆိုၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႕။
က်မရဲ႕ ဒီတေရးႏိုးမွာေတာ့ ဟိုဟိုဒီဒီ ေလွ်ာက္ေတြးရင္းနဲ႔ တေလာက တ၀က္တပ်က္ ေရးျပီး ပစ္ထားခဲ့မိတဲ့ ကဗ်ာ အပို္င္းအစေလး ေခါင္းထဲ ေရာက္လာလို႔ လိုက္ဖက္ညီမယ့္ စကားလံုးေလးေတြ စဥ္းစားေနမိတယ္။ စဥ္းစားလို႔သာ ေနတာ ခ်မေရးမိရင္ မနက္က် ေမ့သြားဦးမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အေဖ့ ေဒၚေလး ကဗ်ာဆရာမ ေဒၚရီ (ေငြတာရီ) ဟာ ေခါင္းအံုးေအာက္မွာ စာရြက္နဲ႔ ခဲတံ အျမဲေဆာင္ထား ေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တေရးႏိုးလို႔ အေတြးေပၚလာရင္ ကမန္းကတန္း ထၿပီး ေရးမွတ္ထားေလ့ရွိတယ္လို႔ အေဖ ေျပာျပဖူးပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ပါပဲ။ က်မကေတာ့ျဖင့္ အေတြးေကာင္းေလး တခုတေလ မေတာ္တဆ ရခဲ့ရင္ေတာင္ အိပ္ရာထဲက ထၿပီး မီးထဖြင့္ရမွာလည္းပ်င္း၊ စာအုပ္ထဲ ခ်ေရးရမွာလည္း ပ်င္း၊ လႈပ္လိုက္ရင္ေတာင္ အေတြးပ်က္သြားမွာစိုးတဲ့ ပံုစံနဲ႔ အိပ္ရာထဲ ျငိမ္ျငိမ္ေလး ေတြးေနရတာက ဇိမ္ရွိေသးတယ္ ဆိုၿပီး ေတြးရင္းေတြးရင္းနဲ႔ စိတ္ကူးထဲမွာတြင္ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတဲ့ အေတြးေတြ တပံုႀကီးေပါ့။
စိတ္ကူးေကာင္းေလးေတြဟာ ေႏြညမွာ တိုက္ခတ္တဲ့ ေလညင္းလိုပဲ။ တခ်က္တခ်က္ ေရာက္လာလိုက္၊ ေနာက္ေတာ့ ေပ်ာက္သြားလိုက္။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အခ်ိန္ဆို ေရာက္မလာတတ္ဘူး၊ ကိုယ္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲလည္း ေရာက္လာတတ္တယ္။ ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ အမိအရ မခံစားလိုက္မိရင္ သူက ကိုယ္နဲ႔ေ၀းေ၀း ထြက္ေျပး သြားျပန္ေရာ။
***
စာတပုဒ္ကို ခ်ေရးရတာ ျမန္ပါတယ္။ ခုဆို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ေရးတာမို႔ သာေတာင္ျမန္ေသး။
ဒါဆို ဘာက ၾကာတုန္း ဆိုေတာ့ …. အေတြးပါ။ စာေရးဖို႔ အေၾကာင္းအရာ တခု ရၿပီဆိုဦး၊ စိတ္ကူးထဲမွာ ဒီစာကို အရင္ ေရးရပါတယ္။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ကိုယ့္စာကို တင္ျပမလဲ။ ကဗ်ာ ပံုစံလား၊ ေဆာင္းပါးလား၊ အက္ေဆးလား၊ ၀တၳဳလား။ တင္ျပမယ့္ ပံုစံကို အရင္ ေရြးရေသးတယ္။
ပုံစံေရြးတဲ့အခါမွာလည္း …. ကိုယ့္စာက အခ်က္အလက္ကို ဦးစားေပးမွာလား၊ အဖြဲ႕အႏြဲ႕ကို ဦးစားေပးမွာလား၊ က်စ္က်စ္လစ္လစ္ တိုတို ထိထိ ေရးမွာလား၊ စာပန္းခ်ီ မႈန္းမွာလား၊ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ ဆင္ၿပီးေရးမွာလား … အဲဒါေပၚမူတည္ျပီး ကိုယ္ေရးမယ့္ စာပံုစံကို ေရြးတာပါ။ ေရြးျပီးျပီဆိုေတာ့မွ ဘယ္လို နိဒါန္းပ်ဳိးမလဲ၊ ဘယ္လို ဇာတ္အိမ္တည္မလဲ၊ ဘယ္လို နိဂံုးခ်ဳပ္မလဲ … ဆိုျပီး အၾကမ္းဖ်ဥ္း စဥ္းစားရျပန္တယ္။ အဲဒါ ၿပီးေတာ့မွ … အထဲမွာ ထည့္မယ့္ အဆာပလာ ဘာညာသရကာေတြ စဥ္းစားရတယ္။
ေနာက္တခု စဥ္းစားရေသးတာက စာစကားနဲ႔ ေရးမလား စကားေျပာနဲ႔ ေရးမလား … ဆိုတာ ပါပဲ။ စာစကား (၏-သည္) နဲ႔ စကားေျပာ ေရာေရးတာကို က်မကေတာ့ လက္သင့္မခံခ်င္ပါဘူး။
ခုေခတ္ စာေရးသူေတြ စာတပုဒ္ထဲမွာကိုပဲ “၏၊ သည္” နဲ႔ ေရးလိုက္၊ “တယ္” နဲ႔ ေရးလိုက္ - အဲဒီလို ေရးေနၾကတာ ဖတ္ရဖူးတယ္။ ကိုယ့္စာကိုယ္ ေသခ်ာ ျပန္မဖတ္ၾကလို႔ မ်ားလားေတာ့ မသိပါဘူး။ ထားပါေတာ့။
ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အဲဒီလို အဆင္သင့္ ေသခ်ာ ေတြးေတာ ၾကံစည္ထားၿပီးသား ဆိုရင္ စာတပုဒ္ကို ခ်ေရးရတာ ျမန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စဥ္းစားေတြးေတာတာက ၾကာၿပီး ခ်ေရးရတာက ျမန္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ရျခင္းပါ။
ကဗ်ာဆရာႀကီးတေယာက္က သူ႔ကဗ်ာအတြက္ စာလံုးတလံုးကို စဥ္းစားတာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီျပီး ၾကာတယ္လို႔ ေျပာတာကို ဖတ္ခဲ့ရဖူးတယ္။ က်မလည္း အက္ေဆးတပုဒ္ကို ႏွစ္နဲ႔ခ်ီျပီး ၾကာေအာင္ေရးခဲ့ဖူးတယ္။ (တကယ္ေတာ့ ေရးေနရင္း ပ်င္းလို႔ ပစ္ထားမိတာ၊ သတိရမွ ျပန္ေကာက္ေရးလို႔ ျပီးသြားပါတယ္။ စေရးတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ျပီးတဲ့အခ်ိန္ၾကားထဲ ၾကာခ်ိန္က သိပ္ေတာ့မရွိပါဘူး၊ ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ပါပဲ ။)
ပါရမီ့ရွင္ေတြ ဂ်ီးနီးယပ္စ္ ေတြကေတာ့ အဲဒီေလာက္ အားစိုက္စရာ မလိုေလာက္ဘူး ထင္ပါရဲ႕။ က်မတို႔လို ပါရမီကံမြဲ ဥာဏ္ႏုံ႕နည္း သူေတြအဖို႔မွာေတာ့ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကိုယ္ စာတပုဒ္ေရးထုတ္ဖို႔ လံု႔လ၀ီရိယ ကူမွ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ပါတယ္။
တခါတေလေတာ့လည္း ခ်က္ခ်င္းရလိုက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတခုကို ခ်က္ခ်င္းခ်ေရးျပီး ေရးရင္းနဲ႔မွ လိုသလို ျပဳသြား ျပင္သြား ရတာမ်ဳိးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ပံုေသသတ္မွတ္လို႔ေတာ့ မရပါဘူး။ ေသခ်ာေတြးေတာ အစီအစဥ္ဆြဲၿပီး ခ်ေရးၿပီ ဆိုေတာ့မွ အေတြးအတိုင္း မဟုတ္ဘဲ ေျပာင္းလိုက္ရတာ မ်ဳိးေတြလည္း ရွိတတ္ပါ ေသးတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ေယဘုယ် ေျပာရရင္ေတာ့ စာေကာင္းတပုဒ္ကို အခ်ိန္သတ္မွတ္ျပီးေရးလို႔ မရပါဘူး။ ျမန္ခ်င္ရင္လည္း နာရီပိုင္းနဲ႔ ၿပီးႏိုင္သလို ၾကာခ်င္ရင္လည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား ၾကာသြားႏိုင္ပါတယ္။
အဓိက ကေတာ့ စိတ္ကူးပါပဲ။ စိတ္ကူးကလည္း ေခါင္းၾကည္ေနမွ စိတ္ရွင္းေနမွ အေတြးေကာင္းေကာင္း ေတြးႏိုင္မွာ ဆိုေတာ့ကာ … ခုလို တေရးႏိုး အေတြးေလးေတြဟာ အဖိုးတန္ အေတြးေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
***
ဒီလိုနဲ႔ …. တေရးအႏိုးမွာ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ေလွ်ာက္ေတြးေနရင္း နာရီသံေခ်ာင္း ေခါက္သံၾကားမွ သတိထားလိုက္မိတယ္။ ေလးနာရီေတာင္ ခြဲပါေပါ့လား။ မျဖစ္ဘူး … ျပန္အိပ္ဦးမွပဲ။ မနက္က် မႏိုးရင္ ဒုကၡ။
စိတ္ကူးထဲက ကဗ်ာေတြ စာေတြ ေ၀းရာကို သြား …ေနာက္မ်ားမွ ျပန္ေခၚေတာ့မယ္။ ေလာေလာဆယ္ ျပန္အိပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားရဦးမွာ။
အင္း …. ဒီစာကိုေတာ့ တေရးႏိုးမွာ ေတြးမိရာက ေရးျဖစ္တဲ့စာမို႔ တေရးႏိုးအေတြးလို႔ လြယ္လြယ္ပဲ ေခါင္းစဥ္ တပ္လိုက္ပါရဲ႕။ တေရးႏိုးအေတြးဆိုေတာ့လည္း ခပ္ေမွးေမွးေပါ့။
***
ေမဓာ၀ီ
6.3.07
00:55 am
တခါတရံက်ေတာ့လဲ အေသအခ်ာ အေတြးရတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ စာေရးႏိုင္ဖုိ႔ အေျခအေနေပးတဲ့ အခ်ိန္ကလဲ ထပ္တူ မက်ျပန္ဘူးဗ်။ ဥပမာ… လမ္းသြားေနရင္း ဟိုေတြးဒီေတြး၊ အလုပ္လုပ္ေနရင္း ဟိုေတြးဒီေတြးနဲ႔ စာေရးဖုိ႔ အခ်က္အလက္ တခုခုရမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္မွာက ခ်ေရးဖုိ႔ အေျခအေနမေပးဘူး။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေရးမယ္ၾကံစည္ၿပီး ကြန္ျပဴတာေရွ႔ထုိင္ေတာ့ အဲဒီ အေတြးေတြက ၀ရမ္းေျပးပါေလေရာ။
ReplyDeleteအဲ..၊ တခါတခါက်ေတာ့လဲ ေရးမယ့္စာရဲ့ ပထမဦးဆုံး ၀ါက်ကို အဆင္ေခ်ာေခ်ာ စေရးမိၿပီဆိုတာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ စာေၾကာင္းေတြက အစီအရီနဲ႔ အဆင္ေခ်ာေခ်ာ ထြက္လာျပန္ေလေရာ။
ျမန္မာစာေရးဟန္မွာ စကားေျပာနဲ႔ စကားေျပဟန္ (၏၊သည္) တြဲမေရးရဆုိတာက စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ႀကီးရယ္လို႔ေတာ့ မၾကားဖူးေပမယ့္ အဲဒါႏွစ္ခုကို တြဲေရးလိုက္ရင္ ဘာနဲ႔တူသြားလဲဆိုေတာ့ ေကာက္ညွင္းဆန္နဲ႔ ရုိးရိုးဆန္ကို အိုးတခုတည္းမွာ ေရာေမႊခ်က္လိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ နဂိုက သူ႔ဘာသာသူ အရသာတမ်ိဳးစီ ရိွေနတာကို ေရာပစ္လုိက္ေတာ့ အရသာမေကာင္းေတာ့ဘူး။ ၀ါက်အဆုံးသတ္ စာလုံး တခ်ိဳ႔ ( …ပါ၊ ….ၿပီ) ကိုေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးမွာ အဆင္ေျပသလုိလို သုံးႏိုင္တာရယ္နဲ႔ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာေရးဆရာၾကီးတခ်ိဳ႔ရဲ့ ေရးဟန္ေတြကို သေဘာက်လုိ႔ က်ေနာ္လည္း တုပေရးသားဖူးတယ္။
ေကာက္ညွင္းေပါင္းအေတြး ခပ္ေစးေစး ၿပီးေတာ့..
အခု တေရးႏိုးအေတြး.. ခပ္ေမွးေမွး တဲ့..
အင္း.. ဒီေတာ့ က်ေနာ္ကလဲ
ညေနခင္း မွတ္ခ်က္ ခပ္သြက္သြက္ ေရးလိုက္ပါတယ္ဗ်ိဳ႔။ :)
အားလံုးကို ျခံဳေျပာလို႕ မရပါဘူး ၏ သည္ နဲ႕ ေရးမွ ေကာင္တဲ့ ဟာမ်ိဳးေတြရွိတယ္ သူအားသာ ခ်က္နဲ႕သူေပါ့။ ေနာက္တစ္ ခုက တယ္တို႕ သည္တို႕ ေရာမေရးရဘူးလို႕ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕အေၾကာင္း အရာေတြက ေရာေရးရင္ပိုလွတယ္။
ReplyDeleteစည္းကမ္းဆိုတာ တစ္စံုတစ္ရာကို တိုးတက္ေစဖို႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစည္းကမ္းက မလိုအပ္ပဲ ေနရင္ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္တာနဲ႕ မတူပဲ မပ်ံ႕ပြားေအာင္လုပ္ ထားသလိုျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္
ဟုတ္ပါတယ္ ကိုစိုးေဇယ်
ReplyDelete၏၊ သည္ အဆုံးသတ္ေတြကို အခ်က္အလက္ကို အားကိုးတဲ့ ေဆာင္းပါးပုံစံေတြမွာ ေရးတာ ပိုလွပါတယ္။
တယ္ အဆုံးသတ္ စကားေျပာဟန္ေတြကိုေတာ့ အဖြဲ႔အႏြဲ႔ ဦးစားေပးတဲ့ စာဟန္ေတြမွာ ေရးတာ ပိုလွပါတယ္။
ကိုစုိးေဇယ်ေျပာသလိုပဲ သူ႔ဟန္နဲ႔သူ စာေတြက လွေနတာကိုး။ ဒါေပမယ့္…
တပုဒ္တည္းမွာ ေရာေထြးေရးပစ္လုိက္ေတာ့ က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလိုပါပဲဗ်ာ။ ေကာက္ညွင္းဆန္နဲ႔ ထမင္းဆန္ တအိုးတည္းမွာ ေရာခ်က္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါဟာ စည္းကမ္းကလနား သတ္မွတ္ခ်က္ဆိုတဲ့ ပုံေသခြက္ေအာက္မွာေၾကာင့္မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ ခံစားမႈ ရသ ဆိုတာကို အေျခခံၿပီး ျဖစ္တာပါ။ ေရာေရးရင္ ပိုလွတဲ့ တခ်ိဳ႔ အေၾကာင္းအရာေလးေတြကို က်ေနာ္ တကယ္ပဲ ဖတ္ခ်င္ပါတယ္။ ပညာရပ္တခု တုိးတာေပ့ါခင္ဗ်ာ။
(ကေလးခုိးအေမြး)
ReplyDeleteေဖာင္းကားေနသည့္ ဗုိက္ထဲက တရစ္ရစ္နာက်င္မႈေၾကာင့္ ႏုိးထလာခဲ့သည္။ အစတည္ခဲ့သည့္ ေန႔ရက္တုိ႔ကုိ လက္ခ်ိဳးေရတြက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ၉လေက်ာ္ ၁၀လ ျပည့္ခါနီး။ ကေလးကလည္း ခပ္လႈပ္လႈပ္ျဖစ္ေနၿပီ။ ခ်က္ခ်င္းေမြးပစ္လုိက္လုိ႔ကလည္း အဆင္မေျပေသး။
"ကေလးေမြးေသာ္၊ လင္မေပၚ။ မေပၚသည့္လင္၊ မၾကည့္ခ်င္" ဟု ဆုိရုိးစကားရွိခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုဆုိရုိးစကားကို ဖ်က္ၿပီး "ကေလးေမြးေသာ္၊ လင္မေပၚ။ မေပၚသည့္လင္၊ လြန္ခ်စ္ခင္" ဟု ေနာက္ေျပာင္ ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။
ယခုလုိ ကေလးခုိးအေမြးမွာ......{လူက လန္းဆန္း ေနတတ္သည္။ စိတ္ကူးေတြက သစ္လြင္ေနတတ္သည္။ ေခါင္းထဲမွာလည္း ရွင္းလင္းေနသည့္အတြက္ တေန႔လံုး ရႈပ္ေထြးခဲ့သည့္ ျပႆနာေတြဟာ ကေလးခုိးအေမြးမွာ အေျဖရွာ၍ ရေကာင္း ရႏိုင္သည္။ အၾကံေကာင္း ဥာဏ္ေကာင္းေတြ ထြက္လာႏိုင္သည္္။ ဒါေၾကာင့္လည္း "မေပၚသည့္လင္၊ လြန္ခ်စ္ခင္" ဟု ဆိုခဲ့ၾကဟန္ တူပါသည္။}
အဟီးဟီး...
ခ်စ္လုိ႔ စတာေနာ္ မေမ။ ၾကည့္မေကာင္းဘူးထင္ရင္ ျပန္ဖ်က္လုိက္ေနာ္။ စိတ္မဆုိးနဲ႔။ း)))
ခင္မင္လ်က္
ကုိကိုေမာင္(ပန္းရနံ႔)